Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
HentunLiisa
Tuppisuu

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by HentunLiisa »

Ongelma mihin en hakunapilla löytänyt vastausta, vaikka yritin etsiä. Toivottavasti en ensimmäistä postaustani tunge väärään paikkaan... :right:

Itselläni on resepti 5 mg diapamiin. Olemme puolison kanssa lomalla ja puoliso kärsii pahasta unettomuudesta. Tarjosin hälle kahtena iltana diapamin nukahtamiseen, hän otti molempina iltoina puolikkaan, eli 2,5 mg per ilta.
Vasta tänään välähti, että hänellä on vajaan kolmen viikon päästä terveystarkastus töiden puolesta. Työskentelee alalla, missä kaikki kolmiolääkkeet ovat kiellettyjä. Saattavat ottaa samalla virtsanäytteen ja siitä mahdollisesti huumeseulan. Tiedän, että olimme idiootteja, kun ei tajuttu lomamoodissa ajatella asiaa, mutta myöhäistä nyt.
Diapamilla on ilmeisen pitkä puoliintumisaika, eli näkyykö tuo yhteensä 5mg seulassa, jos sellainen otetaan? Mitään lääkkeitä hän ei käytä, ja tämä taisi olla ensimmäinen kokeilu diapamia ikinä.

Itsellä ajatus, että nyt kivasti lomalla pilasin hänen elämänsä, jos tulee potkut töistä....
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

HentunLiisa wrote: Thu 26 Jan 2023, 04:14
Diapamilla on ilmeisen pitkä puoliintumisaika, eli näkyykö tuo yhteensä 5mg seulassa, jos sellainen otetaan?
Diapam näkyy noin 10 päivää eli toi 3 viikkoa (21 päivää) pitäisi riittää kyl.
:up:
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Juu kun et nyt enää anna bentsoja (etenkään diapamia koska nii pitkö puoliintumisaika) nii ei näy enää ton ajan jälkeen.

Eli nauttikaa hyvillä mielin lomasta, ei oo syytä stressaa :up:
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
HentunLiisa
Tuppisuu

Post by HentunLiisa »

NatiHero wrote: Thu 26 Jan 2023, 12:08 Juu kun et nyt enää anna bentsoja (etenkään diapamia koska nii pitkö puoliintumisaika) nii ei näy enää ton ajan jälkeen.

Eli nauttikaa hyvillä mielin lomasta, ei oo syytä stressaa :up:
Huh!
Kiitos teille vastauksista! Nyt laitetaan diapamit piiloon ja lähdetään hiihtämään :up:
huruguru
Tuppisuu

Post by huruguru »

Minulle joskus aikoinaan Wanhanliitonhipit sano, ettei saa vetää bentsoja tai hiaan. Nyt tiedän miksi. Toinen testattu oikeaksi ja toisen todennut hyväksi neuvoksi juurikin testaamatta. :D

Mikä toimii nyt ei toimi välttämättä huomena. .
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Jes mulla palautetaan alkuun bentsot 3x30mg opamox päivässä kun sanoin lääkärillä rehellisesti et oon ollu 3mg ksaloleita päivässä kun vankilassa tiputtivat bentsot kuten aina siellä tehdään, mut lääkäri jätti sen 1x15mg mun annokseksi jostolis 1kk päästä tiputus 7,5mg/pv.

Olin rehellinen ja perustelin asiani hyvin ja lääkäri oikeesti kuunteli ja hallus tietää mikä tyyppi oon, et tekee oikeat päätökset.

Sovimme et multa lähtee kaikki muut paitsimetadon, opamox, alpratsolaami ja thc seulasta ensin puhtaaksi ja sit saan bentsot takas 3x30mg ja tiputetaan mulle sopivalla tahdilla alas luultavasti jätetään jonkinlainen annos vielä lopuksi.

Et yeah hyvin meni. Tykkään sillee ksaloleita kun tuntuuhan ne oikeasti aika hyvälle etenkin kun vaikutus nousee yhdessä aamu metkun kanssa.

Mut en jaksa olla riippuvainen niistä. Haluun et vaik käytön välillä, nii mul ei PAKKO käyttää tai menee ihan hajalle.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

Olen terveystalon asikas ja käyn psykiatrilla, seuraava kontrollikäynti on elokuussa, kävin viimeksi elokuussa ja määräsi vuodeksi citalopraamia. Rivatrilia Iter Iter. Eli 400 x 2mg. Ne eivät vuodeksi riitä, kun vrk annos on 5mg, luonnollisesti en syö tuota annosta vrk. Voiko Riva respan uusia siinä infossa jossa maksetaan esim. lääkäri käynti vai pitääkö varata lääkärille aika ja uusiminen onnistuu hänen vain kautta?
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Bentseeni wrote: Wed 27 Dec 2023, 18:31 Olen terveystalon asikas..... Voiko Riva respan uusia siinä infossa jossa maksetaan esim. lääkäri käynti vai pitääkö varata lääkärille aika ja uusiminen onnistuu hänen vain kautta?
Terveystalon sivulta luin näin:

Ensisijaisesti resepti uusitaan vastaanottokäynnillä esimerkiksi vuosi- tai muun kontrollin yhteydessä. Lääkärin määrätessä reseptilääkettä kannattaa lääkärin kanssa sopia uusimiskäytännöstä. Resepti voidaan uusia, kun sen määräämisestä tai uusimisesta on kulunut alle 16 kuukautta. Resepti voidaan uusia myös soittopyynnöllä tai jos hoitava lääkäri ei ole tavoitettavissa, niin reseptin uusinta voi onnistua reseptin uusinta -chatin kautta.
Trapped
Psykonautti

Post by Trapped »

Perhana tuli eilen katkolla otettua 50mg ataraxia 90metadonia buustaamaan siihen päälle 30mg opamox +30mg diatsepaamia ja menin sitten tipahtamaan kun alko vaikuttaa..
Noh tänään otin sit 60mg opamoxia ja 25mg atarax ja metku niin ei nukuta ainakaan
Звуки Дождя
Örsöt Syö Vain Leipää.
MrAhab
Karvakuono

Post by MrAhab »

renttuni wrote: Fri 12 Jan 2024, 11:11
Bentseeni wrote: Wed 27 Dec 2023, 18:31 Olen terveystalon asikas..... Voiko Riva respan uusia siinä infossa jossa maksetaan esim. lääkäri käynti vai pitääkö varata lääkärille aika ja uusiminen onnistuu hänen vain kautta?
Terveystalon sivulta luin näin:

Ensisijaisesti resepti uusitaan vastaanottokäynnillä esimerkiksi vuosi- tai muun kontrollin yhteydessä. Lääkärin määrätessä reseptilääkettä kannattaa lääkärin kanssa sopia uusimiskäytännöstä. Resepti voidaan uusia, kun sen määräämisestä tai uusimisesta on kulunut alle 16 kuukautta. Resepti voidaan uusia myös soittopyynnöllä tai jos hoitava lääkäri ei ole tavoitettavissa, niin reseptin uusinta voi onnistua reseptin uusinta -chatin kautta.
Myöhässä tulee vastaus, mutta PKV-lääkkeitä ei uusita terveystalossa chatin kautta.

Puhelinajalla onnistuu ja myös "viestit asiantuntijalle"-palvelun kautta, eli samalle lääkärille viestillä se uusintapyyntö, joka ko-lääkettä on tähän asti määrännyt.