haluaisi minut laittaa terapeutti. Haastatteluun. Sillä jos näyttää siltä että ongelmat johtuvatkin vain alkoholista, ei Kela ehkä korvaakaan terapiaa.
Tämän voisi A-klinikka falsifioida.
Tai sitten vahvistaa.
Eli kuinka paljon siellä pitäisi valehdella ettei tule leimatuksi alkoholistiksi?
Itse en mielestäni kuulu mihinkään varsinaiseen riskiryhmään... vitut kuulunpas... mutta siis asiahan on monitahoinen eikä pelkkä alkoholiannoksien laskeskelu ole mielestäni mikään bar-o-metri! :evil:
A-klinikalle
-
h.s.t.
Re: A-klinikalle
Mutta alkoholin kulutuksen dramaattinen vähentäminen on ainakin omalla kohdalla parantanut yleistä hyvinvointiani. Tai siis itse en uskonut että alkoholin käytön melkein kokonaan lopettamisella olisi niinkin huomattavat vaikutukset.
Mieliala koheni niin, että on vielä pakko käyttää huumeita, etten kohta ole kuin hangon keksi koko aikaa...
Mieliala koheni niin, että on vielä pakko käyttää huumeita, etten kohta ole kuin hangon keksi koko aikaa...
-
lanttu
- Apteekki
-
tila saha
- Lepakko
ei pitäs olla kovin vaikeeta vedättää tässä asiassa.
vaikeempaa niihin on päästä jos haluaa. vielä vaikeampaa pysyä...
edit:
eiku nyt tajusin kunnolla ton viestin...
sanot että juot kun siihen on "hyvä syy" (koska ei olis..) tyyliin vappu, uusvuos, synttärit kaverin synttärit jne jne mutta et kuitenkaan vitutukseen ja että vihaat krapulaa ni hyvä tulee.
vaikeempaa niihin on päästä jos haluaa. vielä vaikeampaa pysyä...
edit:
eiku nyt tajusin kunnolla ton viestin...
sanot että juot kun siihen on "hyvä syy" (koska ei olis..) tyyliin vappu, uusvuos, synttärit kaverin synttärit jne jne mutta et kuitenkaan vitutukseen ja että vihaat krapulaa ni hyvä tulee.
vittumäpoltanpäiväkodin!
-
tila saha
- Lepakko
-
Thoxium
No hyi vittu mitkä hinnat. Mä voin vieroittaa teidät 500e/kk hintaan, ku pääsette tänne landelle, niin ette tunne ketään ja piän huolen ettete tuu saamaankaan mitään. Voitte sit miettiä siinä metän keskellä mihin puuhun vois sijoitaa hirttoköyden.tila saha wrote:hoito maksaa noin 300e päivässä. arvaa..
-
tila saha
- Lepakko
toimii muuten paremmin ku nykyinen päihdehuolto. toi hinta on yks este ja jos katkolle edes pääsis ni siellä ei kauaa pysy, jos juo sinä aikana kerran, takasain ei oo tulemista, siis näin jos on ees päässy, joku paikka ei ota kuin piri käyttäjiä ja joku ei ota pirin käyttäjiä ja jonnekki sekakäyttäjä ei kelpaa tai tullessa pitää olla ollut viikko selvinpäin tai ei ole tilaa tai päihdeongelma ei ole tarpeeksi krittinen jne jne jne. moni lääkäri ei suostu hoitamaan narkkia tai "narkkia".
vittumäpoltanpäiväkodin!
-
Ahab
tilatkaa viis annosta ibogaa ja yrittäkää sillä. jos jää pari annosta yli ni anna toiselle ongelmaiselle.
-
Havoc
- Lepakko
Word.Ahab wrote:tilatkaa viis annosta ibogaa ja yrittäkää sillä. jos jää pari annosta yli ni anna toiselle ongelmaiselle.
-
Thoxium
Pääsiskö ibogalla nikotiiniriippuvuudesta eroon? Kyllä sen pystyisin lopettamaan, jos olisi halua, mutta ei oo halua lopettaa, niin aattelin sit jos jollain muulla konstilla pystyis lopettaa. Rahan, terveyden ja muutaman muun asian takia haluaisin lopettaa, mut se mielihyvä kutsuu aina takaisinHavoc wrote:Word.Ahab wrote:tilatkaa viis annosta ibogaa ja yrittäkää sillä. jos jää pari annosta yli ni anna toiselle ongelmaiselle.
-
Jeshu
- OD
Ei ole bar-o-metri minustakaan.Asidyyli wrote:mutta siis asiahan on monitahoinen eikä pelkkä alkoholiannoksien laskeskelu ole mielestäni mikään bar-o-metri! :evil:
Olen monesti kuullut, että päihdeongelmaisen terapian edellytyksenä olisi päihteiden lopettaminen, mutta jos leikitään, että ihminen on epätoivon lohduttoman kuilun partaalla vetämässä kaikkea mitä käsiinsä saa, tai lievemässäkin tilanteessa - kuten ehkä sinä olet - niin kuinka hän saa voimavaroja lopettaa, vähentää, tai parantaa elämäänsä muilla tahoilla, jos ei apua anneta. Tässä mielessähän moinen edelletys on aivan typerä, sillä terapian aikanahan nimenomaan tulevat esille asiat jotka ajavat ongelmaiseen käyttöön. Itse olen huomannut, että juomiseen ja muiden päihteiden käyttöön vaikuttaa hyvin paljon vetääkö seuralaiset vai ei. Toisaalta täysin narkahtaneen tai narkahtaneen - enkä nyt sinusta puhu - hoito saattaa olla hyvin vaikeata, mutta en silti näkisi vaihtoehtona "lopeta käyttö ja tule sitten juttelemaan" juttua.
Yksi vaihtoehto on hakea yksityiseltä puolelta apua. Hakea joltakin psykiatriaan erikoistuneelta lääkäriltä lähete psykoterapiaan ja hakea Kelan avustusta. Parhaimmassa tapauksessa löydät ihmisen joka ei tuomitse sinua huumeiden käytön vuoksi ja joka laskuttaa niin, että et kelan tuen takia joudu maksamaan itse mitään - näin minulla - tai sitten joitakin kymppejä päälle...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.