Ketiapiini – Ketipinor, Seroquel
-
renttuni
- Apteekki
Re: Ketiapiini – Ketipinor, Seroquel
Mulla on nukkumiseen 25-50mg Ketipinoria. Myös ahdistukseen mulle sitä on kirjotettu, mutta en voi päivällä ottaa edes tuota 25mg kun nukahdan ja arjessa toimiminen on mahdotonta.
Aiemmin mulle tuli Ketipinorista paniikin kaltainen olo kun se alko vaikuttaan, tuntu että kuulen harhoja ja semmonen voimakas pelkotila. Mutta lääkäri ei välittänyt mitään, muuta lääkettä ei nukahtamiseen tippunut. Sitten kun korvaushoito loppui, niin nuo sivuoireet häipyivät. Eli todennäköisesti bupre ja ketiapiini yhdessä tekivät tuollaista. Huomasin sen myös tässä hiljattain kun retkahdin subuun, niin nuo pelkotilat ja kauhu tulivat taas kun otin ketiapiinia, kun subua oli vielä elimistössä. Hyi.
Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
Viihdettä näistä ei todellakaan saa.
Aiemmin mulle tuli Ketipinorista paniikin kaltainen olo kun se alko vaikuttaan, tuntu että kuulen harhoja ja semmonen voimakas pelkotila. Mutta lääkäri ei välittänyt mitään, muuta lääkettä ei nukahtamiseen tippunut. Sitten kun korvaushoito loppui, niin nuo sivuoireet häipyivät. Eli todennäköisesti bupre ja ketiapiini yhdessä tekivät tuollaista. Huomasin sen myös tässä hiljattain kun retkahdin subuun, niin nuo pelkotilat ja kauhu tulivat taas kun otin ketiapiinia, kun subua oli vielä elimistössä. Hyi.
Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
-
Masis
- Psykonautti
Neuroleptit tosiaan voivat aiheuttaa pakkoliikkeitä. Eivät ole tosin juurikaan vaarallisia ellei nyt autoa ajaessa niitä tule tms. Hitaasti kehittyvät pakkoliikkeet voivat jäädä myöskin pysyviksi
Itse kun ketipinoria yhden kerran kokeilin nukahtamista varten, niin nenä meni niin tukkoon etten voinut hengittää kuin suun kautta. Piti haukkoa henkeä pari tuntia kunnes se nenän tukkoisuus lähti pois.
Itse kun ketipinoria yhden kerran kokeilin nukahtamista varten, niin nenä meni niin tukkoon etten voinut hengittää kuin suun kautta. Piti haukkoa henkeä pari tuntia kunnes se nenän tukkoisuus lähti pois.
-
taija123
Juu, aiheuttaa. Viimeksi pari viikkoa sitten kun jouduin ottamaan niin ei helvetti mikä rumba monta tuntia, kädet ja jalat nyki, tuntui että niitä kutitti ja oli aivan pakko koko ajan liikutella. Aivan kamala olo. Kesti seuraavaan aamuun.renttuni wrote:Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
Tää lääke on muutenkin sivuoireiltaan niin älyttömän paska karkeasti sanottuna, en voi ymmärtää miksi lekurit näitä jokaiselle uniongelmiin tuputtavat. Lääke itsessään tuottaa enemmän ongelmia kuin ilman lääkettä oleminen.
-
kuumottelija
- Lepakko
Killer pillers! Vastuuttomia nuo "psykiatrit" joita tätä mistä tahansa pikkusyystä monille ystävillenikin määräävät!
-
zero
- Kameleontti
mulla risperdal ainoastaan tekee tätä, todella ilkeen tuntusta.renttuni wrote: Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
-
Helia
- Psykonautti
Joo mä itse oon syönyt ketipinoria enemmän tai vähemmän säännöllisesti n.6 vuotta. Kaikista kokeilluista paskoista lääkkeistä vähiten paska vaikka sivuoireet on aina ollut aika kenkkuja, mm. pinna on ihan saatanan kireellä aina kun tuota kiskoo ja sitten hajoaa tavarat ja hirvee sumu noiista jää päähän. Tarpeeks isoilla annoksilla myös aiheuttanu ihan järjestöntä vainoharhaisuutta ja halluja. Kauheesti muita lääkkeitä ei mun vaivoihin ole ollut vaihtoehtona... kuulemma. Pakkoliikkeet on ainaki mulle jäänyt päälle muutenkin. Varsinkin kun yrittää rauhoittua nukkumaan niin koko kroppa nykii hulluna joka suuntaan vaikkei ketkuja olis syönytkään. Nyt pyöreet kaks kuukautta oon ollut ilman ja samalla jättäny kaikki muutkin lääkkeet (astma ja allergiat poislukien) päiväjärjestyksestä kokonaan pois ja täs olis tarkoitus pysyä ja yrittää löytää jotai hallintaa päähän ja nukkumisongelmiin mieluummin elämäntapamuutosten ja terveen liikunnan ja mm. meditaation kautta, mahdollisesti koittaa olisko psykedeeleistä jotain apua säännöllisesti n. kerran kuuhun käytettynä kun ovat muutenkin aina auttaneet solmujen kanssa. Toivottavast aivot alkaa taas pelaamaan niin et pystyis nukkumaan ilman lääkkeitä..Masis wrote:Neuroleptit tosiaan voivat aiheuttaa pakkoliikkeitä. Eivät ole tosin juurikaan vaarallisia ellei nyt autoa ajaessa niitä tule tms. Hitaasti kehittyvät pakkoliikkeet voivat jäädä myöskin pysyviksi![]()
-
zero
- Kameleontti
tuli tosta zyprexa ja essot topicista mieleen, mulla menee ketipinor & levozin, aiemmin en oo ajatellukkaan oikeastaan asiaa mutta miten näitten kanssa päihteet voi vaikuttaa? onko jotain erityisiä päihteitä minkä tehoon nää vaikuttaisi?
-
Kalkkaro
- Tuppisuu
Mulle tuli lyhytvaikuyteisesta ketiapiinista jalkoihin suunnattomat kivut. Sillon oli pakko liikutella jalkoja kokoajan. Heti kun lyhytvaikutteinen jätettiin pois kivut loppuivat. Pitkävaikutteisesta ei tule mitään jalkaoireita, mutta muita kivoja siitäkin edestä.renttuni wrote: Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
-
rufftuff
- Lepakko
Mulla tulee ketiapiinista pienilläkin annoksilla (25-75mg) jo kauheen levottomat jalat ja kutinaa jalkoihin, pakko liikutella koko aika jalkoja että tuntuu jotenkin siedettävältä, ei siis varsinaista nykimistä, mutta tosi vittumainen olla paikoillaan kun jalkoihin tulee sellanen outo tunne ja pakko liikutella niitä et pysyy järjissään. ja kutina on toinen mitä tulee +75mg annoksilla, ei mikään ihan mahdoton, mutta kun lääke vaikuttaa niin kutisee sen verta kuitenkin että joutuu raapimaan jalkoja.Kalkkaro wrote:Mulle tuli lyhytvaikuyteisesta ketiapiinista jalkoihin suunnattomat kivut. Sillon oli pakko liikutella jalkoja kokoajan. Heti kun lyhytvaikutteinen jätettiin pois kivut loppuivat. Pitkävaikutteisesta ei tule mitään jalkaoireita, mutta muita kivoja siitäkin edestä.renttuni wrote: Aiheuttaako muille semmosta jalkojen nykimistä? Mulla alkaa jaloissa tuntua tosi levottomalta ja nykivältä silloin kun ketiapiini alkaa vaikuttaa.
Oireet loppu välittömästi kun lopetin ketipinorin syömisen ja vaihdoin lääkkeen. Annos oli isoimmillaan 150mg / ilta, mutta laskin sen nopeasti 100mg / ilta, ja tuolla söin n. 7-8kk, sit en kokenut mitään hyötyä lääkkeestä ja tiputin kuukaudessa tuosta 100mg -> 0mg, ja eipä oo ollut enää sen jälkeen iltaisin noita levottomia jalkoja.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
-
Bentseeni
- Lepakko
Mulla ikävin oire oli semmoinen että heräsin yöllä siihen, että kädet oli puutuneet siis olkapäistä sormiin ja ihan voimattomat, tosi rasittava tunne. Olihan niitä muitakin oireita, mutta toi rasittavin. Jos jokainen luettelisi mitä epämiellyttäviä oireita ketiapiinista on saanut, tästä saattaisi tulla aika pitkä ketju 
-
Harold
- Kameleontti
Mulla jo pienestä asti ollut levottomien jalkojen syndrooma, eli nukkumaan mennessä on aina liikuteltava jalkoja. Välillä on pahempia kausia ja välillä ei taas ollenkaan.
Sitten määrättiin ketipinor iltaisin. Aloitusannos 25mg, joka jo aiheutti levottomuutta, tästä nostettiin 100mg ja vastikään 200mg.
Noihin levottomiin jalkoihin auttoi lisälääkityksenä pramipexole, joka on parkinsonin tautiin käytetty lääke. Jossakin vaiheessa tämä lakkasi toimimasta ja tilalle sain Gabapentin reseptin. Se vasta auttoikin, aijai sitä autuasta oloa kun iltasin ei kutise ja kihise jaloissa.
Nykyään gapapenttiinia ei mene enää, koska jalat ja kroppa on ilmeisesti tottuneet ketiapiinin sivuoireisiin. Huomaan kyllä jos syön tyhjään vatsaan iltaisin sen 200mg alkaa jalat vatkaamaan.
Eli vinkkinä kaikille joilla jalkojen levottomuutta/kolotusta esiintyy: Syö hyvin, ennenkuin otat iltalääkkeesi!
Sitten määrättiin ketipinor iltaisin. Aloitusannos 25mg, joka jo aiheutti levottomuutta, tästä nostettiin 100mg ja vastikään 200mg.
Noihin levottomiin jalkoihin auttoi lisälääkityksenä pramipexole, joka on parkinsonin tautiin käytetty lääke. Jossakin vaiheessa tämä lakkasi toimimasta ja tilalle sain Gabapentin reseptin. Se vasta auttoikin, aijai sitä autuasta oloa kun iltasin ei kutise ja kihise jaloissa.
Nykyään gapapenttiinia ei mene enää, koska jalat ja kroppa on ilmeisesti tottuneet ketiapiinin sivuoireisiin. Huomaan kyllä jos syön tyhjään vatsaan iltaisin sen 200mg alkaa jalat vatkaamaan.
Eli vinkkinä kaikille joilla jalkojen levottomuutta/kolotusta esiintyy: Syö hyvin, ennenkuin otat iltalääkkeesi!
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
-
virtapiiri
- Lepakko
No voi nyt helvetinperkele, ku vartavasten vaihdettiin mirtazapin ketipinoreihin ja imovaneen, kun mirtat aiheutti mulle just tota jalkojen nykimistä ja muurahaisia iholla.
Lekuri sano, et ketipinorin ei sitä pitäs aiheuttaa..
I'm not crazy..
My reality is just different from yours..
My reality is just different from yours..
-
Bentseeni
- Lepakko
Ketipinor aiheuttaa itselläni ainakin öh, mitä nää nyt on heikkoja käsiä, semmosia voimattomia, kun siihen herää yöllä niin aika ikävä tunne, tosin se menee ohi, ja tosn en suosittele ketiapiinin pitkäiskäyttöä. Jos olisin ollu lekuri ni olisin määränny sulle jalkojen nykymiseen rivatrilia 2mg yöhän tohon mirzan mieleksi.virtapiiri wrote:No voi nyt helvetinperkele, ku vartavasten vaihdettiin mirtazapin ketipinoreihin ja imovaneen, kun mirtat aiheutti mulle just tota jalkojen nykimistä ja muurahaisia iholla.![]()
-
Masis
- Psykonautti
Tää sitten myös mädättää hampaat. Syljen eritys vähenee ja ilmeisesti myös syljen rakenne muuttuu, jonka seurauksena sitten alkaa hampaat reikiintymään. Kuten varmaan jo todettukin niin ei tätä kannata säännöllisesti syödä pitkiä aikoja ellei sitten OIKEASTI ole tarvetta. Sivuvaikutusten lista on todella pitkä ja osa niistä on sitten oikeasti todella ikäviä. Esimerkiksi kutistaa aivoja.
Vuoden tätä suostuin syömään kunnes päätin lopettaa. Tarpeeksi kun sai lukea noista vieroitusoireista niin pakkohan se oli. Annostus oli jotain 100mg luokkaa per päivä, iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Kyllähän siitä aika ikävät vieroitusoireet tuli kun ei ruoka maistunut, oli koko ajan "tyhmä" olo, oksenneltua tuli paljon ja unta ei mitenkään saanut.
Ja hyvin on pärjätty ilman.
Vuoden tätä suostuin syömään kunnes päätin lopettaa. Tarpeeksi kun sai lukea noista vieroitusoireista niin pakkohan se oli. Annostus oli jotain 100mg luokkaa per päivä, iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Kyllähän siitä aika ikävät vieroitusoireet tuli kun ei ruoka maistunut, oli koko ajan "tyhmä" olo, oksenneltua tuli paljon ja unta ei mitenkään saanut.
-
Bentseeni
- Lepakko
Huh, tuli sitten otettua tätä eilen illalla klo 21:30. No nukahdin joskus tunnin päästä, eipä siin mitää tuli kyl hyvät unet ja herättyä joskus yöllä paistamaan kananmunii ja nakkeja. nyt kello 12:47. Pää ihan jumissa vielläkin :E
Lisää: Niin ja tosiaan söin tätä joskus 4 vuotta päivittäin 50mg illalla ja nyt ollut 4 vuotta syömättä. Ja toi hammasmädätys on tosi juttu, koska suu kuivaa niin pirusti varsinkin alussa, että vesilasi kannattaa pitää vieressä, eikä lähtee hoipertelemaan ketipinor päissään keittiöön, matkalla voi sattua jotain kohtalokasta
Lisää: Niin ja tosiaan söin tätä joskus 4 vuotta päivittäin 50mg illalla ja nyt ollut 4 vuotta syömättä. Ja toi hammasmädätys on tosi juttu, koska suu kuivaa niin pirusti varsinkin alussa, että vesilasi kannattaa pitää vieressä, eikä lähtee hoipertelemaan ketipinor päissään keittiöön, matkalla voi sattua jotain kohtalokasta
-
Hessutico
- Psykonautti
Vanhahko viesti, mutta olkoot...renttuni wrote:Mulla on nukkumiseen 25-50mg Ketipinoria. Myös ahdistukseen mulle sitä on kirjotettu, mutta en voi päivällä ottaa edes tuota 25mg kun nukahdan ja arjessa toimiminen on mahdotonta.
Minulla ollut Ketipinor +5 vuotta, myöskin nukkumista varten sekä ahdistukseen. ensimmäiseen auttaa, jälkimmäiseen ei, kuten ei mikään muukaan (diapamit, opamoxit ym. sama kun pahvia söisi, yhtä paljon vaikutusta ahdistukseen, opamoxista tulin tokkuraiseksi / väsyneeksi tosin)
Uneen toimii itselläni 50mg-100mg. Joskus otan 150mg jos oikeasti haluan nukahtaa. Mutta tässä lääkkeessähän on jännä puoli. Pienimpänä annoksina on unilääkkeenä, suurempina käytetään mm. skitsofreniaan. Olen kovin ahdistuneena pariinkin otteeseen ottanut ison annoksen (+350mg-500mg ja ylikin), ja huomasin että vaikutukset = ei ole. En yhtäkkiä saanutkaan unta. En ollenkaan.
Vaikea käsittää minun yksinkertaisilla aivoilla, miten 50mg annos voi väsyttää ja pistää uneen parin tunnin sisällä, 100mg puolentoista tai jopa tunnin, mutta +350mg ei sitten ollenkaan. Heh.
Muuten en itse lääkkeestä pidä, vaikka asiansa hoitaakin nukkumisen puolelta. Pitäisi jutella lääkärin kanssa tämän vaihtamisesta kun mahdollisuus tulee...
Broken body, broken mind, makes a merry cocktail.
-
Chess
- Karvakuono
Itse söin tätä jokusen kuukauden, loppukeväästä muistaakseni heinäkuuhun asti uniongelmiin.
Loppupeleissä tästä oli paljon enemmän haittaa kun hyötyä.
Muistan joskus kun olin pari vuotta sitten psykiatrisella, lääkäri uhkaili etten pääse pois kuukauteen jos en ota tätä ketipinoria. Sanoin, että voin mä sen reseptin ottaa vastaan mutta en aio hakea niitä apteekista koska en koe tarvitsevani mitään lääkkeitä, enkä tarvitse niiden tuomia sivuvaikutuksia.
Vastaus oli virneen saattelemana: "Olen minä määrännyt ihan pikkutytöillekkin isompia annoksia kuin sinulle, pikkutytötkin siis kestää sinua paremmin sivuvaikutuksia?"
Ihan käsitttämätöntä.
Tätä tosiaan määrätään aika yleisestikkin lapsille ja nuorille, vaikkei tätä edes saisi määrätä alle 18-vuotiaille. Lääkäreitä ei vaan kiinnosta.
Alkoi pikkuhiljaa tulla vähän vajaampi olo, sosiaaliset taidot tuntui hiukan kärsivän ja yleinen vireystila.
Päätin lopettaa tämän lääkkeen siinä vaiheessa, kun tein tiekun ÄO -testin. (http://ao-testi.tieku.fi/?_ga=1.2424697 ... 539#/intro)
Se oli laskenut 23 pistettä.
Muistan, että lopetin tämän ilman pudotteluja, joka nyt ei ollut lainkaan järkevää. Noin viisi päivää oli aika tosi paska olo. Tosin ei tullut yllätyksenä.
Tein uudestaan huvin vuoksi "refloissa" testin, ja nyt se oli pudonnut jotain +30pistettä. Tein sen parikin kertaa eri päivinä tuona 5päivän aikana, ja samaa luokkaa oli tulos.
Tein noin 2kuukautta lopettamisen jälkeen testin, ja oli melkolailla sama tulos kuin joskus talvella.
Eli toisinsanoen tämä lääke voi tehdä jatkuvassa käytössä sinusta tyhmemmän. Tietenkään älykkyyosamäärätestit eivät anna osviittaa kuin tietynlaiseen älykkyyteen, mutta vaikuttaa myös selvästi emotionaaliseen älykkyyteen.
Tiedän, ettei tämäkään tule yllätyksenä kaikille että neuroleptit tekee tyhmemmäksi, mutta en tiennyt että se voi olla noin konkreettista.

Loppupeleissä tästä oli paljon enemmän haittaa kun hyötyä.
Muistan joskus kun olin pari vuotta sitten psykiatrisella, lääkäri uhkaili etten pääse pois kuukauteen jos en ota tätä ketipinoria. Sanoin, että voin mä sen reseptin ottaa vastaan mutta en aio hakea niitä apteekista koska en koe tarvitsevani mitään lääkkeitä, enkä tarvitse niiden tuomia sivuvaikutuksia.
Vastaus oli virneen saattelemana: "Olen minä määrännyt ihan pikkutytöillekkin isompia annoksia kuin sinulle, pikkutytötkin siis kestää sinua paremmin sivuvaikutuksia?"
Ihan käsitttämätöntä.
Tätä tosiaan määrätään aika yleisestikkin lapsille ja nuorille, vaikkei tätä edes saisi määrätä alle 18-vuotiaille. Lääkäreitä ei vaan kiinnosta.
Alkoi pikkuhiljaa tulla vähän vajaampi olo, sosiaaliset taidot tuntui hiukan kärsivän ja yleinen vireystila.
Päätin lopettaa tämän lääkkeen siinä vaiheessa, kun tein tiekun ÄO -testin. (http://ao-testi.tieku.fi/?_ga=1.2424697 ... 539#/intro)
Se oli laskenut 23 pistettä.
Muistan, että lopetin tämän ilman pudotteluja, joka nyt ei ollut lainkaan järkevää. Noin viisi päivää oli aika tosi paska olo. Tosin ei tullut yllätyksenä.
Tein uudestaan huvin vuoksi "refloissa" testin, ja nyt se oli pudonnut jotain +30pistettä. Tein sen parikin kertaa eri päivinä tuona 5päivän aikana, ja samaa luokkaa oli tulos.
Tein noin 2kuukautta lopettamisen jälkeen testin, ja oli melkolailla sama tulos kuin joskus talvella.
Eli toisinsanoen tämä lääke voi tehdä jatkuvassa käytössä sinusta tyhmemmän. Tietenkään älykkyyosamäärätestit eivät anna osviittaa kuin tietynlaiseen älykkyyteen, mutta vaikuttaa myös selvästi emotionaaliseen älykkyyteen.
Tiedän, ettei tämäkään tule yllätyksenä kaikille että neuroleptit tekee tyhmemmäksi, mutta en tiennyt että se voi olla noin konkreettista.
Elämä on vähänkuin shakkia, pitää miettiä siirtoja ja ottaa huomioon miten se vaikuttaa kaikilla osa-alueilla pelikenttään.
Harvoin menee asiat niinkuin aluksi suunnittelee, pitää myös tietää mitä vastustaja suunnittelee, pitää varoa ansoja sekä kannattaa pohtia erilaisia tapoja reagoida muutokseen pelikentässä, ottaa huomioon mahdolliset riskit, hyödyt ja haitat, ja vasta sitten päättää. Surullista kyllä, vaikka olisi hyväkin pelaaja, voi peli loppua yhden virhesiirron jälkeen hyvin lyhyeen.
Harvoin menee asiat niinkuin aluksi suunnittelee, pitää myös tietää mitä vastustaja suunnittelee, pitää varoa ansoja sekä kannattaa pohtia erilaisia tapoja reagoida muutokseen pelikentässä, ottaa huomioon mahdolliset riskit, hyödyt ja haitat, ja vasta sitten päättää. Surullista kyllä, vaikka olisi hyväkin pelaaja, voi peli loppua yhden virhesiirron jälkeen hyvin lyhyeen.
-
Kimurantti
- Psykonautti
Uskaltaakohan tätä Ketipinoria syödä amfen laskuihin? Onko tietoa onko jotain epämääräisiä yhteisvaikutuksia? Mulla toimii muuten hyvin nukkumiseen 
The music was new
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.
-
Bentseeni
- Lepakko
Uskaltaa, tai minä oon ainakin uskaltanut. Ei kannata ottaa mitään isoja annoksia, jottain 25-50mgKimurantti wrote:Uskaltaakohan tätä Ketipinoria syödä amfen laskuihin? Onko tietoa onko jotain epämääräisiä yhteisvaikutuksia? Mulla toimii muuten hyvin nukkumiseen
-
Dirtydiana
- Tuppisuu
Mä söin tätä paskaa 400mg päivässä (Määrättynä unettomuuteen ja psykoosin hoitoon) hyvänkin aikaan kunnes sivuvaikutukset alkoi olemaan luokkaa löin nyrkillä läpi lasikaapista kun vitutti niin paljon jokin ihan pieni ja merkityksetön asia. Puhuin lääkärille että haluan lopettaa joka ei antanut siihen lupaa, joten lopetin silti. Ketipinor on ainut lääke millä saan nukuttua, kärsin siis pahoista uniongelmista, (ihan päihteettömänäkin) mutta oon tullu siihen tulokseen että hyvin nukuttu yö ei ole näitten sivuoireiden arvosta. Lisäks muutuin ihan zombiksi. Ellen söisi masennuslääkkeenä voxraa, en luultavasti tolla 400mg annoksella olis päässyt edes ylös sängystä aamulla. Päivät meni ihan sumussa ja olin täysin tunteeton. Lopetin ketipinorin syömisen seinään, ja ensimmäinen viikko oli kyllä paha, niinkuin joku tuolla aijemmin sanoikin, mutta oon oikeesti tyytyväinen vaikka univaje painaa pahasti. Paha olo palasi kyllä, mutta ilman ketipinoria pystyn tuntemaan iloakin. Sillonkun sitä söin, millään ei ollut mitään merkitystä, kaikki oli ihan sama.
En ikinä suosittelis tätä myrkkyä kellekkään, mihinkään tarkoitukseen. Itsemurhan tehnyt paras ystäväni (Oli tuolloin 16-vuotias ja ketipinoria ei saisi edes määrätä alle 18-vuotiaille) söi ketipinoria. En sano että itsemurha johtui ketipinorista, mutta tiedän tasan tarkkaan millaisen olon se tekee.
Mä en huomannu tällästä vaikutusta. Mulle määrättiin ekaksi 50mg josta määrää kasvatettiin tonne 400mg asti, ja joka kerta kun annosta suurennettiin tuntui että uni oli parempaa ja syvempää, mutta päivällä väsyneisyys oli jotain ihan hullua.Hessutico wrote:Vaikea käsittää minun yksinkertaisilla aivoilla, miten 50mg annos voi väsyttää ja pistää uneen parin tunnin sisällä, 100mg puolentoista tai jopa tunnin, mutta +350mg ei sitten ollenkaan. Heh.
En ikinä suosittelis tätä myrkkyä kellekkään, mihinkään tarkoitukseen. Itsemurhan tehnyt paras ystäväni (Oli tuolloin 16-vuotias ja ketipinoria ei saisi edes määrätä alle 18-vuotiaille) söi ketipinoria. En sano että itsemurha johtui ketipinorista, mutta tiedän tasan tarkkaan millaisen olon se tekee.
LSD can make you lose weight. It's kind of hard to get to the fridge when there's a dragon guarding it.
-
Asystole
- Lepakko
Jos ketiapiini toimii sulla hyvin noin muuten niin en näkisi miten sillä amfelaskuihin otettuna vois olla jotain negatiivisia vaikutuksia.Kimurantti wrote:Uskaltaakohan tätä Ketipinoria syödä amfen laskuihin? Onko tietoa onko jotain epämääräisiä yhteisvaikutuksia? Mulla toimii muuten hyvin nukkumiseen
Mjoo. Mä olen myös omatoimisesti (eli ilman lääkärin lupaa) vähentänyt oman ketiapiiniannoksen 400 mg -> 200 mg / vrk ja vaikutukset ovat olleet ainoastaan positiivisia. Se jumalaton aamupöhnä on poissa ja olen muutenkin kaikin puolin virkeämpi. Myös tunne-elämä on rikkaampaa.Dirtydiana wrote:Mä söin tätä paskaa 400mg päivässä (Määrättynä unettomuuteen ja psykoosin hoitoon) hyvänkin aikaan kunnes sivuvaikutukset alkoi olemaan luokkaa löin nyrkillä läpi lasikaapista kun vitutti niin paljon jokin ihan pieni ja merkityksetön asia. Puhuin lääkärille että haluan lopettaa joka ei antanut siihen lupaa, joten lopetin silti. Ketipinor on ainut lääke millä saan nukuttua, kärsin siis pahoista uniongelmista, (ihan päihteettömänäkin) mutta oon tullu siihen tulokseen että hyvin nukuttu yö ei ole näitten sivuoireiden arvosta. Lisäks muutuin ihan zombiksi. Ellen söisi masennuslääkkeenä voxraa, en luultavasti tolla 400mg annoksella olis päässyt edes ylös sängystä aamulla. Päivät meni ihan sumussa ja olin täysin tunteeton. Lopetin ketipinorin syömisen seinään, ja ensimmäinen viikko oli kyllä paha, niinkuin joku tuolla aijemmin sanoikin, mutta oon oikeesti tyytyväinen vaikka univaje painaa pahasti. Paha olo palasi kyllä, mutta ilman ketipinoria pystyn tuntemaan iloakin. Sillonkun sitä söin, millään ei ollut mitään merkitystä, kaikki oli ihan sama.
En tiedä mikä on syy sille, että tätä määrätään nykyään niin paljon. Mitä olen ihmisten kokemuksia kuunnellut, harvalla on tästä mitään kovin positiivista sanottavaa siinä kohtaa kun annokset alkavat olla siellä 400 mg:ssä tai yli.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
-
Downfallen
- Psykonautti
Onko kellään kokemusta ketiapiinin ja tsolpideemin yhteisvaikutuksesta? Enkä siis meinaa kuosaus tarkoituksessa. Itsellä menee 300mg Ketipinoria iltaisin nukkumiseen ja nyt sain Stella reseptin myös nukkumiseen. 400mg ketiapiinia on aiheuttanut itselle pieniä hetkellisiä hengityskatkoksia.
Ever seen fire in zero gravity?
-
Asystole
- Lepakko
Mulla nukkumiseen juurikin tällainen kombo. Stilnoct nukahtamiseen ja ketipinor unessa pysymiseen. Vaikeista uniongelmista siis kärsin. Olen tykännyt, ja nyt kun olen saanut laskettua ketiapiinin annosta niin ei aamuisinkaan ole enää mitään pöhnäongelmaa. Nukahtaa nopeasti, nukkuu hyvin ja herää virkeänä aivan niin kuin kuuluukin.Downfallen wrote:Onko kellään kokemusta ketiapiinin ja tsolpideemin yhteisvaikutuksesta?
-
Christine
- Karvakuono
Ketiapiini on tuttu, sitä työntävät julkisella unettomuuteen. Kai ne ajattelee että sitä voi jatkuvasti ja pitkään syödä, ei tule koukkua nukahtamislääkkeisiin. Lääkäri tästä sanoi että pieninä annoksina toimii parhaiten unettomuuteen (alle 100mg), kun annokset nousevat niin alkaa hoitamaan enemmän psyykettä.
Itse huomasin että toleranssi tähänkin kasvoi ja annosta piti hiljalleen koko ajan nostaa. Kun lopetin niin ei meinannut saada nukutuksi lainkaan. Ensimmäisen käyttöviikon aikana ilmeni levottomuutta etenkin jaloissa ja tuntui kuin kropassa olisi juossut muurahaisia. Se oli friikki tunne. Nykäyksiä ja oli pakko liikuttaa niveliä jotta se "muurahaisfiilis" loppuisi hetkeksi. Nuo menivät viikossa ohi, myöhemmin ilmeni vaan nokan tukkoisuutta (öisin) ja suun kuivumista.
Sitä en tajua miten jotkut tuota ajattelee viihdekäyttää, en näe potentiaalia.
Mirtatzapiinia joskus myös kokeilin. Siitä lihoan norsuksi jatkuvalla käytöllä.
Itse huomasin että toleranssi tähänkin kasvoi ja annosta piti hiljalleen koko ajan nostaa. Kun lopetin niin ei meinannut saada nukutuksi lainkaan. Ensimmäisen käyttöviikon aikana ilmeni levottomuutta etenkin jaloissa ja tuntui kuin kropassa olisi juossut muurahaisia. Se oli friikki tunne. Nykäyksiä ja oli pakko liikuttaa niveliä jotta se "muurahaisfiilis" loppuisi hetkeksi. Nuo menivät viikossa ohi, myöhemmin ilmeni vaan nokan tukkoisuutta (öisin) ja suun kuivumista.
Sitä en tajua miten jotkut tuota ajattelee viihdekäyttää, en näe potentiaalia.
Mirtatzapiinia joskus myös kokeilin. Siitä lihoan norsuksi jatkuvalla käytöllä.
-
Asystole
- Lepakko
Missä tarkoituksessa tätä viihdekäytetään, mitä siitä pyritaan saamaan irti?Christine wrote:
Sitä en tajua miten jotkut tuota ajattelee viihdekäyttää, en näe potentiaalia..
Ei minustakaan ketiapiinilla ole minkäänlaista viihdekäyttöpotentiaalia. Ainoa tapa miten sen voi liittää viihdekäyttöön on joko huonoon trippiin vaikuttaminen ja tai uneen pääsyn helpottaminen poreilun jälkeen.
-
renttuni
- Apteekki
Ensinnäkin, mulla on ollut Ketipinor unilääkkeenä noin 7-8 vuotta ja hyvin ajaa asiansa.
Mutta olen huomannut, että jos olen ottanut buprea (tai ylipäätään jotain opiaattia), minulle tulee aivan sairaan vainoharhainen olo sen jälkeen kun joka iltainen ketipinor alkaa vaikuttamaan. Siis alan luulla että joku katsoo mua ikkunasta, tai että oven/ikkunan takana on joku ihminen tai kummajainen jne. Mitään tällaista skitsoilua minulla ei muuten ole ollut koskaan. Mistähän lie johtuu? Ja onko muilla kokemusta?
Mutta olen huomannut, että jos olen ottanut buprea (tai ylipäätään jotain opiaattia), minulle tulee aivan sairaan vainoharhainen olo sen jälkeen kun joka iltainen ketipinor alkaa vaikuttamaan. Siis alan luulla että joku katsoo mua ikkunasta, tai että oven/ikkunan takana on joku ihminen tai kummajainen jne. Mitään tällaista skitsoilua minulla ei muuten ole ollut koskaan. Mistähän lie johtuu? Ja onko muilla kokemusta?
-
dpi
- Lepakko
Ainakin bupren kanssa menetän elämänhalun ja just jotain tollasta, etenkin aamuisin ihan jollain psyköösinuijalla lyötynä päähän.renttuni wrote: Tue 15 Mar 2022, 17:30 Ensinnäkin, mulla on ollut Ketipinor unilääkkeenä noin 7-8 vuotta ja hyvin ajaa asiansa.
Jättänyt kyllä apoteekin hyllylle nämä, turha sitä on jätekuormaa kasvattaa.
Mutta ainakin siis koska opparit ja amfe aktivoi dopamiiniratoja, ja tää sit taas tekee niille jotain häijyä?
Ei siis minkäännäköistä tieteellistä pohjaa kuhan spekuloin..
Jos psykoosilääkettä pakko käyttää niin wanha kunnon olantsapiini
Sori turhasta viestistä.
Keep It Unreal.