Aika jännä. Nuo selitykset eivät minun kohdallani pitäneet paikkaansa, mutta kyllä sen sain pienen harjoittelun jälkeen pyörimään kumpaan suuntaan tahansa
Dominoiva aivopuolisko.
-
powergrower
- Kameleontti
Dominoiva aivopuolisko.
http://www.news.com.au/perthnow/story/0 ... 75,00.html
Aika jännä. Nuo selitykset eivät minun kohdallani pitäneet paikkaansa, mutta kyllä sen sain pienen harjoittelun jälkeen pyörimään kumpaan suuntaan tahansa
Assumption is the mother of all fuckups.
-
Thoxium
Re: Dominoiva aivopuolisko.
Molempiin suuntiinhan tuo näyttää liikkuvan 
Luin muuten aluksi "Dominoiva aviopuoliso".
Luin muuten aluksi "Dominoiva aviopuoliso".
-
Lymykonna
- Kameleontti
Uskomatonta, aaaah. Yritän vaihtaa sitä perspektiiviä niin, että näkisin toisenkin vaihtoehdon, mutta aivot menevät solmuun. Hetken näin sen liikkuvan toiseen suuntaan, mutta sitten taas myötäpäivään.
-
Usoda
- LD50
Kellon viisareiden suuntaisesti liikkuu. En saa millään kääntymään vaikka kuinka yritän. :?
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Toi oli jännä, en muista kumpaan suuntaan ensin pyöri, mutta suuntaa onnistuin muuttamaan vain riittävän voimakkaasti keskittyen ja pyörintää silmäkulmasta katsoen. Pelkästään pois katsominen ei riittänyt, tilanne säilyi jotenkin mieleen tallentuneena. 
Pidän taustatarinaa pseudotieteenä kunnes toisin todistetaan, mutta mielenkiintoinen illuusio tai demonstraatio tuo kyllä oli.
Edit: Nyt vasta tajusin että tuo on feikki. Viimeksikin jo ihmettelin, kuinka kuvio ei näytä "symmetriseltä", mutta syyhän on yksinkertaisesti se, että se ei ole symmetrinen. Vähänkään tarkemmin katsoen näkee, että jalka on eri korkeudella etu- ja takapuolella.
Edit2: Helpoitenhan tuon näkee varjosta. Nyt kyllä muuten hieman hävettää, mutta sanottakoon puolustukseksi, että kirjoitin tuon alun ulkomuistista katsomatta linkkiä, ja olin päihtyneenä kun alunperin törmäsin tuohon "illuusioon".
Pidän taustatarinaa pseudotieteenä kunnes toisin todistetaan, mutta mielenkiintoinen illuusio tai demonstraatio tuo kyllä oli.
Edit: Nyt vasta tajusin että tuo on feikki. Viimeksikin jo ihmettelin, kuinka kuvio ei näytä "symmetriseltä", mutta syyhän on yksinkertaisesti se, että se ei ole symmetrinen. Vähänkään tarkemmin katsoen näkee, että jalka on eri korkeudella etu- ja takapuolella.
Edit2: Helpoitenhan tuon näkee varjosta. Nyt kyllä muuten hieman hävettää, mutta sanottakoon puolustukseksi, että kirjoitin tuon alun ulkomuistista katsomatta linkkiä, ja olin päihtyneenä kun alunperin törmäsin tuohon "illuusioon".
AD_HD @ synirc
-
Lymykonna
- Kameleontti
AAAAA!!! Nyt se pyörii toiseen suuntaan enkä pysty vaihtamaan! Hulluksihan tässä tulee.
-
Asidyyli
- LD50
Kuumottavaa... ensin pyöri vastapäivään. Olen siis vasuri... jaa.
-
frapathea
Onkstoi se tanssija? Mulla se vääntyilee tasapuolisesti minne milloinkin. Mut m0nki sekakätinen =(
-
Hampputukka
- Lepakko
Ensin meni myötäpäivään, sitten vastapäivään jne.
back to basics rootbwoy
-
Usoda
- LD50
Eilen stilkkareissa tuon suunnan vaihto onnistui tosi helposti, selvin päin taas ei sitten millään...
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
MIKÄ TÄTÄ VAIVAA? Nyt tuntuisi taas siltä että kyllä se vaihtaa tahdonalaisesti, viimeksi olin ihan varma että tää on kusetus.
AD_HD @ synirc
-
Lännen nopein
- Apteekki
Ite ainakin saan suunnan muuttuun pienellä keskittymisellä, ensin tosin pyöri myötäpäivään.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
-
powergrower
- Kameleontti
:dDelirium Tremens wrote:MIKÄ TÄTÄ VAIVAA? Nyt tuntuisi taas siltä että kyllä se vaihtaa tahdonalaisesti, viimeksi olin ihan varma että tää on kusetus.
Ei se kusetus ole. Kyllä se pyörii molempiin suuntiin =)
Assumption is the mother of all fuckups.
-
Touchet
- Moderator
Tuo suunta vaihtui heti kun alkoi kyyläämään noita tissejä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
— Professori Louis Lewin, 1924
-
MetsänNeito
- Apteekki
Myötäpäiväänhän se pyörii. Tosi ärsyttävää kun en saa sitä vaihtaa suuntaa.
:?
Tosin ainahan sen oon tiennyt ettei se "loogisempi" puolisko oo mun juttu.
e: haha, I did it! sain kääntymään vastapäivään enkä meinannut saada enää takaisin myötäpäivään mutta hetken päästä sekin onnistui. (: siis todella jännä juttu!
e2: kopsasin tän törkeesti aiheeksi hamppuvoorumille ku oli niin kiva ja minä tylsä kopioija (buhamuhahaa O_o). Luulen että kummasti oikea puolisko meitä pajapäitä dominoi. mut saas nähdä eihän sitä tiijä.
Tosin ainahan sen oon tiennyt ettei se "loogisempi" puolisko oo mun juttu.
e: haha, I did it! sain kääntymään vastapäivään enkä meinannut saada enää takaisin myötäpäivään mutta hetken päästä sekin onnistui. (: siis todella jännä juttu!
e2: kopsasin tän törkeesti aiheeksi hamppuvoorumille ku oli niin kiva ja minä tylsä kopioija (buhamuhahaa O_o). Luulen että kummasti oikea puolisko meitä pajapäitä dominoi. mut saas nähdä eihän sitä tiijä.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-
-
Ayrenum
- Lepakko
Siis miten tuo epäsymmetria-juttu käytännössä toimii tässä? En ymmärtänyt DT:n selitystä ainakaan vielä.
Hämmentävästi tuo kyllä vaihtaa jatkuvasti suuntaa minulla. Siis tarkoittiko DT:n selvennys sitä, että suunnanvaihto on ohjelmoitu? Jos ei, niin... vaikka sivuston tarjoama selitys ei pitäisikään paikkaansa, olisi kyllä kiinnostavaa tietää, mihin tuo suuntien vaihtuminen tai vaihtumattomuus eri ihmisillä perustuu.
Hämmentävästi tuo kyllä vaihtaa jatkuvasti suuntaa minulla. Siis tarkoittiko DT:n selvennys sitä, että suunnanvaihto on ohjelmoitu? Jos ei, niin... vaikka sivuston tarjoama selitys ei pitäisikään paikkaansa, olisi kyllä kiinnostavaa tietää, mihin tuo suuntien vaihtuminen tai vaihtumattomuus eri ihmisillä perustuu.
olet oikeassa.
-
medicineman
- Lepakko
Minulla oli todella dominoiva avopuoliso. Meni tupakat ja sytkärit nopeesti jakoon. 
Fear is the price of imagination.
-
bongobong
- Tuppisuu
Kyllä se vaan molempiin suuntiin pyörii!
there are things known and things unknown...
and in between are The Doors
and in between are The Doors
-
sublime
- Rotta
Ensin olin tämän suhteen skeptinen, mutta tuli se sitten mullekin todistettua, että ei ole mikään huijaus, vaan ihan toimiva väkerrys. Taisi kellonvastaiseen suuntaan pyöriä ensin muuttumatta, mutta sai sen sitten lopulta käännettyäkin, väliaikaisesti
Muistaako kukaan muuten mitään muita tapoja tuon dominoivan aivopuoliskon selvittämiseen?
Muistaako kukaan muuten mitään muita tapoja tuon dominoivan aivopuoliskon selvittämiseen?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
Halluusi
- Psykonautti
Ei kyllä pyörinyt mun silmissä kun myötäpäivään..
-
Lymykonna
- Kameleontti
Kannattaa lukea tämä:sublime wrote: Muistaako kukaan muuten mitään muita tapoja tuon dominoivan aivopuoliskon selvittämiseen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Lateraliza ... n_function
-
Lymykonna
- Kameleontti
Siis pystyykö joku kääntämään tuon suuntaa samalla kun katsoo sitä? Minun pitää aina katsoa poispäin, että onnistuu.
-
korolli
- Apteekki
Aika raakaa rajata tolleen että puolet on totaalinen vastakohta toisesta puoliskosta ihmiskuntaa. Vaikka täytyy myöntää että oon selkeesti vasuri.
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Luulin siis ensin, että erehdyin kun suunnanvaihto näytti aidolta, mutta huomasin myöhemmin ettei sittenkään ole ohjelmoitu. Tai ainakin nyt oletan niin.Ayrenum wrote:Siis miten tuo epäsymmetria-juttu käytännössä toimii tässä? En ymmärtänyt DT:n selitystä ainakaan vielä.
Jännää oli, että suuntaa pystyi vaihtamaan keskittyen kunhan katsoi muualle. Tai ainakin siltä vaikutti. En ala tutkimaan asiaa tarkemmin, mutta en nyt enää oleta että kyseessä on feikki.
Kuitenkin pidän erittäin pseudotieteellisen idioottimaisena "määritellä hallitsevaa aivopuoliskoa" sillä perusteella, kumpaan suuntaan jokin symmetrinen animaatiokuvio näyttää pyörivän. Riippumatta siitä, onko tuolle jokin perustelu, sellaisen mainitsematta jättäminen tuollaista "testiä" julkaistaessa on niin selvää naistenlehtikamaa.
AD_HD @ synirc
-
Asidyyli
- LD50
Asiaa. Veikkaan että koko juttu on muutenkin joku naisien salajuoni. Kuolema naisille. Let's go gay.Delirium Tremens wrote:Ayrenum wrote:Riippumatta siitä, onko tuolle jokin perustelu, sellaisen mainitsematta jättäminen tuollaista "testiä" julkaistaessa on niin selvää naistenlehtikamaa.
-
Shavu
- Psykonautti
Haha, toi on hauska kun kattoo sitä alareunassa pyörivää varjoo niin toi nainen vaihtaa suuntaa koko ajan
Sit se vaan häröilee edestakaisin
Se näyttää ihan siltä et se menee vaan oikeelta vasemmalle ja takas oikeelle eli ettei se käännä selkäänsä 
-
MetsänNeito
- Apteekki
Kuten h-foorumilla selvisi jonkun sanoin, se on "2D-vittuilua 3D-aivoille" eli ei kerro dominoivasta aivopuoliskosta mtn... =( eli kuva ei oikeasti edes pyöri mutta 3d aivomme laittaa sen "pyörimään".. tai näyttämään siltä.. en osaa enempää selittää =D
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-