sienten/kannabiksen terveysriskit?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Kunhan kuivattaa huolella niin p.kärpässienistä ei liiemmin tule haittavaikutuksia, käsittääkseni.

Vähän myöhäs tää vastaus mut pakko oli päästä päteen. :P
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Kannabis ei uusimpien tutkimusten mukaan aiheuta keuhkosyöpää, joka ilmeisesti johtuu kannabiksen sisältämistä syöpää ehkäisevistä aineista. Kannabiksellahan ei millään voi annostella itsellensä yliannostusta, sellaista ei ole koskaan tapahtunut eikä ihminen voi millään nauttia niin suuria määriä. Yliannostuksen on arveltu olevan 10 - 41 kiloa. Kannabiksen runsas käyttö ilmeisesti heikentää lievästi esim. muistia, päättelykykyä ja keskittymiskykyä. Tosin tätä ei esiinny niillä jotka käyttävät hyvin satunnaisesti, ja muistaakseni tämä palautuu lähes ennalleen kunhan käytön lopettaa. Myös nopeuttaa skitsofrenian puhkeamista sille ennestään alttiilla henkilöillä.

Runsaasti käytettynä siihen tulee psyykkinen riippuvuus, tosin fyysisestä riippuvuudesta ei olla kai vieläkään edes täysin varmoja.

Sienillähän ei ole todettu fyysisiä haittavaikutuksia, tosin psyykkisiä haittavaikutksia saattaa joillain ihmisillä tulla ja varsinkin niillä jotka eivät esim. huolehdi set & settingistä.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

en keksiny millään, et minne muualle laittaa tää, mutta mua on askarruttanu eräs asia. aina sillon kun on pidempiä jaksojan, jolloin pajauttaa joka päivä aika runsaasti, niin joka aamu kun herää mulla ainakin sattuu hengittäessä tuonne munuaisten seudulle. mistähän moinen mahtaisi johtua ?
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Harold wrote:en keksiny millään, et minne muualle laittaa tää, mutta mua on askarruttanu eräs asia. aina sillon kun on pidempiä jaksojan, jolloin pajauttaa joka päivä aika runsaasti, niin joka aamu kun herää mulla ainakin sattuu hengittäessä tuonne munuaisten seudulle. mistähän moinen mahtaisi johtua ?
Oot mässyissäs syöny liikaa :lol: ?
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

se tuli kyl kieltämättä mullakin ekana mieleen :D
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää