Miten musta tuntuu että riippumatta opiaattien käyttötiheydestä, mitä pidempijaksoista opiaattien käyttö on, sitä herkemmin vieroitusoireet tulevat käyttökerran jälkeen?
Onko tietoa tai kokemusta tästä?
opiaattien vieroitusoireherkkyys
-
bom
- Lepakko
opiaattien vieroitusoireherkkyys
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
hitmanni
- Tuppisuu
Re: opiaattien vieroitusoireherkkyys
Ainaki buprenorfiinin kohdalla itse huomannu saman. Ja pari kertaa onnistunut laitosoloissa vierottautuun ja sitten ku retkahti käyttämään, koukku tuli paljon nopeammin ja vieroitusoireet, tottakai. Taitaa liittyä opioidi-reseptoiden herkkyyteen tms.bom wrote: Sat 24 Feb 2018, 12:50 Miten musta tuntuu että riippumatta opiaattien käyttötiheydestä, mitä pidempijaksoista opiaattien käyttö on, sitä herkemmin vieroitusoireet tulevat käyttökerran jälkeen?
Onko tietoa tai kokemusta tästä?
-
nantes
- Lepakko
Mä näen ite asian niin että ku on käyttötaustaa paljon. Ni sillon herkistyy kropan tuntemukset sille epämukavalle ololle tosi paljon enemmän mitä normaalisti. Toisaalta taas reflojen sietäminen on sinäänsä toisaalta helpompaa sillon jos ne on ennenkin käynyt läpi. Reflailustakin voi oppia asioita paljon kun sitä on kokenut aiemmin. Tietää mitkä konstit auttaa ja mitä ei kannata tehdä. Mun mielestä yks kaikista suurin asia liittyen refloissa olemisen kestämiseen.... on se, että syö paljon. Ja juo myös paljon. Jos yhtään verensokerit refloissa droppaa ni tulee ihan saatanan paljon huonompi olo yhtäkkiä. Vrt taas siihen et vatsa on täynnä ja nesteytys on kunnossa
-
Velho
- LD50
Itellee kävi joskus näin että vierottauduin opioideista mm. Metadoni ja kärsin ne reflat 76 vrk olin ollut ilman ja sitten törmäsin heroiiniin(+kaikkea muuta) ja yllätyksekseni heräsin aamulla refloihin ja hirveeseen darraan . Siitä alkaa olla taas aikaa kun vieroittautunut kokonaan näistä ja kuten voi arvata kaduttaa iha vitusti se että kärsin ehkä hirveimmät viekkarini ja pisimmät ja kusin koko homman. Noh nyt olen ainankin tietoinen tästäkin 
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
OpportuNisti
- Psykonautti
Entisillä opioidiriippuvaisilla on kliinisesti tutkittu olevan erittäin alhainen kipukynnys/sieto kestää epämukavaa oloa ja/tai ahdistusta ja stressiä. Oppareissa kun on sellaisessa pumpulissa, niin siinä jää käsittelemätä negatiiviset tunteet ja ajatukset.
Sitten kun on kuivilla niin pienimmätkin epämukavuudet tuntuvat ylitsepääsemättömältä, ja opittu suojamekanismi kehossa huutaa opioideja ratkaisemaan ongelman.
Itse ainakin monta kertaa koukuttuneena ja vieroittautuneena, jos käytän lyhyenkin aikaa niin kärsin helvetilliset viekkarit. Eli toisin sanoin kipukynnys ja epämukavuuden sietokyky on aika lailla nolla.
Sitten kun on kuivilla niin pienimmätkin epämukavuudet tuntuvat ylitsepääsemättömältä, ja opittu suojamekanismi kehossa huutaa opioideja ratkaisemaan ongelman.
Itse ainakin monta kertaa koukuttuneena ja vieroittautuneena, jos käytän lyhyenkin aikaa niin kärsin helvetilliset viekkarit. Eli toisin sanoin kipukynnys ja epämukavuuden sietokyky on aika lailla nolla.
"My name isch Bond, Jamesch Bond" - Schean Connery
-
Sidney
Laitatko linkkiä näihin tutkimuksiin?OpportuNisti wrote: Sun 09 Sep 2018, 03:25 Entisillä opioidiriippuvaisilla on kliinisesti tutkittu olevan erittäin alhainen kipukynnys/sieto kestää epämukavaa oloa ja/tai ahdistusta ja stressiä. Oppareissa kun on sellaisessa pumpulissa, niin siinä jää käsittelemätä negatiiviset tunteet ja ajatukset.
-
OpportuNisti
- Psykonautti
"My name isch Bond, Jamesch Bond" - Schean Connery
-
nantes
- Lepakko
Ite ainakin kun nyt puol vuotta reilut ollu subun/opiaattien pöivittäis käytöstä kuivilla. Ni edellee jos välil otan jotain ni kyl sitä äkkiä reflasen olon saa. Tosin ei pitkäks aikaa.. et sanotaan et jos otan 2 päivää teksiä putkeen ni siitä kyllä tuntuu sellanen hömelö olo nelisen päivää. Sen takia just konteissa tai subuissa kumpi vaan.... ni en koskaa ota yli kahta päivää sillon jos otan. Pysyy terveenä ja ei ota takapakkia.
-
bom
- Lepakko
Toi tutkimus oli kiintoisa. Kiitti.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
-
Avaruuskoira
- Psykonautti
Mulla aina jos oon esim. just buprereflois ja sit joku jeesaa 20mg contin nii kuhan kontin vaikutus loppuu reflat tulee kahta kauheempina takasi..ja. Täää on käyny lukuisia kertoja,johtuukoha siitä et se oksikodoni jotenki syrjäyttää vittuun me loputki bupren rippeet elimistös ja siks tuntuu et pahenee reflat vaa? 
“It’s getting so hard to understand why, when only way to get respect is when you die..if you’re a friend of mine I feel hurt, i feel sad ,I feel lonely, i feel mad..i feel disappointed in you”