Siis siitä toisesta kylvöstä, eka meni hunningolle yöpakkasten ja takatalven vuoksi.
Samat rukoukset on heitetty ilmoille myös täällä!Metku wrote:Nyt rukoillen elementtien Jumalilta suotuisaa kesää.
Samat rukoukset on heitetty ilmoille myös täällä!Metku wrote:Nyt rukoillen elementtien Jumalilta suotuisaa kesää.
Joo, mulla oli sama "ongelma". Suosittelen harventamista kun juuret eivät ole vielä hirmu isot, sen kun vaan nyppii sieltä täältä pois.Isavela wrote:Hupsista, taisin hiukan liioitella noiden siementen määrän kanssa.. Tuolta puskee nyt valehtelematta satoja pikkuisia, sirkkalehdet jo aika isot. Pakko ois harventaa
Voihan sitä kokeilla mut veikkaan et on myöhäistä jo. Nää on keväthommia.Whirl wrote:Onko viel liia myöhästä lyödä siemenet maahan? että sais syksyksi satoa
Jaa, suotta olet. Kun sanoin pari niin tarkoitin myös sitä, tänä vuonna tuli vähän mutkia matkaan tän projektin suhteen, mutta no worries, jos saan noista edes yhdet teet keitettyä niin olen tyytyväinen (ellei nuo viikko sitten istutetun siemenet kerkeä vielä vähän tuottamaan satoa). Pääsen/pääsin myös eksperimentoimaan ja kikkailemaan erillaisten kasvuympäristöjen kanssa.Asystole wrote:Oon kade teille, Metku ja Isavela.
Kitkitkö ylimääräiset rikkaruohot kunnolla? Jaa, en osaa sanoa miksi eivät olisi lähteneet.Asystole wrote:Maaperä on taatusti hyvää, entistä peltoa ja laidunmaata. Mut eipä siellä juuri mitään kasva.
Kai noista jonkun kuvan vois napata, mutta sanonpahan että eivät ole häävejä. Päivitän tässä muutaman päivän sisään tämän postauksen kuvan kanssa.Asystole wrote:Onko teillä laittaa kuvaa omista taimistanne?
Todella hyvältä kuullostaa. Laita ihmeessa kuvamateriaalia johonkin päin jos kehtaatdoof wrote:Mulla on jo vajaan metrin korkuset ja ehkä neljän sentin pallot jokasen varren päässä. Onkohan lajina joku väärä vai onko niitä hoidettu aivan helvetin hyvin? Kodat on ainakin isoja pyöreitä eikä paavin hatun näkösiä
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos siemenet ovat olleet itsekerättyjä ja/tai ovat olleet huonosti säilytetty/kuivatettu niin ovat saattaneet menettää itämiskyvynsä. Näin minulla kävi.Asystole wrote:En tajua mitä tein väärin mutta täällä ei kuki kukan kukkaa.
Noh, tässähän se syy itämättömyyteen mitä ilmeisemmin on. Enpä asiaa tiennyt. Kyllä harmittaa, koska siemeniä oli valtava määrä. Jos puoletkin niistä olis itänyt, kukkia ois tullut satoja.Metku wrote: Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos siemenet ovat olleet itsekerättyjä ja/tai ovat olleet huonosti säilytetty/kuivatettu niin ovat saattaneet menettää itämiskyvynsä. Näin minulla kävi.
Vähän avaan vielä, että tarkoitus oli säilöä siemenet, mutta tein ilmeisesti asian väärin ja kun tsekkasin uuniin (joka oli puoliksi auki matalalla lämöllä) niin siemeneet olivat homeen peitossa = loppu tulos oli, että vain 2 noin 1000 siemenestä iti.Asystole wrote:Metku wrote: Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos siemenet ovat olleet itsekerättyjä ja/tai ovat olleet huonosti säilytetty/kuivatettu niin ovat saattaneet menettää itämiskyvynsä. Näin minulla kävi.
Huomasin tossa sellaisen jännän jutun, että huomattavasti muita myöhemmin kylvämäni Giganteumit ottivat melkein kiinni kaikki muut lajikkeet. Ilmeisesti kyyhdyttävät kasvuaan syksyä kohden runsaasti. Tiedän, että monet kasvattavat unikkoa kahdessa tai jopa kolmessa erässä suomen kesässä. Nyt alkaa hahmottua, että miksi moinen toimii niin hienosti.Asystole wrote: Mon 15 May 2017, 11:39 Tarkoitus ois ens viikonloppuna tehdä kylvö. Ajallisesti aika myöhään, mutta kun kevät on säiden puolesta ollut mitä on, toivon että jotain kuitenkin saatais nousemaan.