Mitä mieltä TEHYn lakosta?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
aphos
Kameleontti

Mitä mieltä TEHYn lakosta?

Post by aphos »

Mielestäni sairaanhoitajat ansaitsisivat ehdottomasti lisää liksaa, väh. 300€. Pakkolaki on orjatyötä. Kokoomus näyttää taas todella Eurooppalaista mallia. Mielipiteitä, kiitos..
Ahab

Re: Mitä mieltä TEHYn lakosta?

Post by Ahab »

On vittumainen tilanne potilaiden kannalta mutta jos potilaat olisivat hoitajia tekisivät varmaan saman. Palkan suhde työhön on muutenkin ihan flipannut. Jotkut pyrkivät johonkin työhön vain siksi että siinä on tiedossa hyvät rahat (tai helpot rahat) eikä ole ns. aitoa kiinnostusta.
Onhan noita jo kusetettu niin paljon ettei siinä muu auta kun lopettaa hommat että tajutaan sen arvo.
Laiton lakko kuulostaa aika Orwellilta.
Halluusi
Psykonautti

Post by Halluusi »

Kyllä mun mielestä pitää antaa lisää liksaa. Tyypit opiskelee vuosia ja saa palkkaa samanverran, kun joku joka ei ei oo opiskellut juuri lainkaan. Itsekin olen ihan perus "duunari", niin ei oikein mee keksit tasan, jos sairaanhoitajille maksetaan samanverran.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Ahab pisti taas niin naulan kantaan, ettei tuohon ole oikeastaan mitään lisättävää 8)
Halluusi wrote:Kyllä mun mielestä pitää antaa lisää liksaa. Tyypit opiskelee vuosia ja saa palkkaa samanverran, kun joku joka ei ei oo opiskellut juuri lainkaan. Itsekin olen ihan perus "duunari", niin ei oikein mee keksit tasan, jos sairaanhoitajille maksetaan samanverran.
Näinhän se on. Mutta mielestäni tuossa ei oikeastaan ole kyse edes koulutuksesta, vaan palkka pitäisi rinnastaa työn raskauteen. Sairaanhoitajan työ on omalla tavallaan tosi rassaavaa, ja palkka työn raskauteen nähden ihan surkea. Onhan noilla tietysti minunkin mielestäni jonkinlainen vastuu, mutta jos kustaan linssiin vuositolkulla, on noillakin oikeus lakkoilla. Vähän vihaksi pistää :?
Halluusi
Psykonautti

Post by Halluusi »

aphos wrote:Ahab pisti taas niin naulan kantaan, ettei tuohon ole oikeastaan mitään lisättävää 8)
Halluusi wrote:Kyllä mun mielestä pitää antaa lisää liksaa. Tyypit opiskelee vuosia ja saa palkkaa samanverran, kun joku joka ei ei oo opiskellut juuri lainkaan. Itsekin olen ihan perus "duunari", niin ei oikein mee keksit tasan, jos sairaanhoitajille maksetaan samanverran.
Näinhän se on. Mutta mielestäni tuossa ei oikeastaan ole kyse edes koulutuksesta, vaan palkka pitäisi rinnastaa työn raskauteen. Sairaanhoitajan työ on omalla tavallaan tosi rassaavaa, ja palkka työn raskauteen nähden ihan surkea. Onhan noilla tietysti minunkin mielestäni jonkinlainen vastuu, mutta jos kustaan linssiin vuositolkulla, on noillakin oikeus lakkoilla. Vähän vihaksi pistää :?
Joo unohdin mainita ton asia. Ja kaikki se vastuu... Itte yritän karttaa muutenkin aina kaiken vastuun, niin en sillä perusrahalla kyllä todellakaan tekis tota hommaa :shock:
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

aphos wrote:Mielestäni sairaanhoitajat ansaitsisivat ehdottomasti lisää liksaa, väh. 300€. Pakkolaki on orjatyötä. Kokoomus näyttää taas todella Eurooppalaista mallia. Mielipiteitä, kiitos..
Samaa mieltä, ansaittu korotus joka varmaan aika pian järjestyykin. Kokonaan eri asia on, saako itse kukin työnsä takaisin, mutta varmasti aikuinen ihminen tietää, mitä irtisanoutuminen tarkoittaa.

Pakkolailla ei muuten pyritä saamaan ketään orjatyöhön, kyllä siitä maksetaan palkkaa. :D Nyt tästä saatiin kaiketi hauska peli, ei tarvitse mennä jos osaa olla taitavasti "tavoittamattomissa". Vähän urheiluhenkeä mukaan eikä rutista, piilosille siitä kuin olisitte jo!
AD_HD @ synirc
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Lisää liksaahan ne ansaitsisivat.

Mutta toisaalta minua ainakin turhauttaa katsella tätä suomalaissosialistista ay-liike -mafiaa joka jähmeyttää työmarkkinat.

Aina voi ottaa loparit. Norjasta saa hoitohenkilökunta ainakin helkkarin hyvää palkkaa Suomeen verrattuna. Etä silleen, help yourself... anteeksi että sanoin mielipiteeni.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Palkka ja pakkotyölaki molemmat naurettavia. Sama perusliksa kuin muille AMK:n käyneille, ja siihen vuoro/vaativuusbonukset päälle. Sit ois palkkaasia kunnossa.
Assumption is the mother of all fuckups.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Delirium Tremens wrote:Pakkolailla ei muuten pyritä saamaan ketään orjatyöhön, kyllä siitä maksetaan palkkaa. :D Nyt tästä saatiin kaiketi hauska peli, ei tarvitse mennä jos osaa olla taitavasti "tavoittamattomissa". Vähän urheiluhenkeä mukaan eikä rutista, piilosille siitä kuin olisitte jo!
Jep, paitsi että Kokoomus-mulkut voisivat vetää sellaisen muuvin että: "Nyt on poikkeustila, ei ole varaa maksaa täyttä palkkaa, säädetäänpäs laki". En ihmettelisi yhtään. Mun mielestä tollanen lakien hatusta vetäminen on merkki surkeasta johtamistaidosta ja politiikasta.

Tämä on vaan yksi asia muiden joukossa. Tulin tuossa Sörkan läpi kotiin yksi päivä, Helsinginkadulla näky oli kun suoraan venäjältä. Hyvinvointi-maassamme porukka jonottaa leipää, ja puolet ihmisistä menee paniikkiin, kun valtion alko-monopoli pistää ovet lukkoon. Nuoriso oireilee, ja porukka napsahtelee. Mitä tekee hallitus? Heittää lisää pökköä pesään.

Mitäköhän Katastrofi-Katainen saa vielä aikaiseksi, kolme vuotta vielä jäljellä.. *vuodatus*

Noh, pääsivätpä sopuun. 8)
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

powergrower wrote:Palkka ja pakkotyölaki molemmat naurettavia. Sama perusliksa kuin muille AMK:n käyneille, ja siihen vuoro/vaativuusbonukset päälle. Sit ois palkkaasia kunnossa.

JUURI NÄIN! samaaa mieltä.
wtf
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tavallaan sitä kaipaa Kekkosen ajan Suomeen... kun rautatieläiset koittivat lakkoon niin UKK sanoi että VITUT ETTE MENE! Eikä kukaan vikissy.

No, se on se suomalainen orjamoraali, tai jotain...
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Image
tila saha
Lepakko

Post by tila saha »

en osaa sanoa mut ALKOn lakko osu vyön alle.
vittumäpoltanpäiväkodin!