Essojen toimimattomuus.

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
Igrebd
Tuppisuu

Essojen toimimattomuus.

Post by Igrebd »

Hyvää iltaa.

Eli aiheen mukaisesti, mulla ei toimi essot yhtään mitenkään päin. En tunne "essoissa" mitään eroa selvinpäin olosta. Kyse ei missään nimessä ole nipsujen laadusta saatika sitten määrästä, eikä mulla ole mitään lääkitystäkään. Useita eri nappeja siis syöty (huikeita määriäkin) ja muilla kyllä skulannut aina. Pirin suhteen hieman samankaltainen homma. Esim: kaverin kanssa saman kokoiset (tuhdit) lainit kun vetästiin, niin häntä lainaten: "nousi takatukka pystyyn pitkäksi ajaksi", kun taas mulla tuli vain astetta puheliaampi ja "kirkkaampi" olo.

Onko kellään mitään ajatusta, et mistä moinen voisi johtua? Harmittaa.
Onko muilla vastaavaa?
:/
Psychonautilus

Re: Essojen toimimattomuus.

Post by Psychonautilus »

En tiedä puhummeko yhtään samasta asiasta, mutta itse kun kokeilin essoja ekan kerran, olin helvetin pettynyt - "Tässäkö tämä oli?"

Euforia, empatia, ja muut odottamani vaikutukset kyllä toteutuivat, mutta ehkä noin 10-20% siitä tehosta, mitä olisin odottanut. Odotin paljon "vahvempaa" oloa, mutta se oli melko yksipuolinen, väkinäisen tuntuinen sekä kokonaisuutena melko... Mieto.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Kristallimämmiä peliin eikä mitään paskoja nipsuja.
MantaRay

Post by MantaRay »

Kottonmouth wrote:Kristallimämmiä peliin eikä mitään paskoja nipsuja.
tämä :mrgreen: :up:

Olen myös jostain joskus lukenut, että jotkut ADHD:ta sairastavat eivät välttämättä saa pahemmin mitään irti stimuista. Muistatko tapahtuiko sun pupilleille noina aikaisempina kertoina mitään?
Pen
OD

Post by Pen »

Onko sulla jotain lääkitystä? Siinä voisi olla syy tai sitten vain huonoja naksuja.

Itselläni vauhti ei sano mitään, mutta syy lienee siinä että aina ollu paskaa piriä. Muutaman kerran koittanu ja luovuttanu, mutta hyvä niin.
Skilla
Lepakko

Post by Skilla »

Penttike wrote:Onko sulla jotain lääkitystä? Siinä voisi olla syy tai sitten vain huonoja naksuja.

Itselläni vauhti ei sano mitään, mutta syy lienee siinä että aina ollu paskaa piriä. Muutaman kerran koittanu ja luovuttanu, mutta hyvä niin.
OP:n mukaan ei ole lääkitystä
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Tarpeeks ihmisiä seuranneena musta taas tuntuu ettei ADHD tai ADD vaikuta oikeesti stimujen toimivuuteen mitenkään. Ihme settiä, miks vitussa niitä muuten määrättäisi edes lääkkeeksi?

Ja kun puhe essoista niin jos MDMA:ta tarkoitatte, niin sen vaikutustapa on kyllä tosi erilainen kuin millään perinteisillä stimuilla. Mun mielestä se on aika helvetisti lähempänä esim. deelejä kuin perinteisiä stimulantteja. Mut varsinkin stimut on monelle vaikutuksiltaan tosi pettymys, ihan normia että esim. amfesta olo tuntuu pikemminkin skarpilta ja rauhoittuneelta eikä oikeesti eroa selvinpäin olosta hirveästi. Olo tuntuu jopa enemmän selvältä kuin selvinpäin. Ei päihteistä kannata loppupeleissä hakea niitä vaikutuksia mitä muut tuntuvat saavan ja hakevan(eli vetää viiva piriä ja odottaa että kohta tekee mieli hyppiä seinille)vaan mun mielestä kannattaa kokeilla itse mikä toimii ja mihin sitä oloa voi käyttää hyödyksi.

Mun mielestä kyl outoa, että et saa essoista MITÄÄN vaikutuksia, mut oot silti syöny niitä useita eri nappeja huikeita määriä? :D Eikö toi oo aika älytöntä rahan tuhlausta? :D
Igrebd
Tuppisuu

Post by Igrebd »

SahkoinenVelho wrote:Tarpeeks ihmisiä seuranneena musta taas tuntuu ettei ADHD tai ADD vaikuta oikeesti stimujen toimivuuteen mitenkään. Ihme settiä, miks vitussa niitä muuten määrättäisi edes lääkkeeksi?

Ja kun puhe essoista niin jos MDMA:ta tarkoitatte, niin sen vaikutustapa on kyllä tosi erilainen kuin millään perinteisillä stimuilla. Mun mielestä se on aika helvetisti lähempänä esim. deelejä kuin perinteisiä stimulantteja. Mut varsinkin stimut on monelle vaikutuksiltaan tosi pettymys, ihan normia että esim. amfesta olo tuntuu pikemminkin skarpilta ja rauhoittuneelta eikä oikeesti eroa selvinpäin olosta hirveästi. Olo tuntuu jopa enemmän selvältä kuin selvinpäin. Ei päihteistä kannata loppupeleissä hakea niitä vaikutuksia mitä muut tuntuvat saavan ja hakevan(eli vetää viiva piriä ja odottaa että kohta tekee mieli hyppiä seinille)vaan mun mielestä kannattaa kokeilla itse mikä toimii ja mihin sitä oloa voi käyttää hyödyksi.

Mun mielestä kyl outoa, että et saa essoista MITÄÄN vaikutuksia, mut oot silti syöny niitä useita eri nappeja huikeita määriä? :D Eikö toi oo aika älytöntä rahan tuhlausta? :D
En oletakkaan että pirilaineista seinillä pompitaan. En mä tietenkään kaikkia eri nappeja ole huikeita määriä syönyt, mutta silti useamman kuin yhden kerralla. Samat nappulat on pelittäny muilla kyllä yhdelläkin hyvin, että jotain vitun "vikaa" mussa varmaan. Ja joo, se on juuri sitä. :D
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

No jotkut syö MDMA:ta sellaisia 300 milligramman aloitusdousseja boostaillen sadoilla milligrammoilla. Tuollaisia määriä käyttäneillä on todettu aivomuutoksia (harmaan aivoaineksen kerrokset vaikuttaa paikoitellen ohentuneen), mutta oikeastaan ei tiedetä, että johtuuko se MDMA:n annostelemisesta vai synnynnäisestä hermostollisesta poikkeavuudesta. Mä veikkaan jälkimmäistä; isoja annoksia ottavat eivät välttämättä saa MDMA:sta niin paljoa irti, koska aivot ovat erilaiset.

Itselleni jo 150 mg doussi on liian intensiivinen. Sweet spot on vuosikausia ollut 110-130 mg.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Feya
OD

Post by Feya »

Touchet wrote:No jotkut syö MDMA:ta sellaisia 300 milligramman aloitusdousseja boostaillen sadoilla milligrammoilla. Tuollaisia määriä käyttäneillä on todettu aivomuutoksia (harmaan aivoaineksen kerrokset vaikuttaa paikoitellen ohentuneen), mutta oikeastaan ei tiedetä, että johtuuko se MDMA:n annostelemisesta vai synnynnäisestä hermostollisesta poikkeavuudesta. Mä veikkaan jälkimmäistä; isoja annoksia ottavat eivät välttämättä saa MDMA:sta niin paljoa irti, koska aivot ovat erilaiset.
Mun mielestä se, että kemikaalien toimivuus voi vaihdella dramaattisesti yksilöiden välillä, on sekä maalaisjärjellä että tieteelliseltä pohjalta katsottuna erittäin loogista. Siksi mua ihmetyttää, miten annoskoko tuntuu vieläkin olevan aina kaiken mitta ja niin monelle ylpeyden aihe. Ja samoin kun jokin huumeen vaikutukset koetaan miedoksi tai epämiellyttäväksi, luullaan että siitä nauttivat ei vaan tiedä mitä "oikeasti hyvä" douppi on.
MantaRay

Post by MantaRay »

Hmm... villiveikkaus, mutta voisiko mitenkään olla mahdollista, että AP:lla vain on hyvin korkeat CYP2D6-entsyymin konsentraatiot, joka vastaa monien amfetamiinien pilkkomisesta ihmiskehossa? Tosin kuulostaa kyllä hyvin hassulta, ettei saisi MDMA:sta mitään irti.
avantGarde
Lepakko

Post by avantGarde »

Rätkäsin joskus hihaan MDMA:ta pienen annoksen jota en nyt muista, mutta ei toiminut.
Pupillit laajenivat noin pariksi sekunniksi ja sitten taas normalisoituivat. Muilla kyllä toimi se mdma. Essoista tai piristäkään en ole oikeen koskaan saanut mitään irti.
MantaRay

Post by MantaRay »

Mutta kiteytän vielä oman mielipiteeni siihen, että huonot setit = huonot rollit!
Mutta hei kaikki reagoivat KAIKKEEN erilailla. Jos olet sattunut puksahtamaan tähän maailmaan niin ettei stimut/mdma toimi sinulla, niin ei mahda mitään kannattaa kokeilla esim sieniä! Ne Jotka epäröivät essojen / MDMA:n toimimattomuutta kodallaan, niin suosittelin "once in a lifetime" kokeiluna kokeilmaan puhdasta MDMA kristallia (vaikka maksaisikin enemmän) esim 150-200mg oraalisesti, niin voisi ainakin saada varmuuden siihen, ettei MDMA tosissaan toimi. Kannattaa myös valita ympäristöksi sellainen paikka missä voit keskittya 110%:sesti mändyyn :) Ei TIPAN TIPPAA alkoholia tai muita päihteitä MDMA:n kanssa!

Roll Safe!
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Epru0 wrote:Jos olet sattunut puksahtamaan tähän maailmaan niin ettei stimut/mdma toimi sinulla, niin ei mahda mitään kannattaa kokeilla esim sieniä!
Mistä syystä sienet sitten toimisivat, mikäli MDMA ei? Ne MDMA:n sydäntä avaavat fiilikset kuitenkin pääosin välittyvät niiden väylien kautta kuin mihin myös perinteiset psykedeelit vaikuttavat. MDMA on yhdistelmävaikutteinen aine, jonka voi käytännössä luokitella tehokkuudeltaan hyvin heiveröiseksi psykedeeliksi + överidopaminergiseksi stimulantiksi.

En pidä MDMA:n tuottamaa fiilistä kauhean uniikkina ja sen sijaan voisin oikeastaan suositella 2C-B + 4-FA -komboa - ihan kenelle tahansa, riippumatta siitä, että toimiiko kyseisellä ihmisellä MDMA hyvin vai ei. Tuon kombinaation aikaansaama tila on kuitenkin huomattavasti täyteläisempi; meno on tyydyttävämpää ja enemmän palasia kohdalleen loksauttelevaa.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Igrebd
Tuppisuu

Post by Igrebd »

Touchet wrote:
Epru0 wrote:Jos olet sattunut puksahtamaan tähän maailmaan niin ettei stimut/mdma toimi sinulla, niin ei mahda mitään kannattaa kokeilla esim sieniä!
Mistä syystä sienet sitten toimisivat, mikäli MDMA ei? Ne MDMA:n sydäntä avaavat fiilikset kuitenkin pääosin välittyvät niiden väylien kautta kuin mihin myös perinteiset psykedeelit vaikuttavat. MDMA on yhdistelmävaikutteinen aine, jonka voi käytännössä luokitella tehokkuudeltaan hyvin heiveröiseksi psykedeeliksi + överidopaminergiseksi stimulantiksi.

En pidä MDMA:n tuottamaa fiilistä kauhean uniikkina ja sen sijaan voisin oikeastaan suositella 2C-B + 4-FA -komboa - ihan kenelle tahansa, riippumatta siitä, että toimiiko kyseisellä ihmisellä MDMA hyvin vai ei. Tuon kombinaation aikaansaama tila on kuitenkin huomattavasti täyteläisempi; meno on tyydyttävämpää ja enemmän palasia kohdalleen loksauttelevaa.
Sieniä olen nautiskellut about 15 kertaa, niin silokkeja kuin muun maailman ihmeitä ja ne kyllä pelaavat (välillä liiankin intensiivisesti :D) hyvin. Mietin että voisko tää johtua joko "synnynnäisestä tolesta" tai siitä että dokaan, paljon, noin päivittäin? Jos aivot on jo niin vituillaan etyylialkoholista. 21 olen siis ja pennusta (13) asti dokannu hyvin aktiivisesti. Ei toi ainakaan hyvää voi tehdä pienen aivoille, vai?
hheiz
Karvakuono

Post by hheiz »

Itsellä sama ongelma!

Ei aina tosin. 80% kerroista toimii normaalisti. Ensimmäisen kerran tämä tapahtui noin vuosi sitten. Otettiin pevekkiä ja ei tullut mitään muuta kun sydämmen tykytys ja laskuolot. Seuraavana päivänä samasa pussista jytis nii että tukka meinas lähteä. Pari kk tämän jälkeen otin tramaleja 200mg joka normaalisti tuo hyvän olot mutta nyt ei tullut kun lievät notkut ilman euforiaa. Sama käynyt essojen 2 kertaa sekä mämmin kanssa kerran. Toimii muuten niinku pitää (tuntoherkkä olo, notkuttaa, "sumunen olo" värit kirkastuu, mdma siis) mutta en saa minkäänlaista euforiaa nii aika turhauttavaa! Aina siis ei tätä tapadu, 80% kerroista toimii.

Mistä tämä voi johtua? En omista mitään lääkitystä. Aivoissa jotain vikaa?
Drr
Karvakuono

Post by Drr »

Mulla oli tabu jonka sanottiin puolikkaana jo toimivan hyvin. Testattu oli kuulemma useammankin toimesta. Otin ekan puolikkaan ja koko aikana ei ollut oikestaan, ku ihan snadi stimulatiivinen olo. Ehkä samankaltanen ku olis juonu liikaa kahvia. Tajusin sitten jälkeenpäin että concerta ilmeisesti ei oikeen innokkaasti tykkää esso-oloja päästää läpi.

Toisella kertaa jätin concertan ottamatta aamulla ja illallalllallalaa otin sen jääneen puolikkaan. Ei sanonut taaskaan mitään muuta, ku sama kahviöverifiilis. Vasta suurien am-2201 annosten jälkeen oli jotain lieviä vaikutuksia, josta en varmaksi voi sanoa että oliko placeboa vai ton ylenpalttisen hiisaamisen aiheuttamaa. Stimulanttitoleja epäilisin, koska metyylifenidaatti annos on 36mg päivässä. En uskoisi ainakaan niin paljon vaikuttavan, ettei sanoisi mitään nuo essot. Omituista. Kaiketi tälläkin on yhteys noihin AD/HD/ADD setteihin.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Mulla oli sama homma joskus alkuaikoina että oli kyse sitten laatunappuloista tai berliinistä tuodusta kristallimämmistä niin mitään ne eivät sanoneet vaikka silloinen tyttöystäväni öyskäsi 0,08g pommista tuota ko. kristallia. Samoiten sukulaiseni öyskäsi 0,15g pommista ja hänellä elopainoa reilu 120kg ja pituutta päälle 2 metriä. Punttimies.

Mutta sitten kerran, oli reivit ja possella oli helvetisti mämmiä mukana (eikä edes mitään kovin laadukasta) niin päätin koittaa ottaa sitten semmoisen 0,14g pommin. Ei mennyt varmaan kun 15-20 min. niin ZANG! Ja mentiin kyllä semmoista Porilaisten marssia että alta pois. Sen jälkeen kaikki nipsut ja mämmit ovat toimineet. Mutta ensimmäiseen 2 vuoteen ne eivät sanoneet mitään.
Vai toimiiko?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Drr wrote:Mulla oli tabu jonka sanottiin puolikkaana jo toimivan hyvin. Testattu oli kuulemma useammankin toimesta. Otin ekan puolikkaan ja koko aikana ei ollut oikestaan, ku ihan snadi stimulatiivinen olo. Ehkä samankaltanen ku olis juonu liikaa kahvia. Tajusin sitten jälkeenpäin että concerta ilmeisesti ei oikeen innokkaasti tykkää esso-oloja päästää läpi.
Omasta mielestäni taas buustaavat mämmiä ihan helvetisti.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Drr
Karvakuono

Post by Drr »

gaia wrote:
Mutta sitten kerran, oli reivit ja possella oli helvetisti mämmiä mukana (eikä edes mitään kovin laadukasta) niin päätin koittaa ottaa sitten semmoisen 0,14g pommin. Ei mennyt varmaan kun 15-20 min. niin ZANG! Ja mentiin kyllä semmoista Porilaisten marssia että alta pois. Sen jälkeen kaikki nipsut ja mämmit ovat toimineet. Mutta ensimmäiseen 2 vuoteen ne eivät sanoneet mitään.
Mm.. Mikähän tässä nyt on oikein salaisuutena. Oon kuullut pari muutakin tän kaltaista tapausta, että ei monellakaan kertaa sano yhtään mitään ja sitten yhtäkkiä boom.

Touchet kirjoitti jossain tuolla näin:
Touchet wrote:No jotkut syö MDMA:ta sellaisia 300 milligramman aloitusdousseja boostaillen sadoilla milligrammoilla. Tuollaisia määriä käyttäneillä on todettu aivomuutoksia (harmaan aivoaineksen kerrokset vaikuttaa paikoitellen ohentuneen), mutta oikeastaan ei tiedetä, että johtuuko se MDMA:n annostelemisesta vai synnynnäisestä hermostollisesta poikkeavuudesta. Mä veikkaan jälkimmäistä; isoja annoksia ottavat eivät välttämättä saa MDMA:sta niin paljoa irti, koska aivot ovat erilaiset.
Eikai kukaan vastuullinen nyt ottaisi 300mg annosta ja vielä buustailis sitä satasilla, jos se ei olisi toiminut oikein jo kasuaaleilla annoksilla, joka nyt ainkin näin käytännönläheisesti viittais siihen, että aiemmin mainituilla ei aine vaan käynnistä mitään huomattavia tapahtumasarjoja aivoissa ainakaan perusannostuksella.

Jos esim AD/HD potilailla on olennaista aivojen rakenteelliset erot, sekä jatkuva dopamiinivaje niin ei se mikään ihme olisi, jos nuo aiemmin mainitut vaikuttaa myös huumaavia tiloja aiheuttavien aineiden toimivuuteen/toimimattomuuteen elimistössä.
veke
Psykonautti

Post by veke »

ei ne toimikkaa välttis pidewmmäl ranil nii..tietty mieliala vaikuttaa. jos muute huippu hyvis nii sit kandee..mut ei ne sillee absolut joka oloo toimi niinku ekoil kerroil. hyvää kombotus settii kuitenki madmaviivat jonku muun kaa...se voi olla et jos niit käyttää jonku kerran nii huomaa sen nousun olevan niinku hetkellinen homma ja ei mee siihen mukaa enää nii taight ku tietää mist on kyse..
...
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

Igrebd wrote: Onko muilla vastaavaa?
On. Ei toimi essot mullakaan, tosin kokemusta ei hirveän suuresta nipsumäärästä ole. Eikä toimi pirikään niin kuin seuralaisellani usein toimii, lähinnä tulee juurikin puheliaampi ja itsevarmempi olo mutta mitään varsinaisia pirinousuja, pärinöitä, humahduksia tai tukan nousemisia ei tapahdu.

Ja kyllähän se harmittaa, tietty. Oishan niistä kivempi saada enemmän irti. Osittain kyllä tuhdihkoa ketipinor lääkitystä syytän tästä.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
Black7343
Psykonautti

Post by Black7343 »

Asystole wrote:
On. Ei toimi essot mullakaan, tosin kokemusta ei hirveän suuresta nipsumäärästä ole. Eikä toimi pirikään niin kuin seuralaisellani usein toimii, lähinnä tulee juurikin puheliaampi ja itsevarmempi olo mutta mitään varsinaisia pirinousuja, pärinöitä, humahduksia tai tukan nousemisia ei tapahdu.

SSRI/SNRI lääkkeet vie MDMA:n toimivuuden kokonaan. Minulla ei myöskään LSD sano mitään. Pari viikkoo jos on syömättä lääkettä,ni sit pelaa. Mutta kun on muita vaihtoehtoja en viitsi jättää lääkitystä pois. Piri toimii normaalisti tai sitte on vaan paskaa. Mitähän essoissa sit on,koska joku niissä näkyy toimivan,tuttu ottaa joskus ja ei usko tuota lääkkeen vaikutusta. Kuitenkin samaa syö kuin minä.
Piri tekee minut rauhalliseksi ja pystyn keskittymään todella hyvin,ei koskaan aiheuta mitään kimpoilua. Ainoa mikä lisääntyy, on puhe ja sekin menee kailkilta yli hilsee,kun esitän samasta asiasta eri näkökulmia ym.
Jotkut yrittävät,toiset suunnittelevat,minä teen.
zero
Kameleontti

Post by zero »

Black7343 wrote:
Asystole wrote:

SSRI/SNRI lääkkeet vie MDMA:n toimivuuden kokonaan. Minulla ei myöskään LSD sano mitään. Pari viikkoo jos on syömättä lääkettä,ni sit pelaa. Mutta kun on muita vaihtoehtoja en viitsi jättää lääkitystä pois. Piri toimii normaalisti tai sitte on vaan paskaa. Mitähän essoissa sit on,koska joku niissä näkyy toimivan,tuttu ottaa joskus ja ei usko tuota lääkkeen vaikutusta. Kuitenkin samaa syö kuin minä.
Piri tekee minut rauhalliseksi ja pystyn keskittymään todella hyvin,ei koskaan aiheuta mitään kimpoilua. Ainoa mikä lisääntyy, on puhe ja sekin menee kailkilta yli hilsee,kun esitän samasta asiasta eri näkökulmia ym.
ei puhunut sxri-lääkkeistä vaan ketiapiinista, mitä menee itelläkin.

ja mulla ei toimi mitenkään mdma, opioidit, bentsot ja tähän uutena mukavana lisänä piri ja 2c-b. varmasti löytyisi sata muutakin ainetta mikä vetämällä selviäisi. perseestä. liekö jonkinmoista aivovauriota tms. :/
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
bol
Kameleontti

Post by bol »

Itse olen huomannut, että amfetamiini laskee MDMAn empaattisia ja euforisia vaikutuksia huomattavasti. Jo 0.1-0.2g lirpsua syötynä laskee tehoja. Mielummin säästää sen lirpsan sitten aamuyöhön, kun rollailut on rollailtu.
COMPLEX
Psykonautti

Post by COMPLEX »

bol wrote:Itse olen huomannut, että amfetamiini laskee MDMAn empaattisia ja euforisia vaikutuksia huomattavasti. Jo 0.1-0.2g lirpsua syötynä laskee tehoja. Mielummin säästää sen lirpsan sitten aamuyöhön, kun rollailut on rollailtu.
Mitenköhän sitten metamfetamiini mahtaa reagoida MDMA:n euforiaan ja empatiaan, metamfe kun taitaa vaikuttaa myös vahvemmin serotoniinipuolella. Voisikohan olla niin että tulee ekstaasipärinöistä tulee selkeämpi olo mutta hyvä olo jatkuu paremmin vai dominoiko dopamiinit ja noradrenaliinit tms. sitten tässäkin tilanteessa ja tuntuu että MDMA olot jää ihan taka-alalle? Kellään kokemusta näiden kahden kombottamisesta, tosin varmaan maailman hirveimmät laskut/jälkiolot tästä kombosta :mrgreen:
xxxxx.