Itellä ollu pari kertaa just noita valium kopioitakin, sinisiä katkoviivalla ja 10 luki toisella puolella, muistelisin että nekään ei sanonu mitää. Mut voi olla et johtu siitä ku oli pamit ja alprot käytössä säännöllisesti tuolloin ni oli toleranssia sit. Mut mä muistan et jotai xanorin kopioita oli joskus 1mg ja ne näytti ihan samalta ku nopeet 1mg santut mutta oli vaan isompia kooltaan ja upjohn teksti puuttu. Mut niist muistan saaneeni jotain olojakin.mentalhell wrote:Kyl mulla Ksalollit oli hyviä ryynejä. Valium kopiot taas oli heikkoja, en muista merkkiä mutta tabletti oli kuin suomen 10 mg pami mut siinä luki vaan 10 isolla ja katkoviiva toisella puolen. En tiedä sisältikö ollenkaan diatsepaamia.Personaes wrote: Onko täällä kukaan ostanut viimeaikoina Ksalol 1mg tabletteja`?
Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
-
rufftuff
- Lepakko
Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
-
Personaes
- OD
Itse saamani ksalolit oli ainakin ihan roskaa. Eka en ollut varma toimiko kun olin niin stimuissaan, mutta seuraavana päivä 4mg kerralla eikä sanonnut mitään.
Vituttaa, missä ne oikein valmistaa tollasia paskanappeja jotka on aidoissa listoissa ja vaikuttais aidoilta mutta onkin jotain skeidaa?
Vituttaa, missä ne oikein valmistaa tollasia paskanappeja jotka on aidoissa listoissa ja vaikuttais aidoilta mutta onkin jotain skeidaa?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
Ja joo, itellä kanssa ollut noita "intialiaisia pameja", joissa siis sininen tabletti, katkaisu viiva ja toisella puolella lukee vaan "10".
Oon kaksi kertaa ostanut tällä tavalla "ulkomaisia bentsoja" ja aina ollut roskaa. Laittaa vaan vituttaan. Kuka näkee vaivan tehdä ihan aidot pakkaukset ja merkinnät/tabletit mutta sitten ei laita vaikuttavaa ainetta ollenkaan tai kuka tietää mitä paskaa siellä on sisällä.
Vähän vituttaa kun bentsoja tarviis, mutta kaverit ja tutut tosi nihkeesti niistä luopuu, niin joutuu oleen ilman vaikka tarvetta olis.
Oon kaksi kertaa ostanut tällä tavalla "ulkomaisia bentsoja" ja aina ollut roskaa. Laittaa vaan vituttaan. Kuka näkee vaivan tehdä ihan aidot pakkaukset ja merkinnät/tabletit mutta sitten ei laita vaikuttavaa ainetta ollenkaan tai kuka tietää mitä paskaa siellä on sisällä.
Vähän vituttaa kun bentsoja tarviis, mutta kaverit ja tutut tosi nihkeesti niistä luopuu, niin joutuu oleen ilman vaikka tarvetta olis.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
renttuni
- Apteekki
Personaes: Hommaa netin kautta

-
Personaes
- OD
No arvaa mistä oon tähän asti hommannut(nuo kusetusnapit)?renttuni wrote:Personaes: Hommaa netin kautta![]()
Tai, no, sain mä kerran 30 rivaa ihan ok hintaan. Mut ne "VARMASTI" suomalaiset ja toimivat on niin vitun kalliita siellä että ei viitis usein ostaa.
No oli nuo ksalolitkin, oliko se 68e/30kpl eikä sano vittu mitään nuo napit...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
renttuni
- Apteekki
Ootko käynyt yksityisellä lääkärillä?
Mä kävin hädissään viime viikolla kun gabapentiinit oli loppunut ja reseptiä ei uusita ennen maaliskuuta. Kun mä otin niitä pikkusen enemmän mitä on määrätty
Yleislääkäri Mehiläisessä kirjoitti vuodeksi sitten niitä
Pyysin samalla respat Panacodiin ja tsolpideemiin ja meni joku vartti siinä. Laskun sai mukaan ja maksan joskus ku on rahaa.
Mä kävin hädissään viime viikolla kun gabapentiinit oli loppunut ja reseptiä ei uusita ennen maaliskuuta. Kun mä otin niitä pikkusen enemmän mitä on määrätty
-
Personaes
- OD
Mutta kun oon korvaushoidossa, niin mullahan on kait jonkunlainen apteekki-sopimus. Että klinikalla ne näkis jos oon edes yrittänyt hakea muualta lääkkeitä.renttuni wrote:Ootko käynyt yksityisellä lääkärillä?
Mä kävin hädissään viime viikolla kun gabapentiinit oli loppunut ja reseptiä ei uusita ennen maaliskuuta. Kun mä otin niitä pikkusen enemmän mitä on määrättyYleislääkäri Mehiläisessä kirjoitti vuodeksi sitten niitä
Pyysin samalla respat Panacodiin ja tsolpideemiin ja meni joku vartti siinä. Laskun sai mukaan ja maksan joskus ku on rahaa.
Nyt vittu loppuu toi "Mä haluun, ,oispa ja löytyispä"- ulina! Miettikää mikä otetaan vihjailuna! Mode..
Last edited by Mushru on Fri 29 Jan 2016, 16:25, edited 1 time in total.
Reason: Pyyhin vähäh pois
Reason: Pyyhin vähäh pois
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Dexma
- Moderator
PojatPersonaes wrote:Itellä taas diatsepaami on sellainen että ei huomaa vaikutusta juuri ollenkaan eikä näytä päihtyneeltä.eNZYMe wrote:Mulla Klonatsepaami on hyvin huomaamaton bentso. Ei tunnu päihdyttävän ollenkaan 1-2mg annoksella, mutta lievittää stressiä ja ahdistusta selvästi, eikä muut huomaa jos olen ottanut musta päällepäin.
Hei
Kyl teistä se näkyy
Mä itse oon kyl henk koht klonatsepaamist kuosisin. Sitä ei tunne, mut tajuaa just jälkeenpäin. Rivapäissään ei edes nuku niitä kuoseja ohi niinkuin vaik xanoreissa... Sitä just vain paahtaa työhaastatteluihin ym kuoseis.
Diapam on vähän niin ja näin. Se on kyl aika smooth, mut aivan vitun varmasti päihtyneenä olen ja siltä näytän aina
-
renttuni
- Apteekki
Just siks en oo koskaan saanut bentsoista mitään iloa viihdekäytössä, kun en tajua olevani kuoseissa.
Olo tuntuu ihan normaalilta vaikka päällepäin oon varmaan ihan sekaisin. Jälkeenpäin vaan huomaan etten muista mitään. Haluan tuntea olevani aineissa jos sillä tarkoituksella jotain otan.
-
Personaes
- OD
Kyllä ite ainakin huomaan bentsojen vaikutuksen ihan selkeästi. Rivatril / xanor tuntuu selvästi ihan pienelläkin annoksella ja pamit sit jos on ottanut jonkun 20-50mg. Dormareita riittää se yksi(15mg) hihaan.
Mulla oli kerran Espanjalaisia Dormidimejä, joissa oli 25mg vaikuttavaa ainetta yhdessä napissa. Kyllä tuntui.
Mulla oli kerran Espanjalaisia Dormidimejä, joissa oli 25mg vaikuttavaa ainetta yhdessä napissa. Kyllä tuntui.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Eremocitrus
- Tuppisuu
Sori jos väärä alue. Tullu vajaa vuos kiskottua kaikenlaisia bentsoja suht säännöllisesti. Olin tossa katkolla ja risolideja söin sen 225mg päivässä 3viikkoo. Noi on aika mietoja, joten kai noi uskaltaa lopettaa suoraan seinään? Sauhuu ajattelin ahdistukseen, mutta siihen se sitten olis tarkoitus jäädä. Maanantaina saan ehkä pameja, mutta viikonloppu ainakin pitäis olla ilman mitään. Oon kyll nii vitun ahdistunu, että saattaa noi savutkin kyll jättää hommaamatta. Vittu hajoo pää.
-
rufftuff
- Lepakko
Mikä on vaulttilaisten top5 lista bentsoista?
Itellä menis näin:
5. Opamox 50mg
4. Diapam 10mg
3. Rivatril 2mg
2. Dormicum 15mg
1. Alprazolam alternova ja telaketju jaettuna ykkösenä
Tota alternovaa ei tietääkseni oo suomessa enää jokuseen vuoteen ollu mahdollista saada respalla. Mut itellä oli aikoinaan telarit reseptillä ja sattumalta oli apteekissa xanorit lopussa ja ei ollu aikaa oottaa et tilaavat lisää niin otin rinnakkaisvalmistetta alprazolam alternovaa 2mg. Ihastuin välittömästi niin paljon kyseiseen bentsoon et soitin lekurille et vaihtaa santut näihin pysyvästi
vittu oli tykki bentso tuo 2mg nova vaikka sama kuin telari, niin vaikutus vitusti rennompi. Hieno lääke oli ja vielä hienompi sekakäytössä.. Muistan useamman tyypin jotka xanorinsa vaihto näihin. Muistasko täällä kukaan tätä lääkettä syöneensä? Ja vahvistais mun hehkutuksen 
Itellä menis näin:
5. Opamox 50mg
4. Diapam 10mg
3. Rivatril 2mg
2. Dormicum 15mg
1. Alprazolam alternova ja telaketju jaettuna ykkösenä
Tota alternovaa ei tietääkseni oo suomessa enää jokuseen vuoteen ollu mahdollista saada respalla. Mut itellä oli aikoinaan telarit reseptillä ja sattumalta oli apteekissa xanorit lopussa ja ei ollu aikaa oottaa et tilaavat lisää niin otin rinnakkaisvalmistetta alprazolam alternovaa 2mg. Ihastuin välittömästi niin paljon kyseiseen bentsoon et soitin lekurille et vaihtaa santut näihin pysyvästi
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
-
kurttu
- Psykonautti
1. Flubromazolam, iskee ku tuhat potkua munille, sopivilla annoksilla hyvä anxiolyytti, isommilla meneekin sitten sekoiluksi ja unten maille.
2. Clonazolam, imo tämä on kuin xanori ja rivatril tekisi lapsen, parempi päivittäiseen käyttöön kuin flub-lam mutta nämä kaks nyt on niin onko kumpi ykkönen vai kakkonen.
3. Alprazolam (Xanor). Se 15minuutin helpotus mikä tulee voi välillä tuntua niin vitun hyvälle kun on tiukka paikka, ainoa miinus lyhyt kesto.
4. Etizolam, tämä thienobenzo. Oikein mukava, xanoria muistuttava.
5. Clonazepam (Rivatril). Söin tätä 2½v reseptin mukaan ja piti ahddistuksen loitolla, todella hyvä bentso lääkekäyttöön, ei niinkään viihdebentso omasta mielestä, en juurikaan huomaa 2mg ja 6mg annos väleillä mitään eroa. Tasasen hyvä olo koko ajan :-).
2. Clonazolam, imo tämä on kuin xanori ja rivatril tekisi lapsen, parempi päivittäiseen käyttöön kuin flub-lam mutta nämä kaks nyt on niin onko kumpi ykkönen vai kakkonen.
3. Alprazolam (Xanor). Se 15minuutin helpotus mikä tulee voi välillä tuntua niin vitun hyvälle kun on tiukka paikka, ainoa miinus lyhyt kesto.
4. Etizolam, tämä thienobenzo. Oikein mukava, xanoria muistuttava.
5. Clonazepam (Rivatril). Söin tätä 2½v reseptin mukaan ja piti ahddistuksen loitolla, todella hyvä bentso lääkekäyttöön, ei niinkään viihdebentso omasta mielestä, en juurikaan huomaa 2mg ja 6mg annos väleillä mitään eroa. Tasasen hyvä olo koko ajan :-).
-
renttuni
- Apteekki
Tässä sen taas näkee, että bentsoista ei todellakaan saa mitään viihdettä. Mulla täysin nollatole bentsoihin, ja otin nyt joku aika sitten 70mg Tenoxia. Eipä tunnu vaikuttavan mitenkään. Pikkusen ehkä väsyttää. Huomenna huomaan etten muista kirjoittaneeni tätä viestiä, ja siinä se ainoa "viihde" on. En tajua mitä oloja jotkut muka saa bentsoista. Tämä siis koskee kohdallani kaikkia bentsoja, ei ainoastaan tennareita.
-
Mekstori
- Psykonautti
Jos on tällänen yleiseen ahdistukseen taipuvainen kynsien pureskelija, niin ite ainankin koen tosi viihteelliseks kaikki bentsot, etenkin lyhytvaikutteisimmat. Tennarit on iltaisin ihan loistavaa "viihdettä" kun nappaa joku 60 mg ja xanorit vielä parempia.
Mulle ainankin xanorit on aika samanlainen välitön helpotus ahdistukseen kuten esim. kunnon budihitit. Mut mielummin valitsen budin ku minkään bentson.
Kokeilluista bentsoista ittelläni viihteeseen:
1. Xanor
2. Etizolam
3. Tenox
4. Opamox
5. Diapam
Pidempään käyttöön taas paras on diapam kun niitä ei tuu samalla tavalla popsittua ku Xanoreita tai Tenoxeja. Tennarit on ku karkkia, koko pussi tyhjenee hetkessä jos ei päätä etukäteen monta ottaa
Nukahtamiseen ilman toleja parhaita mutta sitten tuleekin herättyä 5h päästä..
Mulle ainankin xanorit on aika samanlainen välitön helpotus ahdistukseen kuten esim. kunnon budihitit. Mut mielummin valitsen budin ku minkään bentson.
Kokeilluista bentsoista ittelläni viihteeseen:
1. Xanor
2. Etizolam
3. Tenox
4. Opamox
5. Diapam
Pidempään käyttöön taas paras on diapam kun niitä ei tuu samalla tavalla popsittua ku Xanoreita tai Tenoxeja. Tennarit on ku karkkia, koko pussi tyhjenee hetkessä jos ei päätä etukäteen monta ottaa
-
kuumottelija
- Lepakko
Ksalol 1 mg itsellänikin juuri hallussa, ristiriitaisia kokemuksia tuntuu jengillä olevan... Näyttää siltä, ettei minulla (8 mg mutteria yöksi+pikku huikka litkua) toimi, vai kuinka? Valium-kopiot ei tosiaan paljoa sanoneet - mutta varmaan 15-vuotiaana unihäiriöttömänä olisi.
-
Blackened
- Apteekki
Viihteeseen bentsoista ei enää ole - teini-ikäisenä se bentsokänni oli olevinaan siistiä - vaan päinvastoin isommilla annoksilla alkaa tulla paradoksaalisia vaikutuksia. Terapeuttisilla annoksilla hyvä lääke, sekä tietysti hyvä buusteri opioideille. Toimii myös stimuilun laskuvarjona sekä krapulan helpotuksena.
Tässä lempparit järjestyksessä vaikuttavan aineen ja lääkevalmisteen perusteella. Listasin myös vaikutukset mitkä koen hyödyllisimpänä ja tehokkaimpina. Paamit siis meikäläisen lempparit.
1. Nitrasepaami / Eunoctin 10mg (anksiolyytti, sedatiivi, hypnootti)
2. Klonatsepaami / Rivatril 2mg (anksiolyyti, antikonvulsantti)
3. Oksatsepaami / Opamox 50mg (hypnootti, sedatiivi)
4. Diatsepaami / Diapam 10mg (hypnootti, sedatiivi, antikonvulsantti)
5. Tematsepaami / Normison 20mg (anksiolyytti, hypnootti, sedatiivi)
Inhokit. Laamit tuppaavat pistämään sekoilemaan ja annokset lipsahtavat herkästi ikään kuin vahingossa älyttömille tasoille. "Otanpa yhden... Ei toimi, otan lisää... Ei toimi, otan lisää... Oonko ottanut jotain, oonko sekasin? Otan lisää...". Kyllähän te tiedätte.
1. Flubromatsolaami (amnesia, hypnootti) -> paradoksaalinen ahdistus, muistin pätkiminen, aggressio, totaalinen sekoilu
2. Alpratsolaami (anksiolyytti, amnesia) -> paradoksaalinen ahdistus, lyhyt vaikutus, muistin pätkiminen, aggressio,
3. Midatsolaami (hypnootti, amnesia) -> paradoksaalinen ahdistus, muistin pätkiminen, hengityslama, täydellinen apatia
Jokerina viha/rakkaus non-bentso tsolpideemiin. Sitä tuli rätkittyä joskus joka viikko se paketillinen kerralla, 3-4 pilleriä pumppuun eikä mitään fimaamista. Aika liisteriähän se on, en nykyisin enää kyllä sitä ottaisi IV. Silti sitä joskus tekee mieli; stilkkaridelirium on kyllä jollain perverssillä tavalla ihanaa. Kerran paskansin housuun mutta ei se silloin haitannut, olin koko stilkkaripöhnän ajan tavarat housussa. Jälkikäteen oli hieman nolo selitellä jengille.
Tässä lempparit järjestyksessä vaikuttavan aineen ja lääkevalmisteen perusteella. Listasin myös vaikutukset mitkä koen hyödyllisimpänä ja tehokkaimpina. Paamit siis meikäläisen lempparit.
1. Nitrasepaami / Eunoctin 10mg (anksiolyytti, sedatiivi, hypnootti)
2. Klonatsepaami / Rivatril 2mg (anksiolyyti, antikonvulsantti)
3. Oksatsepaami / Opamox 50mg (hypnootti, sedatiivi)
4. Diatsepaami / Diapam 10mg (hypnootti, sedatiivi, antikonvulsantti)
5. Tematsepaami / Normison 20mg (anksiolyytti, hypnootti, sedatiivi)
Inhokit. Laamit tuppaavat pistämään sekoilemaan ja annokset lipsahtavat herkästi ikään kuin vahingossa älyttömille tasoille. "Otanpa yhden... Ei toimi, otan lisää... Ei toimi, otan lisää... Oonko ottanut jotain, oonko sekasin? Otan lisää...". Kyllähän te tiedätte.
1. Flubromatsolaami (amnesia, hypnootti) -> paradoksaalinen ahdistus, muistin pätkiminen, aggressio, totaalinen sekoilu
2. Alpratsolaami (anksiolyytti, amnesia) -> paradoksaalinen ahdistus, lyhyt vaikutus, muistin pätkiminen, aggressio,
3. Midatsolaami (hypnootti, amnesia) -> paradoksaalinen ahdistus, muistin pätkiminen, hengityslama, täydellinen apatia
Jokerina viha/rakkaus non-bentso tsolpideemiin. Sitä tuli rätkittyä joskus joka viikko se paketillinen kerralla, 3-4 pilleriä pumppuun eikä mitään fimaamista. Aika liisteriähän se on, en nykyisin enää kyllä sitä ottaisi IV. Silti sitä joskus tekee mieli; stilkkaridelirium on kyllä jollain perverssillä tavalla ihanaa. Kerran paskansin housuun mutta ei se silloin haitannut, olin koko stilkkaripöhnän ajan tavarat housussa. Jälkikäteen oli hieman nolo selitellä jengille.
Cogito, ergo sum
-
kuumottelija
- Lepakko
1. Xanor Depot 2 mg (4-12 mg) - varsinkin liuos erittäin pätevä unilääke ja etenkin depot-homman ansiosta unessa_pysymislääke ja krapulanpoistaja, koska toleranssi jostain syystä ollut aina korkea rauhoittaviin joten olen aina voinut ottaa bentsoja kännäilyn jälkioloissa, mutten suosittele ketään kokeilemaan rajojaan ainakaan alkoholin kanssa yhdessä. Kylkeen Pregabaliinia 300-600 mg.
2. Rivatril 2 mg (4-10 mg) - apu kouluun, kokoukseen tai mihin tahansa jossa on ihmisiä suljetuin ovin - tässä tilanteessa laukeaa epileptinen paniikkihäiriö jota ei välttämättä pysty hillitsemään, mutta Rivatril auttaa myös lihasnykimisiin ym. Saisivat kehittää Depot-muodon!
3. Tenox 20 mg (40-100 mg) Yllättävän hyvä ahdistuslääke! Monen sanoma tehottomaksi, eikä se autakaan minua kuin nukahtamaan hetkeksi, mutta kuumotukseen ihmeellisesti minulla toimii hyvin (Samoin kun Lyricaa käytän unen ylläpitolääkkeenä (ei bentso), mikä lienee hyvin harvinainen käyttökohde ko lääkkeelle).
4. Xanor "normaali" (telari) 2 mg (4-8 mg), Pisteet erittäin nopeasta vaikutusajasta paniikin estäjänä. Ainoa, että vaikuttaa hyvin pienen ajan. Muuten olisi ylempänä.
Näitä minulla siis on määrättynä reseptinä. Tuossa olisi "Plinalin"-loratsepaamia (2mg) ja "Hyrest"-arabidormareita, jos on oikeaa tavaraa saattaa nousta vaikean unettomuuteni estäjinä ykkösketjuun. Xanorliuos (mulla on 4mg/ml ja todella on, vähän kun pillillä imee niin huomaa että on seuraava aamu jo ja kuitenkin hyvin korkea toleranssi, kuitenkin tähän mennessä osoittautunut parhaaksi avuksi vaikeaan unettomuuteen jota on jatkunut minulla skidistä saakka - sitten 15-16-v ei enää kroppa yksinkertaisesti jaksanut parin tunnin unia.
Noita annoksia joita luettelin en suosittele kenellekkään aloittelijalle vaan vain rajansa tietävälle henkilölle jolla on korkea toleranssi. Varsinkin opiaatit ovat vaarallinen yhdistelmä bentsojen kanssa. Paheksun periaatteessa kaikkea tätä, että otetaan lääkäriltä muka lääkkeenä xanttuja ja sitten sekoillaan kännin kanssa näin luoden tilanteen, jossa Suomessa ei saa käytännössä lähes koskaan enää ainakaan julkiselta bentsoja.
Diapam on minun kohdallani osoittautunut heikoimmaksi bentsoksi - tiedä sitten miksi. Minä käytän bentsoja vain lääkkeenä ja päiväsaikaan vältän käyttöä ellei edellämainitsemaani tilannetta suljetussa huoneessa isolla porukalla (ei vapaa-aikana vaan esim. luennoilla tai kokouksissa siis) ole tulossa tai ellei krapulassa ole pakko olla selvänä mutta apuja tarvii. Onneksi minun lääkärini ymmärtää asian eikä luule minua miksikään narkkariksi vaikka olen alle 30 v mies.
Ihmeellisesti _minä_, joka noita demonisoituja bentsoja käytän valtavia määriä, en saa vieroitusoireita käytön lopettamisesta vaan a) samat oireet mihin määrätty palaa b) joskus nukahdan sikeästi ihan ilman mitään.
Silti, nämä tilanteet ovat harvinaisuuksia, ja olen kiitollinen siitä että demonisoidut vaikka Suomen lääkäriliiton mukaan ahdistukseen/unettomuuteen parhaat kautta ylivoimaisesti haitattomimmat lääkkeet on minulle määrätty, eikä mitään Ketipinor-skitsofrenia-verenpaine 200-moskaa tai Mirazapinia, joka lihotti käsittämättömästi, joihin ei kenenkään tulisi koskea. Niiden jäljiltä on hyvä jos jaksaa nousta sängystä - Mirtazapinia (ei bentso sekään) käytän vain jos on ylivaikea saada unta (kipeänä tms). Yleensä kuitenkin teen vaikkapa rommiteen ennen nukkumaanmenoa jos tilanne vaatii.
Suorastaan v**uttaa, kun Stadin seuduilla on alettu käyttää lääkkeitä valuuttana muuhun! Hemmetti vie, kun ei sekoilijat ymmärrä että mä _tartten_ niitä enkä tee niillä samaa kuin he. Siksi joutuukin aina laittaa setit piiloon ja väittää että sori ei oo nyt koska jotainjotain mut rahaa on. Ja tietenkin se, että julkiset käyttävät nuoria (jotka ovat kaikki automaattisesti neulanarkkeja tai huumekuriireja) koekaniininaan... Onneksi nyt on noussut esille se fakta, ettei unettomuus/paniikit jne ole mikään uusi nuorten huijausjuttu, vaan ennen siitä ei uskallettu puhua!
2. Rivatril 2 mg (4-10 mg) - apu kouluun, kokoukseen tai mihin tahansa jossa on ihmisiä suljetuin ovin - tässä tilanteessa laukeaa epileptinen paniikkihäiriö jota ei välttämättä pysty hillitsemään, mutta Rivatril auttaa myös lihasnykimisiin ym. Saisivat kehittää Depot-muodon!
3. Tenox 20 mg (40-100 mg) Yllättävän hyvä ahdistuslääke! Monen sanoma tehottomaksi, eikä se autakaan minua kuin nukahtamaan hetkeksi, mutta kuumotukseen ihmeellisesti minulla toimii hyvin (Samoin kun Lyricaa käytän unen ylläpitolääkkeenä (ei bentso), mikä lienee hyvin harvinainen käyttökohde ko lääkkeelle).
4. Xanor "normaali" (telari) 2 mg (4-8 mg), Pisteet erittäin nopeasta vaikutusajasta paniikin estäjänä. Ainoa, että vaikuttaa hyvin pienen ajan. Muuten olisi ylempänä.
Näitä minulla siis on määrättynä reseptinä. Tuossa olisi "Plinalin"-loratsepaamia (2mg) ja "Hyrest"-arabidormareita, jos on oikeaa tavaraa saattaa nousta vaikean unettomuuteni estäjinä ykkösketjuun. Xanorliuos (mulla on 4mg/ml ja todella on, vähän kun pillillä imee niin huomaa että on seuraava aamu jo ja kuitenkin hyvin korkea toleranssi, kuitenkin tähän mennessä osoittautunut parhaaksi avuksi vaikeaan unettomuuteen jota on jatkunut minulla skidistä saakka - sitten 15-16-v ei enää kroppa yksinkertaisesti jaksanut parin tunnin unia.
Noita annoksia joita luettelin en suosittele kenellekkään aloittelijalle vaan vain rajansa tietävälle henkilölle jolla on korkea toleranssi. Varsinkin opiaatit ovat vaarallinen yhdistelmä bentsojen kanssa. Paheksun periaatteessa kaikkea tätä, että otetaan lääkäriltä muka lääkkeenä xanttuja ja sitten sekoillaan kännin kanssa näin luoden tilanteen, jossa Suomessa ei saa käytännössä lähes koskaan enää ainakaan julkiselta bentsoja.
Diapam on minun kohdallani osoittautunut heikoimmaksi bentsoksi - tiedä sitten miksi. Minä käytän bentsoja vain lääkkeenä ja päiväsaikaan vältän käyttöä ellei edellämainitsemaani tilannetta suljetussa huoneessa isolla porukalla (ei vapaa-aikana vaan esim. luennoilla tai kokouksissa siis) ole tulossa tai ellei krapulassa ole pakko olla selvänä mutta apuja tarvii. Onneksi minun lääkärini ymmärtää asian eikä luule minua miksikään narkkariksi vaikka olen alle 30 v mies.
Ihmeellisesti _minä_, joka noita demonisoituja bentsoja käytän valtavia määriä, en saa vieroitusoireita käytön lopettamisesta vaan a) samat oireet mihin määrätty palaa b) joskus nukahdan sikeästi ihan ilman mitään.
Silti, nämä tilanteet ovat harvinaisuuksia, ja olen kiitollinen siitä että demonisoidut vaikka Suomen lääkäriliiton mukaan ahdistukseen/unettomuuteen parhaat kautta ylivoimaisesti haitattomimmat lääkkeet on minulle määrätty, eikä mitään Ketipinor-skitsofrenia-verenpaine 200-moskaa tai Mirazapinia, joka lihotti käsittämättömästi, joihin ei kenenkään tulisi koskea. Niiden jäljiltä on hyvä jos jaksaa nousta sängystä - Mirtazapinia (ei bentso sekään) käytän vain jos on ylivaikea saada unta (kipeänä tms). Yleensä kuitenkin teen vaikkapa rommiteen ennen nukkumaanmenoa jos tilanne vaatii.
Suorastaan v**uttaa, kun Stadin seuduilla on alettu käyttää lääkkeitä valuuttana muuhun! Hemmetti vie, kun ei sekoilijat ymmärrä että mä _tartten_ niitä enkä tee niillä samaa kuin he. Siksi joutuukin aina laittaa setit piiloon ja väittää että sori ei oo nyt koska jotainjotain mut rahaa on. Ja tietenkin se, että julkiset käyttävät nuoria (jotka ovat kaikki automaattisesti neulanarkkeja tai huumekuriireja) koekaniininaan... Onneksi nyt on noussut esille se fakta, ettei unettomuus/paniikit jne ole mikään uusi nuorten huijausjuttu, vaan ennen siitä ei uskallettu puhua!
-
Blackened
- Apteekki
Sori vaan, mutta ei tuo enää ole lääkinnällistä. Nuo annokset ovat kaukana terapeuttisista annoksista, ja ovat vain ja ainoastaan päänsekoittamiseen.kuumottelija wrote:1. Xanor Depot 2 mg (4-12 mg) - varsinkin liuos erittäin pätevä unilääke ja etenkin depot-homman ansiosta unessa_pysymislääke ja krapulanpoistaja, koska toleranssi jostain syystä ollut aina korkea rauhoittaviin joten olen aina voinut ottaa bentsoja kännäilyn jälkioloissa, mutten suosittele ketään kokeilemaan rajojaan ainakaan alkoholin kanssa yhdessä. Kylkeen Pregabaliinia 300-600 mg.
12mg alpratsolaamia, lääkinnällinen? Not...
10mg klonatsepaamia, lääkinnällinen? Not...
Ja anteeksi vaan, mutta welcome to reality: sinulla on eirittäin vahva bentsokoukku, ja noilla annoksilla tulet saamaan kramppeja lopettaessa. Uskoit niin tai et, se vaan on fakta. Alpratsolaami noilla annoksilla pidemmän aikaa, niin seinään lopetus = kouristuskohtaus. Tulet olemaan helvetillisen löylytyksen edessä, et osaa käsitellä ja kunnioittaa bentsojen tehoa/tuhoa. No, minäkin opin kantapään kautta.
Muistan itsekin tuon ajan kun yhtäkkiä oli nuorella pojalla pääsy valtavaan määrään bentsoja, ja niitä rouhittiin kourallisia kerralla. Sitten kun bentsot loppuivat hetkeksi niin sätkittiin ja kouristeltiin.
PS. Toivottavasti opit joskus tuntemaan itseäsi sen verran hyvin, että tajuat olevasi itsekusetuksen syvimmässä olomuodossa: "Homma on hanskassa, ei minulle tule refloja, olinhan päivän ilman eikä mitään..."
PPS. Ja sinähän tässä pilaat bentsojen maineen ja mahdollisuuden saada bentsoja. Jos oikeasti tuollaisia määriä lääkärit sinulle kirjoittavat, niin jossain vaiheessa tuo pilvilinna romahtaa. En kyllä oikeasti pidä kertomustasi kovin luotettavana. Luulen että joko hommaat kadulta nappeja kuosaamiseen, tai sitten liioittelet aika reippaasti. Ei kukaan lääkäri määrää tuollaisia annoksia ja noin montaa eri bentsoa kerralla. Varsinkaan teini-ikäiselle nuorelle.
Last edited by Blackened on Fri 25 Mar 2016, 15:08, edited 2 times in total.
Cogito, ergo sum
-
Sidney
Aika ikävästi paistaa läpi itsepetos ja mustavalkoinen ajattelu.kuumottelija wrote:Juttua bentsoista.
Yllättävän monella addiktilla on tapana halveksia muita samankaltaisesti toimivia ihmisiä ja oikeuttaa käyttönsä tämän kaltaisilla hokemilla: "Mä tarviin oikeesti, kaikki muut vaan sekoilee."
-
Blackened
- Apteekki
^Juurikin näin. Hieman paradoksaalista nuoren herran "lääkitys".
Tässä ketjussa:
Nuori mies kun olet, niin älä hitto pilaa aivojasi ja reseptorejasi tuollaisilla annoksilla. Aivojen ja kognition kehitys jatkuu keskimäärin 25 ikävuoteen asti, eli annat aikamoista damagea vielä kehittyville aivoillesi. Eräs erikoislääkäri totesi, että jos nuori mies/nainen ottaa vaikkapa Rivatriliä sen 3 x 2mg päivässä kymmenen vuotta, niin se ei paljoa eroa jos nuori mies/nainen ottaa puoli litraa viinaa päivässä kymmenen vuotta. Tämä siis kognitiivisen kehityksen perusteella. Se tulee kostautumaan kolmekymppisenä, jos selviät hengissä sinne asti. Se ei ole mikään itsestäänselvyys noilla annoksilla. Kaksi alle parikymppistä tuttavaa kuollut bentsojen aiheuttamaan hengityslamaan nukkuessaan.
PS. Voit ottaa tuosta opiksi, mutta todennäköisesti et ota vaan kiellät ongelmasi, aivan niin kuin itsekin tein. Joten toivotan onnea sitten kun aloitetaan lääkkeiden alasajo ettet saa vakavia kouristuskohtauksia.
Tässä ketjussa:
Alpratsolaami -ketjussa:kuumottelija wrote:Minä käytän bentsoja vain lääkkeenä ja päiväsaikaan vältän käyttöä ellei edellämainitsemaani tilannetta suljetussa huoneessa isolla porukalla (ei vapaa-aikana vaan esim. luennoilla tai kokouksissa siis) ole tulossa tai ellei krapulassa ole pakko olla selvänä mutta apuja tarvii. Onneksi minun lääkärini ymmärtää asian eikä luule minua miksikään narkkariksi vaikka olen alle 30 v mies.
Muistan itsekin sinun iässäsi (muistelen että olet puhunut lukiosta ja opiskelusta) kun meillä oli tapana tehdä "kippis ja kulaus"; otettiin Rivatril, Tenox ja/tai telaketju -purkista huikkaa, eli kaadettiin purkista pillereitä suu täyteen, pureskeltiin ja sitten oluella huuhdottiin alas. Jotkut huomautteli että vedät ihan liikaa bentsoja, että tuo on hengenvaarallista ja että voit saada kramppeja, ja minä vastasin aina että enhän minä edes paljon tai usein ota. Sitten kramppailin itseni sairaalakuntoon monta kertaa, pienempiä kramppeja myös ilman sairaalahoitoa.kuumottelija wrote:Paras on se, että se tuntuu riittävän todellakin kuukausiksi ja korvaa hyvin mutterirespaa odotellessa normitabut kun niitä joutuu ottamaan joskus enemmän. Ainoa bentsovalmiste joka päihdyttää.
Nuori mies kun olet, niin älä hitto pilaa aivojasi ja reseptorejasi tuollaisilla annoksilla. Aivojen ja kognition kehitys jatkuu keskimäärin 25 ikävuoteen asti, eli annat aikamoista damagea vielä kehittyville aivoillesi. Eräs erikoislääkäri totesi, että jos nuori mies/nainen ottaa vaikkapa Rivatriliä sen 3 x 2mg päivässä kymmenen vuotta, niin se ei paljoa eroa jos nuori mies/nainen ottaa puoli litraa viinaa päivässä kymmenen vuotta. Tämä siis kognitiivisen kehityksen perusteella. Se tulee kostautumaan kolmekymppisenä, jos selviät hengissä sinne asti. Se ei ole mikään itsestäänselvyys noilla annoksilla. Kaksi alle parikymppistä tuttavaa kuollut bentsojen aiheuttamaan hengityslamaan nukkuessaan.
PS. Voit ottaa tuosta opiksi, mutta todennäköisesti et ota vaan kiellät ongelmasi, aivan niin kuin itsekin tein. Joten toivotan onnea sitten kun aloitetaan lääkkeiden alasajo ettet saa vakavia kouristuskohtauksia.
Cogito, ergo sum
-
Petri6
- OD
Luennot nyt viittaavat luultavasti yliopistoon tai muuhun korkeakouluun, eivät lukioon. Mutta eniten kiinnosti tuo, että kaksi ihmistä olisi kuollut bentsojen aiheuttamaan hengityslamaan? Itse en ole kuullut kuin yhdestä tapauksesta, joka olisi vetäissyt 100kpl Tenoxeja (joka ilmeisesti on hieman erikoinen tapaus), muilla bentsoilla kun se hengityslama vaatii niin suuria annoksia, että ennemmin jo tukehtuu niiden nielaisemiseen. Sen sijaan opioidien kanssa erittäin tyypillinen suomalainen överikuolema. Mutta siis melkein aina vaatii jotain muuta elimistöä lamaavaa ainetta.thejunkass wrote:^Juurikin näin. Hieman paradoksaalista nuoren herran "lääkitys".
Tässä ketjussa:
Alpratsolaami -ketjussa:kuumottelija wrote:Minä käytän bentsoja vain lääkkeenä ja päiväsaikaan vältän käyttöä ellei edellämainitsemaani tilannetta suljetussa huoneessa isolla porukalla (ei vapaa-aikana vaan esim. luennoilla tai kokouksissa siis) ole tulossa tai ellei krapulassa ole pakko olla selvänä mutta apuja tarvii. Onneksi minun lääkärini ymmärtää asian eikä luule minua miksikään narkkariksi vaikka olen alle 30 v mies.
Muistan itsekin sinun iässäsi (muistelen että olet puhunut lukiosta ja opiskelusta) kun meillä oli tapana tehdä "kippis ja kulaus"; otettiin Rivatril, Tenox ja/tai telaketju -purkista huikkaa, eli kaadettiin purkista pillereitä suu täyteen, pureskeltiin ja sitten oluella huuhdottiin alas. Jotkut huomautteli että vedät ihan liikaa bentsoja, että tuo on hengenvaarallista ja että voit saada kramppeja, ja minä vastasin aina että enhän minä edes paljon tai usein ota. Sitten kramppailin itseni sairaalakuntoon monta kertaa, pienempiä kramppeja myös ilman sairaalahoitoa.kuumottelija wrote:Paras on se, että se tuntuu riittävän todellakin kuukausiksi ja korvaa hyvin mutterirespaa odotellessa normitabut kun niitä joutuu ottamaan joskus enemmän. Ainoa bentsovalmiste joka päihdyttää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
kuumottelija
- Lepakko
Kaikki muut ympärillä (lähes, pyrin nykyisin pitämään tuon porukan loitolla mutta vanhoina kavereina hengaan toki joskus) vaan sekoilee ja vetää Tramalia (opioidi), aplroliuosta, kossua yms sekaisin. Sitä tarkoitin hengityslamasta - bentso ja itse asiassa buprenorgiini yksinhän eivät tietääkseni, ehkä muille kuin hyvin allergisille ko aineille, ole erikseen yksin aiheuttanut kuolemaa kenelläkään.
Minulle vaan sanottiin sairaalassa että luontainen toleranssi vaan on hyvin korkea 7 vuotta sitten. Olen kuten olen maininnut mannut kamalassa kivussa ja ilman omia lääkkeitä, jopa sydänlääkkeitä (kärsin tiheälyöntisyydestä, joka on hyvinkin suuri tekijä unettomuudessa; Propral auttaa siihen muttei poista sitä "epämukavuuden tunnetta" joka esti mua nukkumasta ja aikoinaan sen vuoksi olin alkoholisti vuoden (tosin en mikään spuge, salajuoppo kuin salkkari-Maarit) ja se kuulkaa ihmiset oli koukku se, ja viivästytti lukiotani neljällä vuodella), ja sairaaassa jotta 2 vrk aikana en ollut saanut siis unta, annettiin diatsepaamia 120 mg kunnes saatiin minut unten maille. Päihtymys=nolla.
Alproliuos päihdyttää kyllä suurissa ja vaarallisissa sitä on ottaa varmaankin monta huikkaa - itseeni toimii pieni sippaus huulilla ja hyvää yötä ja hyvää huomenta hyvän unenlaadun ansiosta.
Ei ole kognitiivisiin kykyihinikään kenenkään huomaakseen vaikuttanut.
Jokaisella on oma kroppa; joillain erikoisempi. Kroppa lopulta sanelee siitä välittävälle ihmisille mitä ja paljonko. Vähän aikaa sitten parin laudaturin ja eximian nuori mies vihdoin ollessani en ole mikään lukion ekaluokkalainen. Kyllä ehdin kokeilla mitä tahansa paskaa ennen kuin sain kunnon lääkärin että voin hemmetti nukkua ja paniikkikohtaukset lakkaavat, mutta vihdoin pätevä tohtori totesi että kokeilet sitten vaikka näitä ensin pienen määrän ja päättelet paljonko tarviit vähä kerrallaan. Näin tein. Olin rehellinen lekurille ja hän uskoi etten ole diileri/sekoilija ja sanoi että mieluiten vähennät mutta kun oli hyvin pahoja tilanteita juuri tuossa kohtaa ja nyt taas meneillään niin tarvitsin välillä enemmän.
Kaksi yötä ilman mitään muuten takana
Riippuu todella paljon fiiliksestä ja siksi tuo vaihteluhaarukka on niin iso. Jos joidenkin mielestä "valehtelen itselleni ja muille" tjs niin whatever man, mä toimin kuten keho neuvoo. Se ei neuvo Ketipinoria.
Lopettaa/kramppeja? Kuka on sanonut että lopetan? Ei ole aikomusta ennen kuin molempiin oireisiini (paniikkihäiriö siis rajusti epiliptinen välillä ja meinaa tulla liian sosiaalisissa tilaisuuksissa - viimeksi esim entissä, sain just ja just sen hillittyä, ekan kerran luulin sydäriksi kun pulpetti lens, maailman meni vinoon ja ryntäsin ulos 40 ihmisen luokasta, voi kelata kuinka noloa tuo on...) keksitään lääke - ja se on varmasti keksitty, siis pysyvä lääke, neurologia pystyy siihen - joten rahan takiahan se ei ikinä tule markkinoille - ja siksi käytän haitattomimpaa vaihtoehtoa oman toleranssini mukaan, joka on pysynyt kuitenkin kaikki 5 vuotta joiden aikana olen pysynyt tämän vaihtoehdon vakituisen käytön aikana pääosin täysin samana, koska jos en nuku kuolen. Logics. Suosittelinkin ettei kukaan käytä noita annoksia ellei ole pakko - ja että määrä on sekoiluunkin iso. Se on henkilökohtainen toleni eikä sen rajoja kannata kokeilla muista kuin lääkinnällisistä syistä
Minulle vaan sanottiin sairaalassa että luontainen toleranssi vaan on hyvin korkea 7 vuotta sitten. Olen kuten olen maininnut mannut kamalassa kivussa ja ilman omia lääkkeitä, jopa sydänlääkkeitä (kärsin tiheälyöntisyydestä, joka on hyvinkin suuri tekijä unettomuudessa; Propral auttaa siihen muttei poista sitä "epämukavuuden tunnetta" joka esti mua nukkumasta ja aikoinaan sen vuoksi olin alkoholisti vuoden (tosin en mikään spuge, salajuoppo kuin salkkari-Maarit) ja se kuulkaa ihmiset oli koukku se, ja viivästytti lukiotani neljällä vuodella), ja sairaaassa jotta 2 vrk aikana en ollut saanut siis unta, annettiin diatsepaamia 120 mg kunnes saatiin minut unten maille. Päihtymys=nolla.
Alproliuos päihdyttää kyllä suurissa ja vaarallisissa sitä on ottaa varmaankin monta huikkaa - itseeni toimii pieni sippaus huulilla ja hyvää yötä ja hyvää huomenta hyvän unenlaadun ansiosta.
Ei ole kognitiivisiin kykyihinikään kenenkään huomaakseen vaikuttanut.
Jokaisella on oma kroppa; joillain erikoisempi. Kroppa lopulta sanelee siitä välittävälle ihmisille mitä ja paljonko. Vähän aikaa sitten parin laudaturin ja eximian nuori mies vihdoin ollessani en ole mikään lukion ekaluokkalainen. Kyllä ehdin kokeilla mitä tahansa paskaa ennen kuin sain kunnon lääkärin että voin hemmetti nukkua ja paniikkikohtaukset lakkaavat, mutta vihdoin pätevä tohtori totesi että kokeilet sitten vaikka näitä ensin pienen määrän ja päättelet paljonko tarviit vähä kerrallaan. Näin tein. Olin rehellinen lekurille ja hän uskoi etten ole diileri/sekoilija ja sanoi että mieluiten vähennät mutta kun oli hyvin pahoja tilanteita juuri tuossa kohtaa ja nyt taas meneillään niin tarvitsin välillä enemmän.
Kaksi yötä ilman mitään muuten takana
Lopettaa/kramppeja? Kuka on sanonut että lopetan? Ei ole aikomusta ennen kuin molempiin oireisiini (paniikkihäiriö siis rajusti epiliptinen välillä ja meinaa tulla liian sosiaalisissa tilaisuuksissa - viimeksi esim entissä, sain just ja just sen hillittyä, ekan kerran luulin sydäriksi kun pulpetti lens, maailman meni vinoon ja ryntäsin ulos 40 ihmisen luokasta, voi kelata kuinka noloa tuo on...) keksitään lääke - ja se on varmasti keksitty, siis pysyvä lääke, neurologia pystyy siihen - joten rahan takiahan se ei ikinä tule markkinoille - ja siksi käytän haitattomimpaa vaihtoehtoa oman toleranssini mukaan, joka on pysynyt kuitenkin kaikki 5 vuotta joiden aikana olen pysynyt tämän vaihtoehdon vakituisen käytön aikana pääosin täysin samana, koska jos en nuku kuolen. Logics. Suosittelinkin ettei kukaan käytä noita annoksia ellei ole pakko - ja että määrä on sekoiluunkin iso. Se on henkilökohtainen toleni eikä sen rajoja kannata kokeilla muista kuin lääkinnällisistä syistä
-
Blackened
- Apteekki
Jo tuosta kirjoituksestasi voi päätellä että olet aivan tutkalla bentsoista, sitä ei vaan itse tajua. Eikä niitä kognitiivisia häiriöitäkään todellakaan itse huomaa, eikä välttämättä muutkaan heti. Sekavaa tekstiä ja kovasti kirjoitusvirheitä, sellaista se tuppaa tulemaan bentsoissa. Terapeuttisella annoksella kontrolli pysyy ja vaikutukset eivät haittaa normaalia tekemistä ja ajatuksenkulkua.
Teet kuten haluat, sinun kehosi ja sinun elämäsi. Harmi vaan jos menee jälleen yksi nuori heppu hukkaan. Niin pitkään kun vetää tuollaisia annoksia ja viittä eri bentsoa, ja väittää että homma on hanskassa, ja että puhtaasti lääkinnälliseen tarkoitukseen, on pahassa itsekusetuksen kierteessä. Edelleenkin ihmettelen tuollaista lääkäriä, joka antaa alle parikymppiselle kaverille valtavia määriä vahvoja bentsoja, ja vielä antaa potilaan itse määrätä annoskoot. Kuulostaa todella oudolta.
Eipä subunistitkään käytä buprea päihteenä, kunhan pysyvät terveenä kun käyttävät. Ihan vain lääkinnällistä käyttöä, että pysyy terveenä.
Petri6: Nämä kyseiset tapaukset olivat tosiaankin harvinaisia ja onnettomuuksia. Pieni määrä (4-5mg) alpratsolaamia ja 5-6 annosta alkoholia, mikä heidän toleransseillaan ei ollut lähelläkään mitään tajukankaalle pyrkimystä, vaan normaalia perjantai-illan viettoa. Eivät siis olleet mitään ensikertalaisia. Aina on se 1% jotka päätyvät tilastoihin, ja poikkeus vahvistaa säännön.
PS. Sanoit ettet ole "mikään narkkari". Mikä mielestäsi määrittelee narkkarin? Minun mielestäni on aika lähellä narkomaniaa jos tarvitsee neljää bentsoa valtavilla annoksilla selvitäkseen päivästä, ja sen lisäksi käyttää alkoholia päihtymistarkoituksessa. Jos ei ole, niin samassa mielessä buprea päivittäin käyttävä ei ole narkomaani, koska käyttää pysyäkseen terveenä ja selvitäkseen päivästä.
PPS. Ei sinulle loppuelämää määrätä tuollaisia annoksia bentsoja, jossain kohtaa asiaan puututaan. Silloin jätetään ylimääräiset bentsot jotka vaihdetaan yhteen pitkävaikutteiseen ja sillä aletaan titrata hiljalleen alas päin. Jossain vaiheessa todennäköisesti haluat itsekin vieroittautua bentsoista, kun teho on lakannut ja korjaat vain refloja. Ja ei ne lääkärit annoskokoa siinä vaiheessa nosta jos valitat että ei enää toimi, päin vastoin se on merkki että nyt pitää alkaa ajaa bentsoja alas.
HUOM! Lue tämä: https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... CRwUJm8IqA
Teet kuten haluat, sinun kehosi ja sinun elämäsi. Harmi vaan jos menee jälleen yksi nuori heppu hukkaan. Niin pitkään kun vetää tuollaisia annoksia ja viittä eri bentsoa, ja väittää että homma on hanskassa, ja että puhtaasti lääkinnälliseen tarkoitukseen, on pahassa itsekusetuksen kierteessä. Edelleenkin ihmettelen tuollaista lääkäriä, joka antaa alle parikymppiselle kaverille valtavia määriä vahvoja bentsoja, ja vielä antaa potilaan itse määrätä annoskoot. Kuulostaa todella oudolta.
Eipä subunistitkään käytä buprea päihteenä, kunhan pysyvät terveenä kun käyttävät. Ihan vain lääkinnällistä käyttöä, että pysyy terveenä.
Petri6: Nämä kyseiset tapaukset olivat tosiaankin harvinaisia ja onnettomuuksia. Pieni määrä (4-5mg) alpratsolaamia ja 5-6 annosta alkoholia, mikä heidän toleransseillaan ei ollut lähelläkään mitään tajukankaalle pyrkimystä, vaan normaalia perjantai-illan viettoa. Eivät siis olleet mitään ensikertalaisia. Aina on se 1% jotka päätyvät tilastoihin, ja poikkeus vahvistaa säännön.
PS. Sanoit ettet ole "mikään narkkari". Mikä mielestäsi määrittelee narkkarin? Minun mielestäni on aika lähellä narkomaniaa jos tarvitsee neljää bentsoa valtavilla annoksilla selvitäkseen päivästä, ja sen lisäksi käyttää alkoholia päihtymistarkoituksessa. Jos ei ole, niin samassa mielessä buprea päivittäin käyttävä ei ole narkomaani, koska käyttää pysyäkseen terveenä ja selvitäkseen päivästä.
PPS. Ei sinulle loppuelämää määrätä tuollaisia annoksia bentsoja, jossain kohtaa asiaan puututaan. Silloin jätetään ylimääräiset bentsot jotka vaihdetaan yhteen pitkävaikutteiseen ja sillä aletaan titrata hiljalleen alas päin. Jossain vaiheessa todennäköisesti haluat itsekin vieroittautua bentsoista, kun teho on lakannut ja korjaat vain refloja. Ja ei ne lääkärit annoskokoa siinä vaiheessa nosta jos valitat että ei enää toimi, päin vastoin se on merkki että nyt pitää alkaa ajaa bentsoja alas.
HUOM! Lue tämä: https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... CRwUJm8IqA
Cogito, ergo sum
-
kuumottelija
- Lepakko
Btw ilman Rivaa ei olisi L.iä tippunut. Kolmensadan ihmisen läsnäolo suljetussa tilassa josta ei ole "koska haluaa"-postumismahiksia ja täytyy olla täysin hiljaa on mulle todella liika. Ilman unta kuolen. That's it ja haters gonna hate. Terapiat jne käyty, ei auta kun ei traumaakaan tjs ole.
PS. En tapaa tehdä kirjoitusvirheitä ikinä. Lonkku voi vaikutta asiaan, mutta viikonloppuna jos juon kirjoitusvirherajaan en ota mitään uneen
Vasta kun herää kissankusisuisena yöllä - siihen holiin, siis samoihin reseptoreihin vaikuttavaan aineeseen, ollut 10 vuotta aina korkea toleranssi. Jokaisen kroppa on erityinen.
Puolustatko Ketipinorin tai Venlaflaxinin kaltaisten lääkkeiden määräämistä akuutteihin ongelmiin (jaksoin parin tunnin unila siihen 14v saakka, sitten pamahti kun ei keho enää kestänyt) ?
Ei refloja eikä hyvän lääkityksen etenkin muihin verrattuna lopettamisaikeita lähiaikoina. Kuten sanoin, asiasta voi olla eri mieltä, mutta mun ja mun kropan päätös ja tämänhetkinen vaatimus.
PS. En tapaa tehdä kirjoitusvirheitä ikinä. Lonkku voi vaikutta asiaan, mutta viikonloppuna jos juon kirjoitusvirherajaan en ota mitään uneen
Puolustatko Ketipinorin tai Venlaflaxinin kaltaisten lääkkeiden määräämistä akuutteihin ongelmiin (jaksoin parin tunnin unila siihen 14v saakka, sitten pamahti kun ei keho enää kestänyt) ?
Ei refloja eikä hyvän lääkityksen etenkin muihin verrattuna lopettamisaikeita lähiaikoina. Kuten sanoin, asiasta voi olla eri mieltä, mutta mun ja mun kropan päätös ja tämänhetkinen vaatimus.
-
Petri6
- OD
Tarkoittaako tuo "eipä" tuossa samaa kuin "eiväthän" vai yritätkö sanoa, että subunistit jotain päihtymystä tavoittelevat siitä subusta? No ehkä jonkun ekan vuoden verran, mutta kyllä mulla tää kolmas vuosi on mennyt aika tarkkaan sillä 2mg subua + 300mg Lyricaa päivässä, joka ei tietenkään mitenkään päihdytä, koska sama annos on joka päivä. Tosin kyllä joskus harvoin tulee viikonloppuna vieläkin (kuten nyt) otettua tuplat tai triplat molempia (kun ei mitään parempaakaan ole tarjolla), vaikka ei siitäkään tietenkään mitään irti saa. Mutta kyllä se reilu 90 % ajasta tulee tosiaan otettua ihan lääkkeenä juurikin terveenä pysymiseen (ja olen käsittänyt, että itsekin olisit vähän samanlaisessa pisteessä) ja varsinkin viime aikoina, kun on ihan unelmaduunikin, on tämä riippuvuus jopa ruvennut tuntumaan siltä, että siitä haluaisi eroonkin joskus (vaikka paradoksaalisesti sitä ei nyt voi duunin takia tehdäkään).thejunkass wrote: Eipä subunistitkään käytä buprea päihteenä, kunhan pysyvät terveenä kun käyttävät. Ihan vain lääkinnällistä käyttöä, että pysyy terveenä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Blackened
- Apteekki
Petri6: Tarkoitin juurikin "eiväthän" eli ilmaisin itseäni huonosti. Olen ollut bupren päivittäiskäyttäjä vuosia - siis en nyt vaan nuorempana - ja silloin ei bupresta saanut enää muita "oloja" kuin että reflat sai pois, eli tuli terveeksi = normaaliksi. Noista ajoista on jo pian kymmenisen vuotta. Nyt mennyt joku 4kk 2-3 kertaa viikossa, ja siitähän alkoi sitten päivittäiskäyttö jota ollut pari-kolme kuukautta. Pregabaliinin kanssa saan vielä oloja. Mutta siis annoin sinun ymmärtää väärin, ajatukseni oli juuri kuten totesit. Tarkoitukseni oli vain herätellä tuota nuorta herraa, että pientä itsekusetuksen makua. Aivan kuin sinä ja minä toteaisimme, että ei meillä ole ongelmaa emmekä ole narkomaaneja koska käytämme vain pysyäksemme kunnossa. Tätä hain, asetin sanani vain huonosti.
Pointtini on loppujen lopuksi se, että tuollaista määrää bentsoja ei voi syödä vuosia ilman että siitä aiheutuu mm. kognitiivisia häiriöitä. Jossain vaiheessa (bentsojen kohdalla aika nopeasti) myös lääkkeen teho loppuu, ja lääke kääntyy itseään vastaan = paradoksaalinen vaikutus. Lopussa sitä syödään hevosannoksia ettei tule reflat , joissa pahimmassa tapauksessa lähtee henki. Hyvässä tapauksessa sähköiskuja ja kouristuskohtauksia.
Lue oikeasti tuo linkkaamani pdf, saat käsityksen mitä bentsojen pitkäaikaisvaikutukset ovat tutkitusti. https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... CRwUJm8IqA
Ja en ole noista SxRI yms. myrkyista maininnut sanallakaan, olen täysin niitä vastaan. Toimivat varmasti joillain - hetken - mutta eivät ole ratkaisu ongelmaan. Sinä ne otit tähän keskusteluun.
Käytän itsekin päivittäin bentsoja, mutta terapeuttisilla annoksilla; klonatsepaamia 1mg aamulla, 15-20mg diatsepaamia illalla. Olen oppinut läksyni sinun iässäsi, kun söin vastaavia hevosannoksia ja kouristelin kun bentsot loppuivat. Ja älä ymmärrä väärin, en yritä tässä olla mitenkään parempi, olen minäkin yhtä lailla bentsokoukussa.
Loppukaneetti: Tee kuten koet parhaaksi, mutta lue oikeasti tuo tutkimus. Bentsotkaan eivät ole mitään haittavaikutuksettomia ihmelääkkeitä jotka poistavat kaikki ongelmat, ne vain peittävät ne, niin kauan kuin toimivat. Kyselepä täällä vaikka bentsojen pitkäaikaiskäyttäjiltä mielipiteitä, saatat yllättyä. Ja kun syöt tuollaisia päiväannoksia vaikkapa 5 vuotta, niin olisi kyllä mielenkiintoista nähdä millainen on miehen työkyky silloin.
Pointtini on loppujen lopuksi se, että tuollaista määrää bentsoja ei voi syödä vuosia ilman että siitä aiheutuu mm. kognitiivisia häiriöitä. Jossain vaiheessa (bentsojen kohdalla aika nopeasti) myös lääkkeen teho loppuu, ja lääke kääntyy itseään vastaan = paradoksaalinen vaikutus. Lopussa sitä syödään hevosannoksia ettei tule reflat , joissa pahimmassa tapauksessa lähtee henki. Hyvässä tapauksessa sähköiskuja ja kouristuskohtauksia.
Lue oikeasti tuo linkkaamani pdf, saat käsityksen mitä bentsojen pitkäaikaisvaikutukset ovat tutkitusti. https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... CRwUJm8IqA
Ja en ole noista SxRI yms. myrkyista maininnut sanallakaan, olen täysin niitä vastaan. Toimivat varmasti joillain - hetken - mutta eivät ole ratkaisu ongelmaan. Sinä ne otit tähän keskusteluun.
Käytän itsekin päivittäin bentsoja, mutta terapeuttisilla annoksilla; klonatsepaamia 1mg aamulla, 15-20mg diatsepaamia illalla. Olen oppinut läksyni sinun iässäsi, kun söin vastaavia hevosannoksia ja kouristelin kun bentsot loppuivat. Ja älä ymmärrä väärin, en yritä tässä olla mitenkään parempi, olen minäkin yhtä lailla bentsokoukussa.
Loppukaneetti: Tee kuten koet parhaaksi, mutta lue oikeasti tuo tutkimus. Bentsotkaan eivät ole mitään haittavaikutuksettomia ihmelääkkeitä jotka poistavat kaikki ongelmat, ne vain peittävät ne, niin kauan kuin toimivat. Kyselepä täällä vaikka bentsojen pitkäaikaiskäyttäjiltä mielipiteitä, saatat yllättyä. Ja kun syöt tuollaisia päiväannoksia vaikkapa 5 vuotta, niin olisi kyllä mielenkiintoista nähdä millainen on miehen työkyky silloin.
Cogito, ergo sum
-
zerk
Yksi syy siihen, että lähdin lopettamaan vuosien todella rankkaa bentsolääkitystä oli kun ymmärsin miten rankasti se oli vaikuttanut kognitiivisiin kykyihin. Erityisesti muisti ja looginen päättelykyky otti aivan jäätävästi vahinkoa mikä näkyi mm. äo-testituloksen romahduksena (luokkaa 25+ pojoa mensan testissä). Lopettamisesta (reippaasti päälle 100mg diatsepaamia/vrk ja unilääkitys päälle) meni n. vuosi kognitiivisten kykyjen palautumiseen takaisin normaalille tasolle. Vasta lopettamisen jälkeen alkoi ymmärtää miten rankasti ne bentsot oikeasti passivoi ja miten sekaisin sellainen lääkitys voi vetää. Tarpeeksi kauan kun niitä popsii niin alkaa tulla paradoksaalisia ahdistusoireitakin - omat ongelmat hävisivät nimenomaan lopettamisen jälkeen.
Olin vielä pitkään sitä mieltä, että en varmasti ikinä kykene elämään ilman bentsolääkitystä. Helvetti kun olisi voinut kertoa nuoremmalle minälle, että kaikki voi ihan oikeasti muuttua paremmaksi. Oli helposti elämäni parhaita päätöksiä lopettaa bentsot kokonaan, ahdistaa ajatellakin missä olisin jos en sitä päätöstä olisi tehnyt.
Olin vielä pitkään sitä mieltä, että en varmasti ikinä kykene elämään ilman bentsolääkitystä. Helvetti kun olisi voinut kertoa nuoremmalle minälle, että kaikki voi ihan oikeasti muuttua paremmaksi. Oli helposti elämäni parhaita päätöksiä lopettaa bentsot kokonaan, ahdistaa ajatellakin missä olisin jos en sitä päätöstä olisi tehnyt.
-
kuumottelija
- Lepakko
Olen lukenut aiheesta kymmeniä tutkimuksia;
a) Bentsot eivät ole _ikinä_ aiheuttaneet mulle päihtymystä, vain työkykyä ja hyvää unta, siis skidinäkin ja edelleenkin. Valitan että joudun ottamaan (kuten kerroin, alusta asti, hyvin korkea luontainen tole) niin suuren annoksen. Joskus tipahdan pelkällä Lyrrellä tai pelkällä rankalla työpäivällä ja suihkulla jotka tuovat raukean olon. Nuo 2 yötä jotka nukuin ilman mitään sujuivat hyvin ja nukuin molempina tasaisesti heräämättä yli 8 h. Toki asiaa auttoi se, että tiesin lääkettä olevan jos tarttee. Subukoukussa ehdin olla puoli vuotta masennuksen aikaan, sen teho laski tosiaan todella nopeasti "survival"-aineeksi - kärsin kalkkunan kiltisti juoden kaljaa, rustaen angstiriimejä yms - koska ko ainetta ei koskaan ollut tarkoitus ottaa muuna kuin päihteenä.
b) En koe että kognitiiviset kykyni ovat laskeneet. Ei kukaan muukaan.
c) Juuri kun olin pikkuhiljaa jotta varastoonkin jäisi jonkun iskiessä vähentämässä annoksia puolittamiseen/päiväbentsojen kokonaan poistamiseen (jo puoli vuotta ottamatta päivisin benejä) alkoi taas hirveä perintöriita 3.0, joka on enempää kertomatta erittäin ahdistava kokemus.
d) Mulle ei edelleen tuu bentsoja ilman ollessani muuta kuin sama olo mihin ne on määrätty, eli outo epämukavuuden tunne (10 biisiä ja 20 ajatusta pyörii päässä ja pakko vaihtaa asentoa esim. kun koitan nukkua jonka syitä ei olla pystytty määrittämään).
Elätkää ja antakaa muidenkin.
a) Bentsot eivät ole _ikinä_ aiheuttaneet mulle päihtymystä, vain työkykyä ja hyvää unta, siis skidinäkin ja edelleenkin. Valitan että joudun ottamaan (kuten kerroin, alusta asti, hyvin korkea luontainen tole) niin suuren annoksen. Joskus tipahdan pelkällä Lyrrellä tai pelkällä rankalla työpäivällä ja suihkulla jotka tuovat raukean olon. Nuo 2 yötä jotka nukuin ilman mitään sujuivat hyvin ja nukuin molempina tasaisesti heräämättä yli 8 h. Toki asiaa auttoi se, että tiesin lääkettä olevan jos tarttee. Subukoukussa ehdin olla puoli vuotta masennuksen aikaan, sen teho laski tosiaan todella nopeasti "survival"-aineeksi - kärsin kalkkunan kiltisti juoden kaljaa, rustaen angstiriimejä yms - koska ko ainetta ei koskaan ollut tarkoitus ottaa muuna kuin päihteenä.
c) Juuri kun olin pikkuhiljaa jotta varastoonkin jäisi jonkun iskiessä vähentämässä annoksia puolittamiseen/päiväbentsojen kokonaan poistamiseen (jo puoli vuotta ottamatta päivisin benejä) alkoi taas hirveä perintöriita 3.0, joka on enempää kertomatta erittäin ahdistava kokemus.
d) Mulle ei edelleen tuu bentsoja ilman ollessani muuta kuin sama olo mihin ne on määrätty, eli outo epämukavuuden tunne (10 biisiä ja 20 ajatusta pyörii päässä ja pakko vaihtaa asentoa esim. kun koitan nukkua jonka syitä ei olla pystytty määrittämään).
-
Blackened
- Apteekki
Juu. Katsotaan tilannetta viiden vuoden päästä uudestaan. Olet vielä nuori heppu, ja alussa se bentsojen taika tuntuu ihmeelliseltä. Ei bentsot lyhyellä aikavälillä saa aikaan mitään suurempia tuhoja, mutta pitkäaikaisessa käytössä - ja varsinkin tuollaisilla annoksilla - negatiiviset kognitiiviset vaikutukset ovat yksinkertaisesti fakta. Se on tutkittu ja todettu. Ja erityisen haitallista se on nuorille, jotka ovat vielä kehittyvässä iässä (alle 25v). Eli siinä vaiheessa kun aivot ja kognitiiviset kyvyt vielä kehittyvät, sinä tuhoat niitä jo valmiiksi. Eikä sitä heti huomaa läheiset ihmiset, vaan pikkuhiljaa alkaa ikään kuin "tyhmentyä" ja jossain vaiheessa porukka alkaa kyllä ihmetellä. Eikä sitä välttämättä uskalleta/viitsitä sanoa heti; "hei mikä sun on, vaikutat jotenkin tyhmemmältä kuin ennen?". Ja kaikista vaikein sitä on itse huomata, koska eihän se dorkaantuminen tapahdu yhtäkkiä *naps*, vaan pikkuhiljaa kun aivokemiat muuttuvat. Ja mitä dorkemmaksi muuttuu, sitä vähemmän on kykyä arvioida omia kognitiivisia ominaisuuksia.kuumottelija wrote:Olen lukenut aiheesta kymmeniä tutkimuksia;
Tuo, että tartut aina vaikean hetken kohdalla valtavaan määrään bentsoja ei todellakaan auta sinua pitkällä aikavälillä. Jossain vaiheessa teho loppuu ja alat saamaan refloja sillä "lääkinnällisellä" annoksella, kun se ei enää riitä. Ja pointti tässä on se, että et hoida ongelmaa vaan välttelet sitä. Tuo ei vain ole lopullinen ratkaisu. Tätä voisi verrata siihen, että sairaalloisen ylipainoiselle ostetaan "läskiskootteri", mutta jätetään ravintoterapia ja elämäntapamuutokset käsittelemättä.
Sinun pitäisi oppia käsittelemään minäkuvaa ja syitä ahdistuneisuuteen. Monet oireet ovat defenssejä, suojamekanismeja. Ahdistavissa tilanteissa tulee "fight or flight" -tunne, joka on syvälle ihmisen primitiiviseen puoleen istutettu selviytymiskeino. Tuo bentsoilla turruttaminen on jatkuva "flight", eli pakenet. Voisit oppia "fight" eli kohtaamaan ongelman ja käsitellä sitä omin voimin.
Lisäksi bentsoista unettomuuden hoidossa. Bentsot heikentävät tutkitusti unen laatua, koska ne vähentävät syvää unta (joka on tärkein levon kannalta) ja häiritsevät unisykliä. Myös REM-uni kärsii, joka on tärkeä univaihe muistin ja kognition kannalta; REM-uni on vaihe jossa nähdään unia, ja tällöin aivot ikään kuin käsittelevät ja purkavat esimerkiksi päivän tai edellispäivien asioita. Bentsoilla siis nukahtaa, mutta unenlaatu on huonoa.
PS. Edelleen, en vastusta bentsoja, käytän itsekin. Mutta nuo annoksesi ovat aivan naurettavan suuria terapeuttiseen tarkoitukseen. Ja et tunnu lainkaan käsittävän mitään näitä haitallisia vaikutuksia, vaan olet vielä siinä ihanassa kuplassa, jossa kaikki on fantsua kun on bentsoissa. Et selkeästi osaa suhtautua tähän vahvaan psykotrooppiin objektiivisesti, vaan käsittelet asiaa täysin subjektiivisesti. Kannattaa oikeasti kuunnella kokeneempien neuvoja ja vinkkejä, enkä nyt tarkoita pelkästään itseäni.
PS: Oletko koskaan ajatellut voivasi olla ADDi? Itselläni on diagnosoitu aikuisiän ADD, ja nuo D-kohdassa mainitsemasi oireet tuntuvat tutuilta. Kannattaa tutustua asiaan. Jos vaihtoehto on vaikkapa metyylifenidaattia 36mg päivässä VS kymmeniä milligrammoja vahvoja bentsoja päivässä, niin kyllä se on ihan harkitsemisen arvoista.
Tässä on todellakin aivan vain suuntaa antava testi, jonka voit tehdä. Tällä ei siis todellakaan mitään diagnosoida, vaan se vaatii neurologin ja psykiatrin haastattelut ja testit.
http://karkia.me/adhd/
http://www.addadult.com/getting-help/fo ... ning-test/
Last edited by Blackened on Sun 27 Mar 2016, 12:52, edited 3 times in total.
Cogito, ergo sum