Kertokaapa, miten saisi parhaiten sellaiset yöunet, että nukahtais suht nopeasti, ei heräilis yöllä ja vieläpä heräis sillee suht pirteänä, eikä kävelis pitkin seiniä...
Onhan mulla tuolla kaappi täynnä kaikenmoisia lääkkeitä, mutta en ole löytänyt yhtään järkevää yhdistelmää. Sillä vaan kyselen, kun ei ole lekuritkaan oikein osannut auttaa, reseptejä sadellut monenlaisia ja aina jokin mättää...
Kertokaapa, millä tropeilla te nukutte ja millaista unen laatu ja seuraava päivä
haureus wrote:Juoksulenkki, kylmä suihku ja avoin ikkuna.
kannattaa kuitenkin muistaa, että ei sitä juoksua ihan ennen nukkumaan menoo. Itsellä se vaan vaikeuttaa
nukahtamista, kun keho käy kierroksilla. Avoin ikkuna toimii9 itsellä todella hyvin.
Melatoniinivalmiste on auttanut ainakin mua. Ei se silleen auta nukahtamaan niinku muut lääkkeet, mutta sitten kun nukahtaa niin uni on syvää, rauhallista ja aamulla on kiva herätä. Ja luonnonvalmiste on niin
Herää aamulla ihmisten aikoihin ja tee jotain. Fyysinen rasitus (muttei liian rankka eikä just ennen nukkumaanmenoa, oon huomannu että joskus rankan yövuoron jälkeen en millään pysty asettumaan aloilleni nopeasti ja rauhottuminen vie aikansa..) auttaa, käy lenkillä raittiissa ilmassa.
Mulla pelasti yöunet täydellinen elämäntapojen muutos. Ruokavaliot, unirytmi, unihygienia. Muista keinoista paras on mulle ainaki unikkotee tai sit dormicum+insomin kombo mut bentsokoukkua en suosittelis kenellekään.
Tramalilla sit taas jostain syystä saan ihan helvetin merkillisiä painajaisia.
ite syön ketipinoria. (muillaki neurolepteil kyl nukkuu) ei auta bentsot tai mikää. on siinä kusessa ku välillä huomaa että lääkkeet hävinny. siinä sit hikoillaa ja yritetää saaha unta mutta eihän siitä mitää tuu. jurissa nukkuu kyl kans hyvin mut ei vaa kovin pitkää.
edit: ainut huono puoli tos nois neurolepteis on et vaikee päästä ylös herätessä. jos ei kello herätä ni saattaa makoilla pariki tuntia vaa viel.
semmoset unet jossa tajuat että oot unessa ja hallittet sen mielentilan... voit tehä about mitä vain esim. lentää tai osata täydellisesti karatea tai ihan mitä vitun vaan koska mielikuvitus on rajana, kyllähä sitä vitutttaa herätä semmosista ja kääntää kylkyeä ja toivoo että pääsis takas
Skeeblew wrote:semmoset unet jossa tajuat että oot unessa ja hallittet sen mielentilan... voit tehä about mitä vain esim. lentää tai osata täydellisesti karatea tai ihan mitä vitun vaan koska mielikuvitus on rajana, kyllähä sitä vitutttaa herätä semmosista ja kääntää kylkyeä ja toivoo että pääsis takas
Vitutti just herätä ku oottelin unessa jotakin säätäjää ulos kerrostalosta ja heräsin ku se sit lopulta tuli.
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
Joo noi hallittavat unet o kyllä vitu jees, oon kerran onnistunu siinä.
Unessa vaa yhtäkkiä tajusin, et ei vittu täähä o unta, olin menossa jonnekin ja sitte vaa käännyin ympäri ja lähin lentoo, siis jumalauta mikä fiilis, pilvien yläpuolelle ja siitä johki autiosaarella ja 'taioin' sitte mimmejä siihe riviin ym...
Jotten ny iha offtopikkii mee ni, parhaat ja pisimmät unet tulee 7,5mg mirtazapin ja sitte pirilinjat venaa siihe nsängy vieree et voi heti rykästä ni lähtee se tokkura