Unikon kasvatuksesta talon sisällä

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jan
Karvakuono

Unikon kasvatuksesta talon sisällä

Post by jan »

Preludium: Kaikki asiaan liittyvä relevantti ja epärelevantti tieto on varmasti netissä käsillä. Tarkoitus on kuitenkin saada hyvin konkreettinen ja suoraviivainen tietopaketti asiasta tänne, tähän ketjuun. Eli siitä, miten kasvattaa unikko siemenestä täysikasvuiseksi. Eli kaikki joilla on rakentavaa sanottavaa, kommentoikaa. Muita pyydän kohteliaimmin pysymään nahoissaan. Eli kommentit jotka eivät hyödytä tätä ketjua, pyydän jättämään kirjoittamatta (kuten katso sieltä ja sieltä...), ja taas asiaa eteenpäin vievät tiedot taas kirjoitetaan tänne. Tästä aiheesta oli ketjua jo aiemminkin, mutta se osoittautui sangen huonotasoiseksi pitkälti egoisitviisastelijoiden takia. Eli ei tuhota tätä ketjua, vaan pydytään täysin asialinjalla, aiheen tiimoilla. Ketjun tarkoituksena ei myöskään ole tarkoitus käsitellä unikon sisäviljelyn rationaalisuutta/mielekkyyttä, moraalia, tai legaliteettisia asioita. Eli ei puututa näihin. Kirjoitetaan vain ja ainoastaan em unikonkasvatusprosessista, miten se saadaan onnistumaan parhaiten.

Siemeniä minulla on. Niitä on otettu hyvien lajikkeiden kodista talteen, ja tarvittaessa niitä voi ostaakin lisää, ne ovat "kustannustehokkaita".

Millainen on tila, jossa voisi viljellä menestyksekkäästi aika hyvän määrän kasvia? Riittäisikö vaikka 3mx3m huone?

Minkälaiset ovat hyvät kasvatusruukut/alustat? Kasvi tarvitsee tilaa juurille syvyyssuuntaan, ja myös läheiseen kasviin tulee olla sopiva matka. Olisiko esim 1m pitkä loota hyvä, jossa pohja 30cm x 30cm? Pitääkö olla isompi? Kuinka tiheään kylvetään? Unikkohan ei pidä kasvualustaqn vaihdoksista, joten on sama kylvää lopullisiin purkkeihin?

Missä vaiheessa harvennetaan?

Miten ja milloin latvotaan (ilm tärkeä)?

Millainen kastelu ja substraatit eri vaiheissa?

Millainen valaistus eri vaiheissa? Millaiset lamput ovat hyviä, määrä, etäisyys kasveista...?

Millainen lämpötila eri vaiheissa? Ilman kosteus ja tuuletus? Keinotekoisesti lisää CO2:ta?

Harwesting: Miten saadaan opa talteen (joo, Hidas puutarh...)? Viiltojen instrumentit, tekniikka, frekvenssi, kesto, miten kerätään?

Mitä tehdään aineelle jatkossa?

Onko ketään niin asiantuntijaa, joka osaisi arvioida opan määrän per esim 100 kotaa? Hitaan Puutarhurin 30g/kota ei pitäne paikkaansa?

Tässä nyt alkuun kommentoitavaa! Kiitos jo etukäteen!
Tofupekoni
Kameleontti

Re: Unikon kasvatuksesta talon sisällä

Post by Tofupekoni »

Image
Last edited by Tofupekoni on Thu 14 Feb 2008, 07:39, edited 1 time in total.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
jan
Karvakuono

Post by jan »

Joo Hidas T P käsittelee ulkokasvatusta. Toki moni asia pätee niin ulkona kuin sisälläkin.
Toi toinen threadi on aikamoinen sillisalaatti. Tietoa siellä on, kuten myös epävarmaa tietoa, kuten myös puhdasta väärinkäsitystä. Nämä kun sitten sekotetaan sotkuksi niin tulee em kaltainen threadi. Olen mä senkin lukenut, mutta kiinnostuneita palvelisi paremmin selkeä teksti, jonka tekemiseen yritin kannustaa porukkaa.

Hyvä jos riittää intoa ja tietoa asiaan liittyen.

Edelleen: Jos ei ole sanottavaa niiin älä sano.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Äh! miten mä missasin noin hyvin sun pointin tosta viestistä? No, voisin editoida pois ton edellisen viestin ja voitais siirtyä asiaan.

Paitisi, ettei mulla ole omakohtaista kokemusta, vaan vain välillistä tietoa ystäväni kasvatuksista, että, eli, elikkä enhän mä vie asiaa nyt ollenkaan eteenpäin... :roll: :oops: :?
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
jan
Karvakuono

Post by jan »

Voi olla että se olisi aika epäkäytännöllistä muutenkin. Kai pitää odottaa muutama kk...