Henkilökohtaiset huumeiden personifikaatiot

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Lymykonna
Kameleontti

Henkilökohtaiset huumeiden personifikaatiot

Post by Lymykonna »

Eli jos huumeen olemus tiivistettäisiin joksikin eläväksi olennoksi, niin millainen se olisi? Sama kuin vaikka se, että Datura nähdään vaarallisena naisena tai, että Joulupukki rinnastetaan kärpässieniin, mutta kertokaa omista näkemyksistänne.

Itse esimerkiksi näen sienet jonkinlaisina hyperälykkäinä ajasta ja paikasta riippumattomina olentoina, yhtenä eliölajina transsendenttisista älykkyyttä. Ne ovat niin viisaita, että ovat aina iloisia. Osittain menee yhtäläisyydet päälle perinteisien haltija-olentojen kanssa. Sienet eivät koskaan kerro, vaan näyttävät. Ne pysyttelevät etäällä naureskellen, antavat muodostaa omat päätelmät ja nauravat sitten niillekin. Elämä on kosmista leikkiä, nauru on korkein tunne. Sienet ovat suuria opettajia, nauravan zen-munkin tyyppisesti. Taitaa olla tuo näkemys sienistä opettajina muutenkin laajalle levinnyt ajatus. Kerran sienissä muistan seisoneeni alasti peilin edessä kauan kun sienet vääntelivät naamaani ja nauraen näyttivät miten aina heijastan itseni ympäristööni, koen maailman sellaisena kuin itse olen. Ja silloinkin nauroivat kun tajusin, että tilanteen tulkinta ja oma päätelmäni siitä mihin vaikuttaa miten tulkitsen maailmaa on myös oma päätelmäni siitä mihin vaikuttaa miten tulkitsen maailmaa.
Touchet
Moderator

Re: Henkilökohtaiset huumeiden personifikaatiot

Post by Touchet »

Minä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Fungus
Psykonautti

Post by Fungus »

En ihan tiedä, mitä tällä haetaan, mutta kuvittelen aina kaikki pillerit eläviksi pieniksi palleroiksi, joiden tehtävä on sulaa ihmisen elimistössä ja ottaa aivot hallintaansa.
¤¤¤We are not human beings having a spiritual experience, we are spiritual beings having a human experience¤¤¤
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Varmaan myös tuo salvia vakiintunut useilla naispuoliseksi henkilöksi, jota myös "bitch" nimikkeellä kutsutaan.
Riippunee tietenkin millasta trippiä tullut. :o
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Usoda
LD50

Post by Usoda »

deksmillä tuntuu olevan paha taipumus personifikoitua aina satunnaisiksi animehahmoiksi,
taikka sitten teletappiauringoksi hindulaisin kasvonpiirtein :shock:
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

magiclymagical wrote:Varmaan myös tuo salvia vakiintunut useilla naispuoliseksi henkilöksi, jota myös "bitch" nimikkeellä kutsutaan.
Riippunee tietenkin millasta trippiä tullut. :o
Riippuu tosiaan paljon tripistä. Ja siitä kuinka vahvaa tavaraa ja paljon polttaa.

Mutta minusta se on lempeä, voimakas lady. Pitkä, hoikka, mutta ei luihu. Pitkät tummat hiukset...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Antropomorfismi kertoo vain huonosta näöstä.
spasm
OD

Post by spasm »

:D :lol:
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kalastaja wrote:Antropomorfismi kertoo vain huonosta näöstä.
Kognitiotieteen mukaan taipumus ihmisenkaltaistaa ilmiöitä (antropomorfismi) on tiedostamaton, perintötekijöihin sisältyvä piirre. Ihminen on luonnostaan hyvin ihmiskeskeinen.

Monet ihmiset näkevät aika heikosti. Päihteet ne vasta näköä huonontavatkin. Esim. vasta hallusinogeenien myötä sitä saattaa nähdä miten huonosti näkikään.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

John C. Lilly:
"I used to personalize. I saw angels, extraterrestrials, then I called them guides and finally I called them ECCO and it's totally impersonal. It's way beyond what people can understand except in a ketamine or LSD state. Then they tell you, well we're at a low level, there are influences above us. It would be nice to meet these entities that experience these various states. They won't take human form, though; it's a waste of their time. And once I joined them and realized that that's where I came from and that I had gotten bored and become human in order to have some different experiences with a smaller intelligence. It's like becoming a cat or something, to find out what's going on with the cat."
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

"In ones life there can be peculiarly appropriate chains of related events that lead to consequences that are strongly desired. After such experiences, one wonders how such a series of events developed; sometimes there is a strong feeling that some intelligence (greater than ours) directed the course along certain lines which It/He/She was/is programming. Several years ago, I enunsiated a format for such concatenations of events, somewhat

"There exists a Cosmic Control Center (C.C.C.) with a Galactic substation called Galactic Coincidence Control (G.C.C.). Within which is the Solar System Control Unit (S.S.C.U.), within which is the Earth Coincidence Control Office (E.C.C.O.). The assignments of responsiblities from the top to the bottom of this system of control is by a set of regulations, which translated by E.C.C.O. for humans is somewhat as follows:"

Sattumista puheenollen vrt. C.C.C - Coricidin Cough & Cold (TM). Muita tavaramerkkejä/galaktisia deityjä, jumaluuksia: Nike, Birkenstock, Robitussin. Haluaisin tällaiset kengät:
Image
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Ei, kyllä tollasilla ois ihan paska pelata nollagravitaatiossa. Liian maanläheiset mun makuun. Tuskin saisit ees kunnon hittiä.
Näillä kevytkenkäisen lungiliskon standardivermeillä saa helposti koko Planckin voiman jopa yhden käden lyöntiin, ja parsekkiin pääsee alle aikayksikön:

Image

Lähden venaileen tonne tokalle reijälle Andromedan galaksiin. Jätkä tuo jäät sitte perässä. Jos sun kengät kantaa.