Laitoin juuri vajaa 300 siementä danish flaggia ja 400 siementä the gianttia kasvamaan, kaivoin uuden penkinkin ja kaikki. Saa nähdä onko nyt jo liian myöhäinen ajankohta, vai ehtivätkö vielä kukkimaan. Paketissa sanottiin tosin, että vielä kesäkuussakin voi kylvää, joten uskon sitä sitten. Siemenet tilasin siitä kaikkien tuntemasta suomalaisesta nettikaupasta.
Sanotaan, että viikon päästä odotan näkeväni pienen pieniä vauvaunikoita puskemassa maan pinnalle.
Kasvit erottelin niin, että penkin toisella puolella kasvavat danish flagit ja toisella giantit, että sitten sadonkorjuun yhteydessä tiedän, kummat ovat kumpia. Kahta lajiketta (vai mikä olisi oikea sana?) laitoin, että voin vertailla niiden ominaisuuksia, tosin kovin kummoista eroa ei näiden kahden välillä taida olla.
Minäkin kylvin tänään uudet unikot, että et ole ainoa joka on myöhään liikenteessä unikkorintamalla. Kyllä ne ehtii, ehti toissavuonnakin, kun olin näihin aikoihin liikenteessä.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Toisilta olen kuullut, että jos myöhään kylvää, voivat siemenkodat jäädä pieniksi...
Ajattelin noista lypsää oopiumlateksia, mitä tosin hiukan hankaloittaa se, että asun vielä porukoiden luona. Saattaisivat ihmetellä, mitä minä siellä kukkapenkissä joka päivä nysvään. Uskoni unikkoteehen kun on vähän horjunut annostelun vaikeuden ja ennalta-arvaamattomuuden takia.
Täällä kans myöhää liikkeellä...tai no taimet on jo venyny..oisivat isompia mutta ne perkeleet kituivat ties kuinka kauan ahtaissa purkeissa ikkunalla...katotaa mitä saadaan..
Millasta hoitoa nämä unikot sitte vaativat? Itse kävin kans kylvämäs ~200 hen&chickens- siementä tossa viime viikonloppuna. Paikka tosin oli vähän huono, sillä maata oli vain noin 10cm ja alla peruskallio. Kuorin maata pois kallioon asti ja tyhjäsin siihen 10l kukkamulta/hiekka- sekoitusta, sitten ripottelin siemenet multaan ja kastelin ronskisti... kerkeävätkö valmiiksi ennen talvea? Entä toi kukkamulta/hiekka, millasesta maasta unikot tykkää? Vielä olis noita siemeniä jäljellä, mietin vaan että onko mitään mieltä kylvää enää täksi kesäksi? oon hukannu ne pussin mukana tulevat viljelyohjeet nii meni hiukan arpapelillä...
Muistakaa muuten latvoa unikot aina. Mulla latvotut kasvoi pituudeltaan yli kaksinkertaiseks, varsi oli neljäkertaa paksumpi ja kodatkin varmaan kolminkertaiset latvomattomiin verrattuna!
Unikko kasvaessaan täysiin mittoihin on monen miehen loppu, mutta hyvä niin. Uskomaton hyvänolo siitä lähtee uusi ja kiva ja se sopii meille. EI me olla paskoja vai ollaanko. Sori oon vetäny jotain ja vaikka mitä.
All things are equal, there are no special things.