Neuroleptit & antidepressantit koneessa

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
deeli-sami
Tuppisuu

Neuroleptit & antidepressantit koneessa

Post by deeli-sami »

Elikkäs, itellä on vähän huono matikkapää enkä ole saanut googlen avulla ratkaistua kauan kestäis pitkäaikainen 2mg päiväannos Risperdalia poistua elimistöstä? Nyt olen 6 päivää ollut ilman ja olen jotenkuten saanut selvitettyä, että kys. lääkkeen puoliintumisaika systeemissä on ~20h eli karkeasti 0.5^6 verran lääkkeestä pitäisi olla jäljellä....kö?? Oon ihan hukassa :-D. Toinen lääke minkä jätin oli citalopram jolla on jokseenkin pitempi puoliintumisaika.. jotain 35 tuntia (?)

Tarkoitus olisi sieniä nappailla niin mietin vaan kuinka pian voisin ottaa ilman, että noi napit puuttuis mitenkään prosessiin.

Arviota?
tRip
Moderator

Re: Neuroleptit & antidepressantit koneessa

Post by tRip »

Eikö tuo ole hieman ristiriitaista?
Käytät antipsykootteja, mutta haluat laajentaa tietoisuuttasi?

Ei siinä mitään.. olen itse enemmän 'hulluuden' kannalla, kuin sen että ihmisiltä tukahdutetaan ihmisyys :)
Mutta silloin pitäsi kysyä itseltään, miksi edes syö antipsykootteja jos kaipaa psykedeliaa, 'hulluutta'..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Psyykelääkkeistäkään ei saisi irroittautua ihan noin vain, vaan annostusta pitäisi pienentää vähitellen minimiin saakka ja sitten vasta lopettaa kokonaan. Suosittelen menemistä takaisin kuurille vaikka puolikkaalla annoksella ja siitä vähentämällä kolmasosalla per viikko. Tälle prosessille tulisi käsittääkseni antaa aikaa reilu kuukausi. Mikäli pää pysyy kasassa ilman lääkettä ihan hyvin useita viikkoja, niin sitten voi olla ajankohtaista aloittaa kokeilu pienillä annostuksilla psykedeelejä, liittäen näihin kokemuksiin jotakin terapeuttista tekemistä.

Neurosoup jakaa hyvin sekä kokemusperäistä että tieteellistä informaatiota tästä aiheesta, ja myös psykedeelien vaikutuksesta mielenterveyteen. Suosittelen tutustumista saittiin.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
deeli-sami
Tuppisuu

Post by deeli-sami »

Mulla loppui resepti kesken ja unohdin käydä hakemassa mielenterveystoimistolta lisää ennen viikonloppua. Tän viikon aikana kun lääkäri unohteli aina reseptejä kotiinsa ja itselle tuli estoja päästä käymään luin paljon uutta tietoa ja ehdin ajatella. Mulle tuli Risperdalista tosi yököttävä olo: jotenkin oli vaan vastenmielistä olla edes olemassa aina kun otin lääkkeen joten pienensin itse annoksen aika minimiin... kuitenkin niin, että se auttoi nukkumaan. (Mulla on joku ongelma, etten pysty nukkumaan vaikka olisin kuinka väsynyt).

Jotenkin tuntuu että noi mt-lääkkeet vie kaiken hohdon elämästä. Ei ne mun ahdistuskohtauksia ja masennusta koskaan poistaneet. Tän kuurin syömisen jälkeen jotenkin tuntuu siltä, että haluan kokea sen kaiken ylireagoidun paskan pahan mielen (olen herkkä :-) ) ja taivaallisen euforian mitä nauramisestakin saa. Seksuaalinen kiihotus on kans semmonen mitä en oo koko lääkekuurin aikana kokenut, sitä mä odottelenkin! Psykedeeleistä olen ollut kiinnostunut jo pitkään. Mulla on jotenkin joku käsitys, että kun nautin sieniä/lsd ym. vastaavaa niin musta tulee viisaampi ja osaan katsoa asioita uudella tavalla.

Mulla on nyt ihan sairaan omituinen olo, johtunee luultavasti lääkkeiden lopettamista. Yhtään nappia en halua enään ottaa, vaikka se järkevämpää olisikin. Huimaa ja oksettaa, muttei ahdista. Päinvastoin: nauroin juuri kaverin kanssa pitkään ja puhuttiin vaikka mistä avoimesti ja musta tuntui pitkästä aikaa siltä, et mä oon ihminen enkä mikään nuorallatanssija kovassa tuulessa.

Kiitos kuitenkin huolenpidosta :)
downstair
Psykonautti

Post by downstair »

deeli-sami wrote:Psykedeeleistä olen ollut kiinnostunut jo pitkään. Mulla on jotenkin joku käsitys, että kun nautin sieniä/lsd ym. vastaavaa niin musta tulee viisaampi ja osaan katsoa asioita uudella tavalla.
No ei se nyt ihan noin mene.
Haluisin kans ilmaista huolenpitoni että ihmettelisit ensin vähän aikaa sitä omituista maailmaa ilman lääkkeitä. Sitten ku alkaa käydä tutummaksi voisit vaikka vähitellen alkaa katella niitä uusia maisemia.
frapathea

Post by frapathea »

Hmm. Mitenköhän kyseinen lääke (tai neuroleptit yleensäkään) vaikuttaa muiden päihteiden käyttöön? Onko kellään infoa asiasta
frapathea

Post by frapathea »

No saatana ny... 8( Joku fiksu valistaa mua ny että mitä ei saa ottaa jos syö risperdalia. En haluu kuolla mihinkää syndroomaan.
Thoxium

Post by Thoxium »

Offtopiccia ehkä.
On kyl helvetin naurettavaa että skitsofrenialääkkeitä määrätään ahdistukseen. Sen verran huonoja sivuvaikutuksia, jopa pysyviä, voi ilmentyä, että ne koukuttavat benzotkin on parempi vaihtoehto.
frapathea

Post by frapathea »

Thoxium wrote:Offtopiccia ehkä.
On kyl helvetin naurettavaa että skitsofrenialääkkeitä määrätään ahdistukseen. Sen verran huonoja sivuvaikutuksia, jopa pysyviä, voi ilmentyä, että ne koukuttavat benzotkin on parempi vaihtoehto.
Määrätäänkö niitä siihenkin?
Thoxium

Post by Thoxium »

frapathea wrote:
Thoxium wrote:Offtopiccia ehkä.
Määrätäänkö niitä siihenkin?
Kyllä, ainakin jonkun raportin mukaan tai mikä lie olikaan. Sen takia kun benzot koukuttavat :lol: