pupillien laajeneminen/supistuminen
-
tRip
- Moderator
-
Ivy
- Psykonautti
-
Pot Head
- Psykonautti
-
Keisari
- Lepakko
LSA laajentaa kans.Pot Head wrote:Amfetamiineistä, mdma:sta, mde:stä sun muista. MDMA JA MDE:kin tosin taitaa kuulua amfetamiineihin, mut... Yleensäkkin kaikki tai ainakin suurin osa stimulanteista laajentaa pupilleja, eikö näin?tRip wrote:Mistä muista aineista muuten pupillit laajenee kuin psykedeeleistä? ja Belladonnasta...?
-
tRip
- Moderator
-
Ivy
- Psykonautti
Sivuvaikutuksiin kuuluu nuo pupillien laajentumiset.. Itsellä oli 1kk käytössä, mutta turhia olivat.. ja pupillit auringonpaisteessakin laajat. Tästä voi tehdä oman topicinkintRip wrote:Sitä en tiennytkään, että amfetamiinit laajentavat pupilleja.
Eikös Efexor ole masennuslääke? Ja laajentaa pupilleja![]()
Mielenkiintoista...
Taitaapi taas mennä offtopicin puolelle
-
Asidyyli
- LD50
Juu, offaria, mutta jotenkin olen aina luullut että piri myöskin pienentää pupillit.
Ja tuli tuo Sielunmessu katsottua eilen... paska leffa se oli minusta edelleen. Koitettiin kovasti shokeerata ja tuloksena oli vain epäuskottava 50-luvun valistusleffaa muistuttava tekele. Surkea pätkä kaiken kaikkiaan.
Ja tuli tuo Sielunmessu katsottua eilen... paska leffa se oli minusta edelleen. Koitettiin kovasti shokeerata ja tuloksena oli vain epäuskottava 50-luvun valistusleffaa muistuttava tekele. Surkea pätkä kaiken kaikkiaan.
-
TaraK
- Karvakuono
Menee ehkä vähän offariksi, mutta mistä johtuu sitten että pupillit laajenevat/supistuvat eri aineista?
Silmistä näkee kyllä ihmisistä aika paljon joillain ne kiiltävät ja ovat ihan mehuissaan sillon kun taas joillain silmät on tosi samean näköiset. Varsinkin vanhoilla ihmisillä, joillain näyttää melkein siltä että melkein kuolema katsoo silmistä.
Hampullakin on vaikutusta silmiin, menee vähän lumpsalleen ja joillain rupee punoittamaan. Ite olen ajatellut asian niin, koska hamppu on Yrtti niin olla sillä myös puhdistavia vaikutuksia kehoon. Niin ja varsinkin jos ei ole poltellut aikoihin, niin silloin alussa silmät saattavat punoittaa kun taas polttelun myötä silmissä ja muuallakin kehossa olevat loiset tuhoutuvat.
btw. Isot pupillit on hyvän näköiset.
Tuntuisi siltä, että pupilleista heijastuu sen hetkinen tietoisuuden tila ja näyttäisi olevan niin että isot pupillit jollain tapaa heijastaa aktiivisuuden ja psykedeelisyyden mielentilaa, kun taas pienet pupillit maanläheisempää rauhallisuutta.
Silmistä näkee kyllä ihmisistä aika paljon joillain ne kiiltävät ja ovat ihan mehuissaan sillon kun taas joillain silmät on tosi samean näköiset. Varsinkin vanhoilla ihmisillä, joillain näyttää melkein siltä että melkein kuolema katsoo silmistä.
Hampullakin on vaikutusta silmiin, menee vähän lumpsalleen ja joillain rupee punoittamaan. Ite olen ajatellut asian niin, koska hamppu on Yrtti niin olla sillä myös puhdistavia vaikutuksia kehoon. Niin ja varsinkin jos ei ole poltellut aikoihin, niin silloin alussa silmät saattavat punoittaa kun taas polttelun myötä silmissä ja muuallakin kehossa olevat loiset tuhoutuvat.
btw. Isot pupillit on hyvän näköiset.
Tuntuisi siltä, että pupilleista heijastuu sen hetkinen tietoisuuden tila ja näyttäisi olevan niin että isot pupillit jollain tapaa heijastaa aktiivisuuden ja psykedeelisyyden mielentilaa, kun taas pienet pupillit maanläheisempää rauhallisuutta.
-
kurz
- Psykonautti
Eikä mene. Minun käsitykseni on ollut että monessa stimulantissa/jarrussa vaikutukset pupilleihin syntyvät kun aine stimuloi sympaattista/parasympaattista hermostoa jotka kuuluvat ääreishermostoon.Menee ehkä vähän offariksi, mutta mistä johtuu sitten että pupillit laajenevat/supistuvat eri aineista?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Autonominen_hermostoAutonominen hermosto eli tahdosta riippumaton hermosto (myös vegetatiivinen hermosto) vaikuttaa sileään lihaksiston ja sydänlihaksen liikkeisiin sekä rauhasten eritykseen. Autonominen hermosto osallistuu moniin elimistön säätelytoimintoihin, kuten verenpaineen säätelyyn. Autonominen hermosto jaetaan sympaattiseen ja parasympaattiseen hermostoon. Tavallisesti sisäelimeen tulee sekä parasympaattisia että sympaattisia hermosyitä, joiden säätelytoiminta voi olla vastakkaista tai ne voivat toimia yhdessä. Parasympatikotonus on erittäin vahvasti esillä ihmisen ollessa levossa kun taas sympatikotonus esiintyy ihmisen ollessa valppaana.
Eli sympaattisen hermoston aktivointi tietää vireystilaa ja parasympaattinen narkoosia. Sympaattisen hermoston aktivointiin liittyy pupillien laajeneminen ja vastaavasti parasympaattiseen niiden supistuminen. Tämän huomaa itsekin, jos on valvonut yön läpi niin pupillit ovat pienenpienet. Vastaavasti herättyä hieman isommat.
Tämä on hieman mutua, mutta osa aineista vaikuttanee toisen mekanismin kautta, mm. psykedeelit. Periaatteessahan serotoniini on inhibitorinen(?) välittäjäaine, vaikka sillä voi olla molempia ominaisuuksia. Tästä pupillien suurenemisesta johtuu se, että kaikki näyttää kirkkaammalta ja ulkona voi häikäistä(no shit). Tästä vaikutusmekanismista olisi mukava saada hieman lisäinfoa.
-
Steadler
- Tuppisuu
-
RiotStarter
- Apteekki
Itse katoin 1kerran..Iha jees...2toine kerta..TÄMÄ ON PASKAA!Kauheaa yli menevää juttua huh huh..valistusta etten sanois..Asidyyli wrote:Juu, offaria, mutta jotenkin olen aina luullut että piri myöskin pienentää pupillit.
2000-luvun sakilainen.
-
tRip
- Moderator
Laajat pupillit muuten on hienon näköset.. täytyy ruveta ravitsemaan silmiä belladonna uutteella
Eikös näin joskus muinoin naiset laajentanut pupilleja, koska sitä ihannoitiin?
Kissan silmiä on joskus hienoa vaan tuijotella, ja niillä kun pupillit menee silleen jännästi viiruksi..
Kissan silmiä on joskus hienoa vaan tuijotella, ja niillä kun pupillit menee silleen jännästi viiruksi..
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
Joniitti
- Apteekki
-
D.E.S
- Kameleontti
Miulla ei tehny mdma silmille juuri mitääaivoruoska wrote:piri ei aina/kaikilla laajenna. pysyvät ihan normaaleina. madma sensijaan oikeastaan aina laajentaa aika reilusti.tRip wrote:Sitä en tiennytkään, että amfetamiinit laajentavat pupilleja.
"Taste
-
3846
- Karvakuono
-
Miasma
- OD
Itellänikin nuo pupillien koot vaihtelevat ihan järjettömästi, ilman mitään syytä (kirkas valo jne.) Olen varmaan ikuisella tripillä? Laivallakin sai kuumotella baarissa, kun menin krapularyypylle ja pupillit olivat kuin neulankärjet.
Ja vastaavasti välillä ovat kuin lautaset. Pitäis kysyä lääkäriltä mistä mahtaa johtua.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
"Life is a joke and death is the punchline."
-
spasm
- OD
Valon määräänhän ne pupillit eniten reagoivat. Tunnetilojen on spekuloitu vaikuttavan pupillien kokoon (miellyttävissä tilanteissa laajemmat, epämiellyttävämmissä pienemmät).Miasma wrote:Itellänikin nuo pupillien koot vaihtelevat ihan järjettömästi, ilman mitään syytä (kirkas valo jne.)
Tuossa vielä kehnohko juttu pupilleista.
http://www.tiedostamaton.net/pupillit.html
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
joviaali
- Psykonautti
Offtopic:
Tunteeko kukaan muu ihmisiä, joilla on luonnostaan selvästi normaalia suuremmat pupillit?
Itse olen eläessäni tutustunut yhteen tuollaiseen henkilöön.
Alkuhämmästys oli suuri, mutta sittemmin siihen on jo tottunut.
Mikäli häneen on luottamista (syytä olisi, hyvin läheinen ihminen krhhm), hän ei syö mitään pupilleihin kokoon vaikuttavia lääkkeitä saati käytä juurikaan tupakkaa ja alkoholia kummempaa kamaa.
Tunteeko kukaan muu ihmisiä, joilla on luonnostaan selvästi normaalia suuremmat pupillit?
Mikäli häneen on luottamista (syytä olisi, hyvin läheinen ihminen krhhm), hän ei syö mitään pupilleihin kokoon vaikuttavia lääkkeitä saati käytä juurikaan tupakkaa ja alkoholia kummempaa kamaa.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
-
Dalph
- Psykonautti
Minulle on ainakin usein huomauteltu, että olenko jotain ottanut, kun näyttää kuulemma pupillit isoilta. Kyllä ne minustakin välillä vähän suurilta näyttää, välillä jopa hieman eri kokoisilta. Ei asia minua kyllä mitenkään häiritse, ja harva niitä pupullien kokoja varmaan katseleekaan.Johannes Vihàn wrote:Offtopic:
-
MadHatter
- Psykonautti
Mitä ihmettä. Unelmien sielunmessun leikkaus ja kuvaus on kerrassaan silmiä hivelevää! Ja se, että kaikki aineita käyttävät eivät jaa tarinan henkilöiden kohtaloa, ei todellakaan tee elokuvasta paskaa. Ja tottakai elokuviin yleisestikkin kuuluu asioiden liioittelu. Muutenhan vois yhtähyvin katsella valvontakameran kuvaa...
Ja aiheesta tai vähän vierestä: Tunnen erään kenellä on 24/7 lautaset. Vain kirkkaassa auringon paisteessa tai jarruissa "normaalit".
Ja aiheesta tai vähän vierestä: Tunnen erään kenellä on 24/7 lautaset. Vain kirkkaassa auringon paisteessa tai jarruissa "normaalit".
-
Maor
- Kameleontti