Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
^Gangsteri^
Apteekki

Re: Korvaushoito

Post by ^Gangsteri^ »

Velho wrote:Lähinnä buustailen et se kantais lääkkeenotosta lääkkeenotttoon ei sen kummallisemmasta oo kyse :roll:
Joo, siis ittekki tykkään viihteillä eri aineilla sillon tällön. Sellanen juttu jos koko ajan tarvii buustailla
just sen takia että annos kantaa niin...

Kannattaa jutella hoitavan lääkärin kans annostuksen koosta. Ja ottaa vaikka arvot jos annos ei kanna.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
peemies
Lepakko

Post by peemies »

Uteliaisuuttani kyselen.. Onko kh-potilaiila siis joka lääkepäivänä seulat? Ja mites, onko alkometri koskaan vastassa?
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
Personaes
OD

Post by Personaes »

peemies wrote:Uteliaisuuttani kyselen.. Onko kh-potilaiila siis joka lääkepäivänä seulat? Ja mites, onko alkometri koskaan vastassa?
Seulat on satunnaisesti. Itellä nykyään ehkä kerran 1-1.5 kuukaudessa. Alussa oli tyyliin kerran kahdessa viikossa. Alkometriä käytetään jos näyttää päihtyneeltä.

Voi vitturan perse, menin vahingossa kaatamaan yhden lomapulloistani nurin ja metiksistä kaatui joku 70-80% lattialle(matolle imeyty vielä kivasti). Nyt pitäis pärjätä yksi päivä olemattomalla annoksella. :E

En tiedä miten nyt tekisin, kitkuttelisinko yhden päivän käytännössä lähes ilman, vai jakaisinko kaikki loput metikseni(kolmen päivän annokset) tasaisesti kunnes on seuraava lääkkeenhaku. sillä tavalla ei olis niin pahaa kitkuttelua, mutta pitäis kitkutella yhden päivän sijaan kolme...

Vittura, turha edes soittaa klinikalle ja pyytää apua, heittävät vielä jonkun rangaistuksen vaan niskaan huolimattomuudesta.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Meillä on seulat 1-2 kertaa viikossa. Olit sitten ollut kuukauden tai 5 vuotta hoidossa, silloin kun käyt joka päivä hakemassa lääkkeet. Eli tilanne on väkisinkin pidemmin olleilla se, että on joko ihan vasta lähipäivinä, tai kuukausi/kaks myöhemmin retkahtanut. Sillon on tosiaan 1-2 kertaa viikossa seulat. Lauantaisin ja sunnuntaisin on pilli nokan eessä, eli puhaltaa täytyy.

Juuri noiden syiden vuoksi täällä ihmiset skarppaa siihen, että saa kotilääkkeensä. Ei tarvi puhallella ja seuloa koko ajan. Lisäksi saa tunkea ne lääkkeet vaikka perseeseen jos haluaa. Pistäähän ei kannata.
Last edited by ^Gangsteri^ on Wed 22 Jan 2014, 21:33, edited 2 times in total.
Velho
LD50

Post by Velho »

peemies wrote:Uteliaisuuttani kyselen.. Onko kh-potilaiila siis joka lääkepäivänä seulat? Ja mites, onko alkometri koskaan vastassa?

Ei oo joka päivä mut useasti yleensa 1-2/vko välil jopa 4 krt viikko ja puhallutukset tarvitaessa tai välillä iha muutenvaan pistotarkastuksena ja tietysti pistopaikka tarkistukset ajoittin.

Ja kyl mä oon tost annoksesta puhunu jos jonkinlaiselle lekurille mut ei suostuta nostaa vissiin ku se metadonipitosuus on ni "hyvä"/hoidollisel tasol ja se pitosuus on 0,27 . Nyt tuln kuntoutuksee siin toivos et sitä hilattas ees vähä ylemmäs :S :doh: :doh:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Ahihi, kävin tänään lääkärin vastaanotolla ja tultiin siihen lopputulokseen että annos nostetaan 16mg-18mg :)
Koska aamuisin on olo ollut erittäin nihkeä. Ja nyt sit katotaan jospa ne pitoisuudet ja metaboliitit nousis..
Myös hiv- testin tulokset tuli ja olivat negatiiviset :D Kylläpä elämä taas voittaa..
Kerranki meni asiat niinku piti.. Vituttaa ihmiset ku levittää jotai hiv huhuja. Eikä ota selevää :D joukkohysteria.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

SadPanda wrote:Ahihi, kävin tänään lääkärin vastaanotolla ja tultiin siihen lopputulokseen että annos nostetaan 16mg-18mg :)
Koska aamuisin on olo ollut erittäin nihkeä. Ja nyt sit katotaan jospa ne pitoisuudet ja metaboliitit nousis..
Myös hiv- testin tulokset tuli ja olivat negatiiviset :D Kylläpä elämä taas voittaa..
Kerranki meni asiat niinku piti.. Vituttaa ihmiset ku levittää jotai hiv huhuja. Eikä ota selevää :D joukkohysteria.
No on aika penikkamaista toimintaa jotku vitun HIVi jutut...
Ittellä on se 18mg riittänyt, mutta kyllä se nyt vaan tuntuu ihan smalta kuin olis
täysin selvin päin. Eli ei MITÄÄN vaikutusta mihinkään suuntaan, ellei käsillä ole gaboja.
Siksi pidän huolen että gaboja riittää, jotta tuntis tuon KH-lääkkeen edes jotenkin...
En nyt mitään pärinöitä hae, kun se on ihan mahdotonta, mut on hyvä että jotenki tuntuu, you know?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Joo... Ja en kyllä muista edes millon subu olisi toiminut. Toimimalla..
Mutta esim nyt ku on aamu klo 6:25 ja hiukan kylmää/kuumaa pukkaa ja lieviä vierotusoireita
Niin kyllä mulla joka kerta ko menen liotukseen niin se ite khlääke ku alkaa tuntuu ni aina nyt jotain sanoo..
Mut ei nyt mitään nuokkuja tai euforiaa mut kyllä sen huomaa et on ottanu ja varmasti jos eio ottanu :D
Mulle se henkinen rauha ja huolettomuus on tärkeintä et heti ku on napit suussa olo helpottaa.
Noi boosterit on jännä... tosi jännä juttu.. Joskus 2x marzine saa ailaan paremman boostin mitä lyrica 600mg,
Joskus taas yks 300mg lyrica taas boostii itekseen hyvin. Gabapentiineitä myös kokeilllu ihan ok..
Atarax menee reseptil.. Mut kyllä mä tykkään lyricoist muutenki vaik iha yksistään :)
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Pitääpä kysellä nyt kun menen lääkkeelle, niin noita arvoja, kun oetttiin tos viikko sitte...
Veikkaan että matalat arvot, vaikka annos 18mg... Tuntuu siltä, kun ei saa ilman buustereita
oikein mitään helpotusta lääkkeestä. Raportoimpa sit tänne noista arvoista...

Nyt olo ihan ookoo kun gaboja mahassa. Muuten olis melkein jopa vittumainen olo...

EDIT: Ja, joo en kyllä tarkottanut mitään euforiaa. Mutta kun en saa enää edes sitä huolettomuuden
tunnetta. Pelkästään tietenkin kun tietää että ei tässä nyt ainakaan sinne miinuksen puolelle,
viekkareihin mennä, että ei tarvi ainakaan niitä odotella/kestää. Mut joo, raportoima kohta arvoista.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Jea tänään oli ensimmäinen liotus määrällä 18mg :) Täytyy kyllä sanoa että huomaa miten alhaala ne arvot on ollu ku liotukses odotin et liukeni tabut n.7min ja pidin sitä sylkeä vielä 5min ajan ja nyt on todella huoleton olo.. Harmi ku taas ei mene ku pari päivää ku tähänki oloon sillalailla "tottuu" Söin myös 200mg about ataraxia :P Olo on parempi. Toivon että nyt tällä määrällä (18mg) saapi noi viekkarit kokonaan kuriin ettei tarvitsis enää tästä nostaa.. Kuitenkaan ku ei mul tässä ole tarkotus se että haluun max dosen vaan että kantais aamuun asti. Alussa ku arvoni oli 2.6 niin kokoajan oli olo hyvä ja unta riitti. Nyt ku ne oli 1.3 niin verenpaineeni on koholla, aamuisin kylmätkalkkunat ja unettomuutta. Se on kyllä jännä miten tuo 2mg nappi lisänä tohon 16mg tuntuu muka näinki paljo paremmalta.. :)

Hoitaja sanoi tänään että pohjoissuomessa harvalta nykysin aletaan nostamaan siitä 16mg ylöspäin.. Hyvä että tekivät poikkeuksen!
Ilmeisesti kuitenkin noin yleensä toi 16mg on max ja min dose... Tästä eteenpäin jatketaan 4-6vko päästä uudet pitoisuudet ja raporttia :D
Velho
LD50

Post by Velho »

Itellä menny koht 6kk ttää 15/75 tätä metadonia ja nyt ku ollu kuntoutumas jä täällä ataraxei ja marzinea ja tota desloloratadii buustereix olo ollu suht jees välio todella voimakasta ahdistusta ja välillä vituttaa ja kilaroin siihe malliii et oon jo pääättäny et pois ku pääsen ni gaboja tai pphenibutteee jostain et tää annos jumalauta kantaa läääkkeen otosta lääkkeen ottoon ja muutenki tuo virun tohtori rupes ottaa mult lääke listaot kaikki antihistamiinit pois vaik syön niit iha oikeesee vaivaan (muutakin ku buustaamis vaiva) joo ei mul mitää uutta ollu sit :D peace :up:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Bsonen
Karvakuono

Post by Bsonen »

Alkopa suoraan sanoen vituttamaan tuo narkkarin arki ja muutenkin ollut puoli vuotta päihdeyksikössä puheena metadonihoidon alotus kun tuli viimeiset puoli vuotta fenta/oxy linjalla oltua, mutta käteen tuli kaksi mätäpaisetta ja jouduin makuu osastolle sen sijaan että olisin lähtenyt järvenpään sosiaalisairaalaan. Tämä tarkoitti sitä että sain taas aloitettua hoidon kuusamossa kuten viime vuonnakin(kusin sen täysin). Mutta metadonin sijasta alottivat xone hoidon, koska kuusamossa ei ole tarpeeksi pätevää porukkaa metahoidon alotukseen. Lupasivat että muuttuu heti joulun jälkeen metaksi, mutta minusta tuo bupre toimii mulle korvaustarpeena hyvin koska entiset pääpirteiset riippuvuudet olivat tosiaan oxy/fenta. Nyt on mennyt noin 2 kuukautta ja ei yhtään merkintää(vuosi sitten 3vko jälkeen oheiskäytön katko ja 3kk jälkeen pihalle). Eli näyttäisi nyt menevän paremmin ja tuntuu että tää 16mg päivässä riittää.. Lisäksi 3x25mg risolid ja zypreksa+melatoniini illalla. Saa nähdänpaljon buprepitoisuus on kun ajattelin olla nostamatta annosta jos se vaan musta on kiinni, koska sitä aletaan kuitenkin pudottamaan vuosien päästå. Ja ensimmäisen sivun jaksoin lukea tästä topicista ja huomasin että oli puhetta resoritabletin liukenemisesta niin kyllä mulla ainakin jää xonesta semmonen kova laatta jäljelle. Aika tylsäå olisi jos nykyään hoidon alettua ei pajatoiminnassa tulisi käytyä (panda kans siellä). 4h päivässä pitää olla ja kuluttaa aikaa ja miettiä maailman menoa siellä. Rahaakin jää mukavasti ylitse niin saipahan parin pallon hinnalla ostettua samsung tab2 10.1" :) . Vielä kun sakot saamaksettua ja malttaa vuoden olla auton ratista pois niin elämä kukoistaa kunnolla. Punkkaan yhen kolmannen Kuusamolaisen kh potilaan luona, joka ei tietenkään passaa päihdetiimille(meinaa kotilääkkeet viedä siltä jos tietäs että oon saanu huoneen sen okt:sta). Kyllä kylien narkkiluukuissa sais yöpyä ihan vapaasti, mutta tää omakotitalohomma ei meinaa sopia niille jostain ihmeen syystä, vaikka tämä olis hoidon kannalta paras vaihtoehto, mutten viitsi loppuelämäå kaverin nurkissa pyöriä siltikää. Ei kaupungiltakaan taloa jostain kumman syystä. Tosiaan päihdeyksikkö on varmaan sitä mieltä että eihän kaks narkkia voi asua 100 neliöisessä okt:ssa sulassa sovussa, eli kateutta ilmassa luulisin. Ei jaksa koko sivullista kirjottaa yhteen viestiin eli loppu nyt ja onnea kaikille jotka haluaa irti aineista :)

E. Olin viime vuonna vielä niin ahne että nielin 18mg annoksella sen yhen 2mg palan, ettei olis arvot noussut, joten tuntuu luissa asti että motivaatio riittää hoidon loppuun saakka..
Jos olet eri mieltä kanssani, olet väärässä.
Jos olet samaa mieltä kanssani, olet perseen nuolija.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Itte palelen tällä 18mg annoksella ja monesti aamulla oksettaa...
Silmät alkaa vuotaan noin tunti kaks enen liuotusta ja arvotkin oli viimeksi 1.0 ...
Saa nähdä mitä tästä tulee. Muuten asiat hyvin kun olen ollu skarppina.
Ens viikolla tulee tiedot uusista arvoista mitä ne sit on. Ei varmasti korkeat.

Kyllä tässä sen liotuksen jälkeen päivän iltaan asti kestää, ja hyvin menee,
mutta seuraava päivä on ihan paska, jos ei ole gaboja. Reflaoireet pahenee
liuotusta kohti (liuotus iltapäivällä).En jaksa tästä koko ajan sinne valittaa, kun
kyllä olo on gabojen kans ihan ookoo. Välillä ne oksetuskohtaukset vituttaa, ja se
väliaikainen paleleminen...

Onko mahdollista että Suboxone-lääke ei vain jotenkin sovi mulle, näin oikein käytettynä?
Vai mikä tässä mättää, kun arvotkin on koko ajan matalat?
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Ensimmäinen yö sit pitkään aikaan pelkällä melatoniinilla.
Ei MITÄÄN vierotusoireiden tapaistakaan, kun en nukkunut ketiapiinilla! :shock:
Melko voimakas lääke tuo 3mg melatoniini! :) En olis uskonut.
Todella voimakas vaikutus, ja ei viekkarintapaista oloa.
Oliskohan oireet johtunu ketiapiinista. Olen kuullu yhdeltä kaverilta joka oli
korvaushoidossa, että hänellä tuli aamulla vierotusoireet kun söi ketiapiinia,
ja lopetti sen. Ihan sama juttu! :shock:
Mutta kun en löydä tälle mitään lääketieteellistä perustetta...hhhmmm...

Olipa mukavan LÄMMIN HERÄTÄ TÄNÄ AAMUNA! :up:
Bsonen
Karvakuono

Post by Bsonen »

^Gangsteri^ wrote:Ensimmäinen yö sit pitkään aikaan pelkällä melatoniinilla.

Ketiapiini blokkaa minusta aika paljon kaikkea opioideja/opiaatteja toisin kuin olantsapiini(zyprexa). Keskustele lääkärin kanssa josko saisit ketipinorisi vaihdettua zyprexaan. Millä annoksella sulla menee tuo ketipinor/seroquel? Mulla meni vuos sitten kh.s 200mg prolong seroquel vielä 10mg zyprexan päälle niin se ketiapiini lyhensi minusta båupren vaikutusta mutta olantsapiinista ei tule pitkällä käytöllä edes pöhnää aamuksi mut mässyt tulee :) . Itsellä ei mitään vierotus oireita xone hoidon aikana ollut, vaikka ennen meni 100mikronen fentalaastari päivässä tai sitten 300mg oxya.. Eli bupretoleollut aika matalalla, koska 3-5 kertaa juhannuksen ja joulun välissä buprea otin. Ainoastaan vahvempia opiaatteja/opioideja. Onko sulla kenties bentsoja tiputettu pois? Niidenkin vieroitusoireisiin kuuluu kylmyys jne.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

^Gangsteri^ Eli jos viimeeks sulla on ollu arvo 1.0 eli alle 1.4 ?
Sähän oisit voinu jo tuoloin anoa nostoa tai ainakin sanoo et tahot et nostetaan..
Vai käyttikö ne jotain "muita" keinoja vieroitusoireiden kuriin saamiseksi?
En tajua miten joillakin on se arvo yli 3 joillakin jopa yli 5 niinku .16mg dosella.

Itsellä oli metabolia niinku arvot tippunu jne ja myös ne pitoisuudet. Tiedä sitte..
Mut uskon että nyt taas nousee kun esim nyt klo:7:46 olo on mainio ja töihi lähös :)
Ja en usko et tääl aletaan nostaa tost ylös enää ku sano et nyt pitäis arvojen nousta
tai sit joudutaan alkaa miettii missä vika ja kokeilee muita keinoja. Mitähä noi "muut keinot on"?
porter

Post by porter »

SadPanda wrote:Mitähä noi "muut keinot on"?
Metadon hoito
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Bsonen wrote:
^Gangsteri^ wrote:Ensimmäinen yö sit pitkään aikaan pelkällä melatoniinilla.

Ketiapiini blokkaa minusta aika paljon kaikkea opioideja/opiaatteja toisin kuin olantsapiini(zyprexa). Keskustele lääkärin kanssa josko saisit ketipinorisi vaihdettua zyprexaan. Millä annoksella sulla menee tuo ketipinor/seroquel? Mulla meni vuos sitten kh.s 200mg prolong seroquel vielä 10mg zyprexan päälle niin se ketiapiini lyhensi minusta båupren vaikutusta mutta olantsapiinista ei tule pitkällä käytöllä edes pöhnää aamuksi mut mässyt tulee :) . Itsellä ei mitään vierotus oireita xone hoidon aikana ollut, vaikka ennen meni 100mikronen fentalaastari päivässä tai sitten 300mg oxya.. Eli bupretoleollut aika matalalla, koska 3-5 kertaa juhannuksen ja joulun välissä buprea otin. Ainoastaan vahvempia opiaatteja/opioideja. Onko sulla kenties bentsoja tiputettu pois? Niidenkin vieroitusoireisiin kuuluu kylmyys jne.
En ole käyttänyt bentsoja puoleentoista vuoteen, joten siitä ei voi olla kysymys. :)
Vaihdoin ketiapiinin melatoniiniin ja huhhuh et oli HYVÄ LÄÄKE! Olisimpa tienny aikasemmin!
Sinänsä sekin vielä hyvä tässä että en syö MITÄÄN PSYYKENLÄÄKKEITÄ enää! Hyvä minä! :)
Mutta joo, ilman gabapentiineja tulee noita viekkarioireita.
Arvoja uusia odottelen vielä ja joo pyysin nostoa silloin kun arvot oli 1.0 ja nostettiin 18mg, mutta
tämä oireisto just koskee tota 18mg:aa... Mikähän neuvoksi.

Yritän koko ajan pitää gaboja kaapissa että riittäis jatkuvasti ettei noita paskaoireita tarvi kokea...
:/ :/ :/

Niin ja EDITTIÄ: Meillä ei sallita bentoja korvaushoidossa, ellei ole suuri annos ollut jo ennen KH:n aloittamista, tai on erittäin raju paniikkihäiriö. Silloinkin yleensä joku Risoliidi...
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mites muilla paikkakunnilla toi potilaiden piiri?
Täällä tuntuu että hoitajat tietää kaveripiirisi paremmin ku sinä itse mistä tuleekin
mieleen että ihanku jotkut hoidossa/ päihdeyksikössä käyvät.pelaisivat tyyliin pisteitä muiden asioita puhutessa!

Itse olen tehnyt hoitajille heti alussa selväksi että tää hoito on mun hoito missä voidaan
kyllä puhua ihan kaikista asioista kunhan ne on minun asioita. Esim tyyliin ovat tajuneet lopettaa
kysymisen jos sanon et eilen kävin kaveri luona ni eivät enää jaksa vaivautua kysyyn että kenen kaverin..
Välillä mietityttänyt kun hoitajat on tyylii tienny mun männäpäiväiset menot ja esim kyselleet nimillä ihmisiä
joiden kanssa olen tekemisissä (en ole todellakaan maininut nimeä)! En usko että on sattumaa että olisivat vaikka nähny kylillä jossain tms.
Hoitaja nolostuu ku viimeeks sanoin et täällä näköjään pelaa nämä kanssa asiakkaat yhteen hiileen :D(yeahright)

Niin jotenki tuntuu et päihdeyksikön asiakkaat pelaavat (en yleistä ) niin omaan pussiin pojoi muiden asioilla!
Mä olen sopinut yhden henkilön kans joka on tulossa kh täälä ja on ollut päihdeyksikön asiakas että voidaan
vapaasti kertoa jos ollaan oltu tekemisissä. (Kinky)

En tajua, vakoileeko päihdeyksikkö sosiaalisissa medioissa vaiko eikö ihmisillä ole omaa elämää?
Mites muu suomi?

Edit: ^gangsteri^ Jos viittit infoo et mitä ne arvot on sit ku saat ne? Koska mietin kauan sulla sit "kantoi"
toi 18mg ? Mulla kantoi 16mg jonku 7kk ja alko oireileen aamuisin jne ja nyt viime vkolla nostetiin 18mg
niin nyt pelkään pahaa että toi hetkellisesti auttaa ja sama juttu tulee taas eteen pikku hiljaa..Riittääkö mikään?
Siis mä alan pikkuhiljaa kelaamaan että tää suboxone hoito on huono hoito ku hoidetaan lääkkeelä mikä on ollu huume!
Ja jotenki ainaki luulis niinku yks sälli sano et suboxone hoito olisi hyvä jos ite ongelma olis joku muu oppari ku bupre..
Toisaalta mulla oli yhtä paha riippuvuus mdpv yms tutkari stimut mutta kuitenkin ehkä metadoni voisi olla parempi kun
Se olisi sitten ihan lääke kun en ole sitä huumatakseni itseni käyttänyt..Veisi varmaan aineiden himon paremin pois?

Täytyy alkaa harkitsemaan jos eivät nosta ( Siis JOS nyt tää ei taas kanna kun sen reilun puol vuotta ja pitää nostaa
jos ne edes nostaa tosta 18mg ylemäs..) tai ainakin ottaa puheeksi että olisiko se metadoni edes mahdollinen?
Bsonen
Karvakuono

Post by Bsonen »

Komppaan pandaa koska asun samalla paikkakunnalla. Tuntuvat tietävän tasan tarkkaan missä on ollut ja mitä tekee. Toinen juttu korvaushoitolaisille että kannattaa hoidon aikana alkaa miettimään mistä muusta saa hyvän olon ku pelkästä lääkkeestä. Itse esim taas alkanu musaa kuuntelee ja enemmän näkemään kavereita ja uutena juttuna punttitreeniä sännöllisesti. Noista pitoisuus hommista vielä jos ei aikaisemmin ole ollut puhetta niin se esim 1.6 tarkoittaa että on 1.6 nanogrammaa millilitrassa verta, eli osaako kukaan tuolla kaavalla laskea paljon sitä ainetta sitten lopulta menee verenkiertoon siitä 16mg annoksesta? Veren tiheys varmaan pitäs jostain selvittää, joskin luulis että sekin vaihtelee eri potilailla joten veren rakenteestakin voi olla kiinni nuo lukemat/toimivuus.
E.http://www.kysy.fi/kysymys/mika-veren-tiheys Tuoss jollekkin joka handlaa nämä lasku hommat paremmin. Mulla on pääasia ettei ole kitkuja eikä rahat mene douppiin ja lopuksi sit eroon.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Arvasin että arvoni ovat viturallaan vieläkin... 1.1, oli arvo. 18mg on annos.
Eli kun annos oli 16mg, arvo oli 1.0. Eipä tuo tuosta näytä nousevan. What a hell is wrong with me? :)
Pyysin et laittaa viestiä lekurille, et annoksen nostoa, kun metskulle en lähe.

Ja ihan sama silleen arvosta, mut tiesin, ku on PASKA OLO, jos ei sit oo jotain buustilääkettä jemmassa.

EDIT: Ittelläkin kysellään avopuolella helvetin tarkkaan ihan sitä myöten
kenen kans juttelen luurissani. :shock: Ja itsekkin olen aina sanonut että nämä asiat mistä puhutaan,
niin puhutaan MINUN asioistani, eikä sitten kenestäkään muista henkilöistä, tai muiden asioista.
Bsonen
Karvakuono

Post by Bsonen »

Noniin nyt on tupla-annos eli 2x16mg otettu, koska huomenna ei ole kyyditystä hoitopaikalle, niin täytyy sanoa että olisin mielummin huomenna käynyt lääkkeenotossa kuten kuuluukin mu kh kolleegalta saan huomiseksi 2mg palan, jonka ajattelin nessuttaa :) Mut kyllä täs jonkinlainen ero olotilassa kuitenkin on. Pitääpä huomenna lääkkeen ottoajan hetkellä analysoida omaa olotilaa tarkemmin josko alkais vain joka toinen päivä kulkemaan sulatuksessa.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kun luen noita teidän bupre-hoitolaisten ongelmia pidoisuuksista ja lääkkeen kantamisesta seuraavaan annokseen niin täytyy sanoa, että tässä kohdassa metadonilla on kyllä huomattava etu.

Oon ollut nyt reippaat kolme vuotta hoidossa ja vaan kerran tarvinnut nostaa annosta(5mg nosto). Lääke kantaa helposti seuraavaan aamuun ja oon kuullut, että vaikka jäisi lääke saamatta myöhästymisen tms. takia, niin edes se eka päivä ilman metadonia, ei ole kovinkaan paha, ihan snadit reflat vaan tulee.

Mitä tulee pitoisuuksiin ja oloon korvaushoidossa, niin uusille hoitoon hakeutuville täytyy sanoa, että jos kuvittelet että hoidossa voit nauttia opiaatti-oloista ja sen takia menet hoitoon että saat valtion piikkiin "notkuilla", niin ei kannata vaivautua ja samalla viedä jonkun muun paikkaa, joka oikeasti hoitoa tarvitsee ja siitä hyötyy.

Lääkkeestä ei saa mitään oloja, muutakuin normaalin olon. Mitä nopeammin tuon ymmärtää sen parempi. On täysin turhaa jatkuvasti hamuta nostoa annokseen, sen toivossa että lääkkeestä saisi jotain oloja, kun heti pari päivää noston jälkeen olo on tasaantunut. Isommat annokset päinvastoin vaan tuo huonomman olon sivuvaikutusten takia. Ite olen ollut viimeiset 2v samalla annoksella ja tuun lopun hoitoa olemaan myös, ehkä jopa pudotan annosta.

Ja tuo että pyritään kaikenmaailman lääkkeillä boostaamaan sitä korvaushoitolääkkeen vaikutusta, on ihan helvetin lyhytnäköistä ja tollasella pilaa koko hoidon. Sillä jos tottuu siihen, että lääkkeen kanssa pitää aina saada jotain pientä boostia, niin sitten ne normaalit päivät kun ottaa vaan korvauslääkkeen on vielä nihkeämpiä.

Meillä pitäisi ehdottomasti suomessa mahdollistaa lääkkeen ottaminen kahdessa osassa, etenkin buprenorfiinin kohdalla se olisi todella tärkeää. Sillä muistan kun itse olin buprella ja sain lääkkeet virosta niin hoito meni paljon paremmin, kun otti tyyliin 80% päivä annoksesta aamulla ja 20% alku illasta/iltapäivällä.

Metadonillakin olisi hienoa jos voisi ottaa lääkkeen kahdessa osassa, mutta ei samasta syystä kuin buprella, vaan sen takia että ainetta olisi tasaisemmin elimistössä, eikä tulisi iltapäivällä sellaista tuska-hiki oloa, kun lääke vaikuttaa voimakkaimmillaan. Se on todella rasittava hetki päivässä, pitää mennä ihan pakolla lyhyille päiväunille, sillä tuossa vaiheessa ei sitä voi mitään hyödyllistä tehdä, kun hikee/nestettä puskee niin, että oot litimärkä jos teet yhtään mitään muuta, kuin oot paikallasi.

Niin ja joo, kyllähän aina siinä vaiheessa, kun aamulla lääkkeen ottaa, niin tulee ehkä tunniksi sellainen hivenen lämmin ja mukava olo. Mutta se miellyttävä olo johtuu varmaan suurimmalti osin siitä, että se hivenen nihkeä olo aamulla korjautuu lääkkeellä ja osittain tietenkin sillä, että lääke "nousee vaikuttamaan". Mutta ei se pieni hetkikään heti lääkkeen otettua mikään "opiaatti-olo" hetki ole, vaan hyvin mietoa lämmön ja mielihyvän tuntua joka menee nopeasti ohi.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Niin ja pitää sitä taas korostaa, että jos haluatte oikeesti hyvän ja tasapainoisen olon korvaushoidossa, niin sen sijaan että jatkuvasti yritätte huijata oloja nostattamalla annosta tai boostaamalla lääkettä muilla lääkkeillä, niin paljon helpommin ja terveellisemmin saatte hyvän olon kun pysytte vaan aktiivisena! Etenkin liikunnan harrastaminen on suunnattoman tehokasta ja hyödyllistä, pitäisin sitä jopa lähes pakollisena jos haluaa onnistuneen hoidon.

Muutenkin omasta mielestäni järkeä korvaushoidolle on vaan sillon, jos pyrkii elämässä aidosti eteenpäin. Eli joko käy töissä tai jos ei ole ammattia, niin menee kouluun. En olis ite ikinä mennyt korvaushoitoon, jos tarkoitus olis ollut vaan olla tyhjänpanttina jossain kämpillä surffaillen netissä tai kavereilla juomassa kaljaa.

Hoito menee niin paljon paremmin, kun on päivät tekemistä. Aamu ja päivä menee kivasti töissä/koulussa, iltapäivällä voi sitten vähän rentoilla. Alku illasta sitten ehkä salille, lenkille tai jonkin muun liikunta harrastuksen pariin. Illalla voi sitten taas rentoilla tai hengata kavereiden kanssa. Sitten onkin päivä pulkassa ja seuraavaa päivää kehiin. Alun kankeuden jälkeen hommat meneekin rutiinilla ja on kaikenkaikkiaan todella hyvä ja tasainen olo ja mikä tärkeintä, aikansa on käyttänyt jotenkin viisaasti. Tää on win-win skenaario.

Kun taas se vaihtoehto, joka suurimmalla osalla tuntuu olevan(ylläpitohoito), että ollaan passiivisia, vedetään lääkkeen päälle kaljaa ja pillereitä. Kulutetaan päivät jossain kämpillä passiivisena zombina, sitten ihmetellään kun on huono olo. No, eikun annoksen nostoa, kyllä se siitä. Sama homma jatkuu ja jatkuu. Tuo on omissa silmissä ihan täysin sama käytännössä, kuin että ei olisi hoidossa ollenkaan ja narkkaisi vaan päivät pitkät. Narkkaamalla sentään saisi jotain olojakin aikaiseksi(opiaateista). Näinhän se suurimmalla osalla ylläpitohoito-potilaista menee...
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

narcocorrido wrote:Muutenkin omasta mielestäni järkeä korvaushoidolle on vaan sillon, jos pyrkii elämässä aidosti eteenpäin. Eli joko käy töissä tai jos ei ole ammattia, niin menee kouluun. En olis ite ikinä mennyt korvaushoitoon, jos tarkoitus olis ollut vaan olla tyhjänpanttina jossain kämpillä surffaillen netissä tai kavereilla juomassa kaljaa.
Komppaan. Korvaushoidon pointtina on musta se, ettei tarvitse huolehtia niistä oparefloista tai siitä, että pysyy terveellisenä ja pystyy keskittyyn muihin asioihin. Oikeasti se normi arjen etsiminen, työ, harrastukset ja ehkä uusia frendejä ym. Niin silloin sitä pääsee eroon siitä kierteestä.
narcocorrido wrote:Kun taas se vaihtoehto, joka suurimmalla osalla tuntuu olevan(ylläpitohoito), että ollaan passiivisia, vedetään lääkkeen päälle kaljaa ja pillereitä. .
Ylläpitohoidossa taas mun mielestä yritetään mahollisimman vähän aiheuttaa ongelmaa siitä opiaatti käytöstä. Vaik sit käyttäiskin kaikkee muuta mahollista niin se paine, mikä tulee jokapäivä opanistin elämässä, eli pakko saada opiaatteja on ainakin hoidettu. Tällöin voi edes vähän jokupäivä unelmoida siitä, että joskus elämässä ois muutakin kuin se, pienen palan säätöä, että ees pysyis terveenä.

Mun mielestä näiden hoitojen pointtina on se, että sen jälkeen on helpompi lähestyä normaalia elämää ylipäätään. Sen takia urheilu on esim hyvä tai harrastukset. Itehän en oo korvaushoidossa, mut kamppailen kokoajan tän subun kanssa niin kysyn iteltäni monesti: Mitä mä OIKEESTI haluun tehä elämällä, sen sijaan, että mietin, mun on pakko vetäää opparia, että saisin ees jotain aikaseksi.

Oppareiden käyttö on tosi vitun JEBAA. Mut niihin koukussa oleminen pidempään ei ole niin jebaa. Se oikeasti lukittaa monia elämänosa-alueita hitosti.
Mä totesin tos mun hoitajalle, että esim en mä vois opiaattipäänä lähtee tekemään mitään ulkomaanmatkoja, kun aina pitäis pitää se oma terveys kunnossa taikka en mä voi sitoutua mihinkään, kun jos yhtäkkiä opiaatit loppuu (tosi harvoin kyl näin on mul käynyt), mut joutuu aina sit sängynpohjalle makaan. Esim jos haluun työelämään, niin ei mitään tsänssiä jos on opiaatti koukussa.

Voisin sanoo, että opiaattien suurimpia opetuksia (psykedeelien kanssa) mulle on ollut se, että oikeasti tajusin vähän mitä haluun tehä elämällä. Sitten mietin, että onnistunko siinä jos oon opiaatti nisti. Tuskin. Eli pakko täs jossain kohtaa on LOPETTAA.
Bsonen
Karvakuono

Post by Bsonen »

Toisella hoitokerralla nuo jutut vastaa tuntuu tajuavan. Viime vuoden hoito oli täyttä hyvän olon ylläpitämistä. Nyt toisella kerralla parempi motivaatio ja tullut keksittyä muutakin tekelistä kuin kaljanjuontia, kuten aikasemmin kerroin liikuntaa yms.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Hommasin pimeiltä markkinoilta :D saman dippitestin, mitä KH-klinikka käyttää.
Sama tuotemerkki, ja täysin sama testi ja samat testattavat aineet testissä.
Nyt syönyt muutamana päivänä: 2-5mg / pvä. etizest-1 merkkistä lääkettä. Vahvuus 1mg / tbl.
---------------------------------------------------------------------------------
Bentsot: negatiivinen tulos, 6 tuntia 2mg etizolaamin nauttimisen jälkeen.
Tulos näkyi juuri ja juuri negatiivisena.
---------------------------------------------------------------------------------
Nyrkkisääntönä pidän siis edelleen: 8 tunnin väli Etizolaamin ottamisesta --> testaukseen.
Jotta tulos olisi SATAVARMA negatiivinen. Tietty en mene takuuseen, toimiiko tämä ohje, joten
käyttäkää omaa harkintaanne, kun alatte ryhtymään tällaisiin toimiin!

Voi siis olla että joku kerta oli väli MIKÄ TAHANSA, voi testi näyttää positiivista, siitä en siis
missään tapauksessa mene takuuseen. Tietenkään.

Ainakin tämän testauksen perusteella etiz. voi antaa väärän positiivisen jos väli on lyhyempi.
Niin hilkulla oli tuo negatiivinen. Päättelin kirjallisen tutkimusten ja nyt käytännön kokeen perusteella
tuon tuntivälin. Molemmat tutkimukset nyt siis tukivat toisiaan.

So: Let's keep thingz fuckin' REAL, and no f-king bullshit! :D
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mulla on kuntouttavassa korvaushoidossa edenyt juuri suunitelmien mukaan..
Siis sehän siinä on pointti et asetetaan saavutuksia yms tulevaisuuteen ja toteutetaan niitä.
Pitkään meni että sain itseni liikkeele (töihin ja töistä kuntosali/uinti) Oon onnistunu tavoitteitteni kans.

Kyllä mä ymmärän jos ihmiset joutuu boostereita ottamaan varsinki jos ei annos ole riittävä.
Ja tommonen "boostailu" on oheiskäyttöä eli retkahtamista mikä ei ole sallittu tässä hoidossa!
Eli kuuluu myös hoitoon.. Mutta siitä pitää myös päästä pienin askelin pois. Itelläni viimeisin retkahus 10.12.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Miten muuten itse kunkin hoitopaikassa menee tuo kotilääkkeiden saaminen. Eli kuinka nopeasti kotilääkkeitä voi saada, millä edellytyksillä ja kuinka paljon (viikon lääkkeet on kait normaalisti maksimi)?

Itse olin juuri 13 päivää ilman subua, mutta tänään totesin, että eihän tässä mitään järkeä ole ilmankaan olla, kun päällimmäinen tunne on masennus ja vitutus. Korvaushoitoonkaan en toisaalta mielelläni menisi juuri tuon hoidon rajoittavuuden takia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Kuntouttavassa korvaushoidossa on mahdollisuus saada 7vrk kotilääkkeet..
Mahdollinen 1.Kotilääke päivä olisi 6kk rikkeettömän hoidon jälkeen.Siit 1k eteenpäin
rikkeetöntä ja saat toisen kotilääkepäivän, (ei peräkkäisiä päiviä viikosta alussa)
Ja ylläpitohoidossa on max 2vrk. mahollisuus saada lääkkeet kotiin. Korjatkaa jos vääräs!