Korvaushoito
-
Whirl
- Psykonautti
Re: Korvaushoito
Kertokaas vaulttilaiset onko terveyskeskuksilla mitää oikeeta syytä kieltäytyä kh:sta vaan sen takia ettei muitakaa oo niin ei ruveta sen takia järjestämään yhdellekkään?
-
Dexma
- Moderator
Ei mun mielestä. Mut jossain pienissä kylissä varmasti homma on nihkeämpää ja äkkiä joudut käymään isommalla paikkakunnalla käymässä hakeen lääkkeen. Näin ainakin Turun suunnalla meni.
-
Dexma
- Moderator
Joo lääkäri voi määrätä myös reseptit refloihin. Yleensä tämä on tosi hyväkin systeemi. A-klinikalta ainakin sai respat bentsoihin ja catapresaniin ym mitä nyt tuleekin tarvitseen siinä lopetuksessa. Mulla esim oli aina joku 6 mg rivaa päivälle alussa joka sit pikkuhiljaa pudotettiin. Sit niitä lääkityksiä jatketaan tarpeen mukaan aina. Jos ei halua monen vuoden rundia tehdä korvaushoidossa niin sit kantsii aina ottaa avo-hoito.Valosini wrote:Mitä sen korvaushoidon arvion aikana tapahtuu? Kelasin lähinnä sitä, että voiko sen aikana saada jotain lääkitystä joka helpottaa vieroitusoireita. Sen verran kyllästynyt säätämiseen yms, että haluaisin jo sen arvion ajaksi jotain helpotusta. Minkälaisia esimerkiksi noi avokatkot on?
Korvaushoitoihin yleensä tarvitaan niitä normaali katko yrityksiä ainakin pari ennenkuin tuollaiseen pääsee. Korvauhoitoon pääseminen kestää kauan ja vaatii paljon... omistautumista huume-elämään hetkeksi
-
Kasiko
- Apteekki
Kuinka pitkä tuo jonotus aika sen 6kk karenssin jälkeen?
Siis kun hakee toista kertaa korvaushoitoon.
Siis kun hakee toista kertaa korvaushoitoon.
-
Valosini
- Karvakuono
Jeps, itsellä siis 2 epäonnistunutta katkaisuhoitoa, avokatko (bentsotiputus opamoxeilla) sekä yksi pidempiaikainen kuntoutus. Opioidien käyttöä takana 6v, joista nyt n. 6kk lähinnä vahvoja täysagonisteja IV:nä. Eli ainakin luulisin, että kuntouttava korvaushoito on se seuraava askel omalla kohdalla. Toivoisin vain jotain jeesiä sen arvion ajalle ihan lääkäristä, vaikka just jotain rivoja et pystyis pienentään oppareiden päiväannoksia.Dexma wrote:Joo lääkäri voi määrätä myös reseptit refloihin. Yleensä tämä on tosi hyväkin systeemi. A-klinikalta ainakin sai respat bentsoihin ja catapresaniin ym mitä nyt tuleekin tarvitseen siinä lopetuksessa. Mulla esim oli aina joku 6 mg rivaa päivälle alussa joka sit pikkuhiljaa pudotettiin. Sit niitä lääkityksiä jatketaan tarpeen mukaan aina. Jos ei halua monen vuoden rundia tehdä korvaushoidossa niin sit kantsii aina ottaa avo-hoito.
Korvaushoitoihin yleensä tarvitaan niitä normaali katko yrityksiä ainakin pari ennenkuin tuollaiseen pääsee. Korvauhoitoon pääseminen kestää kauan ja vaatii paljon... omistautumista huume-elämään hetkeksi
-
SadPanda
- LD50
Miten metadonikorvaushoito potilaat onko teillä kellään onnistunut annoksen alas ajo siviiilissä? vai onko aina laitokseen lähtö? Mä en nimittäin lähde laitokseen. en vitussa. jos ne ei anna mahdolisuutta siviilissä pudotttaa ni sit mä painan kaasun pohjaan. ne tietää sen jo
ja lupasivat inhimillisesti tiputtaa mutku ei noi hoitajat siitä päätä! 
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Kisu
- Psykonautti
Mitä tuo katkaisuhoito tarkoittaa korvaushoidon suhteen? Sellaisen lusiminen kun on ymmärtääkseni yksi edellytyksistä KH:on pääsemiseksi, mutta miten helkkarissa joku täysagonisteista täysin riippuvainen henkilö kykenee viikon päivät värjöttelemään refloissa jossain laitoksessa, parhaimmillaankin vain joidenkin kämäisten verenpainelääkkeiden tai bentsojen voimalla? Ehkä joku bupren kiskoja saattaisi selvitäkin tuollaisesta, mutta jos on koukussa kertaluokkaa stydimpään tavaraan, niin täysin mahdottomalta suoritukselta kuulostaa. Vai voiko sinne vain mennä hetkeksi näön vuoksi makoilemaan, ja kun kunto on päivän-parin päästä mitä on, niin sitten lähteä menemään? Lasketaanko tällainen heti alkuunsa tyssännyt katkoreissu korvaushoitoon hakemisen hyväksi, vai vaatiiko KH:on pääseminen koko sen määritellyn katkoajan suorittamisen?
-
Valosini
- Karvakuono
Käypä hoito -suositus, huumeongelmaisen hoito, opioidit: "Korvaushoidon ehdottomana edellytyksenä on potilaan opioidiriippuvuus (ICD-10 5) ja aiemman vieroitushoidon epäonnistuminen." Tuo jättää kieltämättä aika paljon tulkinnan varaa. Pitääkö sekä onnistua, että epäonnistua vieroitushoidossa (mennä katkolle ja olla koko aika, jonka jälkeen retkahtaa) vai voiko vaan täysin epäonnistua eli lähteä lätkimään reflojen alettua. Mun mielestä korvaushoitoon voi kyllä päästä, jos menee ympärivuorokautiseen laitoshoitoon katkolle ja keskeyttää sen. Ainakin kun itse olen katkoilla ollut niin siellä on molemmilla kerroilla ollut pari tyyppiä, jotka on sanoneet että tulevat vain suorittamaan sen vaadittavan epäonnistuneen katkon ja ovat sitten lähteneet 2-4 pvän jälkeen.Kisu wrote:Mitä tuo katkaisuhoito tarkoittaa korvaushoidon suhteen? Sellaisen lusiminen kun on ymmärtääkseni yksi edellytyksistä KH:on pääsemiseksi, mutta miten helkkarissa joku täysagonisteista täysin riippuvainen henkilö kykenee viikon päivät värjöttelemään refloissa jossain laitoksessa, parhaimmillaankin vain joidenkin kämäisten verenpainelääkkeiden tai bentsojen voimalla? Ehkä joku bupren kiskoja saattaisi selvitäkin tuollaisesta, mutta jos on koukussa kertaluokkaa stydimpään tavaraan, niin täysin mahdottomalta suoritukselta kuulostaa. Vai voiko sinne vain mennä hetkeksi näön vuoksi makoilemaan, ja kun kunto on päivän-parin päästä mitä on, niin sitten lähteä menemään? Lasketaanko tällainen heti alkuunsa tyssännyt katkoreissu korvaushoitoon hakemisen hyväksi, vai vaatiiko KH:on pääseminen koko sen määritellyn katkoajan suorittamisen?
Voisitko koittaa päästä siihen buprenorfiini tiputukseen? Eikös tyyliin Järvenpään sosiaalisairaalassa ainakin toteuteta sellaista "katkoa", että annetaan buprea jonkin aikaa annosta pudottaen ja sitten ollaan ilman. Voisi olla siedettävämpää, kuin parin viikon katko jossa apuna usein on Britloflex (verenpainelääke) ja jos hyvä tsägä käy niin bentsot ja/tai gabapentiini.
EDIT: Voin kysyä seuraavalla kerralla työntekijältäni, että miten asia on, ellei joku muu tiedä varmaksi. Voihan näissä olla alueellisiakin eroja.
-
Kisu
- Psykonautti
(Vähäiset) kokemukseni buprenorfiinista kertovat, että en tuollaisestakaan vieroitusjärjestelystä selviäisi kunnialla mitenkään loppuun asti. Isotkaan määrät buprea (parhaimmillaan yli 30mg suussa liuotettuna vuorokauden sisään) eivät auta läheskään tarpeeksi, palelu hellittää hieman mutta esim. nukkuminen on tyystin mahdotonta. Vaikka vieroituksessa saisikin vetää buprea niin paljon kuin vain haluaa, niin jossakin vaiheessa unenpuute kävisi sen verran raskaaksi (mielen)terveydelle, että kiusaus lähteä kotiin lääkitsemään itsensä terveeksi kasvaisi liian isoksi vastustaa.Valosini wrote:Voisitko koittaa päästä siihen buprenorfiini tiputukseen? Eikös tyyliin Järvenpään sosiaalisairaalassa ainakin toteuteta sellaista "katkoa", että annetaan buprea jonkin aikaa annosta pudottaen ja sitten ollaan ilman. Voisi olla siedettävämpää, kuin parin viikon katko jossa apuna usein on Britloflex (verenpainelääke) ja jos hyvä tsägä käy niin bentsot ja/tai gabapentiini.
En ihan vielä ole kuitenkaan siinä pisteessä (vai olenko, ja ainoastaan lykkään väistämätöntä?) että korvaushoitoon hakeutuminen olisi ehdottoman ensiarvoista, mutta enenevässä määrin kuitenkin se käy nykyään mielessä. Tämän hetkinen oopiumin kiskontani vie kaiken ajan, rahan ja voimavarani, ja elämä valuu hukkaan. Osan ajasta en tosin jaksa edes välittää siitä.
-
Dexma
- Moderator
Luulis että avohoito kontakteissa voisi saada apua lääkkeen pudotukseen.
Myös luulis, että ne toleranssit voi pudottaa myös kotona ennen hoitoon menoa. Muita lääkkeitä käyttämällä tai vähentämällä annosta.
Se vierottautuminen on aina pitkä ja fyysisesti ikävä prosessi. Siinä on paljon ylä ja alamäkiä. Paljon unettomia öitä ja palelua. RIPULIA ruskeaa squirttausta perseestä ja joskus jopa valkoista kakkia. Vaik menis korvaushoitoon niin sen kaiken joutuu äkkiä kokemaan tavalla tai toisella.
Mä oon ollut nyt noin vuoden ilman oppareit. Jos ei muutamia kertoja oteta huomioon. Noin vuoden jälkeen, kun fyysinen olo on oikeasti normaali. Ei ole stressii kaman saannista, ei ole kuoseissa jossa mieliala on yksi ala ja ylämäki kokoajan niin olo on hiton upea. Elämää on paljpn helpompi hallita ja siihen on helpompi hommata sisältöä. Se ainut elämä mikä mulla on ja ainut asia mikä on mun omaa ja joka antaa mulle edes jotain on älyttömän paljon parempaa ilman oppari koukkua. Mä voin tehdä jotain siistii sentään nyt.
Why to choose heroin while you can have a life?
Myös luulis, että ne toleranssit voi pudottaa myös kotona ennen hoitoon menoa. Muita lääkkeitä käyttämällä tai vähentämällä annosta.
Se vierottautuminen on aina pitkä ja fyysisesti ikävä prosessi. Siinä on paljon ylä ja alamäkiä. Paljon unettomia öitä ja palelua. RIPULIA ruskeaa squirttausta perseestä ja joskus jopa valkoista kakkia. Vaik menis korvaushoitoon niin sen kaiken joutuu äkkiä kokemaan tavalla tai toisella.
Mä oon ollut nyt noin vuoden ilman oppareit. Jos ei muutamia kertoja oteta huomioon. Noin vuoden jälkeen, kun fyysinen olo on oikeasti normaali. Ei ole stressii kaman saannista, ei ole kuoseissa jossa mieliala on yksi ala ja ylämäki kokoajan niin olo on hiton upea. Elämää on paljpn helpompi hallita ja siihen on helpompi hommata sisältöä. Se ainut elämä mikä mulla on ja ainut asia mikä on mun omaa ja joka antaa mulle edes jotain on älyttömän paljon parempaa ilman oppari koukkua. Mä voin tehdä jotain siistii sentään nyt.
Why to choose heroin while you can have a life?
-
Whirl
- Psykonautti
Nii no kai tuoki saadaa jotenki järjesteltyä yms.. Mut muistaakseni joku josksu tääl linkkas jutun mis oli että lakivelvoittaa sen toteuttaan vaikka asuis siellä jumalanseläntakanaDexma wrote:Ei mun mielestä. Mut jossain pienissä kylissä varmasti homma on nihkeämpää ja äkkiä joudut käymään isommalla paikkakunnalla käymässä hakeen lääkkeen. Näin ainakin Turun suunnalla meni.
-
Valosini
- Karvakuono
Koska toi mun kysymys pistettiin lukkoon, kiitän Dexmaa ja Zerkkia tsempeistä täällä
. On kyllä ollut raskasta tämä korvaushoidon arvio. Vaikuttaa läheisiinkin negatiivisesti, kun olen ollut niin kiukkuinen ja masentunut. Nyt olen onnellinen, kun ei tarvi enää bentsoja (tukilääkkeinä bupren lisäksi) hankkia kadulta, vaan niitä on ainakin 5 viikon varasto. Opioidit pitää vielä hankkia kadulta, mutta ei se nyt niin paljoa maksa, kun pitää annoksen minimissä ja huvittelee oksikodonilla ihan max kerran viikossa. Vihdoinkin sieltä tunnelin päästä alkaa se kuuluisa valo näkyä. Tsemppiä kaikille opioidiriippuvuuden kanssa taisteleville!
-
Dexma
- Moderator
Näetkö mitään ristiriitaa siinä, että haluut korvaushoitoon, mut sit oot jo päättänyt, että kerran viikossa voit hubailla oksyilla?Valosini wrote:huvittelee oksikodonilla ihan max kerran viikossa
Ei siitä hupia irtoo jos oot subukoukussa. Sit vasta, kun oot pitkään ollut ilman oppareit niin ehkä saat jotain hauskaa irti noista kuosaamisesta, mut eks just pointtina ole se, että aletaan etsiin uusia juttuja elämään jotka on sitä hupia ja uutta kivaa.
Maailmas on niin monta siiistii juttuu ja huumeet on lähinnä vain helppo ratkaisu pistää aivot niin jumiin ettei tajuukkaan, että kuinka tylsää just nyt on, kun vois tehdä jotain jännää ja siistii. Mitä se kellekkin on niin se on eri juttu aina, mut...
Oikeesti tälläkin foorumilla on monta esimerkkiä siitä kuinka ongelmallinen tuo ajattelu tapa on... Itsellänikin ollut tuota monesti. Tulee äkkiä sellainen lopettaja tyyppi joka odottaa aina sitä viikon yhtä päivää jolloin saa luvan kuosata, kun pitäis koko fukin elämä pistää ihan uusiksi ja alkaa tekeen uusia juttuja. Tietenkin pikkuhiljaa, mut oikeesti jäbä. Oot tosi vaarallisilla vesillä...
Sillai. Korvaushoidossa kun oot niin silloin loppuu tavallaan se douppailu ja hauskanpito kausi elämästä ja on aika siirtyä tekeen muita juttuja. Muita siistempiä juttuja kuin douppi. Enkä nyt puhu mistään tylsästä mee duuniin ja hanki koira menosta, mut siitä.. Oikeesti mageesta ja siististä elämästä joka voittaa sen oppareis jumittelun kotona.
-
Kasiko
- Apteekki
Varmaan joku reilu 4 kk olis metadonin alotukseen.
Mietin lääkäri (vielä metku vai xone) , kun kysyi haluaisinko kokeilla vielä xonea.
Mutta taitaa kallistua vaaka tonne metkun puolelle. Keran olluu xonella vajaa 3 vuotta , mutta alko sitte piri maistuun siinä sivussa.
Kolme rikettä ja siihen loppu se hoito.
Oon nyt tutkinu tuota metadonia aika tarkkaan.
Kuulemma auttaa xonea paremmin myös muiden aineiden himoon..
Mulla ollu muutenkin lähinnä täys agonistit (oxy,mopo,hudromorphoni ja diipadaapaduut).
Metadon nostaa kuulemma aika paljo nestettä keossa , niin tulee lisää kiloja.
lihominen vissiin aika yksilöllistä.
Laittakaa mielipiteitä , kysymyksiä , kokemuksia.
Kiinnostais kuulla etenkin joillaki , jos on molemmista kokemuksia,).
Mietin lääkäri (vielä metku vai xone) , kun kysyi haluaisinko kokeilla vielä xonea.
Mutta taitaa kallistua vaaka tonne metkun puolelle. Keran olluu xonella vajaa 3 vuotta , mutta alko sitte piri maistuun siinä sivussa.
Kolme rikettä ja siihen loppu se hoito.
Oon nyt tutkinu tuota metadonia aika tarkkaan.
Kuulemma auttaa xonea paremmin myös muiden aineiden himoon..
Mulla ollu muutenkin lähinnä täys agonistit (oxy,mopo,hudromorphoni ja diipadaapaduut).
Metadon nostaa kuulemma aika paljo nestettä keossa , niin tulee lisää kiloja.
Laittakaa mielipiteitä , kysymyksiä , kokemuksia.
Kiinnostais kuulla etenkin joillaki , jos on molemmista kokemuksia,).
-
Dexma
- Moderator
Mä en tajuu mitenkä korvaushoito lääkkeet vaikuttaa muiden aineiden "himoon?" Osaisko joku selittää mulle. Joo toki metadoni vaikuttaa enemmän reseptoreihin ja siitä tulee enemmän mielihyvää, mut loppupeleissä mä en tajua miten se halu käyttää huumeita ja olla kuosissa vähenee jonkun aineen avulla?
Itelle se kaikki onnistui vain niin, että aloin kokeen kuosaamisen tylsänä asioina tai oikeastaan. Aloin innostuun elämässä muustakin jutuista ja huomasin, että on aika tylsää olla kuosissa suurimman osan ajasta. Tai ei mua ainakaan innosta vetää piriä ja kaikkee paskaa.
Halu olla opiaateis on toki suuri, mutta sekin on sillain enemmän, että eipä sekään nyt ole niin erikoista, että haluisin kärsiä sen tuomista ongelmista. Korvaushoito on parhaimmillaan niille, jotka ei just nyt pysty lopettaan opiaattien käyttöä ja mielummin hakee sen laillisen systeemin kautta. Esimerkiksi niille jotka ovat niin masentuneita, etteivät pysty lopettaan just nyt opiaatteja tai ei pysty sitä reflailu kautta viettään työn tai opiskelun takia. Ei pysty ottaan elämässä puolen vuoden rumbaa lopettaakseen jonkun fyysisen koukun...
Mut tosi usein ne jotka on siellä korvaushoidossa ja haluavat silti vetää jotain muuta niin yleensä nopeesti myös putoaa siitä korvaushoidosta. Siihen hoitoon pitää olla valmis meneen sillä asenteella, että nyt sit lopetetaan pidemmäksi aikaa kuosaaminen. Ei ehkä huumeiden kaikkien käyttö, mutta se elämän tapa. Aletaan rakentaan jotain muuta kuin kuosia ja nisti identiteettiä.
Mun mielestä kyllä niiden jotka vetää huumeita ylipäätänsä pitäis päästä hankkiin opparinsa klinikoilta niin niillä olis yksi ongelma vähemmän ja voisi hoitaa muita elämän osa-alueita kuntoon. Monesti tätä ei viranomaispuoli käsitä.
Niissä hoidoissa on paljon helpompi olla, jos ei enään kiinnosta se kuosailu ylipäätään enään. Tajuu sen, että elämässä on kaikkee oikeesti hienookin mitä puuhata.
Nimimerkillä itselläni suolisto ongelmia oli noin vuosi opiaattikoukun jälkeen. Tuli ripulia aikas pitkään joka aamu...
Itelle se kaikki onnistui vain niin, että aloin kokeen kuosaamisen tylsänä asioina tai oikeastaan. Aloin innostuun elämässä muustakin jutuista ja huomasin, että on aika tylsää olla kuosissa suurimman osan ajasta. Tai ei mua ainakaan innosta vetää piriä ja kaikkee paskaa.
Halu olla opiaateis on toki suuri, mutta sekin on sillain enemmän, että eipä sekään nyt ole niin erikoista, että haluisin kärsiä sen tuomista ongelmista. Korvaushoito on parhaimmillaan niille, jotka ei just nyt pysty lopettaan opiaattien käyttöä ja mielummin hakee sen laillisen systeemin kautta. Esimerkiksi niille jotka ovat niin masentuneita, etteivät pysty lopettaan just nyt opiaatteja tai ei pysty sitä reflailu kautta viettään työn tai opiskelun takia. Ei pysty ottaan elämässä puolen vuoden rumbaa lopettaakseen jonkun fyysisen koukun...
Mut tosi usein ne jotka on siellä korvaushoidossa ja haluavat silti vetää jotain muuta niin yleensä nopeesti myös putoaa siitä korvaushoidosta. Siihen hoitoon pitää olla valmis meneen sillä asenteella, että nyt sit lopetetaan pidemmäksi aikaa kuosaaminen. Ei ehkä huumeiden kaikkien käyttö, mutta se elämän tapa. Aletaan rakentaan jotain muuta kuin kuosia ja nisti identiteettiä.
Mun mielestä kyllä niiden jotka vetää huumeita ylipäätänsä pitäis päästä hankkiin opparinsa klinikoilta niin niillä olis yksi ongelma vähemmän ja voisi hoitaa muita elämän osa-alueita kuntoon. Monesti tätä ei viranomaispuoli käsitä.
Niissä hoidoissa on paljon helpompi olla, jos ei enään kiinnosta se kuosailu ylipäätään enään. Tajuu sen, että elämässä on kaikkee oikeesti hienookin mitä puuhata.
Opiaateista lihoo monesta syystä. Ne parantaa ruokahalua ja fuk uppaa ihmisten ruuan sulatuksen niin, että kaikki ruoka-aineet ei imeydy enään. Plus korvaushoito potilaille monesti käy se lihominen myös sen takia, että pirin veto loppuu ja oppareiden jälkeen jää rahaa ruokaan. Ylipäätänsä aletaan äkkiä hakeen niitä kiksejä muustakin kuin doupista esim ruuasta. Tää oli nopee mutuilu... Voin muuten sanoo, että sit kun lopettaa ne opiaatit niin parhaimmillaan alkaakin se lihominen just sen takia, että se ruuan sulatuspuoli on pitkään tosi huonossa kunnossa ja sitä syö myös paljon saadakseen hyvän fiiliksen. Monesti ruuan sulatuksen huono kunto tekee sen, että kun keho ei saa kaikkia hivenaineita ja vitamiineja niin se lähettää ajatusta nälästä, myös monesti verensokeri menee ylös ja alas ihmisillä joilla on huono ruuansulatus ja huono suoliston kunto niin tekee mieli herqquja. Tämäkin on yksi syy alkaa kuosittamisen jälkeen harrastaan kovaa urheilua, että ne kalorit mitä tulee mässäiltyä lähtee pois.Kasiko wrote: Metadon nostaa kuulemma aika paljo nestettä keossa , niin tulee lisää kiloja.
Nimimerkillä itselläni suolisto ongelmia oli noin vuosi opiaattikoukun jälkeen. Tuli ripulia aikas pitkään joka aamu...
-
SadPanda
- LD50
Soitti hoitaja juuri äsken ja sanoi että älä huoli. tai että elä heitä kirvestä kaivoon että 97% todnäköisyydellä mulle tehdään hoitolinjan muutos ja kuntouttava korvaushoito vaihtuu Haittojavähentäväksi korvaushoidoksi. HUHHUH Voin sanoa että vierähti kivi sydämmeltä.... Oon täss kiukutellu monta päivää ja edeleen olen sit mieltä että monet ihmiset provosoi ja sanoo toiselle asioita liian paljon sen perusteella mitä esim ircissä juttelee. Se ei ole mulle todellista elämää se irc ja varsinkin jos vittuilun kautta tulee sse "tukeminen" en mä usko siihen että kovin paljo voi tukea tuntematon ihminen varsinkana jos se sanoo semmosia asioita mitkä luulee olevansa oikeassa ja sit kyl mä ssanonsi että jokainen tietää ite parhaiten oman tilanteen.
SE hoitaja joka oli 18v alalla sanoi aina suroaan missä olin kehittyny ja mitä olisi kehitettävänä. ja se nykyinenki nin en mä usko että he sanovat asioita mitä minä haluan kuulla.. tuohonnkin voisin kuvitella jonku heittävän jotai vittuilua että sun kohdalla varmaa parempi tehdä nin..
MUT VITTU MÄ OON ONNELINEN. en sen takia että jee pääsen ehkä hoitoomissä ei lennä ulos vaikka retkahtaa. En todellakaan! Mä ajattelen että nyt mun elmä voi jatkua. koulu voi jatkua. ja jos pidän tän vähintään samassa missä olen nyt ollut pysyn elossa jne. Ja ei vetämällä alfaa. ei todellakana. Kyklä m sanon että tuoki hoitomuoto voi olla kuntuottava jos sitä ei ota sillee et jee mä voin vetää kamaa nyt vielä oheiskäytöllä ja saan vaan rangaistukseksi etten sa sien päivän lääkettä.
MÄ VOIN PTKÄSTÄ AIKAA OLA REHELLINEN SIELLÄ . ei ole pelkoa uloslentämisestä. voi sanoa suoraan mitä tekee mieli ja sillee. MUTTA NÄIN. KERRANKI TÄMÄ MENI OIKEASTI SILLEE MITEN OLI VARMA ETTEI TUU MENEMÄÄN
SE hoitaja joka oli 18v alalla sanoi aina suroaan missä olin kehittyny ja mitä olisi kehitettävänä. ja se nykyinenki nin en mä usko että he sanovat asioita mitä minä haluan kuulla.. tuohonnkin voisin kuvitella jonku heittävän jotai vittuilua että sun kohdalla varmaa parempi tehdä nin..
MUT VITTU MÄ OON ONNELINEN. en sen takia että jee pääsen ehkä hoitoomissä ei lennä ulos vaikka retkahtaa. En todellakaan! Mä ajattelen että nyt mun elmä voi jatkua. koulu voi jatkua. ja jos pidän tän vähintään samassa missä olen nyt ollut pysyn elossa jne. Ja ei vetämällä alfaa. ei todellakana. Kyklä m sanon että tuoki hoitomuoto voi olla kuntuottava jos sitä ei ota sillee et jee mä voin vetää kamaa nyt vielä oheiskäytöllä ja saan vaan rangaistukseksi etten sa sien päivän lääkettä.
MÄ VOIN PTKÄSTÄ AIKAA OLA REHELLINEN SIELLÄ . ei ole pelkoa uloslentämisestä. voi sanoa suoraan mitä tekee mieli ja sillee. MUTTA NÄIN. KERRANKI TÄMÄ MENI OIKEASTI SILLEE MITEN OLI VARMA ETTEI TUU MENEMÄÄN
-
Bentseeni
- Lepakko
Tossa eräs tuttu jutteli päihteiden käytöstään, kysyin että miten on mahdollista että saat kotilääkkeitä (metadon) niin mainitsi että on tuossa haittojavähentävässä korvaushoidossa, enpä tiedä onko se semmoista kun kaveri nappailee bentsoja aika tuhdisti ja lyricaa ja joskus piriä ja essoja. Kysyin että eikö noi hemmetti näy sulla kusitestissä, niin sano että semmonen otetaan kerran kuussa jos silloinkaan. No tämä ei tarkoita että sun kannattaa ruveta kiskomaan samalla tavalla shittiä. Ja tässäkin varmasti paikkakunnittain erillaiset, milloin testataan ja mitkä tropit saa mennä seulasta läpi...SadPanda wrote:Soitti hoitaja juuri äsken ja sanoi että älä huoli. tai että elä heitä kirvestä kaivoon että 97% todnäköisyydellä mulle tehdään hoitolinjan muutos ja kuntouttava korvaushoito vaihtuu Haittojavähentäväksi korvaushoidoksi. HUHHUH Voin sanoa että vierähti kivi sydämmeltä
-
Petri6
- OD
Mä olin keväällä 2015 katkolla Turussa juuri sitä varten, että voisin hakeutua k-hoitoon. Ensimmäinen ajatus oli tehdä juuri niin kuin tuossa kaavailtiin, eli käydä vain pyrähtämässä siellä. Tämän kerroin A-klinikan lääkärille, ja hän sanoi aivan suoraan, että ei onnistu vaan laittaisivat uudestaan tuolle katkolle, kunnes siellä onnistuisi olemaan 12-14 vuorokautta. Tämän lisäksi mahdollisesti vielä pistettäisiin kuukauden subutiputukseen, josta eka ja vika viikko katkolla (tätä oli kuitenkin sovellettu kuulemma vaihtelevasti). Katkopaikkaa jouduin odottamaan kuukauden, jonka aikana tiputin käyttämäni metadonin alas ja vaihdoin lennossa subuun, mistä syystä k-hoidolle ei siinä vaiheessa ollut enää tarvetta. Katkolla tosiaan tarjottiin 130mg Opamox + Catapresan + Ketipinor, vaikka käyttämäni metadoniannokset olivat melko suuria. Ei siis todellakaan ole totuttu tai oikein ole valmiuksiakaan hoitaa henkilöä, jolla menee vahvaa täysagonistia isoilla annoksilla. Tästä syystä annosten tiputus on aivan must ennen katkolle menoa.Valosini wrote:Käypä hoito -suositus, huumeongelmaisen hoito, opioidit: "Korvaushoidon ehdottomana edellytyksenä on potilaan opioidiriippuvuus (ICD-10 5) ja aiemman vieroitushoidon epäonnistuminen." Tuo jättää kieltämättä aika paljon tulkinnan varaa. Pitääkö sekä onnistua, että epäonnistua vieroitushoidossa (mennä katkolle ja olla koko aika, jonka jälkeen retkahtaa) vai voiko vaan täysin epäonnistua eli lähteä lätkimään reflojen alettua. Mun mielestä korvaushoitoon voi kyllä päästä, jos menee ympärivuorokautiseen laitoshoitoon katkolle ja keskeyttää sen. Ainakin kun itse olen katkoilla ollut niin siellä on molemmilla kerroilla ollut pari tyyppiä, jotka on sanoneet että tulevat vain suorittamaan sen vaadittavan epäonnistuneen katkon ja ovat sitten lähteneet 2-4 pvän jälkeen.Kisu wrote:Mitä tuo katkaisuhoito tarkoittaa korvaushoidon suhteen? Sellaisen lusiminen kun on ymmärtääkseni yksi edellytyksistä KH:on pääsemiseksi, mutta miten helkkarissa joku täysagonisteista täysin riippuvainen henkilö kykenee viikon päivät värjöttelemään refloissa jossain laitoksessa, parhaimmillaankin vain joidenkin kämäisten verenpainelääkkeiden tai bentsojen voimalla? Ehkä joku bupren kiskoja saattaisi selvitäkin tuollaisesta, mutta jos on koukussa kertaluokkaa stydimpään tavaraan, niin täysin mahdottomalta suoritukselta kuulostaa. Vai voiko sinne vain mennä hetkeksi näön vuoksi makoilemaan, ja kun kunto on päivän-parin päästä mitä on, niin sitten lähteä menemään? Lasketaanko tällainen heti alkuunsa tyssännyt katkoreissu korvaushoitoon hakemisen hyväksi, vai vaatiiko KH:on pääseminen koko sen määritellyn katkoajan suorittamisen?
Voisitko koittaa päästä siihen buprenorfiini tiputukseen? Eikös tyyliin Järvenpään sosiaalisairaalassa ainakin toteuteta sellaista "katkoa", että annetaan buprea jonkin aikaa annosta pudottaen ja sitten ollaan ilman. Voisi olla siedettävämpää, kuin parin viikon katko jossa apuna usein on Britloflex (verenpainelääke) ja jos hyvä tsägä käy niin bentsot ja/tai gabapentiini.
EDIT: Voin kysyä seuraavalla kerralla työntekijältäni, että miten asia on, ellei joku muu tiedä varmaksi. Voihan näissä olla alueellisiakin eroja.
Huolimatta siitä, että olin tosiaan tiputtanut sen metiksen jo todella alas ja vaihtanut subuun, niin en kestänyt tuolla katkolla kuin kahdeksan vuorokautta, koska pää meinasi hajota unettomuuteen. Papereissa tosin lukee, että olisin ollut tuolla 9 vuorokautta. Jotkut on hoitoon hyväksytty jo vastaavalla katkoyrityksellä eli se 12-14 vuorokautta ei ole maankattava poikkeukseton sääntö, mutta 2-4 päivää tuskin riittänee vaan jonkinlaiseen vieroitusyritykseen joutuu todennäköisesti uudestaan hoitoon päästäkseen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
SadPanda
- LD50
juu siis hoitaja sano myös että jossakin päin on kotilääkepäiviä myös haittojavähentävässä hoidossa mutta täällä niitä ei ole juuri sen takia että ne ovt motivaattorina ihmisiä lähtemään tuohon kuntouttavaan korvaushoitotoon.
-
Dexma
- Moderator
Se vie sen kylmän oireilun pois, mutta itsellä henkilökohtaisesti tuli niin pahoja huimausaaltoja siitä, että pystyin itse käytttään sitä lähinnä yöllä jolloinka pääsin myös usein nukkumaan sen avulla, kun oli niin paha olo sen takia, että tipahti.Valosini wrote:
Vähän offia, mutta oon kuullut monelta ihmiseltä Catapresanin olevan tosi paska lääke refloihin.
Mut monelle tosi hyvä tämä ja yllättävän suuri jeesi refloihin.
-
Petri6
- OD
Mulla ei kyllä auttanu ees siihen kylmyyteen merkittävästi. Ja nukahtamiseen siitä ehkä saatto olla aivan snadi apu parina ekana päivänä (eli sillon ku sitä vähiten tarvis). Sitten välillä oli verenpaineet niin alhaalla ja ku silti puolikasta tarjottiin niin sit rupes jo sekin kuumottaa tyyliin: "entäs jos mun verenpaineet laskee liian alas ja lähtee taju ja jotain vakavaa tapahtuu ni eihän mua osata edes kaivata moneen tuntiin". Ni se vei sitten sen vähäsenkin avun, mitä siitä ois nukahtamiseen voinu olla.Dexma wrote:Se vie sen kylmän oireilun pois, mutta itsellä henkilökohtaisesti tuli niin pahoja huimausaaltoja siitä, että pystyin itse käytttään sitä lähinnä yöllä jolloinka pääsin myös usein nukkumaan sen avulla, kun oli niin paha olo sen takia, että tipahti.Valosini wrote:
Vähän offia, mutta oon kuullut monelta ihmiseltä Catapresanin olevan tosi paska lääke refloihin.![]()
Mut monelle tosi hyvä tämä ja yllättävän suuri jeesi refloihin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Velho
- LD50
Ihme touhuu täällä tän hoidonkaa!!
3 päivöö puolikkaal vaik seulat ja puhallukset ok
Tietääx kukaa et oks tälläne ees laillista et pietää hetken terveenä tolla 1/2 ja pitäs pärjää kotona ja mitehä kävis jos retkahtaisin saisinko 2/8 ja alkais alasajo ku tässä hoidossa alkanu olee enemmä porukkaa et savustetaa ne "toivottomat" ulos ja niistäkää kaikilla lopu hoito vaikka narkkaavat usein yleensä amf ja thc ja bnz ja joskus metispäillä bup ja toisinpäin on myös ollut jengillä. Ite jouduin kärvistelee 6vrk ilma lääkettä ja viellä laitos olosuhteissa ja ketä nyt samassa tilaanteessa ni saavat täyttä annosta jo heti seuraavana päivänä jollei jo tullessaan vaikka muita opioideja näkyny ja moni puhuu että täällä on kaikilla on erisäännöt ja sen huomaa ku joillain on ollu oheiskäyttöä yli vuoden eikä heitetä ulos ja taas jollain pari kertaa retkajtaneilla ruvetaan puhuu alasajolla jne...niiko tää mun tilanne et välil retkahtanu vetäö yhdet tai kahdet amfe töötit ja vaikka on ehotettu haittoja vähentävöö hoitoa et tavoite olla piikittämättä aineits ja vaikka kuinka. siinöki osittai onnistunu et 9kertsa 10 oon luiteki spiguttamatta ja nyt tää homms
Tietääx kukaa et oks tälläne ees laillista et pietää hetken terveenä tolla 1/2 ja pitäs pärjää kotona ja mitehä kävis jos retkahtaisin saisinko 2/8 ja alkais alasajo ku tässä hoidossa alkanu olee enemmä porukkaa et savustetaa ne "toivottomat" ulos ja niistäkää kaikilla lopu hoito vaikka narkkaavat usein yleensä amf ja thc ja bnz ja joskus metispäillä bup ja toisinpäin on myös ollut jengillä. Ite jouduin kärvistelee 6vrk ilma lääkettä ja viellä laitos olosuhteissa ja ketä nyt samassa tilaanteessa ni saavat täyttä annosta jo heti seuraavana päivänä jollei jo tullessaan vaikka muita opioideja näkyny ja moni puhuu että täällä on kaikilla on erisäännöt ja sen huomaa ku joillain on ollu oheiskäyttöä yli vuoden eikä heitetä ulos ja taas jollain pari kertaa retkajtaneilla ruvetaan puhuu alasajolla jne...niiko tää mun tilanne et välil retkahtanu vetäö yhdet tai kahdet amfe töötit ja vaikka on ehotettu haittoja vähentävöö hoitoa et tavoite olla piikittämättä aineits ja vaikka kuinka. siinöki osittai onnistunu et 9kertsa 10 oon luiteki spiguttamatta ja nyt tää homms
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
SahanSheriffi
- Tuppisuu
Itsellä ei ainakaan tarvinnut mitään katkojaksoa ennen kohon aloittamista. Tämä siis Itä-Suomen pääkaupungissa
Last edited by SahanSheriffi on Tue 11 Apr 2017, 18:34, edited 1 time in total.
-
Petri6
- OD
Siis tarkoitatko nyt, että sinua ei pistetty katkolle hoitoa aloitettaessa (mihin ei subun kohdalla kyllä mitään tarvetta olekaan ja harvoin muuallakaan kai pistetään) vai että sinulla ei ole ainoaakaan katkojaksoa (tai muunlaista dokumentoitua vieroittautumisyritystä) ennen hoidon aloittamista?SahanSheriffi wrote:Itsellä ei ainakaan tarvinnut mitään katkojaksoa ennen kohon aloittamista. Tämä siis Itä-Suomen pääkaupungissa.
Jos jälkimmäinen, niin siinä kyllä jo melkein rikotaan korvaushoitoasetusta. Saattaa myös osaltaan selittää tuota ohikäytön määrää, jos siellä päin k-hoitoon pääsee pelkästään omalla kertomuksella ja positiivisilla seuloilla.
-
SahanSheriffi
- Tuppisuu
Oli mulla puolen vuoden sairaalajakso ennen kohon aloitusta, mutta se johtui taas vammautumisestani. Puoli vuotta siis sairaalassa Oksikodonia ja fentanyyliä, joiden käyttö riistäytyi täysin käsistä kotiuduttuani.Petri6 wrote:Siis tarkoitatko nyt, että sinua ei pistetty katkolle hoitoa aloitettaessa (mihin ei subun kohdalla kyllä mitään tarvetta olekaan ja harvoin muuallakaan kai pistetään) vai että sinulla ei ole ainoaakaan katkojaksoa (tai muunlaista dokumentoitua vieroittautumisyritystä) ennen hoidon aloittamista?SahanSheriffi wrote:Itsellä ei ainakaan tarvinnut mitään katkojaksoa ennen kohon aloittamista. Tämä siis Itä-Suomen pääkaupungissa.
Jos jälkimmäinen, niin siinä kyllä jo melkein rikotaan korvaushoitoasetusta. Saattaa myös osaltaan selittää tuota ohikäytön määrää, jos siellä päin k-hoitoon pääsee pelkästään omalla kertomuksella ja positiivisilla seuloilla.
Käytäñnössä heti sen jälkeen pääsin korvaushoitoon. Ja toki mulla a-klinikan kanssa suhde ollut pidempään muutenkin. Mutta ei katkoja.
-
Kasiko
- Apteekki
Joo täällä motivaattorina kans nuo kotiannokset kuntouttavassa kh:ssa.SadPanda wrote:juu siis hoitaja sano myös että jossakin päin on kotilääkepäiviä myös haittojavähentävässä hoidossa mutta täällä niitä ei ole juuri sen takia että ne ovt motivaattorina ihmisiä lähtemään tuohon kuntouttavaan korvaushoitotoon.
Sitte täälä ei muka ollu haittojavähentävää , mutta nyt se on kuulemma tulossa takasin.
(Ilmeisesti nää päätöksiä tekevät on ollee asioista erimieltä tai eivät oo ollee kartalla ollenkaan.)
Mutta täytyy nyt vielä lisätä , että epäreilulta tuntuvia ja tottakin epäreiluja olevia hoitohommia.
Niin kuitenkin on niin monenlaisia tilanteita miksi lähtee/joutuu lähtemään esim. että ei vaan muuten pysty oleen ihmisten ilmoilla.
Pari hyvin pärjäävää hoitolaista tiiän. Ite oon yhden hoidon pilannu , vaikka hyvin menikin xonella 2,5 vuotta.
Sitte tuttu kuvio , että palasin viihteileen välillä jne. kohta oli koko ajan pireissä jne.
Nyt sitte ois ne 6kk karenssit kärsitty ja lähen koittaan metadonilla uusiksi joskus kesäkuussa ilmeisesti.
Ellei tapahdu kovin kauheita ennen sitä.
Mietityttää vielä tuo metadon vai xone
Mitä helvettiä tämmösestä en oo kuullutkaan vielä mitään?Velho wrote:Ihme touhuu täällä tän hoidonkaa!!3 päivöö puolikkaal vaik seulat ja puhallukset ok
![]()
Soita päihdeasiamiehelle se oikeasti osaa auttaa monesti näihin.
Mullaki tuli hidas bentso vierotus (siis ihan syystä) tän päihdeasiamehen ansiosta.
Nyt sitte saa puottaa hitaasti bentsot pois hoitoo ootellessa.
Ensi kerralla kun haluat jotain lisätä niin käyttäisitkö sitä edit-nappia niin ei tarvi laittaa kolmea viestiä peräkkäin eikä tarvi sit moden yhdistellä niitä.
Last edited by Mushru on Mon 10 Apr 2017, 20:47, edited 2 times in total.
Reason: Oikeesti se edit-nappi on olemassa! Yhdistin viestit.
Reason: Oikeesti se edit-nappi on olemassa! Yhdistin viestit.
-
Kasiko
- Apteekki
Joo sori tuosta ylimääräsestä mitä kirjotin.
Kuinka paha metadonin ja buprenorfiinin sivuvaikutukset onko ne paljon pahemmat?
Jos annos on kohtuullinen aamusta aamuun kantava öö esim.
60mg metadonia tai 18mg mikä oli.
Mulla ois tämä lähössä kesällå alulle kunhan bentsot on nollila.
Tai tarpeeksi alhaalla.
Tarvittaessa varmaan joku bentso jätetää. Kun on epilepsia kohtauksen alotus.
Kuinka paha metadonin ja buprenorfiinin sivuvaikutukset onko ne paljon pahemmat?
Jos annos on kohtuullinen aamusta aamuun kantava öö esim.
60mg metadonia tai 18mg mikä oli.
Mulla ois tämä lähössä kesällå alulle kunhan bentsot on nollila.
Tai tarpeeksi alhaalla.
Tarvittaessa varmaan joku bentso jätetää. Kun on epilepsia kohtauksen alotus.
-
SadPanda
- LD50
Velho mulla on kans kerran sis silo ku oiln xonela ni annettu 2.5vkoa puolikasta annosta ja siis eihän se mene niin ku bentsot voi näkyä ni kaua eikö se ole ett siis niinku 2eka päivänä puolitetaan ja sitte kokoanno no iha sama.
Tosiaan nyt olen haitojavähentävässä korvaushoidossa. Ei kuulemma oteta seuloja jos mä en ite halua. tä on todela outoa kun voi polttaa pilveä , syödä bentsoja ja ottaaa vaikka amfea ja sillä ole mitään väliä voi olla rehellinen kunhan ei ole sillä hetkellä enää sekasi. Jotenki tää tuntuu todella oudolta. siksi mä nyt yritän ku saan päivärahat ni panostaa ganjaan... se on iha kivva booosteri metadonille. Tänän tuntuu 90mg kivasti ku valvonu ja vetäny eilise päivän a.pvp powderia ja öö. sit savuja loppu ilta & yö. Nyt vaa savut loppu. offtopikiks meni sori..
Mutta. Mä jotenki ehkä saatan kysyä hoitajalta mielipidettä että missä vaiheessa olis sitte katkon paikka jos tämä stimuttelu jatkuu... Poretta menny aika lailla ja eilen tosiaa alfaa.... JA olipa aamulla ku enhä mä saau nukuttua ku valvotti enkä mä ollu sekasi aamulla enää mut kuitenki ni vapautunu olo mennä lääkkeelle ku tietää että niitä seuloja ei oteta ja se ei ole enää pääasia että onko seulat
Hoitaja laittaa mut kyllä katkolle jos kerron et nyt menny tota alfaaki. Ja mä en oikeastaan tiedä haluanko mä mennä ku on tuo koulu. mä jotenki nyt sen voimalla yritän rauhottua. Sais alkaa olla 3lähipäivää ku 2 koulupäivää vkvossa onliia vähä ja sit etäpäivät .. Mut oli se hoitomuoto kumpi tahansa iin kannattaa mahd noppeasti hakeutua esim kursseille, kouluunn, kuntouttavaan työtoimintaan jne.
Mutta mutta.. Niin mitähä sitä oli vielä mielessä. kyllä mä oikeastiki kiiitän etten joutunut vielä kohtaamaan sitä metadonin lopetusta. Nyt mä todnäk saan olla tässä niin kauan ku haluan.. Ja kunhan en riko niitä harvoja sääntöjä mitä tässä oli että ei saa riehua yms. ja 7x saa jäädä lääkkeeltä kokonaisudessaan pois et siitä lentäää sit ulos. eikä putkeen saa olla ku max 3päivää ilmottamatta. mut enpä mä sieltä ole koskaa ollu jäämäs pois ´. Mut sekasi en kehtaa sinne mennä. koska se ajatus siitä et se mun omahoitaja joutuu hakee 2muuta hoitajaa jotka sit tsekkaa kunnon ja päättävät saako lääkettä. yäk. hyi. ne annto mulle tähä mahollisuuden ni pakko ynt arvostaa sitä ja yrittää mennä siinne suuntaa ettei tää olis nyt iha täyttä saattohoitoa.. Velho ootko nyt kuntoutttavas vai haittoivähentäväs
Tosiaan nyt olen haitojavähentävässä korvaushoidossa. Ei kuulemma oteta seuloja jos mä en ite halua. tä on todela outoa kun voi polttaa pilveä , syödä bentsoja ja ottaaa vaikka amfea ja sillä ole mitään väliä voi olla rehellinen kunhan ei ole sillä hetkellä enää sekasi. Jotenki tää tuntuu todella oudolta. siksi mä nyt yritän ku saan päivärahat ni panostaa ganjaan... se on iha kivva booosteri metadonille. Tänän tuntuu 90mg kivasti ku valvonu ja vetäny eilise päivän a.pvp powderia ja öö. sit savuja loppu ilta & yö. Nyt vaa savut loppu. offtopikiks meni sori..
Mutta. Mä jotenki ehkä saatan kysyä hoitajalta mielipidettä että missä vaiheessa olis sitte katkon paikka jos tämä stimuttelu jatkuu... Poretta menny aika lailla ja eilen tosiaa alfaa.... JA olipa aamulla ku enhä mä saau nukuttua ku valvotti enkä mä ollu sekasi aamulla enää mut kuitenki ni vapautunu olo mennä lääkkeelle ku tietää että niitä seuloja ei oteta ja se ei ole enää pääasia että onko seulat
Mutta mutta.. Niin mitähä sitä oli vielä mielessä. kyllä mä oikeastiki kiiitän etten joutunut vielä kohtaamaan sitä metadonin lopetusta. Nyt mä todnäk saan olla tässä niin kauan ku haluan.. Ja kunhan en riko niitä harvoja sääntöjä mitä tässä oli että ei saa riehua yms. ja 7x saa jäädä lääkkeeltä kokonaisudessaan pois et siitä lentäää sit ulos. eikä putkeen saa olla ku max 3päivää ilmottamatta. mut enpä mä sieltä ole koskaa ollu jäämäs pois ´. Mut sekasi en kehtaa sinne mennä. koska se ajatus siitä et se mun omahoitaja joutuu hakee 2muuta hoitajaa jotka sit tsekkaa kunnon ja päättävät saako lääkettä. yäk. hyi. ne annto mulle tähä mahollisuuden ni pakko ynt arvostaa sitä ja yrittää mennä siinne suuntaa ettei tää olis nyt iha täyttä saattohoitoa.. Velho ootko nyt kuntoutttavas vai haittoivähentäväs
-
Velho
- LD50
Munki pitäs olla tossa haittoja vähentävässä muttei se täälläpäin todellakaan ole sktä mitä sen pitäisi olla
eli muuten samat kuin kuntouttavassa että jos palat AMF/MET/BNZ/THC ni 1/2 dose ja jos muut MOR/OPI/FYL/TML/BUP näkyy ni ei saa ollenkaan ja veikkaisin että jos BARB on + ni silloinkaan saa lääkettä ollenkaan. Muttet vaan saa lomalääkkeitä niin kauan kuin olet haittojavähentävässä hoidossa ja olet tarkemmassa syynissä kuin kuntouttavassa ja annetaan ehtoja että 2-3kk pitää mennä retkahtamatta että hoito jatkuu ja jos retkahdat tuona aikana niin samantien pihalle
Ja monet lääkkeen jakajat sanovat että on vain yhdenlaista korvaushoitoa vaikka toiset puhuuu haiuttojavähentävästä ja kuntouttavasta.
Esim. Tässä oli tilanne että mulla näky 1 seulassa stimulantti ja seuraavana päivänä ei mitään ja sain sen yhden päivän positiivisen takia 6vrk 1/2 vaikka kaikki oli kunnossa
Eli täällä sun oikeuksia ei juurikaan ole kun on tämän hoitopaikan piirissä. Munki pitäs olla 1/4 vuodesta selvipäi etten lennä pihalle ....
vaikka haittojavähentävässä oon 
Ja monet lääkkeen jakajat sanovat että on vain yhdenlaista korvaushoitoa vaikka toiset puhuuu haiuttojavähentävästä ja kuntouttavasta.
Esim. Tässä oli tilanne että mulla näky 1 seulassa stimulantti ja seuraavana päivänä ei mitään ja sain sen yhden päivän positiivisen takia 6vrk 1/2 vaikka kaikki oli kunnossa
Eli täällä sun oikeuksia ei juurikaan ole kun on tämän hoitopaikan piirissä. Munki pitäs olla 1/4 vuodesta selvipäi etten lennä pihalle ....
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Isavela
- Lepakko
Jee, miulla siirtyi koho lopultakin oman kunnan terveyskeskukseen tammikuussa, ei enää tarvi ~90km yhteensä matkustaa bussilla lääkkeelle 2xVko
Nyt vaan aamulla kamppeet niskaan, kilsa kävelyä ja se on siinä. Eikä enää oteta seulojakaan edes joka viikko, tosin en sillä että olis aihettakaan ottaa, mut mukava tunne, kun luotetaan ja ei oo semmosta "vahtimisen" makua tässä, taipeiden tarkistelua tai jatkuvia laajoja seuloja jne. Yli vuoden olen puhtaita seuloja taas antanut, sitä ennen melkein 4 vuotta. Tokihan minä välillä jotain otan, ehkä kerran kk tai kahdessa, mut ei ne seulassa näy eikä ongelmaksi ole ns oheiskäyttö mennyt, kun ei houkuttele se nk nistielämä enää. Olen oppinut "viihdekäytön" 
Pian etenee hoito siten, että käyn vain kerran viikossa lääkkeellä ja loput kotiin, mukava sitten esim lähteä reissuun, kun ei tartte järjestellä hakuaikoja ja ilmoittaa menoistaan paria viikkoa ennen. Ja oon myös kuntouttavassa työtoiminnassa ollut nyt reilut 6kk, oon tykännyt kovasti ja aion jatkaa vielä syksyyn saakka ainakin. Mukavaa tekemistä ja sisältöä päiviin.
Hyvää kevättä kaikille ja pitäkää lippu korkealla, kyllä ne hoitoon(kin) liittyvät pulmat joskus ratkeaa ja teille ketkä aiotte hakeutua hoitoon, olkaa sinnikkäitä ja vaatikaa hoitoa, itelle hoitoon suostuminen oli paras päätös mitä voi olla, sen avulla pääsin pois "kentältä" kokonaan ja saan elää normaalia elämää ilman säätämistä ja kipeänä olemista puhumattakaan siitä, että raitistuin ja pääsin eroon narkkaamisesta.
Pian etenee hoito siten, että käyn vain kerran viikossa lääkkeellä ja loput kotiin, mukava sitten esim lähteä reissuun, kun ei tartte järjestellä hakuaikoja ja ilmoittaa menoistaan paria viikkoa ennen. Ja oon myös kuntouttavassa työtoiminnassa ollut nyt reilut 6kk, oon tykännyt kovasti ja aion jatkaa vielä syksyyn saakka ainakin. Mukavaa tekemistä ja sisältöä päiviin.
Hyvää kevättä kaikille ja pitäkää lippu korkealla, kyllä ne hoitoon(kin) liittyvät pulmat joskus ratkeaa ja teille ketkä aiotte hakeutua hoitoon, olkaa sinnikkäitä ja vaatikaa hoitoa, itelle hoitoon suostuminen oli paras päätös mitä voi olla, sen avulla pääsin pois "kentältä" kokonaan ja saan elää normaalia elämää ilman säätämistä ja kipeänä olemista puhumattakaan siitä, että raitistuin ja pääsin eroon narkkaamisesta.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."