fluoxetin (seronil)
-
artemisia absinthium
- Apteekki
fluoxetin (seronil)
En ollu ihan varma jotta mihinkä osioon antidepressantit kuuluu, anteeksi jos ei tänne..
Mutta siis onko fluoksetiinilla minkäänlaista viihdekäytöllistä arvoa?
Montako 20mg kapselia saa napsia saadakseen jotain oloja?
-
artemisia absinthium
- Apteekki
-
Lasipallo
- Kameleontti
Re: fluoxetin (seronil)
Fluoksetiini on SSRI (serotoniinin takaisinoton estäjä), mitään oloja on turha etsiä näistä yleensäkkään. Vaikutuskin alkaa kun kuuria on kestänyt useamman viikon.artemisia absinthium wrote:En ollu ihan varma jotta mihinkä osioon antidepressantit kuuluu, anteeksi jos ei tänne..
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
Jihad
- Psykonautti
Millaisia mielialaan kohdistuvia vaikutuksia pidemmällä SSRI-kuurilla voisi olettaa olevan henkilöön joka ei ole masentunut/ahdistunut?
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
-Terence McKenna
-
tRip
- Moderator
Tota samaa olen miettinyt itekin. Kun eikös ne SSRI-lääkkeet blokkaa serotoniinin takaisin oton eli on tavallaan suurempi määrä serotoniinia käytettävissä. Miksi sitten näiden lääkkeiden vaikutukset alkavat tuntua vasta muutaman viikon päästä? Eikös se lääke kuitenkin perjaatteessa heti vaikuta lisäten serotoniinin määrää.Jihad wrote:Millaisia mielialaan kohdistuvia vaikutuksia pidemmällä SSRI-kuurilla voisi olettaa olevan henkilöön joka ei ole masentunut/ahdistunut?
No, mutta kuitenkin olen itse varmaankin aloittamassa jonkinnäköisen kuurin. Onko muuten eri SSRI lääkkeillä hirveästikin eroja?
Last edited by tRip on Tue 12 Sep 2006, 19:03, edited 1 time in total.
-
Jihad
- Psykonautti
Kokeilin tuossa huvin ja urheilun vuoksi napsia pari päivää sertraliinia ja olin melko yllättynyt että jo verrattain pienellä 25-30mg annoksella sain selkeitä MDMA-tyylisiä vaikutuksia. Paljon miedompina kuin ekstaasista toki, mutta sen verran kuitenkin että kädet hikosivat ja yllättin itseni vähän väliä hieromasta kaikkia mahdollisia pintoja. Hykertelin itsekseni tyytyväisessä tilassa ja pupillit laajenivat.
Viihdekäyttöarvon nollaa kuitenkin liian pitkä vaikutusaika. Puoliintumisaika kyseisellä aineella on yli 24h, nousujen jälkeen mielihyvävaikutus loppuu ja tilalla on vain rauhallinen tyhjyyden tila, jossa luonteenpiirteet ovat typistyneet ja motivaatio tehdä mitään täysin kadonnut.
Jos olisi Zoloftia teholtaan vastaava SSRI, jonka puoliintumisaika olisi luokkaa 4 tuntia niin sillä voisi hyvinkin olla viihdepotentiaalia satunnaiskäytössä ilman että tarvitsee olla seuraavan päivän zombi. Erinomaisen harmitonta fysiologisesti kuitenkin ilmeisesti.
Viihdekäyttöarvon nollaa kuitenkin liian pitkä vaikutusaika. Puoliintumisaika kyseisellä aineella on yli 24h, nousujen jälkeen mielihyvävaikutus loppuu ja tilalla on vain rauhallinen tyhjyyden tila, jossa luonteenpiirteet ovat typistyneet ja motivaatio tehdä mitään täysin kadonnut.
Jos olisi Zoloftia teholtaan vastaava SSRI, jonka puoliintumisaika olisi luokkaa 4 tuntia niin sillä voisi hyvinkin olla viihdepotentiaalia satunnaiskäytössä ilman että tarvitsee olla seuraavan päivän zombi. Erinomaisen harmitonta fysiologisesti kuitenkin ilmeisesti.
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
-Terence McKenna
-
Jihad
- Psykonautti
Tuli mieleen, että mitähän jos ottaisi SSRI:n päälle iiihan vähän mao-i:a?
Tuohan on mahdollisesti hengenvaarallinen kombo serotoniinisyndroomariskin takia koska serotoniinille ei jätetä poistumiskanavaa synapsista, mutta tarpeeksi kevyesti annosteltuna maoi ei nostaisi serotoniinitasoa vaarallisen ylös. Tarkoittaisiko tämä että kombo aiheuttaisi ekstaasiin verrattavia vaikutuksia?
Sikäli kun olen ymmärtänyt, mao-entsyymi on vapaasti elimistössä liikkuva aine, eikä kiinteä osa yksittäisiä soluja kuten SSRI:n kohteena oleva takaisinottoproteiini, joten kombinointi pitäisi ilmeisesti tehdä ehdottomasti niin päin että vaikutuksen voimakkuuden säätely tehdään mao-i:lla.
Jos tekisi väärinpäin ja ottaisi täyden vaikutuksen maoia ja yrittäisi sitten buustata sitä kevyellä annoksella ssri:a, aiheuttaisi tämä ilmeisesti tilanteen jossa ne hermosolut joiden takaisinottoproteiini miehittyy ssri:stä ylikuormittuisivat serotoniinista aiheuttaen solukuolemia aivoihin tai muuta mukavaa.
Mitään tietoa/kokemuksia aiheesta?
Tosin, jos tuo toimisikin, olisi sen annostelu sen verran tarkkaa hommaa ettei menetelmää voisi pitää kovinkaan varteenotettavana viihteilyn muotona. Samoin sekä ssri:n että mao-i:n pitäisi olla tarkasti tiedetyt pitoisuudet omaavina muotoina. Esimerkiksi Harmalan siementen keskinäinen alkaloidipitoisuuden vaihtelu voisi johtaa yliannostukseen ja kuolemaan.
Mutta teoriassa?
Tuohan on mahdollisesti hengenvaarallinen kombo serotoniinisyndroomariskin takia koska serotoniinille ei jätetä poistumiskanavaa synapsista, mutta tarpeeksi kevyesti annosteltuna maoi ei nostaisi serotoniinitasoa vaarallisen ylös. Tarkoittaisiko tämä että kombo aiheuttaisi ekstaasiin verrattavia vaikutuksia?
Sikäli kun olen ymmärtänyt, mao-entsyymi on vapaasti elimistössä liikkuva aine, eikä kiinteä osa yksittäisiä soluja kuten SSRI:n kohteena oleva takaisinottoproteiini, joten kombinointi pitäisi ilmeisesti tehdä ehdottomasti niin päin että vaikutuksen voimakkuuden säätely tehdään mao-i:lla.
Jos tekisi väärinpäin ja ottaisi täyden vaikutuksen maoia ja yrittäisi sitten buustata sitä kevyellä annoksella ssri:a, aiheuttaisi tämä ilmeisesti tilanteen jossa ne hermosolut joiden takaisinottoproteiini miehittyy ssri:stä ylikuormittuisivat serotoniinista aiheuttaen solukuolemia aivoihin tai muuta mukavaa.
Mitään tietoa/kokemuksia aiheesta?
Tosin, jos tuo toimisikin, olisi sen annostelu sen verran tarkkaa hommaa ettei menetelmää voisi pitää kovinkaan varteenotettavana viihteilyn muotona. Samoin sekä ssri:n että mao-i:n pitäisi olla tarkasti tiedetyt pitoisuudet omaavina muotoina. Esimerkiksi Harmalan siementen keskinäinen alkaloidipitoisuuden vaihtelu voisi johtaa yliannostukseen ja kuolemaan.
Mutta teoriassa?
-Terence McKenna
-Terence McKenna
-
artemisia absinthium
- Apteekki
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Sertraliini on vaikuttava aine mm. Zoloftissa ja monessa "generic"-valmisteessa, joiden tuotemerkeissä "sertralin" esiintyy.artemisia absinthium wrote:Mikä on noissa sertralineissa vaikuttava aine?Jihad wrote:Kokeilin tuossa huvin ja urheilun vuoksi napsia pari päivää sertraliinia ja olin melko yllättynyt että jo verrattain pienellä 25-30mg annoksella...
http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... ni&x=0&y=0
AD_HD @ synirc
-
Lasipallo
- Kameleontti
En ole täysin varma, mutta muistaakseni noita käytetään yhdessä masennuksen hoitoon. Muusta olen vähän epävarma, pitäisi tutkia.Jihad wrote:Tuli mieleen, että mitähän jos ottaisi SSRI:n päälle iiihan vähän mao-i:a?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
tRip
- Moderator
-
Lasipallo
- Kameleontti
Luulen sinun sekoittavan koko pakan nytten, puhut varmaan kodeiinista nyt, joka pääasiallisesti metabolisoituu maksassa CYP2D6 entsyymin kautta morfiiniksi joka vaikuttaa lähinnä kappa- ja myy opioidireseptoreihin.tRip wrote:Mites jos aloitan Cipralex lääkityksen niin kuulemma estää CYP2D6-entsyymiä. Eikös tätä kautta opiaatit vaikuta? Eli jos otan vaikka kodeiinia niin vaikuttaako tämä lääkitys sitten opiaatin tehoa heikentävästi?
edit: Vastaus löytyikin jo eli en voi nauttia mitään opiaattia kuurin aikana :?
CYP2D6-entsyymin inhibiittorit eivät siis tietääkseni vaikuta useimpien opiaatteihin/opioidien toimintaan itsessään.
-
tRip
- Moderator
Joo taidan tosiaan olla ihan hakusessa tämän jutun kanssa
Mielestäni jossain ainakin varoiteltiin tramadolin käytöstä SSRI-kuurin aikana. Eikös tramadolilla ole opiaatti vaikutuksia? Ja kuten sanoin voin olla nytten täysin hakusessa tässä asiassa.
Haluaisinkin nyt vain tietää, uskallanko nyt ottaa vaikka sitten esimerkiksi kodeiinia kuurin aikana?
Mielestäni jossain ainakin varoiteltiin tramadolin käytöstä SSRI-kuurin aikana. Eikös tramadolilla ole opiaatti vaikutuksia? Ja kuten sanoin voin olla nytten täysin hakusessa tässä asiassa.
Haluaisinkin nyt vain tietää, uskallanko nyt ottaa vaikka sitten esimerkiksi kodeiinia kuurin aikana?
-
Lasipallo
- Kameleontti
Vaikka tramadoli on opioidi, niin silti tramadolilla on myös serotoergisiä vaikutuksia, eikä sitä suositella SSRI:n kanssa käytettäväksi.tRip wrote:Mielestäni jossain ainakin varoiteltiin tramadolin käytöstä SSRI-kuurin aikana. Eikös tramadolilla ole opiaatti vaikutuksia? Ja kuten sanoin voin olla nytten täysin hakusessa tässä asiassa.
Lääkelaitos wrote:Varovaisuus on tarpeen, jos essitalopraamia käytetään samaan aikaan serotonergisten lääkevalmisteiden, kuten sumatriptaanin tai muiden triptaanien, tramadolin tai tryptofaanin kanssa. Serotoniinioireyhtymää on todettu joillakin potilailla, jotka ovat käyttäneet SSRI-lääkkeitä samanaikaisesti serotonergisten lääkevalmisteiden kanssa. Useat samanaikaiset oireet, kuten agitaatio, vapina, myoklonia ja hypertermia, voivat merkitä sitä, että potilaalle on kehittymässä serotoniinioireyhtymä. Jos niin käy, SSRI-lääkkeen ja serotonergisen lääkevalmisteen käyttö täytyy heti lopettaa ja täytyy aloittaa oireenmukainen hoito.
Palatakseni essitalopraamiin:
Lääkelaitos wrote:CYP3A4:n, CYP2D6:n tai näiden molempien tramadolin metaboliasta vastaavien isoentsyymien inhibitio voi vaikuttaa tramadolin tai sen aktiivisten metaboliittien pitoisuuksiin plasmassa. Kliinisesti merkittäviä yhteisvaikutuksia ei toistaiseksi ole raportoitu.
Lähteet:
http://spc.nam.fi/humspc/c/819527.xml?T ... plate.html
http://spc.nam.fi/humspc/t/599924.xml?T ... plate.html
Jos essitalopraami toimii myös CYP2D6 inhibiittorina, niin odotettavana reaktiona on se, että kodeiini konvertoituu vain osittain tai sitten ei ollenkaan morfiiniksi.tRip wrote:Haluaisinkin nyt vain tietää, uskallanko nyt ottaa vaikka sitten esimerkiksi kodeiinia kuurin aikana?
En nyt tässä mitään varmaa mene sanomaan, mutta luulen, ettet olisi vaarassa.
-
tRip
- Moderator
En sitten edes ehtinyt testata kodeiini + ssri komboa ennenkuin lopetin koko ssri-kuurin. Tosin pari päivää sen jälkeen kun lopetin, otin ~100mg kodeiinia. Vaikutukset olivat melko mitäänsanomattomat, mutta kuitenkin tiesi jotain ottaneen.
Sen kuitenkin sanon etten enää masennuslääkkeisiin koske. Se 'kokoajan aineissa' ja epärealistinen tunne on todella ahdistavaa. Eikä kärsivällisyys riitä odottelemaan kahta viikkoa pidempään tuleeko mitään toivottuja vaikutuksia vai onko kärsinyt täysin turhaa.
Voi olla että jokin muu lääke voisi sopia paremmin, mutta enää en halua edes kokeilla.
Sen kuitenkin sanon etten enää masennuslääkkeisiin koske. Se 'kokoajan aineissa' ja epärealistinen tunne on todella ahdistavaa. Eikä kärsivällisyys riitä odottelemaan kahta viikkoa pidempään tuleeko mitään toivottuja vaikutuksia vai onko kärsinyt täysin turhaa.
Voi olla että jokin muu lääke voisi sopia paremmin, mutta enää en halua edes kokeilla.
-
artemisia absinthium
- Apteekki
Sama täällä. Niistä tuli jotenkin ihan helvetin ahdistunut olo pitemmällä tähtäimellä, koska vaikka oli jotenkin surullinen olo jostain syystä, niin itkua ei tullut ei sitten millään. Eli paineet vaan kasautui ja kasautui. Ei, ei ja ei. Kamalaa se oli.tRip wrote: Sen kuitenkin sanon etten enää masennuslääkkeisiin koske. Se 'kokoajan aineissa' ja epärealistinen tunne on todella ahdistavaa.
-
catha
- Psykonautti
Minä olen syönyt cipralexia vuoden päivät. Itsellänikin aluksi ahdistus lisääntyi ja olo meni huonommaksi, mikä onkin ihan normaalia tällä lääkkeellä. Mutta noin kuukauden syönnin jälkeen alkoi auttamaan. Siitä eteenpäin pikku hiljaa auttanut jonkin verran. Ei tästä kyllä mitään kokonaisvaltaista apua ole ollut. Itselläni ei ole tullut mitään pöhnää tai muita sivuvaikutuksia tästä.
Kodeiini on toiminut minulla aivan normaalisti cipralexista huolimatta.
Kodeiini on toiminut minulla aivan normaalisti cipralexista huolimatta.
-
m
- Lepakko
Aloitin masennus-lääke kokeilut pari vuotta sitten, ekana fluoksetiini. Kuukauden olin syöny niitä ja olo oli tosi pirteä, jälkeenpäin olen epäillyt jonkinlaista maniaa.
2 tuntemaani tyyppiä kuvaili olot hyvin samanlaisiksi.
Mutta Remeron ja Cipralex, joka menee nyt, ovat aivan erilaisia. Ei voi sanoa "että kaikki SSRI on samanlaisia"..
Ps. Remeron/diapam kombo oli tosi yllättävä olin IHAN pihalla..
2 tuntemaani tyyppiä kuvaili olot hyvin samanlaisiksi.
Mutta Remeron ja Cipralex, joka menee nyt, ovat aivan erilaisia. Ei voi sanoa "että kaikki SSRI on samanlaisia"..
Ps. Remeron/diapam kombo oli tosi yllättävä olin IHAN pihalla..
-
BigProblem
- Tuppisuu
Vanha topic, mutta ajattelin kertoa omista kokemuksistani Seronilin kanssa.
Olen syönyt monesti 2-6 kuukauden fluoksetiini-kuurin 20 milligramman annoksella ja pakko on todeta että ainakin minulla paukuissa tulee kuurin aikana enemmän euforisoivia vaikutuksia, kohonnutta mielialaa (yleensä paukuissa ilman fluoksetiinia tulee lievä masennus) ja jopa hysteeristä naurua. Alkoholikin toimii jotenkin eri tavalla. En ole kylläkään kuullut kenenkään muun kertovan vastaavasta.
Aika kehno lääke, mutta ainoa joka nostaa minut toimintakuntoon pimeydestä.
En usko että aineella on viihdekäyttöarvoa, sillä muistelen että fluoksetiinin puoliintumisaika olisi melko pitkä, joten aineen määrä elimistössä kasvaa kuurin aikana.
Olen syönyt monesti 2-6 kuukauden fluoksetiini-kuurin 20 milligramman annoksella ja pakko on todeta että ainakin minulla paukuissa tulee kuurin aikana enemmän euforisoivia vaikutuksia, kohonnutta mielialaa (yleensä paukuissa ilman fluoksetiinia tulee lievä masennus) ja jopa hysteeristä naurua. Alkoholikin toimii jotenkin eri tavalla. En ole kylläkään kuullut kenenkään muun kertovan vastaavasta.
Aika kehno lääke, mutta ainoa joka nostaa minut toimintakuntoon pimeydestä.
En usko että aineella on viihdekäyttöarvoa, sillä muistelen että fluoksetiinin puoliintumisaika olisi melko pitkä, joten aineen määrä elimistössä kasvaa kuurin aikana.
-
Saksikäsi
- Karvakuono
Minulla meni tätä 20mg kuurilla useamman kuukauden enkä huomannut mitään muutosta suuntaan taikka toiseen. Sitten nostoa 40mg ja noin kuukauden jälkeen kun homma pysynyt samana hylkäsin omatoimisesti koko kuurin, vie kuitenkin iloa essoista ja onkin paljon mukavempi olo kun ei tarvitse huolehtia mistään vaarallisesta kombottelusta kun on SSRI-kuuri päällä.
Tosin nyt näitä ryynejä kasaantuu ihan mielettömästi ja meinaa tulla säilömisongelmia. Taidan sitten vaan lunkisti vetää vessanpöntöstä alas, näille kun ei taida mitään markkinoita olla.
Tosin nyt näitä ryynejä kasaantuu ihan mielettömästi ja meinaa tulla säilömisongelmia. Taidan sitten vaan lunkisti vetää vessanpöntöstä alas, näille kun ei taida mitään markkinoita olla.
-
Saksikäsi
- Karvakuono
Tulee sanomista. Nuoren ikäni takia ei meinaa oikein mennä läpi tuo "ei nyt huvita käyttää näitä lääkkeitä kun mielummin vedän huumeita"-selitys. Äiti ne lääkkeet sieltä apteekista kuitenkin hakee. :?
-
Saksikäsi
- Karvakuono
No kyllä minua silti apteekissa kuumottaa lähes aina asioida. Hirveä paikka. :?
-
jxx
- Psykonautti
Seronilejä 60mg päivässä useamman vuoden ajan,ei todellakaan minkänlaista viihdekäyttöarvoa.
If ya wanna live life on your own terms you gotta be willing to crash and burn.
-
Kosmonautti
- Psykonautti
Pakko nostaa. Ku en tiennyt kumpaan laittaa tämä kysymys.
Olen nyt fluoxetin lääkityksessä ollu reilun kuukauden. Nyt annos 40mg
Onko Bluelight ja muut oikeassa että fluoksetiini tehostaa DXM:ää?
On jotain plateu sigmastaki jopa puhetta. Ja suositeltiin ottamaan vain korkeintaan tämän lääkekuurin aikana vain 1plateun annoksia.
Olen nyt fluoxetin lääkityksessä ollu reilun kuukauden. Nyt annos 40mg
Onko Bluelight ja muut oikeassa että fluoksetiini tehostaa DXM:ää?
On jotain plateu sigmastaki jopa puhetta. Ja suositeltiin ottamaan vain korkeintaan tämän lääkekuurin aikana vain 1plateun annoksia.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
-
The Real Blunt
- Karvakuono
Seronil todellakin saattaa nostaa dekstrometrofaanin pitoisuuksia vaarallisesti. Älä mielellään ota, leikit oikeasti hengelläsi koska yhteisvaikutuksen ikävä puoli on serotoniinisyndrooma, kuume, kouristukset ja kuolema. Elämässä on parempiakin tapoja kokeilla rajoja, jookos?
Forty-seven percent encountered otherworldly beings, variously described as clowns, elves, robots, insects, E.T.-style humanoids, or "entities" that defied description.
-
Kosmonautti
- Psykonautti
Joo hyvä nyt jälkikäteen tietoo.
Kirjoitin tuon ku olin ottanu 3plateun tripin ja silokkeja päälle ja savuja ja olutta ja jotain hypnootteja, stilkkareita muistaakseni.
Olin kuulema siirrelly tavaroita parvekkeelle yms. Muutenki kämppä näytti vähän oudolle ku sisustin sitä.
Muistikuvia ei ole....
Niin sit aloin selvittää tota niin bluelightsissä niin sanottii ettei kannata ottaa.
Onko tietoa onko muitten päihteitten kaa vaarallisia komboja? Oon kyllä jättäny essot syömättä tään kuurin aikana.
Kirjoitin tuon ku olin ottanu 3plateun tripin ja silokkeja päälle ja savuja ja olutta ja jotain hypnootteja, stilkkareita muistaakseni.
Olin kuulema siirrelly tavaroita parvekkeelle yms. Muutenki kämppä näytti vähän oudolle ku sisustin sitä.
Muistikuvia ei ole....
Niin sit aloin selvittää tota niin bluelightsissä niin sanottii ettei kannata ottaa.
Onko tietoa onko muitten päihteitten kaa vaarallisia komboja? Oon kyllä jättäny essot syömättä tään kuurin aikana.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
-
peltsi
- OD
Efexorin jälkeen mielipidelääkkeistä paskin..liikaa sivuvaikutuksia ja tunteet viskoo ihan miten sattuu.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
kissankorva
- Apteekki
Hello, mitäs huumeita EI saa käyttää tämän lääkkeen yhteydessä? Pakkausselosteessa taisi olla ainakin mainittuna tramadoli..
Kertokaapas tietäjät ettei käy hassusti kuosatessa..!
Kertokaapas tietäjät ettei käy hassusti kuosatessa..!