Omasta mielestäni pari ravintola-annosta voi nauttia.
Ajaminen vaikutuksen alaisena
-
Miasma
- OD
Ajaminen vaikutuksen alaisena
Mitä mieltä olette autolla ajamisesta humalassa taikka muiden aineiden vaikutuksen alaisena?
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
-
Shro
- Apteekki
-
Joniitti
- Apteekki
-
benelux fat
- Kameleontti
Kerran ajoin kännissä..
Tuloksena helvetinmoiset sakot ja kaksi vuotta seurantaa, eli kusitestejä ja maksatestejä sekä kriminaalihuollossa pahimmillaan kerran viikossa ravausta. Ei kiitos eva enää.
Tuohan oli kyllä kaikki ihan ansaittua. Pahemminkin olisi voinut käydä. Häpeän tuota tapausta helvetisti. Mutta ku mä olin niin tyhmä ja niin nuori!
Just.
Ei yhtään annosta jos rattiin on menossa.
Edit: Ihan pakko heittää np: Jukkapoika ja Jenkkarekka - Lunki Kuski
Tuloksena helvetinmoiset sakot ja kaksi vuotta seurantaa, eli kusitestejä ja maksatestejä sekä kriminaalihuollossa pahimmillaan kerran viikossa ravausta. Ei kiitos eva enää.
Tuohan oli kyllä kaikki ihan ansaittua. Pahemminkin olisi voinut käydä. Häpeän tuota tapausta helvetisti. Mutta ku mä olin niin tyhmä ja niin nuori!
Ei yhtään annosta jos rattiin on menossa.
Edit: Ihan pakko heittää np: Jukkapoika ja Jenkkarekka - Lunki Kuski
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
-
powergrower
- Kameleontti
-
Ahab
En ole koskaan ajanut autoa joten en ehkä osaa kuvitella millaista olisi ajaa autoa enemmän tai vähemmän päihtyneenä mutta siitä huolimatta tuomitsen moisen viisi-pisteisellä sydämmen räjäyttävällä kämmen tekniikalla. Olet sen jälkeen tuomittu istumaan ratissa lopun ikääsi sillä jos kävelet viisikin askelta niin...
No ehkei sentään. Kyllä siellä liikenteessä törttöilee selväpäisetki.
No ehkei sentään. Kyllä siellä liikenteessä törttöilee selväpäisetki.
-
W10
- Kameleontti
Kännissä ei todellakaan rattiin. Yhden keppanan nyt voi vielä nauttia ja ajaa, mutta ei oikeastaan enempää. Alkomittari olisi kätevä ainakin näin kesällä, kun ei sitä aamulla aina tiedä missä kunnossa on. Tramaleissa kerran tuli ajettua, mutta annos oli pieni ja nauttimisesta kulunut jo monta tuntia. Periaate on kyllä, että ei rattiin doupeissa.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
En missään nimessä kannata päihtyneenä ajamista, mutta vastustan jyrkästi nollatoleranssipolitiikkaa tässäkin asiassa. Se on sisäsyntyisesti itseä vahingoittava strategia.
Niin, olenko itse syyllistynyt juridisesti rattijuopumukseen? Kymmeniä kertoja. Olenko kuljettanut ajoneuvoa liikenteessä vaikutuksen alaisena? En.
Niin, olenko itse syyllistynyt juridisesti rattijuopumukseen? Kymmeniä kertoja. Olenko kuljettanut ajoneuvoa liikenteessä vaikutuksen alaisena? En.
AD_HD @ synirc
-
Asidyyli
- LD50
-
benelux fat
- Kameleontti
Kaksipyöräisillähän ei tunnetusti voi ajaa ihmisiä tai muita ajoneuvoja päin.powergrower wrote:Kaksipyöräisellä jos päästelee niin kyllä se ensimmäinen joka ottaa hittii siinä on ihan itse kun kaatuu tai täräyttää ojaan.
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
-
Jeshu
- OD
Se on tätä nykyä 0.2 promillea.Asidyyli wrote:Kyllähän laki sen 0,5 promillea armahtaa. Eli siihen asti voi juoda, ainakin teoriassa.
Ei pysty hyväksymään rattijuoppoja. Myönnettäköön nyt kaikille, että olen ajanut autolla kännissä
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
tRip
- Moderator
En hyväksy oikeastaan minkään aineen vaikutuksen alaisena ajamista, ellei ajo tapahdu yksityistiellä missä sivulliset eivät ole vaarassa.
Kuitenkin olen huomannut keskittyväni sauhuissa huomattavasti paremmin ajamiseen ja ajotapa on rauhallisempaa. Näinkin on joskus tullut tehtyä
, mutta ei kuitenkin syrjäsillä teillä, missä sivulliset eivät ole vaarassa vain ainoastaan minä itse.
Kuitenkin olen huomannut keskittyväni sauhuissa huomattavasti paremmin ajamiseen ja ajotapa on rauhallisempaa. Näinkin on joskus tullut tehtyä
-
Miasma
- OD
En missään tapauksessa hyväksy humalassa ajamista, vaikka olen siihen itsekin syyllistynyt. Olen ajanut "humalassa" pari kertaa. Molemilla kerroilla olin juonut yhden oluen. Pari kolme kertaa olen ollut humalaisen kuskin kyydissä.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
-
Walrus
- Psykonautti
-
Shro
- Apteekki
Jotkut ajavat jopa humalassakin hyvin, siis rauhallisesti eikä mitään hölmöile ja keskittyy siihen ajamiseen. Savuissa myös sama.
Mutta en itse uskaltaisia ajaa missään "oloissa", eikä kovin terveellistä ole kenellekään enkä suosittele enkä tue toimintaa vaikka onhan se kiva ottaa elämässä riskejä ja olla kännissä ajavan kaverin kyydissä jollain metsätiellä satasta lasissa
Mutta en itse uskaltaisia ajaa missään "oloissa", eikä kovin terveellistä ole kenellekään enkä suosittele enkä tue toimintaa vaikka onhan se kiva ottaa elämässä riskejä ja olla kännissä ajavan kaverin kyydissä jollain metsätiellä satasta lasissa
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Joo, ja mustalaisen saa tavattaessa ampua. Törkeän rattijuopumuksen rajaahan laskettiin 1,5:stä 1,2:n, mielestäni aivan aiheettomasti.jesuiitta wrote:Se on tätä nykyä 0.2 promillea.Asidyyli wrote:Kyllähän laki sen 0,5 promillea armahtaa. Eli siihen asti voi juoda, ainakin teoriassa.
0,2 on käytössä esimerkiksi Ruotsissa. Useimmissa maissa raja on 0,5, kuten Suomessakin. Joissain maissa, jopa Euroopassa, sovelletaan nollatoleranssiakin huonolla menestyksellä.
Yhdysvalloissa vaihtelee välillä 0,5-0,8. Saattaa jossain olla jopa 1, en ole varma. Käsittääkseni myös alle 0,5 promillen humalassa on siellä mahdollista saada jonkinlainen "lievä vaikutuksen alaisena ajaminen" tms.
Minusta nykyinen käytäntö Suomessa on alkoholin osalta kohtuullinen, vaikka itse asettaisin rajaksi 0,8 promillen verenalkoholin. 0,2 tai 0 taas on puolestaan jo fasismia, täysin rinnastettavissa siihen, miten Suomessa nykyään suhtaudutaan kannabikseen liikenteessä.
AD_HD @ synirc
-
artemisia absinthium
- Apteekki
En näe siinä mitään pahaa jos yhden kaljan jälkeen vielä ajelee, on tullut monesti itsekin ajeltua baarista kotiin yksien jälkeen.
Mutta halveksun suunnattomasti niitä vatipäitä, jotka täysin naamoissa/kamoissa lähtee rattiin. Sama se jos itse känniääliölle jotain käy, mutta kun useimmiten myös sivulliset saa kärsiä.
Mutta halveksun suunnattomasti niitä vatipäitä, jotka täysin naamoissa/kamoissa lähtee rattiin. Sama se jos itse känniääliölle jotain käy, mutta kun useimmiten myös sivulliset saa kärsiä.
-
LD50
- Apteekki
-
medicineman
- Lepakko
-
Uute
- Psykonautti
Ei kyllä *huumeessa* tai kännissä ajeta, vaikka kuinka tuntisi kontrolloivansa tilanteen - piste. Ajatelkaapa, jos sattuisitte päissänne ajamaan esim. jonkun pikkutytön tai pojan päälle, tulisi varmaan pariinkin kertaan mietittyä mitä tuli tehtyä..
Sitäpaisti ''vainottavaa'' puuhaahan moinen varmasti on.
Sitäpaisti ''vainottavaa'' puuhaahan moinen varmasti on.
Kokeilkaa! Kaikki huumeet pitäisi laillistaa..
-
Joniitti
- Apteekki
-
Uute
- Psykonautti
No kai nyt ymmärrät, että pointti on siinä ettei välttämättä osaa arvioida omaa suorituskykyä kovin hyvin päihtyneenä ja silloin sattuu helpommin "vahinkoja" jne.jne. blabla muuta paskaa
Taas kun olet selvinpäin ratissa kyseessä on (ainakin pitäisi olla, kun sitähän pitäisi keskittyä siihen ajamiseen ja olla kunnolla levännyt yms.) sinun paras mahdollinen arviointikyky, jolloin teet puhtaan vahingon, jolle et todellakaan voi mitään, jos onnettomuus sattuu.
Eikä varmaan lapsen päälle ajaneen tule mietittyä kovinkaan paljon, että kenenkäs/minkä piikkiin nyt laitettas, et pääsis pälkähästä (ei sillä, että mulla olisi mitään kokemusta moisesta). Vaan omalla kohdalla olisin varmasti aivan helvetin vihainen itselleni ja koko lopun elämääni huonona moisesta..
Ja vielä:
Taas kun olet selvinpäin ratissa kyseessä on (ainakin pitäisi olla, kun sitähän pitäisi keskittyä siihen ajamiseen ja olla kunnolla levännyt yms.) sinun paras mahdollinen arviointikyky, jolloin teet puhtaan vahingon, jolle et todellakaan voi mitään, jos onnettomuus sattuu.
Eikä varmaan lapsen päälle ajaneen tule mietittyä kovinkaan paljon, että kenenkäs/minkä piikkiin nyt laitettas, et pääsis pälkähästä (ei sillä, että mulla olisi mitään kokemusta moisesta). Vaan omalla kohdalla olisin varmasti aivan helvetin vihainen itselleni ja koko lopun elämääni huonona moisesta..
Ja vielä:
Niin tämä on juuri tätä, kun ollaan nuoria ja "hurjia" ja on jotenkin siistiä, kun joku ajaa paukuissa..(vai olenko väärässä?) Kyllä varmasti muuttuu asenteet, kun kuskia rupeaa kuumottamaan ennen pitkään tai sitten jotain käy.. Ja on hemmetin helppo olla välinpitämätön, kun joku muu ajaa. Vaikka kuski sanookin, että: "joojoo ei täs mitään, kyl meikä hallitsee tilanteen", niin silti päässä saattaa hyvinkin olla eri ajatukset. Pitäähän sitä nyt "kovan kaverin" mainettaan ylläpitää :E.Walrus wrote:Mun mielestä riippuu ihmisestä jne. Ei mua haittaa yhtää jos joku vaikka savuissa ajaa.
Last edited by Uute on Sun 15 Oct 2006, 04:42, edited 2 times in total.
-
Uute
- Psykonautti
Kertoisitko vähän motiiveistasi suhtautua näihin asetettuihin rajoihin tavalla jolla suhtaudut?Delirium Tremens wrote: Törkeän rattijuopumuksen rajaahan laskettiin 1,5:stä 1,2:n, mielestäni aivan aiheettomasti.
Minusta nykyinen käytäntö Suomessa on alkoholin osalta kohtuullinen, vaikka itse asettaisin rajaksi 0,8 promillen verenalkoholin. 0,2 tai 0 taas on puolestaan jo fasismia, täysin rinnastettavissa siihen, miten Suomessa nykyään suhtaudutaan kannabikseen liikenteessä.
-
Joniitti
- Apteekki
Selvänä oleminen on vain tilan tottumus. Jos syntyisit nyt uudelleen tiedostaen kaiken, koordinaatio kykysi ja muut toiminnot olisivat tosi heikoilla. Jos joku 10 vuotta päivittäin sauhutteleva on ratissa niin ajaa saman asian, myös 10 vuotta ryypännyt (jos vielä on hengissä).. kyse on vain tottumisesta.. eri juttu sitten sellaset hazardit kuosaajat ratissa..
no joo, yritin vaan kumota Uutteen viestit ihan wäkisin.
-
Uute
- Psykonautti
Siltäpä se vähän vaikuttikinJoniitti wrote:...no joo, yritin vaan kumota Uutteen viestit ihan wäkisin.
-
Joniitti
- Apteekki
-
Uute
- Psykonautti
-
Uute
- Psykonautti
Niin samanlaista ideogiaa ajaa takaa (vaikka sarkasmiksi sen naamioitkin) esim. KKK joka asettelee "mustia" kohtaan joitain aivopestyjä ennakkoluuloja ja natsit juutalaisia kohtaan yms. . Vaikka minun kokemukset tapaamieni mustalaisien käyttäytymisestä ovat olleet suurimmalta osalta erittäin negatiivisiä (koska uhkailu on ollut väkivältaista) ja en ole tehnyt itse mitään aloitetta, niin silti en usko ihmisten ulkonäön tai olemuksen perusteella olevan yhtään sen erilaisempia kuin muutkaan.Delirium Tremens wrote:...Joo, ja mustalaisen saa tavattaessa ampua...
Last edited by Uute on Mon 16 Oct 2006, 01:20, edited 1 time in total.
-
Jeshu
- OD
Niin saa.Delirium Tremens wrote:Joo, ja mustalaisen saa tavattaessa ampua.jesuiitta wrote:Se on tätä nykyä 0.2 promillea.Asidyyli wrote:Kyllähän laki sen 0,5 promillea armahtaa. Eli siihen asti voi juoda, ainakin teoriassa.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Joo. Tarkoitat varmaankin sitä, että pitäisin hyvinä rajoina 0,8 ja 1,5, muuten alkoholin valvonnan liikenteessä säilyessä entisellään.Uute wrote:Kertoisitko vähän motiiveistasi suhtautua näihin asetettuihin rajoihin tavalla jolla suhtaudut?Delirium Tremens wrote: Törkeän rattijuopumuksen rajaahan laskettiin 1,5:stä 1,2:n, mielestäni aivan aiheettomasti.
Mielestäni kyllä tarkan rajan asettaminen verenalkoholille on hyvinkin loogista haittojenvähennyspolitiikkaa, kun otetaan huomioon kulttuurimme(en viittaa nyt välttämättä pelkästään suomalaiseen) alkoholinkulutus.
Miksikö sitten en pidä kohtuullisena vaikkapa 0,2 promillen rattijuopumusrajaa, tai nollatoleranssia?
Ensinnäkin "vahingossa ajamisen" entistä suuremman mahdollisuuden takia, tämä lienee hyvinkin selkeää. 0,5 promillen rajalla sentään voi maanantaiaamuna lähteä ajamaan, jos oli lauantaina ryyppäämässä. Tai näin sanoisin, jos käyttäisin runsaasti alkoholia, sellaistahan en tietenkään enää tee.
Toiseksi nollatoleranssipolitiikka edustaa yksisilmäistä ajatustapaa, mitä tulee ajokykyyn vaikuttaviin tekijöihin ja riskinhallintaan:
Ensinnäkin... eikun "kohta 2a") 0.5 promillen "humala", parin oluen juomista vastaava, ei vaikuta ajokykyyn mitenkään katastrofaalisesti. Havaittavasti kyllä, mutta ei ratkaisevasti. Havaittavasti ja merkityksellisesti vaikuttaa myös väsymys(uupuneena ajaminenhan on kielletty, mutta tarkoitan tässä nyt normaalia työpäivän jälkeistä väsymistä), tupakanpoltto(varsinkin ajon aikana tapahtuva), matkapuhelimeen puhuminen(sekin teoriassa kielletty) tai pari kupillista kahvia.
2b) Ajotapaahan voi säätää normaalia varovaisemmaksi tarvittaessa, vaikka virallisen totuuden mukaanhan aina pitää ajaa niin varovasti kuin mahdollista. Tämähän ei tietenkään pidä paikkaansa, sehän tarkoittaisi, että kaikki ajaisivat korkeintaan kolmeakymppiä moottoritielläkin.
Mielestäni nykyisellään(kin) rattijuopumusta käsittelevä lainsäädäntö Suomessa on Euroopan järkevimpiä. Valvontaan tai oikeuskäytäntöön en ota kantaa, niitä kun en muista maista niinkään tunne.
Täytyy sen verran tarkentaa, etten naamioinut(jos olisin oikeasti tuota mieltä - ja lienee selvää, etten ole - olisi kysymys naamioinnista). Nyt oli kysymys vertauksen käyttämisestä. Muotoilin sen sarkasmina, kun tuollainen tuli mieleen.Uute wrote:Niin samanlaista ideogiaa ajaa takaa (vaikka sarkasmiksi sen naamioitkin) esim. KKK joka asettelee "mustia" kohtaan joitain aivopestyjä ennakkoluuloja ja natsit juutalaisia kohtaan ymsDelirium Tremens wrote:...Joo, ja mustalaisen saa tavattaessa ampua...
AD_HD @ synirc