Entä sitten, kun huumeet laillistetaan Suomessa?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Enth

Entä sitten, kun huumeet laillistetaan Suomessa?

Post by Enth »

...Ainakin kannabiksen ja hallusinogeenien kohdalla...

Aiotteko tulla kaapista ulos eli kertoa kavereille/vanhemmille?
Ja miten luulette kaverinne/vanhempanne reagoivan?

Käytännössä kaikki kaverit tietävät jo että käytän. Vanhempien kohdalla menisi varmaan vuosia ennenkuin avautuisin päihteilystäni, heidän asenteet tuskin tulevat muuttumaan koskaan. Olen varma että kommentti olisi "vaikka ne nyt onkin laillisia ovatkin niin ne ovat silti vaarallisia HUUmeita vaikka mitä sanotaan, älä vaan mene kokeilemaan" luokkaa.

Vähän huonosti nyt esitin kysymyksen, aiheesta saa poiketa...
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

Vanhemmilleni olen avautunut jo.Äiti hyväksyy kannabiksen tupruttelun jossain määrin isäpappa ei ollenkaan..tai suhtautuu jokseenkin nihkeästi.
2000-luvun sakilainen.
ITENRELUD
Psykonautti

Post by ITENRELUD »

Musta tuntuu että kaikki lähi- ja ulkopiirin ihmiset varmasti tietävät käytöstäni ainakin sen verran kun olen ulospäin sitä näyttänyt. Olen näet ihan julkisesti kuoseissa välillä, enkä usko että käyttäytymiseni muuttuu säädäntöjen mukana mitenkään. Mul on sellanen draivi et oon jatkuvasti hädissäni, ja hätä ei lue lakia.
Unreeled itinerant, interlude, interrelate enrolled.
viaticus
Psykonautti

Post by viaticus »

Jos joskus lainsäädäntö muuttuu niin ettei minun tarvitse pelätä työpaikan menetystä tai muita vastaavia seuraamuksia, niin kaapin ovet kyllä lämähtävät auki. Vanhemmilla varmasti tulisi olemaan näkemyseroja kanssani, mutta uskoisin että kunnioittamalla heidänkin mielipiteitään ja keskustelemalla asiallisesti päästäisiin edes sellaiseen tilaan missä asiasta vain voitaisiin perisuomalaisesti vaieta ja leikkiä että kaikki on normaalisti. Hieman näin asia näyttäisi olevan kannabiksen käyttöni tapauksessa, uskoisin ainakin äitini olleen asiasta jo vajaan vuosikymmennen jollain tasolla tietoinen mutta asiasta ei ole sen enempää puhuttu. Enkä myöskään näe mitään syytä kiusata heitä asialla joten en tuo sitä sen enempää heille julki.l

Lähipiiristä ja kavereista osa tuskin yllättyisi laisinkaan, osalla tietysti voisi olla sulattelemista. Mutta minä olen polkuni valinnut enkä sitä piilottele kuin yhteiskunnan asettamasta "pakosta". Valitettavasti nautin työssäkäynnistä, palkansaannista ja itseni elättämisestä sen verta etten näe nykytilanteessa kannattavaksi ruveta "julkipsykonautiksi". Ehkä joskus tulevaisuudessa pääsemme samaan tilanteeseen kuin missä osa entisistä tabuista, mm. homous on tällä hetkellä.

"Jari Sillanpää tuli kaapista: Juon Ayahuascaa"
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
TiiEitsKay
Lepakko

Post by TiiEitsKay »

viaticus wrote:"Jari Sillanpää tuli kaapista: Juon Ayahuascaa"
:D

Varmaan aika valikoivasti kertoisin.. Ainakin kunnes tajusteilu saavuttaa melkein saman yhteiskunnallisen "hyväksynnän" kuin tupakointi tai keskiviikkona juopottelu
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

Kaverit tietävät ja kaverit ovat samoissa meiningeissä:>
Vanhemmat tietävät että poltan pilveä mutta tällä hetkellä pidän heitä pienen valkoisen valheen peitossa koska saan asua heidän luonaan kun oma kämppä meni, ja he sanoivat etten saisi asua heidän luonaan jos käytän "huumeita" :P
Turhaa niitä muutenkaan on huolestuttaa millään päihdejutuilla.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

tULEE IKÄVÄ PERUSLÄPYÄ.
Walrus
Psykonautti

Post by Walrus »

Tulisin kyllä, tosin sitä riskiä täällä pajulassa ei tule olemaan. Toinen kysymys,kertoisitteko lapsillenne päihteilystänne, jos joku sellasia tulee saamaan? Vois olla aika huvittavaa, ku isä kertoo "voi poika,poika, ukollas oli kyllä semmoset nousut sun ikäsenä että oksat pois" :twisted:
Ahab

Post by Ahab »

No kaiken saatavuus olisi varmaan helppoa joten ekana tietysti kokeilisin kaiken mahdollisen mikä kiinnostaa ja on vielä kokematta huonon saatavuuden takia tms.
Polttelun ja kasvatuksen suhteen olisin avoin mutta en varmaan porukoilleni kertoisi että nuolen sammakkoja tai juon liaanisoppaa jonka jälkeen oksennan satavarmaan jonka jälkeen koen asioita joita on mahdoton täysin kuvailla.
Lapsia en ehkä ole koskaan hankkimassa varsinkin jos kiinnostus näihin juttuihin säilyy. Mutta jos niin joskus käy niin varmaan kertoisin heille omista kokemuksistani opettavaisesti koska on mahdollista että hekin tulevat kokeilemaan yhtä sun toista kerta se on laillista. Puhumattakaan jos mulla ois puska kaapissa sekä lapsia.
Ja joskus kaikki tämä on laillista. Ja joskus tulee otsikko tyyliin "Jari Sillanpää tuli kaapista: Juon Ayahuascaa" kyllähän noita julkkisten huumevuodatuksia saa lukea jo nykyään. Ja joka asia menee pilalle ennemmin tai myöhemmin. Kunnes se voidaan unohtaa tylsänä. Ja löytää se jälleen uudestaan ja olla retro.
Bunnyh
Tuppisuu

Post by Bunnyh »

En jaksa peittelyä, en tee suurempaa tuttavuutta ihmisiin joille asiaa pitäisi peitellä. Vanhempani kyllä tietävät, mutta eivät (enää) huolehdi niinkään. Kohta lainaan äidiltäni autoa sieniretkelle, kerroin toki käyttötarkoituksen :)

PS: Tuon kukkaruukkulain jälkeen ei varmaan ihan heti aleta toiseen suuntaan lakeja rukkaamaan :shock:
Super Perio
Karvakuono

Post by Super Perio »

No enpä ole pahemmin salaillut tähänkään mennessä pilvenpolttelua, ennemminkin hölötän siitä. :lol: Eipä kukaan ole ruvennut lynkkaamaan (mitä nyt pari tyyppiä vähän ruvennut änkkäämään olemattomilla tiedoillaan), kun olen kaikinpuolin asiallinen ja fiksu tyyppi ja reilusti yli parikymppinen jo. 8)
psyke
Lepakko

Post by psyke »

En salaile juurikaan. Ei tosin ole ollut tarvettakaan kun tuttavapiiri ja suurin osa tuntemattomistakin hyväksyy kannabiksen käytön täysin. Itse asiassa on hassua että aine on laillinen kun yleinen mielipide tuntuu olevan se EVVK.

Niin, tämä ei tietenkään tarkoita että olisin suuna päänä hölöttämässä kaikille sitä että käytän ganjaa mutta jos joku suoraan kysyy en rupea valehtelemaan.
spasm
OD

Post by spasm »

Kaikki läheiset tietää, tosin suurin osa pelkästä kannabiksesta.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
kätsy
Psykonautti

Post by kätsy »

no eipä oo varmaan ihan hetkeen tota ongelmaa et ne
tääl suomes laillistettasiin, takapakkii mennään kokoaja... :cry:
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Jos laillistetaan, niin rupean kyllä streittariksi. Ihan vaan protestina. :evil: