Sosiaalisuuspäihteet
-
ihmislaji
- Psykonautti
Sosiaalisuuspäihteet
Ihan ekaksi tervehdys uudelta keskustelijalta! Vaultia on aina silloin tällöin tullut selailtua, mutta nyt vihdoin jaksoin rekisteröityäkin.
Koitin etsiskellä hieman, mutta tämän aiheen tiimoilta ei varsinaisesti löytynyt threadia, joten avaanpa itse keskustelun. Eli mitä päihteitä olette kokeneet toimiviksi auttamaan sosiaalisissa tilanteissa (sekä bileissä että arkielämässä)?
Itselleni ehdoton ykkönen on, ainakin tällä hetkellä, alkoholi. On vain alkanut ottamaan päähän, kun hauskasta illasta ei välttämättä enää muista aamulla juuri mitään. On voinut saada uusia kavereita edellisen illan aikana, mutta mitä hyötyä niistä on, jos ei muista nimiä eikä naamoja enää seuraavalla kerralla... Jotain muuta pitäisi siis saada alkoholin tilalle, tai edes rinnalle, niin ettei sitä kaljaa tarvitsisi kiskoa ihan ylenmäärin. Eikä arkipäivinä oikein viitsi kovin paljon juopotella, etenkään töissä.
Ekstaasia joskus suositeltiin minulle, pienissä määrissä (eli puolisen nappia tms.). Mutta jotenkin saan siitä liian hyvän olon, ja tekee vain mieli nauttia siitä olosta eikä jutella muiden kanssa. Tuntemattomiin ihmisiin tutustuminen ei onnistu.
Happoa olen muutaman kerran ottanut, mutta aina yksin. Se kuitenkin saa mielikuvituksen laukkaamaan sen verran mukavasti, että periaatteessa sekin voisi toimia (toki vain pienellä määrällä). Kaukaa haettua? Ehkä, mutta taidan kokeilla seuraavan kerran kun saan happoa käsiini. Mutta siitäkään tuskin on apua pitkällä tähtäimellä, eli turha napsia joka kerta kun lähtee ulos kämpästä?
Entäs stimulantit? MDPV vaikutti kokemuskertomusten mukaan kokeilemisen arvoiselta. Tai Desoxypipradrol? Stimulanteissa olisi sekin positiivinen puoli, että ne varmaan tekemään muutakin kuin sosialisoitumaan (olen perusluonteeltani aika laiska). Ja näitä kahta mainittua ei ole ainakaan vielä kielletty, joten sekin olisi ihan positiivinen ulottuvuus. Voisi ehkä jopa käyttää ihan arkisin.
Koitin etsiskellä hieman, mutta tämän aiheen tiimoilta ei varsinaisesti löytynyt threadia, joten avaanpa itse keskustelun. Eli mitä päihteitä olette kokeneet toimiviksi auttamaan sosiaalisissa tilanteissa (sekä bileissä että arkielämässä)?
Itselleni ehdoton ykkönen on, ainakin tällä hetkellä, alkoholi. On vain alkanut ottamaan päähän, kun hauskasta illasta ei välttämättä enää muista aamulla juuri mitään. On voinut saada uusia kavereita edellisen illan aikana, mutta mitä hyötyä niistä on, jos ei muista nimiä eikä naamoja enää seuraavalla kerralla... Jotain muuta pitäisi siis saada alkoholin tilalle, tai edes rinnalle, niin ettei sitä kaljaa tarvitsisi kiskoa ihan ylenmäärin. Eikä arkipäivinä oikein viitsi kovin paljon juopotella, etenkään töissä.
Ekstaasia joskus suositeltiin minulle, pienissä määrissä (eli puolisen nappia tms.). Mutta jotenkin saan siitä liian hyvän olon, ja tekee vain mieli nauttia siitä olosta eikä jutella muiden kanssa. Tuntemattomiin ihmisiin tutustuminen ei onnistu.
Happoa olen muutaman kerran ottanut, mutta aina yksin. Se kuitenkin saa mielikuvituksen laukkaamaan sen verran mukavasti, että periaatteessa sekin voisi toimia (toki vain pienellä määrällä). Kaukaa haettua? Ehkä, mutta taidan kokeilla seuraavan kerran kun saan happoa käsiini. Mutta siitäkään tuskin on apua pitkällä tähtäimellä, eli turha napsia joka kerta kun lähtee ulos kämpästä?
Entäs stimulantit? MDPV vaikutti kokemuskertomusten mukaan kokeilemisen arvoiselta. Tai Desoxypipradrol? Stimulanteissa olisi sekin positiivinen puoli, että ne varmaan tekemään muutakin kuin sosialisoitumaan (olen perusluonteeltani aika laiska). Ja näitä kahta mainittua ei ole ainakaan vielä kielletty, joten sekin olisi ihan positiivinen ulottuvuus. Voisi ehkä jopa käyttää ihan arkisin.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Re: Sosiaalisuuspäihteet
Yleiset lailliset. Kannabis.
Koen isona päämääränä päästä kokonaan eroon "sosiaalisen päihteen" tarpeesta. Tai oikeastaan sellaiselle ei ole tarvettakaan, vaan jokin pakkomielle. Ainakin alkoholin käytön kokonaisvaikutus on ollut negatiivinen.
Koen isona päämääränä päästä kokonaan eroon "sosiaalisen päihteen" tarpeesta. Tai oikeastaan sellaiselle ei ole tarvettakaan, vaan jokin pakkomielle. Ainakin alkoholin käytön kokonaisvaikutus on ollut negatiivinen.
AD_HD @ synirc
-
Thoxium
Lakka/gamma, ihan helvetin sosiaalinen, euoforinen ja empaattinen olo.
-
Ahab
Sama juttu ja psykedeeleillä olen saanutkin muokattua itseäni avoimempaan suuntaan. Siis niin että osaa olla avoin selvinpäinkin eikä vaan sen tripin aikana.Delirium Tremens wrote:Koen isona päämääränä päästä kokonaan eroon "sosiaalisen päihteen" tarpeesta.
Mutta vastatakseni kysymykseen niin koita vähentää alkoholia ja korvata sitä kannabiksella, ne täydentävät toisiaan. Tai tuntuu että kannabis blokkaa niitä alkoholin negatiivisia vaikutuksia. Sativaisen kannabiksen vaikutukset koen sosiaalisemmaksi kuin indicaisen kannabiksen.
Pari kertaa olen kokeillut deksamfetamiinia ja se kyllä tekee tosi sosiaaliseksi mutta en tykkää siitä sen takia kun sitten ei tunnu esim. pilven vaikutukset oikein missään.
LSD tekee myös oloni hyvin sosiaaliseksi ja kirkkaaksi mutta en tiedä suositella kun en voi olla varma että muiden kokemus on samanlainen.
-
Dexma
- Moderator
Alprazolaami...!!!!ihmislaji wrote:Ihan ekaksi tervehdys uudelta keskustelijalta! Vaultia on aina silloin tällöin tullut selailtua, mutta nyt vihdoin jaksoin rekisteröityäkin.
Ehdoton ykkönen... Meinaan lähtee ihan mikä vaan pelko pois... Toisaalta vaatii pikkaisen harjoittelemista ja kokemusta jottei nukahda kesken sosiaalisen tilanteen...
-
Aukikco
- OD
miedot psykedeeliannokset voivat kyllä lisätä tosi paljon sosiaalista avoimuutta ja herkkyyttä. riippunee kuitenkin paljon siitä, kuinka sinut on itsensä kanssa, niin selvänä kuin tripilläkin. mutta olen ite aikoinani paljonkin yllättynyt siitä kuinka psykedeelit tosiaankin tuntuvat helpottavan sosiaalisia tilanteita. toisaalta olen kyllä hyvin sosiaalinen selvänäkin, ja oletan tämän olevan aika merkittävä pohja sille et psykedeelit näin toimivat.
jotenki vaan tuntuu et on helpompi luovia kaikenlaisissa virroissa.
jotenki vaan tuntuu et on helpompi luovia kaikenlaisissa virroissa.
-
ihmislaji
- Psykonautti
Tavallaan olenkin jo päässyt eroon sen tarpeesta. Nykyään ei tule pahemmin stressattua mistään sosiaalisista tilanteista. Mutta se ei vielä tarkoita, että sosiaalisissa tilanteissa pärjäisi hyvin. Se vain tarkoittaa, ettei saa mitään ahdistusta tahi panikointia siitä, jos ei pärjää hyvin. Voin ihan hyvin jäädä illanvietossa jumittamaan jonnekin sohvan nurkkaan, kuuntelemaan musiikkia ja seuraamaan muiden ihmisten toimintaa. Kuitenkin esimerkiksi vastakkaisen sukupuolen lähestymisen kannalta olisi huomattavasti parempi, jos olo olisi paljon sosiaalisempi ja saisi suusta ulos jotain muutakin kuin "moi".Delirium Tremens wrote:Koen isona päämääränä päästä kokonaan eroon "sosiaalisen päihteen" tarpeesta.
Sen olisi voinut tietty mainita jo tuossa aloitusviestissä, että kannabis ei sovi minulle tähän tarkoitukseen. Se vaan jumittaa pään ja tekee entistä enemmän epäsosiaaliseksi. Sinänsä kyllä ihan mukava ja rentouttava päihde.
Lakkaa/gammaa en ole ikinä tullut kokeilleeksi, mutta ehkäpä nekin voisivat olla ihan päteviä.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
-
eNZYMe
- OD
Eipä ole tätä tullut vedettyä toviin, mutta samaa mieltä. GHB/GBL on kyllä aika ultimate bile huume. Vähän kun alkoholin kaikki hyvät puolet + erittäin positiivinen ja euforinen olotila. Toimii sosiaalisisiin tilanteisiin boostina erittäin hyvin ja plussana armoton panetus yleensä. Sen kun lisää sosiaalisuuteen niin varmasti saa jotain aikaiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa.Thoxium wrote:Lakka/gamma, ihan helvetin sosiaalinen, euoforinen ja empaattinen olo.
Itse ainehan on turvallinen ja ei toksininen, mutta överit on mahdollista vetää. Todella varovainen annostuksen kanssa ja ei muita keskushermostoa lamaavia aineita sekaan (alkoholi, bentsot, opiodit).
Yksistään tohon ei kyllä kuole jos ei tukehdu oksennukseen, mutta overit ovat erittäin epämiellyttäviä. Huimausta, oksentelua päänsärkyä ja taju saattaa lähteä.
-
mentalhell
- Kameleontti
Bentsot, gbl ja stimulantit sanoisin. Alkoholi myös mutta tahtoo tehä ikäviä tapahtumia siinä sosiaalisuudessaan. MDPV ja metyylifenidaatti nostaa sosiaalisuutta melko hyvin. Piri samoin.
-
lanttu
- Apteekki
Amfetamiini on aika perseestä ja mdma on kans aika perseestä kokaiini on aika perseestä tommosilla perseestä olevilla saa ittensä aika sosiaaliseksi en itte ainakaa kannabiksen kautta saa mtn muuta kun sen mitä aina saan eli ei sosiaalinen olo tai sit on sos olo mut pitää olla saman henkisii ihmisiä seuras! Nyt ku on alkanu taas ottaa deelei vähä niin muistaa joo tosiaa sosiallisuuden kuin LSD luo kaiken täydelliseksi
mutta en tartte mtn et en vois olla sosiaalinen. Viel valitettavasti joutuu muutaman santun nappaa päiväs
mutta en tartte mtn et en vois olla sosiaalinen. Viel valitettavasti joutuu muutaman santun nappaa päiväs
wtf
-
tropic
- Apteekki
Ei ainakaan kannata ottaa tavaksi sitä että ottaa aina sosiaalisiin tilanteisiin jotain douppia. Bentsot pienillä annoksilla voi olla ihan ok joskus, mutta siitä saattaa muodostua helposti tapa. Itse olen huomaamattani toisinaan tottunut ottamaan koulupäivän piristeeksi jotain bentsoista ja siitä on alkanut muodostua ikävä tapa, sillä aikasemmin olin ihan sosiaalinen muutenkin, mutta bentsot poistaa turhia kelailuja ja tekee esim. tylsistä tunneista rennompia, mutta kuten totesin tosi huono tapa sinänsä, vähän kuten tapatupakointi.
Dexedrine on itselleni aika sopiva päihde sosiaalisiin tilanteisiin mm. juuri koulussa olemiseen. Tosin en saa sitä oikein mistään.
Parhaiten sosiaaliset taidot kehittyy kun on vain oma itsensä, eikä kelaile turhia. Bentsoista olen hyötynyt sen verran että on oppinut kommunikoimaan tuntemattomien ihmisten kanssa ilman ylimääräisiä kelailuja ja näin on tutustunut helpommin uusiin ihmisiin ja sitten jatkossa on helpompaa, eikä tarvitse mitään douppia siihen enää kun on oppinut olemaan oma itsensä välittämättä turhista asioista.
Nyt kun on sopeutunut uuteen kouluun ja tutustunut uusiin ihmisiin, tuntuu turhalta pilata fiiliksiä doupeilla. Tosin joihinkin tilanteisiin on ollut hyvä että on ollut rennossa tilassa jonkun psykoaktiivisen substanssin vaikutuksessa. Tai en tiedä. Kyllä elämä ja tunteet kannattaisi vaan koittaa ottaa vastaan ilman mitään tilapäistä kemikaalista helpotusta käyttäen. Sehän se on joka kasvattaa ihmisen lujuutta ja selviytymis taitoa.
Dexedrine on itselleni aika sopiva päihde sosiaalisiin tilanteisiin mm. juuri koulussa olemiseen. Tosin en saa sitä oikein mistään.
Parhaiten sosiaaliset taidot kehittyy kun on vain oma itsensä, eikä kelaile turhia. Bentsoista olen hyötynyt sen verran että on oppinut kommunikoimaan tuntemattomien ihmisten kanssa ilman ylimääräisiä kelailuja ja näin on tutustunut helpommin uusiin ihmisiin ja sitten jatkossa on helpompaa, eikä tarvitse mitään douppia siihen enää kun on oppinut olemaan oma itsensä välittämättä turhista asioista.
Nyt kun on sopeutunut uuteen kouluun ja tutustunut uusiin ihmisiin, tuntuu turhalta pilata fiiliksiä doupeilla. Tosin joihinkin tilanteisiin on ollut hyvä että on ollut rennossa tilassa jonkun psykoaktiivisen substanssin vaikutuksessa. Tai en tiedä. Kyllä elämä ja tunteet kannattaisi vaan koittaa ottaa vastaan ilman mitään tilapäistä kemikaalista helpotusta käyttäen. Sehän se on joka kasvattaa ihmisen lujuutta ja selviytymis taitoa.
Can it be all so simple?
-
Aukikco
- OD
Riippuu täysin siitä, miten suhtautuu noihin kokemuksiin. Jos ajattelee, että SEHÄN ON VAAN AIVOKEMIAA, niin toki voi sitten olla ottamatta opikseen mistään kokemuksesta "kun se on epäaitoa".tropic wrote:Kyllä elämä ja tunteet kannattaisi vaan koittaa ottaa vastaan ilman mitään tilapäistä kemikaalista helpotusta käyttäen.
Kuitenkin, mieleen vaikuttavien substanssien vaikutuksilla nyt on tapana tarjota normaalista poikkeavia näkökulmia, ja näitä todellakin voi hyödyntää oppimisprosessissaan ihan niin paljon kuin tahtoo. Eniten kyse on omasta asennoitumisesta kokemuksiinsa. Mikä tahansa elämys voi rikastaa arkielämää, päihteissä tai ilman.
Vaikka päihteet muuttavatkin kokemusta, ei se inhimillisyys katoa sieltä alta mihinkään.
-
Dexma
- Moderator
Eilen pidin 4 mg aplrazolaameissa esitelmän koulussa... Olihan mun puhe vähän sekaista, mutta taisi olla ensimmäinen kerta viime vuosiin, kun ei jännittänyt esitelmän aikana, taisin jopa saada ihan hyvänkin numeron siitä. Vaikka vähän välitunnilla sitten porukka naureskelikin sitten mun "söperrykselle" ja senat sakaisin menoille...
-
Nexus
- Psykonautti
Top 3
1. Amfetamiini:
Ehdottomasti koska silloin tulee kiivaita ja pitkään kestäviä, joskus ihan hyviäkin keskuteluita. Musiikista, olosta ja mistä vain
2. Kannabis:
Erittäin hyvää läppää, naurua, iloista höpötystä kaiken maailman asioista. Tulee pohdittua paljon syvemmin
3. Alkoholi:
Joskus hyviä juttuja mutta, useammin vain kahden kännisen outoa mölinää
1. Amfetamiini:
Ehdottomasti koska silloin tulee kiivaita ja pitkään kestäviä, joskus ihan hyviäkin keskuteluita. Musiikista, olosta ja mistä vain
2. Kannabis:
Erittäin hyvää läppää, naurua, iloista höpötystä kaiken maailman asioista. Tulee pohdittua paljon syvemmin
3. Alkoholi:
Joskus hyviä juttuja mutta, useammin vain kahden kännisen outoa mölinää
You Live Just Once
-
tropic
- Apteekki
Hieno huomio. Ilmaisin asiaani hieman epäselvästi ja suppeasti.Aukikco wrote:Riippuu täysin siitä, miten suhtautuu noihin kokemuksiin. Jos ajattelee, että SEHÄN ON VAAN AIVOKEMIAA, niin toki voi sitten olla ottamatta opikseen mistään kokemuksesta "kun se on epäaitoa".tropic wrote:Kyllä elämä ja tunteet kannattaisi vaan koittaa ottaa vastaan ilman mitään tilapäistä kemikaalista helpotusta käyttäen.
Kuitenkin, mieleen vaikuttavien substanssien vaikutuksilla nyt on tapana tarjota normaalista poikkeavia näkökulmia, ja näitä todellakin voi hyödyntää oppimisprosessissaan ihan niin paljon kuin tahtoo. Eniten kyse on omasta asennoitumisesta kokemuksiinsa. Mikä tahansa elämys voi rikastaa arkielämää, päihteissä tai ilman.
Vaikka päihteet muuttavatkin kokemusta, ei se inhimillisyys katoa sieltä alta mihinkään.
Lähdin pohtimaan enemmänkin omaa kokemusta siitä että kannattaako mm. mainitsemiani bentsoja käyttää jatkuvasti sosiaalisten tilanteiden hallintaan arkielämässä. Jos kokee jonkin tietyn asian/asiat arkielämän sosiaalisissa tilanteissa vaikeiksi, niin ainakaan omalla kohdallani bentsoista ei ole siihen erikoisemmin ollut hyötyä. Toisaalta taas esim. kannabis kyllä tuntuu auttavan hyvin useimpiin tilanteisiin. Kannabis voimistaa itselläni tunteita, mutta juuri sopivasti, niin että pystyy toimimaan hyvin sosiaalisissa tilanteissa yleensä asiallisen luontevasti. En kuitenkaan lähde vertaamaan näitä kahta keskenään, koska on kysymys niin erilaisista päihteistä/lääkkeistä.
Päihteet muuttavat kokemusta ja avaavat uusia näkökulmia asioihin, kun oivaltaa asian niin. Ehkä bentsoistakin voi saada jotain irti ja saakin, mutta on vaan tullut huomattua että ainakin tapakäytössä ne vaan tukahduttavat sen luonnollisen avoimuuden, eikä asioista saa niin paljon irti välttämättä. Ei sillä ettenkö joskus olisi niitäkin kokenut oikein hyödyllisiksi, toisaalta ei mulla bentsoista ole erikoisemmin mitään muuta kokemusta kuin satunnaisista kokeiluista hetkellisesti lipsuneeksi tapakäytöksi, jonka lopetin, koska koin niiden hidastavan 'oppimisen' kasvua.
Monesti kyllä sosiaalisissa tilanteissa eri substanssien vaikutuksen alaisena tuttu ja 'tavallinenkin' tilanne saattaa rikastuttaa mieltä hienosti. Voi ehkä löytää jotain uutta ja hienoa ja tuntea sen uudeksi kokemukseksi, elämykseksi. Miedoissa psykedeeli oloissa, asioita on joskus hauska hoitaa ihmis vilinässä. Itselläni pienikin annos LSD:tä tekee olon tosi sosiaaliseksi ja biletyskin sujuu näppärästi.
Can it be all so simple?
-
Aukikco
- OD
Joo, mun tarkotus oli purkaa yleisesti "vaan aivokemiaa"-myyttiä. Bentsot nyt ei varmaan yleisesti oo hirveän opettavaisia vaikkapa ny sit psykedeeleihin verrattaessa, mutta koska tosi huonojenkin kokemusten kautta voi kasvaa, niin niissäkin kokemuksissa on potentiaalia.tropic wrote:Ehkä bentsoistakin voi saada jotain irti ja saakin, mutta on vaan tullut huomattua että ainakin tapakäytössä ne vaan tukahduttavat sen luonnollisen avoimuuden, eikä asioista saa niin paljon irti välttämättä.
Mut tosiaan kyl toiset asiat selvästi tuntuu kehittävimmältä ku toiset (:
-
Poliklinikka
- OD
Rauhottavat!