tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
xxx-men
Kameleontti

Re: tramadoli

Post by xxx-men »

dopE wrote:kellään tietoa kuinka mirtazapiini vaikuttaa tramalin toimivuuteen? mirtsoja oon syöny kuukauden ajan 30mg/vrk.

nyt pari tuntia sitten nakkasin 500mg tramalia naamariin, eikä oikeen tunnu toimivan. ehkä ihan vähän..ja kaiken lisäks en oo pariin kuukauteen tramaleja syöny eli tolet on nollassa. tais mennä olot hukkaan? :roll: :hmh:
Eiks Tramal oo SNRI ja Mirtazapiini SSRI? Tuosta voipi tulla serotoniinisyndroomakin. Kahta SSRI/SNRI lääkettä ei sais päällekkäin ottaa. Korjatkaa jos muistelen väärin.
dopE
Lepakko

Post by dopE »

"Mirtatsapiini luokitellaan NASSA-lääkkeeksi, ja sen vaikutustapa eroaa SSRI- ja trisyklisistä masennuslääkkeistä" Näin sanoo wikipedia..

Mistään serotoniinisyndroomasta ei ole kyllä tietoakaan. Ihan normi fiilis. Täytyy kai nakata mirtsat roskikseen. Ennemmin syön nuo tramalit mitä on ihan kiitettävä määrä.. :roll:
zan
Apteekki

Post by zan »

dopE wrote:"Mirtatsapiini luokitellaan NASSA-lääkkeeksi, ja sen vaikutustapa eroaa SSRI- ja trisyklisistä masennuslääkkeistä" Näin sanoo wikipedia..

Mistään serotoniinisyndroomasta ei ole kyllä tietoakaan. Ihan normi fiilis. Täytyy kai nakata mirtsat roskikseen. Ennemmin syön nuo tramalit mitä on ihan kiitettävä määrä.. :roll:
tuota...tuohon serosyndroomaan saa melkosen lähän syödä ssri:tä tmv. nappeja...ei ihan pienistä meinaan tule, mutta kun tulee niin on tila hengenvaarallinen. mitäs serotoiniini tekikään? millaisia "käskyjä" ja se antaa autonomisenhermostonalaisille elimille? hmm...
muistaakseni oi mirtsa blokas kans ton cyp2d6 entsyymin niin turha ainakaan kodea syödä muutamaan päivää...on meinaa kokemusta ja tramadolihan OSITTAIN ainakin metabolisoitu ton kautta.
korjatkaa jos olen väärässä, heräsin just ja unenpöpperöisillä silmillä kirjoittelen.
E: onko wikipedia sinusta luotettava tieto? vai enemmänkin suuntaa-antava
dopE
Lepakko

Post by dopE »

Noh, wikipedian luotettavuuteen en tuon em. asian kanssa tohdi sanoa mitään. Kun en "ihan" alan ammattilaisia ole.
tuota...tuohon serosyndroomaan saa melkosen lähän syödä ssri:tä tmv. nappeja
samaa oon aatellu. terve järkikin sanoo ettei noin pienistä määristä mitään tule.
zan
Apteekki

Post by zan »

dopE wrote:Noh, wikipedian luotettavuuteen en tuon em. asian kanssa tohdi sanoa mitään. Kun en "ihan" alan ammattilaisia ole.
tuota...tuohon serosyndroomaan saa melkosen lähän syödä ssri:tä tmv. nappeja
samaa oon aatellu. terve järkikin sanoo ettei noin pienistä määristä mitään tule.
joo ei pienistä määristä mtn tuu...
sitäpaitsi serosyndroomassa tulee lievä muoto ensin johon kuuluu lihasten nykimistä kouristuksia jne jne...
musta wikipedia tieto on enemmänkin suuntaa-antava, ei faktatietoa.
Velho
LD50

Post by Velho »

Tuli tälläne kysymys mites tuo tramadolin IV käyttö? Mite tää pitäis tehä oikeaoppisesti vai onko edes mahdollista? Jollain 50mg alottais??
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Jännä juttu. Kiskasin eilen 400mg eikä tuntunut juuri missään. Tai kyllä oli semmoinen pieni buzz päällä mutta siinä se sitten olikin. Ei euforioita, eikä kyllä nuokkujakaan. Loppupuolella tosin aloin nukahtelemaan joten menin nukkumaan. Heräsin noin tunti sitten ja vieläkin on kropassa semmoinen mukava pieni tärinä. Ihan ok lääke, ei tosin vienyt hammassärkyä pois.
Vai toimiiko?
peltsi
OD

Post by peltsi »

Velho wrote:Tuli tälläne kysymys mites tuo tramadolin IV käyttö? Mite tää pitäis tehä oikeaoppisesti vai onko edes mahdollista? Jollain 50mg alottais??
Sie et ainakaa vedä IV mitään tai tuun henk.koht. kiskasee paneeliin :wink:
Ja toisaalta tramadolii on ihan turha rännätä ku ei toimi sen kummemmin hihaan..itse asias jopa huonommin. Se on vielä sellasta mössöö vaik väsäis miten et ei sitä kukaa haluu tuupata.
Metabolisoituu maksassa o-desmetyylitramadoliks :roll: ni vois kuvitella et vatsan kautta järkevin senkin puoleen. Eli turhaa ja epäterveellistä..jos nyt kuitenki joku urpo haluu sitä suoneensa työntää niin joku 300mg ainakin (kai?) ja fimattaa kunnolla jos ees tulee fiman läpi mitään. Aika paljon alkaa olla jo tos 300mg tavaraa ni pitää olla vitunmoine ruutta, saati sit jos on viel toleja.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

*foorumineitsyys menetetty* - Tosin tuolla IRC:n puolella olen heilunut jonkin aikaa.

Tässä mietin, että jos ottaa esimerkiksi 500-800mg tramadolia depotteina ja sitten illalla vielä 2mg suboxonea nenän kautta, niin miten tuo naloksiini käyttäytyy sitten loppujenlopuksi tuossa kombossa? Lähteekö tramadolin teho vai lähteekö kaikesta teho. Vai mitä tapahtuu?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Jeah!
pyysin lääkärii kirjottaa taas respan ni olikii kirjottanu 100kpl noita tramadol hexal kapseleita :mrgreen:
aina enne tullu joku 40kpl vaa.

No pitääki nyt taas pienen tauon jälkee vähä maistella omnom.
*Johnny Cash - hurt*
normalisoija
Karvakuono

Post by normalisoija »

tramadol ja ihana epilepsiakohtaus!
Velho
LD50

Post by Velho »

peltsi wrote:
Velho wrote:Tuli tälläne kysymys mites tuo tramadolin IV käyttö? Mite tää pitäis tehä oikeaoppisesti vai onko edes mahdollista? Jollain 50mg alottais??
Sie et ainakaa vedä IV mitään tai tuun henk.koht. kiskasee paneeliin :wink:
Ja toisaalta tramadolii on ihan turha rännätä ku ei toimi sen kummemmin hihaan..itse asias jopa huonommin. Se on vielä sellasta mössöö vaik väsäis miten et ei sitä kukaa haluu tuupata.
Metabolisoituu maksassa o-desmetyylitramadoliks :roll: ni vois kuvitella et vatsan kautta järkevin senkin puoleen. Eli turhaa ja epäterveellistä..jos nyt kuitenki joku urpo haluu sitä suoneensa työntää niin joku 300mg ainakin (kai?) ja fimattaa kunnolla jos ees tulee fiman läpi mitään. Aika paljon alkaa olla jo tos 300mg tavaraa ni pitää olla vitunmoine ruutta, saati sit jos on viel toleja.
Jätetään iha suosiol välii :foil:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
zan
Apteekki

Post by zan »

peltsi wrote:Jeah!
pyysin lääkärii kirjottaa taas respan ni olikii kirjottanu 100kpl noita tramadol hexal kapseleita :mrgreen:
aina enne tullu joku 40kpl vaa.

No pitääki nyt taas pienen tauon jälkee vähä maistella omnom.
mullekki oli ylläri...luulin et saan vaan yhen sadan pömpelin, mut kato kato olikin kirjottanu 2 ja kohta kupupolille aika mukavampiin ashitteihin :D voisi joskus lekurille sanoa puhelimes et "supprise me", mitähän tulis...*kjeh*
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

Terveppä terve!

Tässä tulee ehkä turhan tyhmä kysymys, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. saa post counttiakin suuremmaksi :D
Eli voikos Tramadolilal boostanan Xonea nokitettuna? Mietin tuota naloksiinia siinä ja myös miten bubre blokkaa näitä reseptoreita.

Ois hienoo jos joku vois vääntää rautalangasta.

-Banch
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Banch wrote:Terveppä terve!

Tässä tulee ehkä turhan tyhmä kysymys, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. saa post counttiakin suuremmaksi :D
Eli voikos Tramadolilal boostanan Xonea nokitettuna? Mietin tuota naloksiinia siinä ja myös miten bubre blokkaa näitä reseptoreita.

Ois hienoo jos joku vois vääntää rautalangasta.

-Banch
Ei boostaa tramali xonea. Eikä toisinpäin.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Miksköhän mulle tulee nykyään paljon pahempi olo tramalista kun ennen..tai ainaki eile tuli. Tolet kyl pudonnu ihan nolliin ni voi johtuu siitä. Tänää otin yhen postafenin ni ihan ku ei nyt olis niin paha olo tullu.
Onko hyviä vinkkejä millä tota pahaa oloa vois parannella tai estää?
*Johnny Cash - hurt*
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

peltsi wrote:Miksköhän mulle tulee nykyään paljon pahempi olo tramalista kun ennen..tai ainaki eile tuli. Tolet kyl pudonnu ihan nolliin ni voi johtuu siitä. Tänää otin yhen postafenin ni ihan ku ei nyt olis niin paha olo tullu.
Onko hyviä vinkkejä millä tota pahaa oloa vois parannella tai estää?
Mulla on ruvennu esiintyy ihan samaa settiä nykyään. Mä vedän 2 isoo mukii jogurttia ni ei maha rasitu ja ei tuu paha olo. Täyteen mahaan otettuna ei tuu pahaa oloa. Ainakaan mulla
peltsi
OD

Post by peltsi »

Joo tänää kyl söinkii just enne ku otin ni saattaa vaikuttaa kans. Eile oli jännä ku tuli se oksetusfiilis ihan samantien melke ku oli nielassu..paljo enneku rupes ees toimii :hmh:
*Johnny Cash - hurt*
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

Vaikuttaako tramal kun on ottanu xonea pari milliä edellisenä iltanta? Bubrenorfiinihan kiinnisttyy µ(myy)-repsetoriin ja naloksiini myös tuppautuu sinne samaan reseptoriin.
No naloksin keskimääräinen puoliintumisaika on 1,2h joten se ainakin alkaisi olla hävinnyt koska sitä on tuommosessa 2mg napissa 0.5mg. mutta mites tuo ite bubre jonka puoliintumisaika onkin sitten jo keskimäärin 32tuntia.
Näin kertoo Pharmaca Fennica 2007
CYP3A4-entsyymi saa aikaan buprenorfiinin N-dealkylaation. N-dealkyylibuprenorfiini on μ-agonisti, jolla on heikko luontainen aktiivisuus.
Buprenorfiini eliminoituu bi- tai trieksponentiaalisesti ja sen puoliintumisaika plasmassa on keskimäärin 32 tuntia.

Buprenorfiini on osittainen opioidiagonisti/antagonisti, joka kiinnittyy aivojen μ (myy)- ja κ (kappa)- reseptoreihin.
Sivistyssanat vähän vähän hukassa, mutta sitten Tramadolista kerrotaan näin:
Tramadoli on keskushermostoon vaikuttava opioidianalgeetti. Se on ei-selektiivinen puhdas µ-, δ- ja κ-reseptoriagonisti, jolla on suurin affiniteetti µ-reseptoriin. Tramadoli vaikuttaa analgeettisesti myös estämällä noradrenaliinin takaisinottoa hermosoluihin ja lisäämällä serotoniinin eritystä. Ihmisellä tramadolin metabolia koostuu pääasiassa N- ja O-demetylaatiosta sekä O-demetylaatiotuotteiden glukuronikonjugaatiosta. Sytokromi P450 -isoentsyymit, CYP3A4 ja CYP2D6, osallistuvat tramadolin metaboliaan. Metaboliiteista ainoastaan O-demetyylitramadoli on farmakologisesti aktiivinen.
Mitäs nämä entsyymis ja yhteiset kiinnittymiset µ-, δ- ja κ (myy, joku entiiä ja kappa-reseptorit). Jos Tramadolilla on suurin affiniteetti myy-reseptoriin niin syrjäyttääkö se sieltä sen bubren pois?

Tohtori.fi kertoo että affiniteetti tarkoittaa seuraavaa:
"taudin taipumus kohdistua tiettyyn elimeen tai rakenteeseen; immunologiassa antigeeni-vasta-ainesidoksen voimakkuus; kemiassa aineiden taipumus yhdistyä kemiallisen reaktion avulla"
edit: tyhmien kysymysten päivä. ja tämä on vain mutuilua mitä eri lähteistä lueskelen. jos joku korjaisi oikeaan suuntaan edes. AIVAN ULALLA! :mrgreen:
Yrittänyt kuitenkin ottaa asiasta selvää, mutta ei varmuutta tajuaako asiaa.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Venaa päivä mielellään ennen vetämist. Kyllä se luultavasti jotain sanoo mut heikommin.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

Otettu jo, kun eräät väittivät että kyllä se toimii. no tässähän se nähään. 3mg rivaa seuraksi.

edit: Kuitenkin olisin kiinnostunut noista kysymyksistä mitä ylempänä esitin. :roll:
Makoo

Post by Makoo »

Helvetti oli aamulla nihkeet olot vaikka otin "vaan" 450 mg, tosin pieni tauko välissä :twisted:

Ainoot mitä en oksetanut takas oli mandariinit, mun uusin harrastus =)

puheripulii.. ääh vois loppua jo
peltsi
OD

Post by peltsi »

Ei toi bupre ilmeisesti bloki tramadolia niinkään. En silti kombottais jos ei oo jostain syystä pakko, enkä sellasta syytä kyl keksi :D

Taas tuli huomattuu toi toleranssin nousu ku kaks päivää ottanu ni tänää taas 300mg ei sano mitään. Ei ees huomais et on ottanu jos ei tietäis.

Tosiaan sain noita 100mg hexaleja eli nopeavaikutteisia mut tuntuis kyl vaikuttavan ihan yhtä pitkään ku noi depotitkin. Eile otin varmaa joskus neljän aikoihi iltapäivällä ja tänä aamuna ku heräsin olin vieläki iha tramaleis :mrgreen:
*Johnny Cash - hurt*
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

Itse käyttänyt annostusta 800-1400mg /pv.. nyt täytyy pitää pari päivää taukoa,josko saisi tolet hieman alemmaksi.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Banch wrote:Itse käyttänyt annostusta 800-1400mg /pv.. nyt täytyy pitää pari päivää taukoa,josko saisi tolet hieman alemmaksi.
Oon huomannu et viikko alkaa vasta riittämään toleranssin laskemiseen jos sekään, riippuen putken pituudesta. Näin siis mun kohdalla.
*Johnny Cash - hurt*
Banch
Karvakuono

Post by Banch »

No eipähän tuota taukoa pystynyt pitämään kuin yhden päivän, kun niitä kerran päällä on ni sama syyä ;) sekaan pari rivaa ja xanoria.......
Alkaa mennä hieman offtopiciksi ja tsättäilyksi tää... joten vois melkee hiljaa olla.... mutta sitten kuitenki sitä aina haluu sanoo jotain, vaikkakin se olis epäoleellista :D
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mitä nyt nopeesti lueskelin topiccia läpi, niin muistan ikuisesti erään lääkärin sanat; " en suosittele"

Okei.. Tramali on hyvä kipulääke. Krooniseen kipuun parempi kun panacod. Oikeestaan panacodi on aika lasten kipulääke verrattuna muihin.

Nopeesti kasvaa toleranssi tähän.. kivunlievitykseen hitaammin. Syön itse 300mg/pvä.. vähennetty pikkuhiljaa.
Mut jumalauta niitä refloja.. Päässä humahtelee, surahtelee, melkeen taju lähtee. Sen lisäksi vielä opioidireflat siihen samaan.
Todella kurjaa, ei edes lopettaa, vaan vähentää annosta ~3kk päivittäisen käytön jälkeen.

En suosittele kusettamaan jossei ole todellista tarvetta.. tai kukin tyylillään, en moralisoi.

Muutaman päivän jälkeen mitään 'oloja' on turha odottaa, ellei ota 1200mg tjsp. Tämä siis suurin annos mitä ottanut.. en suosittele.

Seuraava askel olisi itsellä oksikodoni, mutta nähnyt mihin se ajaa ihmisen.. en halua.
Tramali saa ríittää. Sillä ei ne kipulääkkeet kipuja OIKEASTI paranna. Lukeekohan tämä siellä lääkäreiden raamatussa, pharmaca fennicassa.. .
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Jihad
Psykonautti

Post by Jihad »

Tramadoli on kyllä sellainen aine jota tulisi aina olla pahan päivän varalle jemmassa. Pelastaa päivän jo 50mg annoksella kun ei anna tolen nousta.
Itse asiassa en itse edes tykännyt pahemmin kun kerran kokeilin ~100mg dosella :) Meinasin nukahtaa jatkuvasti mutta mitään euforioita ei juuri esiintynyt.
Just to take the edge off..

Vielä 100mg 5-HTP:a päälle, synergoituu kivasti tramalin kanssa ja olotila on Tyyneys.

Onko muuten kokemuksia tramalin kombottamisesta psykedeelien kanssa? Voisi pehmentää mukavasti, mutta onko SSRI-efektillä inhiboivia vaikutuksia deeleihin?
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
dazerc

Post by dazerc »

Tulipa tossa viime torstai iltana otettua ekan kerran tätäkin myrkkyä. 400mg otin ja mukavat olot kyllä irtosi 8) Torstai-iltana otin ton dosen ja olin viel perjantainkin ihan sekasin tosta, laatta lensi joku 5 kertaa :D
tRip
Moderator

Post by tRip »

Jihad wrote:Vielä 100mg 5-HTP:a päälle, synergoituu kivasti tramalin kanssa ja olotila on Tyyneys.
Pitänee kokeilla..
Jihad wrote:Onko muuten kokemuksia tramalin kombottamisesta psykedeelien kanssa? Voisi pehmentää mukavasti, mutta onko SSRI-efektillä inhiboivia vaikutuksia deeleihin?
Kyl se laimentaa deliaa..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..