Kipulääkkeet

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Joniitti
Apteekki

Kipulääkkeet

Post by Joniitti »

Jostain tarvitsisi saada vahvoja kipulääkkeitä kunnei apteekistakaan ilman reseptiä suostuta myymään. Vasemman nilkkani menin rappukäytävässä vinksauttamaan noin 2 viikkoa sitten ja ei millään tahdo hellittää..

---> Keskuastelua norm. vahvemmista kipulääkkeistä, niiden saannista ja sivuvaikutuksista.. jos täällä nyt ketään löytyy jolla tietoa aiheesta olisi..

EDIT (niin ja tämä voisi kuulua paremmin tonne stimuloiviin, vaikkei päihteistä "välttämättä" ole kyse).
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Menet näyttämään lekurille jalkaasi, niin lekurin harkinnan mukaan saattaa määrätä jotain. Turhaa mennä turhaan valittelemaan ja vaatimaan lääkitystä, sitten käy vain niin lopulta ettei saa kun on tarvetta.

Tramadoli ja kodeiini taitavat olla yleisimmät määrätyt kipulääkkeet. Tramadoli stimuloi kyllä(serotoniergisten vaikutustensa vuoksi), mutta on opioidi samoin kuin kodeiini, joka ei stimuloi. Kyllä tämä on ihan oikealla alueella
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Ei siinä pakosti muu auta kun lääkärille suunnata kulkunsa...

Näiden kahden yleisimmän opiaatin ja opioidin, kodeiinin ja tramadolin, lisäksi lääkäri saattaa tarjota vahvempia tulehduskipulääkkeitä (joista ei kannata viihdettä hakea jos niin haluis) kuten Voltaren rapidia. Nyrjähtäneen nilkan olessa kyseessä en ihmettelesi vaikka ibuprofeeniakin tarjoaisivat, mutta kukaanhan meistä ei voi tietää minkälainen lääkäri sinun kohdallesi sattuu jotenka kokeilemalla selviää...
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

Aina tämä sama kierre --> menet terveyskeskukseen, lääkäri tutkii jalkasi ja kertoo vaivan vaikka sen itsekkin jo pääosin tietäisit, kirjoittaa lähetteen röntgeniin, röntgenistä takaiosin lääkärille ja lääkäri kirjoittaa sinulle reseptin burana 800, ibumaxia tai muuta vastaavaa joita saa popsia useaan otteeseen päivänaikana, että pystyisi kävelemään.

Kaverini ukolla kuulemma joitan niin vahvoja lääkkeitä, että jalka ei tuntuisi enää, eikä mikään muukaan paikka jos tulisi jotain kompuroitua.. En nyt välttämättä ole ajamassa takaa mitään mistä voisin tälläisiä hankkia, keskustelua lähinnä.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Joniitti wrote:Aina tämä sama kierre --> menet terveyskeskukseen, lääkäri tutkii jalkasi ja kertoo vaivan vaikka sen itsekkin jo pääosin tietäisit, kirjoittaa lähetteen röntgeniin, röntgenistä takaiosin lääkärille ja lääkäri kirjoittaa sinulle reseptin burana 800, ibumaxia tai muuta vastaavaa joita saa popsia useaan otteeseen päivänaikana, että pystyisi kävelemään.
Pitänee varmaan mennä yksityiselle, siellä saa yleensä parempaa hoitoa. Tosin rahaakin siihen uppoaa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Pitää sanoa sille lääkärille, että ei halua mitään lällykamaa, kun tietää ettei se toimi. Itse sanoin suoraan, että antaa Tramalia selkäkipuihin ja niinhän se sitten antoi. Kun ei nuo buranat sun muut toimi. Miksi pitäisi mennä ostamaan apteekista lääkkeitä jotka ei auta?
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

No ei pidäkkään, täytyy ensikerralla sitten jos jotain vastaavaa sattuu. Kyllä tämä tästä...
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

arvauskeskuksissa pitää olla TODELLA päättäväinen ja erittäin vaativa jotta määräävät mitään, ja pitää aina itse sanoa jos haluaa opiaatteja tai bentsoja.....
yksityiseltä ne saa ne oikeet lääkkeet mistä on jotain hyötyäkin vaikka syö reseptin mukaan, siitähän siinä yksityisessä maksetaan että saadaan niitä parempia lääkkeitä kun ei terveysasemalla määrätä mitään....

itse sain lääkärini "alistumaan" tahtooni ja nyttemmin saan itse sanella oman lääkitykseni ( ei mitään älyttömyyksiä kuitenkaan :D ) 8) 8)
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

jesuiitta wrote:...lääkäri saattaa tarjota vahvempia tulehduskipulääkkeitä (joista ei kannata viihdettä hakea jos niin haluis) kuten Voltaren rapidia.
Polttaa minulla mahassa yhtä pahasti kuin runsas ibuprofeeni tai asetyylisalisyylihappo. En siis käytä. Diklofenaakkia en sitä suuremmallakin syyllä; tasan kerran olen polttanut ihoni, ja se oli naamasta, ihan normaali kesäpäivänä tämän vaikutuksen alaisena.
AD_HD @ synirc