Esim. Cubensiksen terveysriskit verrattuna kannabikseen? Ja hyödyt myös
edit: nyt on otsikko muutettu
Muutes, tuli mieleen outo idea, miksei anorektikkojen hoidossa käytetä kannabista?Kalastaja wrote:Kannabiksen silmiä punoittava vaikutus johtuu verisuonten laajenemisesta ja silmien kuivumisesta, itse pistän yleensä silmätippoja heti polttelun jälkeen, niin kostuu mukavasti ja eikä ärsyynny silmät.
Kannabis aiheuttaa myös näläntunneta. Johtuu siitä, että hypotalamuksessa on CB1 reseptoreita ja se vaikuttaa solujen insuliinin käsittelyyn ja leptiinin tuottoon...aika vähän tuosta itseasiassa tiedetään faktaa, hypoteesi pohjalla taidetaan vieläkin enimmäkseen mennä.
Kannabikselle voi myös olla allerginen, itse olen sen siitepölylle aika pahastikin, mutta polttettuna tai muuten nautittuna ei mitään ongelmia. Ahabilla sama juttu.
Anoreksiaa sairastava uskoo olevansa lihava, vaikka olisi jopa reilusti alipainoinen. Hän häpeää syömistään ja salailee ja valehtelee siihen liittyvistä asioista. Ruokahalun lisääminen kannabiksen avulla ei paranna sairautta.Keisari wrote:Muutes, tuli mieleen outo idea, miksei anorektikkojen hoidossa käytetä kannabista?Kalastaja wrote:Kannabiksen silmiä punoittava vaikutus johtuu verisuonten laajenemisesta ja silmien kuivumisesta, itse pistän yleensä silmätippoja heti polttelun jälkeen, niin kostuu mukavasti ja eikä ärsyynny silmät.
Kannabis aiheuttaa myös näläntunneta. Johtuu siitä, että hypotalamuksessa on CB1 reseptoreita ja se vaikuttaa solujen insuliinin käsittelyyn ja leptiinin tuottoon...aika vähän tuosta itseasiassa tiedetään faktaa, hypoteesi pohjalla taidetaan vieläkin enimmäkseen mennä.
Kannabikselle voi myös olla allerginen, itse olen sen siitepölylle aika pahastikin, mutta polttettuna tai muuten nautittuna ei mitään ongelmia. Ahabilla sama juttu.
Eikö kannabis vielä lisäksi laske hieman silmämunan sisäistä painetta jonka ansiosta verisuonet siirtyvät lähemmäksi toisiaan lisäten tätä punaisuutta? Tämän ominaisuuden takiahan kannabista käsittääkseni käytetään tiettyjen silmäsairausten hoidossa/oireiden lievittämisessä.Kalastaja wrote:Kannabiksen silmiä punoittava vaikutus johtuu verisuonten laajenemisesta ja silmien kuivumisesta, itse pistän yleensä silmätippoja heti polttelun jälkeen, niin kostuu mukavasti ja eikä ärsyynny silmät.
Ei todellakaan ole totta. Osaatko lukea?Keisari wrote:On se totta.spasm wrote:Kiitoksia vastauksista.
Onko totta että näillä sienillä ei terveydelle haitallisia vaikutuksia ole sitten juuri ollenkaan? :O Kuulostaapi hyvältä.
Syöpään ja aidsiin usein liittyvää anoreksiaa lääkitään kannabiksella, tai taitaa olla jotan kannabinooleja tabletissa, marinolia vai mitä niitä on.Anoreksiaa sairastava uskoo olevansa lihava, vaikka olisi jopa reilusti alipainoinen. Hän häpeää syömistään ja salailee ja valehtelee siihen liittyvistä asioista. Ruokahalun lisääminen kannabiksen avulla ei paranna sairautta.
Syöpään ja aidsiin liittyvää anoreksiaa? Mitä ihmettä sellainen on?Kalastaja wrote:Syöpään ja aidsiin usein liittyvää anoreksiaa lääkitään kannabiksella, tai taitaa olla jotan kannabinooleja tabletissa, marinolia vai mitä niitä on.Anoreksiaa sairastava uskoo olevansa lihava, vaikka olisi jopa reilusti alipainoinen. Hän häpeää syömistään ja salailee ja valehtelee siihen liittyvistä asioista. Ruokahalun lisääminen kannabiksen avulla ei paranna sairautta.
Sinälläänhän kannabis varmaan toimisi ainakin osalla anoreksian hoidossa hyvän terapian apuvälineenä.
Anoreksia tarkoittaa ruokahaluttomuutta. Anorexia nervosa on se psyykkinen sairaus.Delirium Tremens wrote:Syöpään ja aidsiin liittyvää anoreksiaa? Mitä ihmettä sellainen on?Kalastaja wrote:Syöpään ja aidsiin usein liittyvää anoreksiaa lääkitään kannabiksella, tai taitaa olla jotan kannabinooleja tabletissa, marinolia vai mitä niitä on.Anoreksiaa sairastava uskoo olevansa lihava, vaikka olisi jopa reilusti alipainoinen. Hän häpeää syömistään ja salailee ja valehtelee siihen liittyvistä asioista. Ruokahalun lisääminen kannabiksen avulla ei paranna sairautta.
Sinälläänhän kannabis varmaan toimisi ainakin osalla anoreksian hoidossa hyvän terapian apuvälineenä.
Kalastaja wrote:Anoreksia tarkoittaa ruokahaluttomuutta. Anorexia nervosa on se psyykkinen sairaus.Delirium Tremens wrote:Syöpään ja aidsiin liittyvää anoreksiaa? Mitä ihmettä sellainen on?Kalastaja wrote: Syöpään ja aidsiin usein liittyvää anoreksiaa lääkitään kannabiksella, tai taitaa olla jotan kannabinooleja tabletissa, marinolia vai mitä niitä on.
Yritetääs udestaan..spasm wrote:en puhuisi ruokahaluttomuudesta, sillä yhtä lailla nälkä tulee anorektikollekin. Anorektikko ei vaan vääristyneen minäkuvansa vuoksi halua/pysty syödä.Kalastaja wrote: Anoreksia tarkoittaa ruokahaluttomuutta. Anorexia nervosa on se psyykkinen sairaus.
..jos nyt tarkkoja ollaan. Tietyllä tapaahan kyse on ruokahaluttomuudesta, mutta ei vain sanan varsinaisessa merkityksessä.
Sitä samaa. Taitaa olla tuo makuaisti joka jotenkin heittäytyy ronkeliksi. Kyllä sitä saa helposti syötyä, mutta ei ruoka eikä nälkä vain tunnu samalta kuin paukuissa.Lasipallo wrote:Minulla jo yli parin päivän poltteluputki tuhoaa lähes täydellisesti ruokahalun, kun on ilman savuja. Se ei ole välttämättä kovin kiva efekti.
Ei, ruokahalu lähtee kokonaan. Syödessä yli tietyn rajan (alle normaalin aterian) tulee helposti oksennusrefleksejä ja ei kiinnosta pätkääkään syödä.ITENRELUD wrote:Sitä samaa. Taitaa olla tuo makuaisti joka jotenkin heittäytyy ronkeliksi. Kyllä sitä saa helposti syötyä, mutta ei ruoka eikä nälkä vain tunnu samalta kuin paukuissa.Lasipallo wrote:Minulla jo yli parin päivän poltteluputki tuhoaa lähes täydellisesti ruokahalun, kun on ilman savuja. Se ei ole välttämättä kovin kiva efekti.
Niinhän sitä sanotaan. Todella monen olen kuitenkin kuullut valittelevan seuraavana päivänä ala-selän kipuja yms.Kalastaja wrote:Psilosybiinia sisältävät sienet eivät vaikuta mitenkään munuaisiin.
Karpon ohjelmassa oli juttua siitä, että alaselkäkivut voisivat johtua ihan vain siitä että on nukkunut päihtyneenä huonossa asennossa. Tästä voisi johtua tuo paljon puhuttu "munuaiskipu".jesuiitta wrote:Niinhän sitä sanotaan. Todella monen olen kuitenkin kuullut valittelevan seuraavana päivänä ala-selän kipuja yms.Kalastaja wrote:Psilosybiinia sisältävät sienet eivät vaikuta mitenkään munuaisiin.
ite huomasin saman ongelman mutta jugurttii pysty aina syömään. Kai se vaan on niin että ruumis tottuu syömään paukuissa :?:HZB wrote:Lasipallo: tosta ruokahalusta.
Eli mulla on kanssa aikoina kun käyttää kannabista, niin ruokahalu poistuu lähes kokonaan kun ei ole paukuissa. (ei varmaan vielä mitään uutta) Mutta, kun pitää taukoa, ruokahalu alkaa löytyä aina iltaisin, jolloin sitten syö, mutta vaikka söisi kuinka maltillisesti tai jättäisi kokonaan väliin, aamulla ei tee yhtään mieli ruokaa. 1-2 viikkoa ilman kannabista alkaa riittää, niin ruokahalu aamuisin palaa. Mistä voisi johtua?