Minuuden todellisuus

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thoxium

Minuuden todellisuus

Post by Thoxium »

onko tää musiikkia vai onko tää unta, tunnen menneisyyden, tunnen tulevaisuuden, tunnen äänen, tunnen ajatuksen, tunnen näkemäni, tunnen menneisyyden

onko tää siis huumetta vai onks tää tajunnan virtaa, tajunta ei ainakaan uutta koe tai mennettä muista, liikutaan siis kai feritikaalisesti taas päi?

fraktaalisia ajatuksia ajasta taaksepäin, nostalgian kaipuu vie mut poispäin, tunnen siis kaiken taaspäin

ajatuksia pieniä, tekoja isoja, mutta olenko kaikkea kokenut kuitenkaan? ajatukset venyy taaksepäin, olisin kuin kaikki pysähtyisi. elämä imetään tyhjäksi, meen taas alaspäin. onko tää kuolemaa vai onko tää psykoosia. kaikki leijailee mun silmillä, flaschbackina koen taas kaiken.

psytynkö tästä nauttimaan, kun kaikki on psykedeelistä? kosmista, vitun syvällistä koen eläväni. olenko koskaan ennen tämmöistä kokenut?
uusi tunne siis, miten tajunta todella laajenee ultimaattiseen äärettömyyteen. olisin kuin sielunkuvassani, näen kaiken usvaisesti?

hetkinen!

olenko unessa vai siis olenko olemassa? miksi äänet mitä kuulen - ovat jo tapahtuntta? mua revitään pala palaselta joka puolelta ja joka puolelle? olisin kuin olemattomassa maailmassa, olisin kuin elämättömässä elämässä, taiteettomassa taiteessa, kaikki tuntuu absurdisen kieroutuneelta ja sairaalta.

unta? kyllä vaan, todella väkevää unta, unta todellisuudesta, kyllä unta! olenko siis typeryys? tunnen olevani typeryys, viissas, tunne olevani älykäs. oho, lösyinkö oman persoonallisuuden? Miksi tunnen oloni niin minuksi? olenko koskaan edes itseäni tuntenut? Miksi tunnen itsen iläpikotoisin, se kun olisin oikeasti minä?

olenko koskaan ennen itseäni tuntenut näin hyvin? koen usvaisen sekavuuden, tunnen usvaisen hulluuden, tunnen olevani osa kosmista todellisuutta. usvaiset äänet mua tuntus eteenpäin vievän, tulevaisuuden kaipuuta. menneisyys kaipuuden häviäminen, eli siis todellisuuden pakoilua nostlagiaan. vanhan jo koettua uudelleen kokemista? tuntea siis menneisyys? tuntea menneisyyden äänet, hetket, visuaalisen puolen, kuin unenomaisesti uudelleen jo nähtynä unena?

tulevaisuuden kaipuutta tulisi nähdä uuden elämänä kokemisen haluna, keskittyä tulevaan uuteen kokemukseen, ääneet, kaikkien aistien kautta.

olo paulautuen hiljalleen takaisin, huomaankin olevani tässä hetkessä. tunnen palautuvani maan pinnalle. rauhallisen musiikin sästykseelä palaen menneestä ja tulevasta, tullen yhä enemmän itseeni tähän hetkeen. kaiken uuden jo kokeneena ja vanhan kokenettomana olo tuntuu jo lähes kokeneena vain tämän hetken.

äänet, kuva, tuneet vie muta takaisin todellisuuteen, loppuuko tää uni siis? hullulta kuulostaen en itsekään ymmärrä tätä kaikkea.

jotain typerää en tekisi kuten ajatuksia, minuutta ja kokemustani tästä hetkestä en vannoisi virallisena totuutena. olen ihminen joka kokee ajan hienona asiana, se vie hetkestä hetkeen, onnesta onneeen, tuskasta tuskaan, palautumisesta palautumiseen. Tunnen siis kokevani ihmisen elämää. sitä elämää tarkastellen tuntuu siis mahdottomalta epäille olevan ainut ajatteleva ihminen maan päällä.

olen ihminen joka kokee aistien kautta, olen ihminen joka kokee kehonsa osaa minuuttaan, mieleni osaatta minuuttaan. olen kokonaisuus, ruumiin ja mielen kokonaisuus. miksi tunnen nuo äänet sanken tutuiksi, miksi koen ajan niin sanken tutuksi? ehkäpä tämä on osa minuuttani - egoani. tulenko koskaan syntymään uutena, tulenko koskaan syntymään vahana? entä uudelta ja vanhalta, pystynkö koskaan näkemään niiden eroja? en, sillä olen ihminen.

Koen ja käsitän ajan osana todellisuutta, ihmisen mieli tuntee tämän kaiken osana itseään, sillä se on luonnollista. on siis hyvinkin ymmärrettävää toimintaa ihiseltä luulla itseään ainoana ajattelevana ihmisenä. minua on siis muissakin, nekin ovat omaa minuuttani. he ovat ihmisiä, siksi me olemma kaikki yhtä minuutta, yhtä isoa egoani, osana sitä. tajuntani siis hajoaa, palasiksi atomeiksi, takaisin jokaiseen ihmiseen.

olenko menossa takaisin hulluun minääni? onko se edes hullua, ehkä tää kaikki onkin vain mun kuvitelmaa. ehkäpä olen unessa, sillä todellisuus tuntuu unelta. olen nyt unessa, herättyäni palaan takaisin todelliseen minääni, en ymmärrä siis koko elämää, tai edes prosenttia siitä, käsitän kuitenkin minuuden.

minuus on tärkein asia ihmisessä itsessään, ilman minuutta ei olis ihmistä, olisi vain ruumis ilman sielua. olisi sätynukke, joka toimisi robotinomaisesti, tekoälyä ei olisi, olisi vain kirjoitettua älyä, siitä mitä pitäisi kokea ja mitä ei.

minuudeni kautta tämän kaiken käsittää, elämä on psyvää minuutta ja koettuani elämää. olen hetkessä, osa minään, egoni on osaa tätä aikaa.

näen lopettavani tämän kirjoitelman pitkälti sen takia koska koen oloni hyvin omakseni, olen tätä hetkeä, olen ihminen, hyvin viisas, hyvin tyhmä. hyvin lojaali, hyvin epälojaali. hyvin kohtelias hyvin epäkohtelias. olen siis hyvin kokenut kokemattomasta. minäni koostuu ajatuksistani, minun ajatuksistani, myös minun näkemästäni, kokemastamani, kuulemastani, olen osa tätä kokonaista todellisuutta, jonka kokee pitkälti minänsä kautta.

ellen olisi minäni, en olisi minä, olisin tekoälytön robotti, olisin ohjelmoitu todellisuus, matrixia?

hmyilyttää, silä löysin itseni, jonka ole nkadottanut menneisyydessä. olisin kuin väärä ihminen kehossani vähän aikaan, olisin kuin vaellellut tietämättömyydessä, ymmärtämättä oikeaa elämää. palaudunko siis takaisin minääni.
Dexma
Moderator

Re: Minuuden todellisuus

Post by Dexma »

Elämä on psykedeelistä eikö vain...?
tRip
Moderator

Post by tRip »

..unessa kaikki on mahollista ;)
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

tRip wrote:..unessa kaikki on mahollista ;)
Unikin on elämää... Elämässä kaikki on mahdollista...
tRip
Moderator

Post by tRip »

Kylkyll kaikki on mahollista..
Pitää vaan uskoo ittensä.
Thoxium wrote:hmyilyttää, silä löysin itseni, jonka ole nkadottanut menneisyydessä. olisin kuin väärä ihminen kehossani vähän aikaan, olisin kuin vaellellut tietämättömyydessä, ymmärtämättä oikeaa elämää. palaudunko siis takaisin minääni.
Mä taidan kanssa vihdoin olla taas tekemisissä oman itteni kanssa, jonka joskus kauan aikaa sitten hukkasin jonnekin matkan varrelle. Tai ehkä se vaan hajosi miljooniin sirpaleihin.
Mut mä oon mä.. se on ollu aika hienooo tajuta.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala.

Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala.

Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala.

Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala.

Toivottavasti jonain päivänä opin elämään?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Poliklinikka wrote:Hauki on kala,
Mistä tiedät? Oletko varma?
bUkkA

Post by bUkkA »

Dexma wrote:
hauki on sukellusveneen perämoottoreita valmistava merkki
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Thoxium wrote:ellen olisi minäni, en olisi minä, ... olisin ohjelmoitu todellisuus
Onko noiden välillä ristiriitaa, onko kyseessä mielestäs väistämättä joko-tai?

Aiheeseen väljästi liittyen:
"Universe is non-simultaneously apprehended. What? The universe consists of non-simultaneously apprehended events which means that any belief system or reality tunnel you've got right now is gonna have to be revised and updated as you continue to apprehend new events later in time, not simultaneously. You can't apprehend, you can't comprehend, you can't conceive, you can't understand the whole universe at once.
(...)
Universe is non-simultaneously apprehended. As we go through our lives, minute by minute, second by second, day by day, we're never perceiving the same universe that we perceived. If we are, it's because we've stopped paying attention. That's why you get bored: You're not paying attention. We can't apprehend the whole universe right now, the past, present and future and all spacetime.
(...)
That means our knowledge of any particular time is knowledge of part of the universe. Tomorrow we'll know more. Maybe not much more, maybe a lot more. Who knows?" --Robert Anton Wilson
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Dexma wrote:
Jos et oo varma, niin ehkä muutama toisto lisää tuo tiedon.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.