Fenetyyliamiinin rakenteeseen perustuvat psykedeelit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Ahab

Fenetyyliamiinin rakenteeseen perustuvat psykedeelit

Post by Ahab »

Tutkimuskemikaalit -ketjun keskustelu fenetyyliamiinesta jatkukoon tässä ketjussa.

Kannattaa aloittaa Alexander ja Ann Shulginin perusteoksesta Phenethylamines I Have Known And Loved: A Chemical Love Story (1991)
http://www.erowid.org/library/books_onl ... hkal.shtml

Tryptamiini tai fenetyyliamiini luokittelujen ulkopuolelle jäävälle tutkimuskemikaalille voi aloittaa oman ketjun.

Kannatta lukaista Alexander Shulginin artikkeli DESIGNER DRUGS
viewtopic.php?f=17&t=418&p=7434
dredi
LD50

Re: Fenetyyliamiinin rakenteeseen perustuvat psykedeelit

Post by dredi »

Mun mielestä nää tryptamiini/fenetyyliamiini -jaottelut on vähän keinotekoisia.

LSD on tästä hyvä esimerkki... sisältää sekä fenetyyliamiinin että tryptamiinin rakenteen. Kumpaan sen luokittelisi? Älkääkä vastatko että ei kumpikaan vaan ergoliini...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Eikös happoa varten ole jo muutama topicci erikseen?

Ihan hyvä jaottelu mun mielestäni, koska haposta nyt riittää juttua enemmän, kun on kumminkin semisti yleisempi, ku moni muu tutkari. Tai mikä nyt sitten on tutkimuskemikaali, aika harvoin LSD niihin luokitellaan, mut pointti on kumminki varmaan ymmärretty.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Ahab

Post by Ahab »

dredi wrote:Mun mielestä nää tryptamiini/fenetyyliamiini -jaottelut on vähän keinotekoisia.

LSD on tästä hyvä esimerkki... sisältää sekä fenetyyliamiinin että tryptamiinin rakenteen. Kumpaan sen luokittelisi? Älkääkä vastatko että ei kumpikaan vaan ergoliini...
Miksi ei? Eikö se ole kuitenkin parempi?
Mutta joo kaikki jaottelut ovat keinotekoisia. Haluatko mielummin että kaikki tutkarit on yhdessä ketjussa? Aseta itsesi aiheesta vasta kiinnostuneen paikalle ja mieti miltä tuntuu, tuntuu varmaan siltä ettei lue ketjua ollenkaan.
LSD on toki ihan oma lukunsa ja kuten tuossa yritin asian ilmaista niin luokitteluun sopimattomille sopii avata oma ketju. LSD on siinä mielessä huono esimerkki ettei sitä ole kai missään vaiheessa ollut tarkoitus näihin ketjuihin tuodakkaan.
Sadat yhdisteet menee kuitenkin aika mukavasti tähän jaotteluun ja kaikille tuskin on järkevää aloittaa omaa ketjua.

Tai pointti oli oikeastan se että anna parempia vaihtoehtoja sen sijaan että valitat.

Ongelmallisempaa on mun mielestä se että milloin jokin tryptamiini tai fenetyyliamiini on psykedeeli, stimulantti vai empatogeeni.
Anyway luokittelut ei ole absoluuttisia vaan kehittyvä keino keskustelun mahdollistamiseksi. Parempia luokitteluja saa ehdottaa keskustelun eteenpäin viemiseksi.
dredi
LD50

Post by dredi »

Jaa, mutta enhän mä mitään valitakaan. Kunhan yritän herättää keskustelua.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!