Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
rebirth
Apteekki

Re: Korvaushoito

Post by rebirth »

renttuni wrote: Vähän sama jos tulisi yhtäkkinen todella kova fyysinen kipu, ja sanottas että et saa lääkettä koska oot narkki, kyllä se odottamalla lähtee ja puhumalla..
Ei siihen akuuttiin fyysisen kivunhoitoonkaan automaattisesti lääkkeitä saa(krooniseen viellä vaikeammin), siis varsinkaan sellaisia jotka laskevat kivut edes siedettävälle tasolle. Eikä siihen tarvita edes merkintöjä päihteiden käytöstä. Samanlaista lässytystä saa kuulla "ymmärrän kyllä et oot kovissa tuskissa, mutta ku opioidit voi aiheuttaa riippuvuutta niin eihän se käy päinsä. Mitä jos alotettais ssri lääkitys niin kipukynnys nousee eikä kivutkaan niin haittaa kun on parempi mieli" tuollasta paskanjauhantaa saanu kuunnella kun en ole kyennyt linkuttaen käveleen minuuttia pidempään naaman kokoajan ollessa norsunvitulla tippa linssissä kunnes kivusta meinannut taju lähteä, vaikka lääkäreiden mukaan piti olla muka tehokkaat lääkitykset käytössä. Tuolloin ei ollut edes laittomien päihteidenkäyttöä niin ei toleranssitkaan ollut tavallista lääkekäyttöä korkeammat ja minut lähetettiin tuolloin sairaalasta ulos ilman minkäänlaista apua.

Sori offtopicista mutta pakko oli kommentoida kun vuosien saatos saanut kroonisena kipupotilaana taistella hoitoa saadakseni lukemattomat kerrat. Kaikkein vaikeinta on silloin saada jos iskee joku muu akuuttikipu eikä ole voimassa olevaa omalääkäri hoitosuhdetta. Välillä jopa puolestani on ollut kipupsykologia, fysioterapeuttia sekä muuta hoitohenkilökuntaa vaatimassa lääkärin määräämään riittävää kipulääkitystä. Vertaistukiryhmissä kuullut hyvinkin monen suusta saman virren että hoitoa on vaikea saada. Näistä seikoista johtuen pomppas tuo vertaus aika voimakkaasti omiin silmiin enkä voinut asiaa sivuuttaa sanomatta mitään, sillä suomessa kivunhoidon saaminen ei todellakaan ole mitenkään helppoa ja halusin tuoda tämän seikan esiin.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

^
Mä siis tarkoitin, että jos vaikka käsi irtoais sirkkelillä, joutuis lanssilla sairaalaan ja sanottas että et saa kipulääkettä kun oot narkki. Semmoista yhtäkkistä fyysistä kipua.
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

renttuni wrote:^
Mä siis tarkoitin, että jos vaikka käsi irtoais sirkkelillä, joutuis lanssilla sairaalaan ja sanottas että et saa kipulääkettä kun oot narkki. Semmoista yhtäkkistä fyysistä kipua.
Kyllä mä kuvaamaani kipua aika pahana pidän jos jalatki pettää alta eikä toisessa jalassa ole edes kunnolla tuntoa ja joutuu tarkistettavaks pitääkö hätäleikata jos tilanne on niin paha että alaraajat voivat halvaantua, mutta lähetetään lääkkeittä kotiin vaikka oikea paikka olisi ollut vuodeosastolla morfiini tiputukses.
No jos noin vakavaan vertaa mielenterveys ongelmaa niin ei sellaisessa psyykkeen pirstaloitumisessa pelkät bentsot läheskään pelkiltään enää riitä. Mut juu tiedän kyllä itsekkin kuinka vaikeaa on saada bentsoja oikeassa hädässä vaikka silti samaan aikaan sellaisille määrätään isoja annoksia bentsoja jotka varmasti pärjäksivät ilmankin tai jopa vain kuosaamista varte käyvät bentsorespat hakemassa

Edit.
Hieman kärkkäästi ilmaisen asiani mutta tahdoin vain kertoa ettei niihin fyysisiin vaivoihinkaan aina apua saa ja siinä kyllä niissä tuskissa pirstaloituu psyykekkin..

Edit2.
Anteeksi offtopicista
Last edited by rebirth on Wed 13 Apr 2016, 16:11, edited 2 times in total.
frapathea

Post by frapathea »

Offtopic loppuu tähän, seuraavasta tulee varoitus.
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Mitenkäs onko vaihtunu muualla suboxone nappulat filmeihin?
Täällä ei ainakaan vielä oo vaihtunu , mutta ilmeisesti kohtapuolin vaihtumussa.
Lähinnä itseä kiinnostaa tuo hyötyosuus kielen alta eli onko samaa tasoa suurin piirtein? Ja liukeneeko nopeammin vai hitaammin?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Perkele mikä vittu mua vaivaa!!
Olin saamassa 2.kotilääke päivän ni vittu piti mennä vetää alfaa ja OYS sairaalan kautta häntä koipienvälis taas rangaistukselle. Perkele! No nyt ennen kesää vaihtuu metadonin hoitomuoto koska toinen yritys jo xonella ja haluan itsekin kokeilla varman päälle vielä sen metiksen että jos se olisi minulle hyvä lääke.. Saatana mikä siinä on että aina kun menee lian hyvin tai tuntuu siltä ni pitää kusta asiansa :( Mutta joo iha mielelläni mä lähden metadonille avoimin mieli .. Antamaasi vinkkejä muut metado potilaat tuon kyseisen lääkkeen kanssa.. Varmaa. Kannataa heti kun löytyy kantava annos ni stopata nosto? Mulla ilmeisesti vaihdetaan Järvenpään SOS sairaalassa. Eli miten toi xonesta metadonille tapahtuu?

Kertokaas tyypit miten teillä menny kh? Ja hyvää kevättä ja tsemppiä kaikille
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Personaes
OD

Post by Personaes »

SadPanda wrote:Perkele mikä vittu mua vaivaa!!
Olin saamassa 2.kotilääke päivän ni vittu piti mennä vetää alfaa ja OYS sairaalan kautta häntä koipienvälis taas rangaistukselle. Perkele! No nyt ennen kesää vaihtuu metadonin hoitomuoto koska toinen yritys jo xonella ja haluan itsekin kokeilla varman päälle vielä sen metiksen että jos se olisi minulle hyvä lääke.. Saatana mikä siinä on että aina kun menee lian hyvin tai tuntuu siltä ni pitää kusta asiansa :( Mutta joo iha mielelläni mä lähden metadonille avoimin mieli .. Antamaasi vinkkejä muut metado potilaat tuon kyseisen lääkkeen kanssa.. Varmaa. Kannataa heti kun löytyy kantava annos ni stopata nosto? Mulla ilmeisesti vaihdetaan Järvenpään SOS sairaalassa. Eli miten toi xonesta metadonille tapahtuu?

Mitä sulle tarkalleen ottaen kävi, että sairaalaan jouduit? Ja A-PvP:tä vedit?
Mun mielestä xone on kyllä parempi lääke mitä metis, mutta tää on toki henk.kohtaista.

Xonella ei huomaa mitenkään sitä vaikutusta, tulee vaan terveeksi. Metis tuo aamulla hetkeksi sellaisen lämpimän olon, mutta tuo vähenee koko ajan mitä pidempään oot hoidossa.

Itellä menee hyvin hoidossa. Tai, tulihan tossa bentsoja otettua, mutta ei ole seulaa nyt. Saan kohta klinikalta bentsot niin sitten menee vielä paremmin.
Annan sulle metikselle vaan yhden vinkin, ota pienin mahdollinen annos millä vaan pysyt terveenä. Metiksen sivuvaikutukset on vittumaisia ja kasvavat annostuksen ollessa iso.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Personaes wrote:
SadPanda wrote:Perkele mikä vittu mua vaivaa!!

Mitä sulle tarkalleen ottaen kävi, että sairaalaan jouduit? Ja A-PvP:tä vedit?
Mun mielestä xone on kyllä parempi lääke mitä metis, mutta tää on toki henk.kohtaista.

Xonella ei huomaa mitenkään sitä vaikutusta, tulee vaan terveeksi. Metis tuo aamulla hetkeksi sellaisen lämpimän olon, mutta tuo vähenee koko ajan mitä pidempään oot hoidossa.

Itellä menee hyvin hoidossa. Tai, tulihan tossa bentsoja otettua, mutta ei ole seulaa nyt. Saan kohta klinikalta bentsot niin sitten menee vielä paremmin.
Annan sulle metikselle vaan yhden vinkin, ota pienin mahdollinen annos millä vaan pysyt terveenä. Metiksen sivuvaikutukset on vittumaisia ja kasvavat annostuksen ollessa iso.
Niin tosiaan mulla oli 5g A-PvP kristallia pussissa ja siitä kuntoon ekat töötit seuraavaan aamuun mulla oli ollu enää muutamia vetoja jäljellä.. En oikeen muista mitä siinä tapahtu muutaku että tööttejä vedin tyylii 5-10min välein ja meni todella sairaaksi se touhu! Aivan kaikki jalkapöydät kädet yms oli aivan paskana ja olin kai vetäny suurimman osan vedoista ohi taipeisiin (en muista, harvemmin lähtee muisti A-pvp:stä.. Ni olleeseen käteen tuli 12 tikkiä ku se joku pöpö oli menny rasvakudoksen ja Melkeen lihaskudoksen jos ymmärsin oikein tai ihon allani sitä oli. Vasemmas kädessä oli ihan sama juttu mut 9 tilillä selvis siitä. Joo ja likaset neulat oli sAlee ja ties vaikka mitä sinne on menny koska muisti pois tommosta iv juttuja tehny. Ei ollu edes hauskaa: paitsi ne ekat töötit ... Ei oo nyt paljo mitn haluttanut.

Ok ja kiitti vinkistä: tuota moni sanonut mulle... Jooh oli vielä jotain kysyttävää metiksest en muista. Ni et miten ne vaihtaa sen xonesta metadonin ?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Siis wtf panda? Nyt kyllä on lähtenyt sulla lapasesta. Siis 5 grammaa alphaa yhdessä illassa? Toistakymmentä tikkiä taipeisiin?
Sun pevekki himo on verrattavissa johonkin kiimaiseen härkään joka väkisin työntää jätti-moloaan jokaiseen edessä olevaan reikään.

Mites ne klinikalla suhtautu tohon kaikkeen?
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Personaes wrote:Siis wtf panda? Nyt kyllä on lähtenyt sulla lapasesta. Siis 5 grammaa alphaa yhdessä illassa? Toistakymmentä tikkiä taipeisiin?
Sun pevekki himo on verrattavissa johonkin kiimaiseen härkään joka väkisin työntää jätti-moloaan jokaiseen edessä olevaan reikään.

Mites ne klinikalla suhtautu tohon kaikkeen?
No ne oli sillee montu auki ja ku olivat luulleet et kaikki on hyvin :D Mä et ni oliki siihen asti kunnes se posteljooni tuli koputtaa se säkki kädes oveen. Vähä menee offiks sori mut siis sillä posteljoonilla oli sitä ite ainetta siinä kirjeessä 25g kokonaisuudessaan mistä mä olin saamasa 5g riskin otosta :D Onneks se koko 25g ei ollu mulle. TUskin olisin hengissä enää.. Joo siis ihan koko 5g siis lähemmäs 100 töötit siinä on ollu :DD enemmänki. Mut en sit tiedä kyllä mä söin ja plugasinki sitä mulla oli varmaa joka reikä täynnä sitä. Onneks ei mitn pahempa tapahtunu. Ni ne hä oli klinikalla iha silmät pyöreenä niku mäki. Se metadoni oli iha mun oma ehdotuts jota ne nyt kehittelee ja alkaa laittaa käytäntöön mut saattaaha täs mennä aikaa ku oon tän paikkakunnan ensimäinen metis potilas. Kuntouttavana hoitomuotona pidän silti tän edelleen. Toivon vaa et perkele se alkais nopeesti. Kotilääkkeen lasku alkaa kuulemma alusta (mikä on erittöin perseestä) ja pahoittelivat ja varoittelivat että voi mennä 6kk ennenku saan ekan metis Kotipäivän. Nojoo iha sama sille. Mä haluaisin vAA alottaa tän.

Nyt oon ollu iha skarppina oikeastaan ihan ilman mitään oheiskäyttöä ajattelin vaan että valmistuisin tähän et on hyvällä pohjalla kuitenki tämä "uus alku" mut noh. Kuntouttavassa duunissa oon ku kirjotan tätä nyt ja ei yhtän innostais. Voin sanoo et otin helvetin ison askeleen takapakkia täs. Siis tosi ison. Ja heti ku tarkemmin miettii ni alkaa haluamaan jotain millä pääsis tätä todellisuutta karkuun. Eilen kävin poistattamassa tikit käsistä. En tiä. Ei noihin varmaa enää ainakaa taipeisiin tykitellä.. Mut ni. ni. ni.
Toivon todella että metadoni on mulle se oikea lääke. buprenorfiini ei ainakaan itellä oo vieny aineiden himoa yhtään pois annoksella 16-18mg ... Eilen oli vaikea päivä. Nyt helpompi mut vituttaa edelleen kaikki. emt. ei oikeen innosta mikään. Tääl duunissaki pitäs tehä töitä mutku ei jaksa. Haluan vaan pois täältä ja kämpille sohvalle peitonalle kissan kans makoilee. Olen masentunut. PERKELE- saatana- Mikä mulla on ku aina keväällä tuntuu että saan sen masennuksen mikä muilla tulee pimeinä aikoina. Mä rakastan kylmää ja pimeää aaw. aaw- aaw
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mutta JOOOPA JOO!

Miten voi olla näin helvetin vaikeaa tämä aloitus. Siis kuulostaa että tää saattaa venyä iha hulluna koska pitää jotaki ihme juttuja noilla säätää. YMmärrän että se ei onnistu ihan sormia napsauttamalla mutta selvästi kuulostaa että mulle kaunisteltais totuutta ja että ei sanota vaan suoraan et mikä on tilanne. En vaan tiedä. Joka päivä tunnostaa että ne pohjustaa tota et tässsä kestää aikaa ja ei onnistu iha heti yms yms yms. Sanoisivat suoraan miten se nyt menee. Mä olisin halukas aloittamaan heti. On tää perseestä tämä venaaminen ja tää kaikki. saan nähä miten kauan kestää. Kun aluksi kuulosti että muutama viikko menee mutta nyt tuntuu että menee kuukausia. Tai ainakin paha tunne mulla on tästä
Personaes
OD

Post by Personaes »

Ite kyllä pysyisin mielummin buprella, mutta voi toki olla että sulle metis on sopivampi. Mun mielestä se on hirveä aine korvaushoito-lääkkeenä.

Kyllä sä olet panda yksi vitun sekopää ton sun stimujen kiskomisen kanssa. Siis vittu sadat vedot vuorokaudessa? Oma ennätys MDPV:llä on kait jotain 10-12 vetoa/pv.
A-PVP on kyllä vittumaisen paska huume kun se vaikutus on niin naurettavan lyhyt. Nousut kyllä on kivat. En ite vaan uskalla tommosia enää käyttää.

Tuo on kyllä uskomatonta, että pitää olla 6kk ilman että saa kotiannoksen. Täällä ja edellisessä paikassa se oli se kuukausi ja sai kotiannoksen. Sit jokainen lisä kuukausi kun annoit puhtaat seulat niin sait uuden lisäannoksen.

Eli puolessa vuodessa saa jo viikonlääkkeet täällä...
-Edgar Allan Poe
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Mullakin tuli hoidon kanssa tässä takapakkia , kun amfen kans lähti lapasesta. :|
Kaikki kotilääkkeet lähti (6kotilääke päivää oli jo ansaittu) , mutta nyt oon sitte oheiskäytön tuki jaksolla päihdeklinikalla.
Täällä vielä reilu viikko ja sitten takasin kotiin jatkaan kuntoutusta ja tienaileen kotiannokset takasin.

Tsemppiä Pandalle metiksen vaihtoon. :up:
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Meidän polilla ei ole suboxone-filmit vielä käytössä. Toivottavasti ei tulekaan, oon kuullut niistä aika kovaa kritiikkiä, ettei ne kanna niin hyvin, joutuu nostamaan annosta jne. Enkä muutenkaan halua mitään helevetin liuskaa sulatella.
Mulla on ollut kotilomat nyt reilut kolme vuotta, joudun käymään 2x vko klinikalla, täällä on sellainen käytäntö, ettei riitä kerran viikkoon käydä. Tosiaankin pallo jalassa ja myllynkivi kaulassa, apteekkisopimusta olen ehdottanut monta kertaa, turhaan. Lääkäri ei ota kuuleviin korviinsa. Joten ramppaan polilla kesät talvet, olinpa sitten 40 asteen kuumeessa tai jalka poikki, ajallaan on mentävä tai lääkkeitä ei tipu. Ja seulaa otetaan edelleen vähintään kerran viikossa, puhallutetaan joka kerta. En ole koko hoidon aikana puhaltanut promilleja, kuin ensimmäisen puolen vuoden aikana alle 5kertaa, sen jälkeen en kertaakaan. Puhtaita seuloja antanut kaikki nää vuodet. Niin luulisi jo, että toi purkkiin kuseminen vähentyis ja uskoisivat ihan sanomalla onko puhdas vai ei. Mutta ei. Aina se purkku ojossa odottavat ovella, ihan periaatekysymys mulle, et ois mukavaa, kun sitä seulaa ei jatkuvasti otettaisi. Mun varsinainen oma hoitaja (ollut sairaslomalla lähes 2v, töissä hetkittäin) ei ottanut seulaa, kuin sen kerran kuussa, meillä oli hyvä ja avoin hoitosuhde, koska hänen tapa oli kuunnella ja tukea, eikä uhkailla ja rangaista. Hälle kerroin aina joka ikisen retkahduksen tms, koska tiesin, että hän ei tule "silmille" ja ota heti kaikkia lomapäiviä pois.

Nää muut työntekijät on jotenkin järjettömän nipoja, ei tee mieli olla avoin ja rehellinen, kun tietää siitä tulevan älyttömästi ongelmia, kyttäämistä, vatvomista, seulaa seulaa seulaa!!! Stna. Tällä hetkellä tuntuu, että mitä vähemmän omia kuulumisia kertoo, sitä helpommalla pääsee.
Kaiken huippu ja viimeinen niitti oli se, kun viime vuoden lopulla mulla kasaantui niin paljon stressiä, ahdistusta, unettomuutta, et laukaisi masennuksen pitkän oireettoman ajan jälkeen. Ja aiemmin mulla oltiin hoidettu hyvällä menestyksellä masennusta kahteen otteeseen voxralla, joka sopi mulle hyvin ja oikeasti tehosi. Muutaman kerran vielä silloin käyttävä puolisoni vei mun lääkkeet ja käytti väärin niitä, ja koska halusin olla rehellinen, kerroin siitä hoitavalle taholle. VIRHE! Sen takia lääkäri ei suostunut mulle voxraa määräämään, kun " mistä me voidaan olla varmoja, ettei ne mene vääriin käsiin? " Sanoin, että no eiköhän ne mulla itselläni mene ihan omaan suuhun, kun puolisokin on raitistunut. Ei riittänyt, vaan niitä perkeleen ssri-paskoja tarjottiin ja koska olin todella huonossa mielentilassa, suostuin kokeilemaan Brintellixiä. Söin sitä lähes turhaan pari kuukautta ja sit sanoin, et kiitti mulle riitti, ihan turha lääke, kun ei auta mihinkään ja tekee vaan frigidiksi.

Sori off, mut tämmöstä täällä. Ensin annetaan ymmärtää, että rehellisyydestä palkitaan, mutta sitten kun on rehellinen, niin lopulta siitä kuitenkin jollain tavalla rangaistaan. :mad:
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
Blackened
Apteekki

Post by Blackened »

Onko täällä ketään, joka olisi aloittanut k-hoidon kesken työelämän? Kiinnostaisi kuulla ajatuksia ja rupatella vaikka privassa.
Cogito, ergo sum
Vortex
Psykonautti

Post by Vortex »

Blackened wrote:Onko täällä ketään, joka olisi aloittanut k-hoidon kesken työelämän? Kiinnostaisi kuulla ajatuksia ja rupatella vaikka privassa.

Kyllä tässä elantonsa on ansaittava myös.
Nyt en ehdi enempää kirjoitttaa, mutta palaan asiaan kyllä.
.
When weird turns into pro, pro turns into weird.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Aika rankkaa tollanen että kerran viikossa, tai useemminkin otetaan seulat. Mulla oli edellinen seula kolme viikkoa sitten. Sitä ennen oli kolmen kuukauden tauko ettei ollut yhtään seulaa.
Miten teillä muuten yleensä menee ton apteekki sopimuksen kanssa? Kauan pitää olla kunnolla että saa sopparin?

Kauan muuten ootte te olleet hoidossa? Itse oon ollut jo yli kuusi vuotta. :shock:
-Edgar Allan Poe
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Personaes wrote:Aika rankkaa tollanen että kerran viikossa, tai useemminkin otetaan seulat. Mulla oli edellinen seula kolme viikkoa sitten. Sitä ennen oli kolmen kuukauden tauko ettei ollut yhtään seulaa.
Miten teillä muuten yleensä menee ton apteekki sopimuksen kanssa? Kauan pitää olla kunnolla että saa sopparin?

Kauan muuten ootte te olleet hoidossa? Itse oon ollut jo yli kuusi vuotta. :shock:
Ite oon ollu kaksi vuotta hoidossa ja mulle tarjottiin/mietittiin apteekkisopparia suunniilleen vuosi sitten.
Silloin en ite kuitenkaan halunnu sitä vaan halusin käydä kerran viikossa terveyskeskuksessa mieluummin , että pysyy paremmin kontrolli. Myös kotilääkkeet oisin saanu sillon alussa nopeemmalla tahdilla , mutta halusin oottaa aina sen pari kuukautta seuraavaa kotiannos lisä päivää. Nyt kuitenkin tuntuu , että täälläpäin kaikilla tiukennettu linjaa näissä.
Nämä vaihtelee paljon sen mukaan vissiinkin missäpäin suomea sattuu asustaan.
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Olen ollut hoidossa yli 4 vuotta. Nää hoitajat/lääkäri on täällä sanoneet monta kertaa, että "mehän voidaan vaikka viikonloppuna soittaa ja pyytää tulemaan seulan antoon, jos on epäilyksiä". Huh. Kerran on pyydetty viemään lääkkeet näytille, kaikki oli tottakai ok, ja sen jälkeen ei ole tarvinnut ainakaan vielä käydä näyttämässä.
Mun kohdalla tuo, vaikka pyytäisivät vkonloppuna seulan antoon/ylipäätään seulan anto on aika turhaa, elleivät laita eteenpäin laajennettuun seulontaan, koska en käytä mitään mikä siellä seulassa näkyisi enkä mene koskaan lääkkeenhakuun laskuissa/krapulassa/sekaisin. Kertaakaan eivät kai mun kohdalla ole edes laittaneet seulaa eteenpäin, koska muutoin olisin jo narahtanut mm lyricasta tai psilosybiinistä..

Meidän tuppulan teekoo ei järjestä lääkkeenhakua täältä kotipaikkakunnalta, vaan täytyy käydä sulattamassa bussilla 45km päässä kaupungissa klinikalla. Mulla ei ole ajokorttia, joten kiltisti ajelen dösällä kesät talvet. Silloin otti kyllä koville, kun joka päivä piti käydä, lähes vuoden. Ja pakko, olipa sit influenssa, norovirus tahi migreeni, niin jos et mennyt tasan siihen varattuun aikaan, lääkkeet seuraavana päivänä vasta. Ymmärrän kyllä miksi on tiukat rajat, mutta en sitä, ettei esim kova kuume ole pätevä syy saada edes yhtä lomapäivää enemmän satunnaisesti, jotta sais kotona levätä. Siis siinä alkuvaiheessa, kun ei vielä ole kertynyt niitä lomia.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."
Vortex
Psykonautti

Post by Vortex »

Blackened wrote:Onko täällä ketään, joka olisi aloittanut k-hoidon kesken työelämän? Kiinnostaisi kuulla ajatuksia ja rupatella vaikka privassa.
No niin, pistiin sulle privaviestiä matkaan.
When weird turns into pro, pro turns into weird.
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Pitkän odotuksen jälkeen ens perjantaina lekurin tapaaminen missä päätetään meikän metis hoidon alottamisesta... Vittu oma hoitaja kenen luona olin tammikuusta asti käyny keskustelee jäi yllättäen piiiiiiitkälle saikulle mut kirosin et nyt tää taas siirtyy ja siirtyy... Sitten kuitekii lennosta vaihtu hoitajaks nainen joka on paikallisel piikin vaihtopisteel jakelee värkkejä kenen kaa tulee aina höpöteltyy ja kahvit juotuu ku mestas asioi ja hän kyl varmasti koko puljusta tietää meikän stoorin parhaiten... Eli onni onnettomuudessa... Kait(?)
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Itellä kävi käry tässä, erään onnettoman tapahtumaketjun tuloksena seula täytyi laittaa varmistukseen ja siellähän näkyi sitten mitä näkyi ja lomat veks. Mikä ei itseasiassa sinänsä harmita, enemmän harmitti salailu ja kertomatta jättäminen. Ennen oon aina ollut tosiaan avoin ja hoidon purkamissen pelossakin kerroin aivan jokaisen retkahtamisen ennen tätä pidempää raittiusputkea. Mut jotenkin se häpeä, huono omatunto ja pettymys, toki myös rangaistuksen pelko, esti kertomasta totuutta, vaikka tiesin jääväni kiinni oheiskäytöstä. Siltikään en halunnut kertoa. Mulla on vaihtunut omahoitaja niin monta kertaa, että olen kokenut helpommaksi luoda enemmän pintapuolisen hoitosuhteen, kuin syvällisen ja avoimen, koska kuitenkin hoitaja taas vaihtuu ja koko hoitosuhteen luominen alkaa alusta. Se on ollut aika rankkaa sinänsä, koska se varsinainen omahoitaja aloitti mun hoidon, tuki läpi helvetillisten aikojen, näki mut kaikista paskimmassa kunnossa ja oli rinnalla, kun raitistuin ja sain elämästä kiinni. Ja ison elämänmuutoksen kynnyksellä hän jäi sairaslomalle. Se oli kova pala, koska tää hoitaja oli yksi niistä erittäin harvoista ihmisistä, kehen luotin ja tukeuduin.

Tästä on nyt 2,5v. Tässä ajassa on 4 eri hoitajaa, ainakin, ollut mun "omahoitajana". Kehenkään en ole saanut luotua tai kerennyt luoda sellaista luottamussuhdetta, että avoimuus olisi ollut selviö. Eräs miespuolinen hoitaja, suloinen itseäni nuorempi jäbä, oli kyllä aina luottamuksen arvoinen, osasi keskustella päihteistä ja niihin liityvistä asioista hyvin ja analyyttisesti, ja oli myös todella mukava tyyppi. Sit vaihtui. Ja vaihtui. Tää nykyinen on psykiatriselta puolelta sijaiseksi tullut, ihan mukava ihminen, mutta en vaan enää halua, enkä jaksa luoda syvää hoitosuhdetta, koska kuitenkin hoitaja taas vaihtuu, niinkuin sijaisilla on tapana. Ei nää ihmiset pysy elämässä, vaihtuu vaan ja tämmöselle jo lapsena hylätyksi tulleelle ne vaihtumiset tuntuu uusilta hylkäämisiltä, vaikkei ne sitä toki olekaan.
Mulle muutenkin vaikeaa luottaa ihmisiin ja avautua, varsinkin naispuoliset ihmiset ovat mulle haaste, koska yleisimmin naisten puolelta olen elämäni aikana saanut eniten paskaa niskaan, kieroilua, selkään puukottamista jne. Kun taas miesten puolelta olen eniten saanut suoraa puhetta, selkeää viestintää ja avoimuutta.

Mut siis, onkohan toi yleistäkin, et hoitajat vaihtuu lennossa ja jatkuvasti? Miten te muut hoitolaiset ootte ottaneet hoitajan vaihtumiset?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Isavela wrote:Mut siis, onkohan toi yleistäkin, et hoitajat vaihtuu lennossa ja jatkuvasti? Miten te muut hoitolaiset ootte ottaneet hoitajan vaihtumiset?
Ei kovin yleistä. Oon ollut vajaa 6 vuotta hoidossa ja mulla on ollut neljä eri hoitajaa. Tosin vajaa vuosi sitten vaihdoin paikkakuntaa, niin siinä tietenkin vaihtui hoitaja.

Itse en näe näitä hoitaja tapaamisia kovinkaan hyödyllisinä. Toki käytännön asioiden kannalta hyvä homma. Mutta ei kiinnosta kauheasti avautua omasta elämästä ja sitkun vaihtuu se hoitaja niin tuntuu että kaikki pitäisi selittää alusta alkaen.
-Edgar Allan Poe
Isavela
Lepakko

Post by Isavela »

Mulle taas varsinki hoidon alussa ne hoitajatapaamiset oli todella tärkeitä ja niistä oli paljon apua mm hoitoon sitoutumisen kannalta. Kun oli mukava hoitaja ottamassa vastaan, joka tuki, ymmärsi ja kannusti, tuntui se vuosien yksinolon, pinnallisten ihmissuhteitten ja laiminlyöntien jälkeen todella hyvältä ja mielellään alkoi rakentaa sitä luottamussuhdetta, eikä vaan aatellut, et käynpä sulattamassa vaan lääkkeet ja siinä se. Toki varmastu yksilöllisesti menee tuokin, toiset voi kokea jopa ahdistavina ne tapaamiset ja pakolliset kuulumisten vaihtamiset.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Nyt on mullakin korvaushoito taas hyvin lähellä. Tai viimeksi olin avovierotuksessa 4,5kk vuonna 2014. Nyt kun olen taas koukussa, ja lastensuojelu on tietoinen niin sanoivat että se on joko laitosvierotus, korvaushoito tai avovierotus tai lapsi lähtee. Huh, helpotti toisaalta myöntää tää bupreriippuvuus. Mun puoliso ei käytä. Nyt odottelen yhteydenottoa a-klinikalta ja lääkäriaikaa että mitäs tehdään. Itse haluaisin korvaushoitoon, tässä on jo niin monesti nähty ettei pysty ilman buprea olemaan ja se vituttaa itteänikin kyllä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Kauanko sulla nyt mennyt sitä buprea päivittäin, millaisilla annoksilla ja käyttötavalla? Minkään muun (lähinnä lamaavan tai pikemminkin buustaavan) aineen oheiskäyttöä? Mietin vaan tuon sun aikaisemman suhteellisen rankan täysagonisti (fentis) taustan vuoksi et onko bupre sulle riitävä korvaushoitolääke? Tai koetko et sun pääkopan toipuneen siitä ennen tätä buprejaksoa?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mitähän ihmettä :D Just valitin tohon vitutus hehkutus topicciin että ku bentsot näky vielä niin ei saanu aloitettua metadonia. Sain siis eilen aamulla vielä xoone annoksen kielenalle 16mg ja nyt tuo hoitaja toi metadoni kupin naaman eteen että NOnii tässä olis nyt sitä :DDD 30mg oli aloitusannos olin et wtf. Mutta onkohan tuo juurikin sen takia koska oon saanu vielä eilen sitä buprea? aika hazardilta kuulosti ja maistu aivan vitun pahalle mutta en olis uskonu että alkaa näin nopeeta. Kyllähän tää ihan letkee fiilis on :D en tajua ku meinaan joka toinen sekuntti purskahtaa nauruun :D eikä oo mitää aihetta mille nauraa :D naurattaa vaan. sairasta. :D mut tästä tää lähtee. nyt mennääN! mä päätin jo että lopetan oheiskäytöb kokonaan. ainiin sainhanmä gabrioniakin aamulla 300mg. :DDD ihan vitu outo fiilis. JA MAISTU IHA VITUN PAHALLE TOI METIS. Mut uskon että tää on parempi mulle. BUpre on syövyttänyt mun tunnepuolta ja uskon että sen takia oon hakeutunu niin paljo hakemaan tunnepuolen kuoseja.

Updatean miten menee. ZEMPPIÄ KAIKILLLE KH:LAISILLE
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Petri6 wrote:Kauanko sulla nyt mennyt sitä buprea päivittäin, millaisilla annoksilla ja käyttötavalla? Minkään muun (lähinnä lamaavan tai pikemminkin buustaavan) aineen oheiskäyttöä? Mietin vaan tuon sun aikaisemman suhteellisen rankan täysagonisti (fentis) taustan vuoksi et onko bupre sulle riitävä korvaushoitolääke? Tai koetko et sun pääkopan toipuneen siitä ennen tätä buprejaksoa?
Puoli vuotta. Nyt 8mg kesti kaks päivää, eli menee välillä neljääkin mg päivässä. Ja iv:sti. Kyllä mä koen että fentanyylistä olen päässyt eroon. Kokeilin sitä noin kuukausi sitten ja se oli oikeastaan hyvä juttu. Huomasin ettei se ollutkaan niin hienoa ja mahtavaa mitä olin muistellut ja luullut. En sen jälkeen ole sitä sitten ottanut, pelkästään buprea vaikka olisi ollut mahdollisuus ostaa lisää fentanyyliä. Ja siis tuo kokeilu oli vain yhden päivän kestävä, kolme käyttöannosta. Piriä olen käyttänyt välillä, parin päivän kuureja parin viikon välein. Olen sillä yrittänyt päästä bupresta. Amfekin on lastensuojelun tiedossa.
Musta tuntuu ettei pää kestä mitenkään bupren viekkareita. Ne on pahemmat kuin joskus ennen.

Oksikodonia oon ottanut ihan satunnaisesti pari kertaa, mutta se on niin kallista ja lyhytvaikutteista. Panacodia koitin myös viekkareihin, ei juuri mitään apua. Tramaliakin koitin ottaa 600mg mutta ei vaikuttanut yhtään mitään, johtunee siitä että mulla on Cymbalta joka blokkaa jotenkin tramadolin vaikutukset eikä sitä siksi ole annettu mulle koviin kipuihin sairaalassakaan. Mutta kunhan kokeilin.

Gabapentiini mulla on jatkuvana lääkityksenä ja sehän varmaan jonkun verran buustaa buprea.Itsekin jo väsynyt tähän hommaan ja aineen hankkimiseen ja kuumotteluun. Kh voisi olla toimiva juttu mun kohdalla.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

No tänään heräsin aamulla 3:00 aika tuskaisena :D Siis oikeasti jotenki tuntu et ne buprereflat alkoi kehittymään tai tuntumaan koska metadoni annos oli suhkot pieni vielä ettei se kantanu läheskää mihinkä :D Nyt sain 1h20min sitte niin saman dosen mikä eilen eli 30mg ja huomenna nousee kai 35 vai nouseeko 40.. Nyt oikeastaan lähti vvaan ne oudot inhottavat tuntemukset pois.. Tai itseasiassa tunnostais nytten paljon enemmän fyysiseltä tämä metis. Siis mähän sain vielä 48h sitten 16mg subua kielen alle et varmaan isosti blokkailee. Mutta toisaalta on täsä hyväkin puoli! -> Sitä ei tavallaan niin ehdi tottua ajatukseen että tässä olisi jotain isoa merkitystä oloilla jos ne ei kuitenkaan loputtomiin jatku. Fyysinen lämpö ja henkinen rauha :D kyllä mä sanon että tää oli hyvä juttu vaihtaa tähän. Mä tiedän jo siitä sen että jos otan 48h subun oton jälkeen dosen metadonia ja se lääkitsee mua paremmin (ei vaan kanna oikeen huomiseen viel) niin eiköhän tää oo just hyvä :D niin tai paha sanoa vielä kun on kuitenkin vasta 2päivä. TÄä on sillee aika nihkee ku tämä on suljettu osasto missä ei oikeastaan voi tehdä muuta ku lukea , katella telkkaria tai jauhaa skeidaa niin tulee sitä huomista annosta odoteltua aika paljon :DD mut minkäs teet narkki ku oon.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Joo eli sori tuplapostaus mutta nyt pakko kysyä suora mielipide! ONKO 70MG metadonia jo ISO annos? kun kävin lääkärillä eilen ja sit se kyseli kaikkea ja vastilin tietty rehellisesti yms ni se oli suunitellut että nostetaan autom. 60mg asti eli se on tänää 40mg huomenna 40mg,-> sunnuntaina 50, tiistaina 50. keskiviikkona 60 ja to 60 jne jne :) Niin hän sanoi että mutta jos käy niin että tuntuu ettei se 60mg riitä tai huomaat huonovointisuutta yöllä tai aamulla niin kyllä hän sen lupaa nostaa sinne 70mg mutta sitten hän alkaa konsultoimaan ylöspäin ja ei ole yleensä tehty nostoja tuon 70mg ylöpuolele täällä missä olen. Niin miten.

Kannattaako se nostaa toho 70kymppii jos oikeasti tuntuu ettei se riitÄ? No en haluais edes miettiä asiaa vielä. Mutta jotenki haluan mielipiteitä et paljoko yleensä jengillä se dose on? oon kuullu et 60mg-120mg väliltä. et siihen nähen se ois aika alhainen. Miten sivuoireet tolla dosella? ... hmmm. Tänään tosiaan tulee vasta 72h viimeisestä 16mg sublingual dosesta mutta aika kaameet olot meinaa olla aamusuin :D semmoset kylmät kalkkunat fiittinä mahan möyrynnällä ja ripulin tunteella persereiällä.

WHIPPPIII: D KOKHTA SAA NMETISTÄ