Oma uskontoyhteisö

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thoxium

Oma uskontoyhteisö

Post by Thoxium »

Olen kelaillut että vois perustaa oman uskontoyhteisön, paljos siihen tarvitaan porukkaa että päästäisiin kirjoihin, 200 ihmistä?

Mietin vaan, ettei mikään noista uskonnoista nappaa ja suurin osa on melko surkeeta.
Tässä omia mietelmiä tulevaan uskontooni:
Ihminen elää ikuisesti, siinä mielessä, että kuoltuaan hän syntyy joko samaan maailmaan toisena ihmisenä, saattaa olla ihan mikä tahana aikakausi, eli voi myös syntyä menneisyyteen tai tulevaisuuteen. Mahdollisuuksia on myös esim. syntyä täysin toiseen maailmankaikkeuteen, eli oliona jopa. Mieli, ruumis ja kaikki muukin tietysti muuttuu, eli synnytään täysin toiseksi ihmiseksi. Jos syntyy tähän maailmankaikkeuteen uudestaan, esim. vuodelle 1789, niin silloin voi kaikki olla täysin erillaista kuin mitä se oikeasti tässä elämässä oli, eli kaikki asiat muuttuvat seuraavassa elämässä.

Mitään karmasysteemiä ei ole, olit miten paha tai hyvä tahansa, niin se minkälaiseksi synnyt seuraavassa elämässä on täysin randomia, kuitenkin ajattelevaksi olennoksi, eikä eläimeksi. Eli on täysin sama mitä teet muille, mitään seurauksia ei siitä seuraavassa elämässä tule.

Yksi pääkohta tässä uskonnossa olisi elämäntyyli, eli jokainen elää juuri niin kuin parhaaksi katsoo, mitään yhteiskunnan, lain tai etiikan sääntöjä ei tarvitse ottaa huomioon. Tekee juuri sitä miltä parhaalle tuntuu.

Mitään jumalia tai korkeempia olentoja ei tässä uskonnossa ole, vaan jokainen ihminen on oman elämänsä ja maailmankaikkeuden jumala. Eli ainut kenen sääntöjä noudatetaan on itsensä säännöt. Mitä tahansa teetkin, niin teet sen oman mielesi mukaan, kun itse olet määrännyt moraalisi ja elämäntyylisi.

Tuommosia näin alkuun mietin.
sxoxyvg
OD

Re: Uskonto

Post by sxoxyvg »

Thoxium wrote:Olen kelaillut että vois perustaa oman uskontoyhteisön
Miksi?
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Eivätkö eläimet ajattele?
Image
Usoda
LD50

Post by Usoda »

En usko jumalaan tai uudestisyntymään, mutta jokin voima maailmankaikkeutta kuitenkin säätelee mutta uskon sen olevan vain fysiikkaa.
Mielestäni osassa uskontoja on ihan hyviäkin elämänohjeita (kohtele lähimmäistäsi niin kun haluaisit heidän kohtelevan sinua yms.).
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Usoda wrote:En usko jumalaan tai uudestisyntymään, mutta jokin voima maailmankaikkeutta kuitenkin säätelee mutta uskon sen olevan vain fysiikkaa.
Mielestäni osassa uskontoja on ihan hyviäkin elämänohjeita (kohtele lähimmäistäsi niin kun haluaisit heidän kohtelevan sinua yms.).
Juurikin näin. Eikös uskonnoissa tämä ole se idea yleensäkkin? Luoda yhteisö joka toimii ja palvelee sitä johtajaa. Thoxiumin versio on anarkian ja epäjärjestyksen uskonto :]
Assumption is the mother of all fuckups.
Thoxium

Post by Thoxium »

powergrower wrote:
Usoda wrote:En usko jumalaan tai uudestisyntymään, mutta jokin voima maailmankaikkeutta kuitenkin säätelee mutta uskon sen olevan vain fysiikkaa.
Juurikin näin. Eikös uskonnoissa tämä ole se idea yleensäkkin? Luoda yhteisö joka toimii ja palvelee sitä johtajaa. Thoxiumin versio on anarkian ja epäjärjestyksen uskonto :]
No jos jotakin pitää palvoa niin asetun uhriksi, kun oon tän liikkeen perustaja :)
Miasma
OD

Post by Miasma »

Ei kiitos.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Thoxium

Post by Thoxium »

Siis ei tää ole mikään anarkistinen ja kaaosta haluava "uskonto" tai liike ennemmin sanottuna. Vaan elämäntapa.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Muuten ihan hyvä, mutta uskonnoissa [ainakin vilpittömissä] pyritään äärettömään, ikuiseen rauhaan. Miten uskontosi suhtautuu tähän?
Thoxium

Post by Thoxium »

Kalastaja wrote:Muuten ihan hyvä, mutta uskonnoissa [ainakin vilpittömissä] pyritään äärettömään, ikuiseen rauhaan. Miten uskontosi suhtautuu tähän?
Niin, siis tässä voi hakea sitä rauhallista elämää sit seuraavissa elämissä, jos vaikka sattuu syntymään paikkaan missää keskimääräinen elinikä on 1000 vuotta, niin voi katella tykkääkö menosta.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

Järjestäytynyt uskonnollisuus kääntyy aina olennaista asiaa, kokemuspohjaista spirituaalisuutta vastaan. Tilalle syntyy aivotonta dogmaattisuutta. En ole nähnyt tästä juurikaan poikkeuksia.
olet oikeassa.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Thoxium

Post by Thoxium »

No kyllä tuosta uskonnon saisi aikaiseksi. Muta kait elämänkatsomus olis parempi nimitys tolle. Ei siis mitään anarkiaa, en tykkää siitä, eikä mitään kaaosta. Siis elää normielämää noiden vakaamusten pohjalta.
spasm
OD

Post by spasm »

Thoxium wrote:No kyllä tuosta uskonnon saisi aikaiseksi. Muta kait elämänkatsomus olis parempi nimitys tolle. Ei siis mitään anarkiaa, en tykkää siitä, eikä mitään kaaosta. Siis elää normielämää noiden vakaamusten pohjalta.
Ja se ei olisi anarkistista / kaaosta jos kaikki eläisivät miten itse parhaaksi näkee? :P
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
medicineman
Lepakko

Post by medicineman »

Pikkusen ehkä ot:ksi menee, mut eikös nykyiset valtauskonnot perustu aikas pitkälti ihmisten kuolemanpelkoon ja sitä kautta kannattajiensa hallintaan?(Korjatkaa jos olen väärässä.)
Itse en ole kuulunut kirkkoon 15:sta vuoteen, enkä aio liittyäkkään...patsi jos Thoxiumin kelailema kirkkokunta perustetaan. Et näin.
Fear is the price of imagination.
Thoxium

Post by Thoxium »

medicineman wrote:Pikkusen ehkä ot:ksi menee, mut eikös nykyiset valtauskonnot perustu aikas pitkälti ihmisten kuolemanpelkoon ja sitä kautta kannattajiensa hallintaan?(Korjatkaa jos olen väärässä.)
Itse en ole kuulunut kirkkoon 15:sta vuoteen, enkä aio liittyäkkään...patsi jos Thoxiumin kelailema kirkkokunta perustetaan. Et näin.
Tälle pitäis löytyä lisää kannattajia vaikka millä mitalla, sentään paljon järkevämpi ja parempi "uskonto" tai siis "elämänkatsomus" kuin mikään muu uskonto. Eli "kerran tässä vaan eletään" -ajatus ei kuulu tähän uskontoon ja elämällensä voi tehdä mitä haluaa, mitään "tavoitteita" ei elämässä ole, muuta kuin ne mitä itse asettaa tavoitteiksi. Ei mitään sitomuksia johonkin "jumalan" säääntöihin.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Niin miksi tuollainen uskontokunta pitäisi perustaa? Miksi et vain itse voisi elää ajattelemallasi tavalla? Miksi siihen pitää muita sotkea?
Thoxium

Post by Thoxium »

h.s.t. wrote:Niin miksi tuollainen uskontokunta pitäisi perustaa? Miksi et vain itse voisi elää ajattelemallasi tavalla? Miksi siihen pitää muita sotkea?
Että voisin aivopestä ja käyttää ihmisiä hyväkseni :lol:

Eikun olis hienoo jos sais kaikki samalla tavalla ajattelevat ja elelevät ihmiset kokoon.
frapathea

Post by frapathea »

mäki liityn tohon jos thoxi perustaa. perustetaan vaikka valtio.. 8----)
Thoxium

Post by Thoxium »

frapathea wrote:mäki liityn tohon jos thoxi perustaa. perustetaan vaikka valtio.. 8----)
Sarkasmifrapa :roll:
frapathea

Post by frapathea »

Thoxium wrote:
frapathea wrote:mäki liityn tohon jos thoxi perustaa. perustetaan vaikka valtio.. 8----)
Sarkasmifrapa :roll:
eiku totinen. jostai löytyy varmasti esim sopiva saari saarivaltion perustamiseks!
Ahab

Post by Ahab »

Thoxium wrote:Eikun olis hienoo jos sais kaikki samalla tavalla ajattelevat ja elelevät ihmiset kokoon.
Nuo aloitusviestin määritelmät jo mahdollistavat niin eri tavalla ajattelevia ja eläviä jäseniä että toihan menee ihan ristiin koko ajatus.
Thoxium

Post by Thoxium »

Ahab wrote:
Thoxium wrote:Eikun olis hienoo jos sais kaikki samalla tavalla ajattelevat ja elelevät ihmiset kokoon.
Nuo aloitusviestin määritelmät jo mahdollistavat niin eri tavalla ajattelevia ja eläviä jäseniä että toihan menee ihan ristiin koko ajatus.
Jaa-a, no meikä ajattelee ainakin noin, jos ehkä joku muukin ajattelee samalla tavalla? Ei tuossa musta mitään ristiinmenevää ole.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

Sen perusteella, miten tuollaiset lahkot yleensä muodostuvat (en näe mitään syytä miksi konstruktiotasi ei voisi sanoa lahkoksi), en oikeasti näe hyötyä. Tuollainen kääntyy todella nopeasti itseään vastaan. Vähänkään isommissa ihmisryhmissä on äärimmäisen vaikeaa saavuttaa konsensusta siitä, mitkä ovat yhteiset pelisäännöt, mikä on oikein ja mikä väärin.
olet oikeassa.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Oletko jo puhunut kansallesi?
Image
Darw
Psykonautti

Re: Oma uskontoyhteisö

Post by Darw »

Onko tässä hieman yrityksen makua saada nimeään historinkirjoihin..?
Oman näkemykseni mukaan uskonnot perustuvat aina jonkun korrkeamman voiman tai paremman henkilön palvomiselle.. Ja miksi aloituksen kaltaista elämäntapaa harjoittavien pitäisi kokoontua yhteen, mitä hyötyä siitä saavutettaisiin. Eikö olisi vaan helpompaa laittaa kaupan ilmoitustaululle lappu ja järjestää miitti? :lol:
Askel viimeinen pudottaa