Tätä kokemusta ei tule vähätellä! Fraktaalit ei ole leikin asia! Tätä kulttuuria ei tule vähätellä! Sakramentti! Eliitti! Väärä! Oikea! Tyhmä! Fiksu! Ontto valtavirta! Sisällyksekäs alakulttuuri! Nämä asiat eivät koskaan muutu! Meidät pitää huomioida!
Olenko mä jotenkin outo, kun mun mielestä ajatukset ufodokkaristeista, douppaamisesta talon katolla ja psykedeeliKUOSAUKSESTA ei ole millään tavalla epärealistisia? Kyllä niitäkin tapahtuu.
Kaikkeinn pahinta on, etää liipataan läheltä niitä oikeita ajatuksia ja intuitioita, mitä psykedeelit antavat. Kuten ihmisen omasta vapaudesta kehittää maailmankuva ja olla oma jumalansa. Kun tuollainen ajatus päästetään elokuvassa ilmoille niin, että joku tyyppi huutaa ihan tillin tallin jossain sillalla "Vittu mä oon jumala", ni koko ajatus saatetaan naurunalaiseksi.
Muotoillaas asia nyt näin: mä olen viskonut hiekkaa yhden omakotitalon pihalla karjuen joka tavulla eri nuottiin vääntyvällä äänellä "kaTSokAa miTÄ MINÄ osAan", nauraen maanisesti. Se tuntui helvetin hyvältä, mutta kamoon, kyllä se nyt mun trippivahtieni mielestä näytti ja kuulosti lähinnä oudolta ja mahdollisesti pelleltä. Olin kuulemma muutenkin hapoissa ulkosiesti kuin 100 kuppia kahvia juonut seiskaluokkalainen. Se upea, hieno, käsittämättömän selkeä psykedeelinen kokemus joka auttoi juuri sinua eteenpäin elämässä saattaa ihan hyvin näyttää juuri tuolta sillalla tillintallailulta. Se ei vie siltä arvoa pois.
Pännii aivan mahdottomasti, kun esim. julkisuudessa puhutaan psykoaktiiveista todella halventavaan ja kevytmieliseen tyyliin, vaikka todellisuudessa näillä tyypeillä ei ole minkäänlaista käsitystä minkä kanssa pelleilevät.
Mun mielestä on aika kyseenalainen tyyli, jolla asiat tuossa esitetään. Tästä aiheutuu lähinnä se, että psykedelinen kulttuuri joutuu jälleen kerran naurunalaiseksi. Ihanan ideologisia lähtöpisteitä, siitä pitää antaa propsit. Siinäkin mielessä huono juttu, että teknokulttuuri yhdistetään jälleen kerran huumeisiin, joka on tietysti totta, mutta ei sitä massojen tarvitse tietää.
Öööööööööööööööö. Ei massojen tarvitse tietää totuutta, niiden täytyy vaan saada täydellinen, faktuaalinen käsitys huumeista ja hyväksyä "meidät" täydellisesti ja olla nauramatta jne? On vähän pöhköä valikoida sopivia totuuksia, varsinkin kun kaikkien ns. ongelmien (kuten huumeinen reivikulttuuri) kohdalla voi argumentoida erittäin järkevästi.
Toivottavasti tämä elokuva ei tuo ihmisille oikeutta vähätellä psykedeelistä intuitiota tai psykedeelien käyttäjiä.
Ei mikään leffa anna oikeutta yhtään mihinkään. Ehkä typeriä ennakkoluuloja, mutta
typerät ennakkoluulot on typeriä ennakkoluuloja.
Pistää vituttamaan. Pelkään sitä, että kun joku on nähnyt tuon elokuvan, se luulee tietävän psykedeelisestä kokemuksesta kaiken, eikä anna oikeaa kunnioitusta sitä kohtaan. Näillä esiasetuksilla on mahdotonta käydä järkevää filosofista keskustelua aiheesta, koska nämä ajatukset rinnastetaan työttömiin rappiohippeihin, jotka vetää sieniä jossain vitun diskottekeissä epäonnistuneiden ufodokumenttiohjaajien kanssa.
Eiköhän "piireissä" oikeasti hengaavien ja fiksusti asiansa esittävien ja argumentoivien ihmisten puheet ole merkityksellisempiä kuin yksi fiktiivinen leffa. Tai ainakin niillä voi aivan varmasti kumota leffan aiheuttamat "vahingot".
Eiku hups, eihän "piirien" ihmiset välttämättä uskalla puhua. En mäkään, nykyäänkään täysin avoimesti.
"Psykedelia" todellakin integroituu valtakulttuuriin, mutta massat ei sitä huomaa, se on totta. Valtakulttuuri on ollut ja tulee kuitenkin aina olemaan pinnallista, onttoa ja tylsää. Aivan kuten länsimainen ihminen keskimäärin, jota ko. kulttuuri heijastaa. Fine with me. En halua edes olla osana sitä!
Pyh, pyh, pyh, pyh, pyh ja pyh, sanon minä. Tuosta tekstistä paistaa niin vahvasti läpi just se, mistä puhuttiin aikaisemmin mainitsemassani Macht und Rebel -lainauksessa. Vihan synnyttämä vastaviha, rasismin synnyttämä vastarasismi ja pelleyden synnyttämä vastapelleys ovat äärimmäisen epärakentavia juttuja. Totta helvetissä "pintakulttuuri" tulee pysymään tylsänä, jos kieltäytyy tekemästä sille itse yhtään mitään ja sen sijaan vaatii, että se "pinta" tulisi, halaisi, myöntäisi olleensa väärässä ja tarjoutuisi kokkaamaan sulle joka viikonloppu. On houkuttelevaa asennoitua näin, koska silloin voi ajatella olevansa paras, mutta ei se edistä asioita yhtään mihinkään suuntaan.
Mieli on mukava paikka asua.