Skeittaus

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
kissankorva
Apteekki

Skeittaus

Post by kissankorva »

Juuuh... kuinkas moni minun lisäkseni harrastataa tätä kyseistä lajia, itse olen rullannut noin 10v. ja kivaa on :)
huikauhistus! :0
immuzu

Post by immuzu »

rullaan! :d mitään en osaa, mutta kivaa se silti on :D
frapathea

Post by frapathea »

Mulle pelkästään matkailutapa. Viiletän tuol liian isolla longboardilla ku eio toistaseks varaa sopivan kokoiseen, tai sitten pienen pienellä pujottelulaudalla. Mitään hienouksia en osaa, enkä tule osaamaan.
Miasma
OD

Post by Miasma »

En harrasta. Joskus nuorempana kokeilin pari kertaa, mutta se jäi sitten siihen. Ei tuo skeittaus ole oikein minun juttuni.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

ei oo useampaa vuotee tullu rullattuu mut tänä keväänä taas vähä innostu, ihmeen hyvin trikit jääny hattuun.
when the going gets weird, the weird turn pro.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

On varmasti kivaa. Enpä kuitenkaan osaa.

Foorumin aiheeseen liittyen, olen monesti miettinyt, että psykedeeleissä tai edes paukuissa (no, onhan sekin deeli) skedeeminen voisi olla todella mielenkiintoista ja opettavaista. Ylipäätään keholla tehtävät jutut tuntuvat onnistuvan tuollaisissa tiloissa paljon paremmin, kaikenlainen liikunnallinen toiminta, venyttely, akrobatisointi, jonkkaus, tanssiminen, kaikki.

Tosin nuo kaikki toimivat myös selvin päin, mutta monesti olen ymmärtänyt sen vasta oloissa.
olet oikeassa.
MaZa1
Karvakuono

Post by MaZa1 »

mä oon huomannu oloissa kuinka paljon turhaa työtä ihmiset tekee ku mäenki voi kieriä alas mut selvin päin harvemmin niin tulee tehtyä :D

mut joo nyt loppu offtopic...
Eli on sitä itekki tullu skeitattua jokunen vuosi mut nyt se vähä on jääny mut nyt täs ku lautaniki löysin ni vois joku päivä kokeilla
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

MaZa1 wrote:mä oon huomannu oloissa kuinka paljon turhaa työtä ihmiset tekee ku mäenki voi kieriä alas mut selvin päin harvemmin niin tulee tehtyä
Toisaalt. Mäki kelasin joskus et kaiken pitää tapahtua mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Mut sit totesinkin et on välil ihan kiva tehä lihaksia vaativia juttuja, ja lisäks hidas, omilla jaloilla tapahtuva liike mahdollistaa maailman tarkastelun ihan eri tavalla <3
olet oikeassa.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Kokeilin kerran yksipyöräisellä ajamista hapoissa, mutta harmi kyllä liian vähän. Yksipyöräisellä ajamiseen keskittyy yleensä sen verran, että voisi olla mielenkiintoista isommalla pyörällä lähteä lenkille.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

Jep. Skeittaan. En juuri mitään osaa mutta koko kesä taas aikaa.

Suurin ongelma on se, että edellisen rullaus kauden trikit unohtuu minulta aina täysin ja pitää aina aloittaa käytännössä nolla leveliltä kun lumet sulaa.

:D

Inovix
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

TUleehan sitä skeitattua :wink: .
MaZa1
Karvakuono

Post by MaZa1 »

Ayrenum wrote:
MaZa1 wrote:mä oon huomannu oloissa kuinka paljon turhaa työtä ihmiset tekee ku mäenki voi kieriä alas mut selvin päin harvemmin niin tulee tehtyä
Toisaalt. Mäki kelasin joskus et kaiken pitää tapahtua mahdollisimman helposti ja vaivattomasti. Mut sit totesinkin et on välil ihan kiva tehä lihaksia vaativia juttuja, ja lisäks hidas, omilla jaloilla tapahtuva liike mahdollistaa maailman tarkastelun ihan eri tavalla <3
toi on kyl totta et välil on mukava vaa kävellä hiljakseen ja kattella maailman menoa
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Hiemn offtopic mutta hällä välii. Eräs kaverini on kovin kovin hidas kävelemään, kerran hän sitten totesi liikkuessamme paikasta A paikkan B, että alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun kävelee näin hiljaa, joutuu nimittäin katsomaan samat maisemat kahteen kertaan :lol:
-:- We're All Mad Here -:-
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Etelän ihmisten hommia... :roll:
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Inovix wrote:. Suurin ongelma on se, että edellisen rullaus kauden trikit unohtuu minulta aina täysin ja pitää aina aloittaa käytännössä nolla leveliltä kun lumet sulaa.
Kyllä ne muistuu mieleen ellei ole aivovamma.

Vedin flipin viime kesänä monen vuoden tauon jälkeen. Ollieta en osannut enää :D Vieläkin mä ikävöin skeittausta, en pääse siitä koskaan yli. Tosin tuli se myös tyhmistä syistä lopetettua...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Ja kaatumisen taito ei ole unohtunut mihinkään! Se onnistuu vieläkin ihan helposti, vaikka muut taidot olisivatkin painuneet unholaan. :wink:
-:- We're All Mad Here -:-
h.s.t.

Post by h.s.t. »

20 vuotta sit sain ekan laudan. Tosin reilu viis vuotta ollu aika hiljasta, tänä keväänä käyny kyl muutamaan otteeseen ja täytyy sanoo, et kyl siitä parempi olo tulee ku huumeista.
Ja hiki!

Illallahan on sit hyvä polttaa pienet paukut... 8)
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

tai ennenku menee skeittaa ni itsesuojeluvaisto pelaa entistä enemmän ;)
h.s.t.

Post by h.s.t. »

skirtfeber wrote:tai ennenku menee skeittaa ni itsesuojeluvaisto pelaa entistä enemmän
Toi itsesujeluvaisto on vaan haitaks skeittaamises ja pilves tosiaan kuumottelee liika, tosin joskus sopivat paukut voi tehä hyvääkin.
Muutama kalja skeittaamisen lomassa tekee hyvää, ei juuri kuumottele liikoja...
tropic
Apteekki

Re: Skeittaus

Post by tropic »

Tulihan sitä joskus aika aktiivisesti skeitattua. Tarkoitus oli yhtenä vuonna osallistua skeitin SM kisoihin, mutta meni nivelsiteet just vähän ennen sitä. Taitaa olla nelisen vuotta kun viimeks skeittasin, tosin oon kokeillu satunnaisesti jonkun lautaa ja kylhän siitä aina kicksit saa, niin et tekis mieli jatkaa skedeilyä. Onhan tässä ollu tarkoitus ostaa uus compliitti, tai joku dekki taitaa kyl löytyy ja kenkiä on ja renkaatki.

Yllättävää et vieläkin pyörii kyl ihan hyvin flippejä (jopa 360), mutta se tärkein menee todella nihkeesti - ollie.

Pitäsköhän sitä taas...
Can it be all so simple?
skirtfeber
Apteekki

Re:

Post by skirtfeber »

h.s.t. wrote:
skirtfeber wrote:tai ennenku menee skeittaa ni itsesuojeluvaisto pelaa entistä enemmän
Toi itsesujeluvaisto on vaan haitaks skeittaamises ja pilves tosiaan kuumottelee liika, tosin joskus sopivat paukut voi tehä hyvääkin.
Muutama kalja skeittaamisen lomassa tekee hyvää, ei juuri kuumottele liikoja...
mulle itsesuojeluvaisto o iha jees ku menny nivelsiteet nii paskaa kuntoo joskus et ne hajoo aina uudestaa ja uudestaa, neppailu skedel on kivaa.

ekan bissen aikana skeittaus o suht normaalia, tokan bissen aikana vähä tekee mieli vauhdissa kikkailla, kolmen bissen jälkee alkaa itsesuojeluvaisto vähä lakkaamaan, neljän bissen jälkeen alkaa menee skeittaus vähä hössöttämiseks, viiden jälkeen saa perusjutut iha hyvin päälle mut vähä kömpelöä, kuuden bissen jälkee o vaa parempi sit istuu skeitin päällä parkin/spotin reunalla ja fiilistellä, ehkä vähän vielä kikkailla. sitte lähetää dokaa ja unohdetaa skeittaus. :)
mastermind
Karvakuono

Post by mastermind »

Skeittausta tuli harrastettua aikoinaan melkoisesti. Harmillisen korkea oli tuo itsesuojeluvaisto ja loukkaantumisen pelko niin se taso jäi sitten vähän matalaksi.
Välillä tulee semmoinen fiilis että nyt kun olis lauta alla niin...
Ehkä sitä joskus vielä innostuu uudestaan.
Viime kesänä ostin bmx:n ja jonkin verran tuli kikkailtuakin. Nykyään on kikkailut jäänyt kokonaan :?
tropic
Apteekki

Post by tropic »

Ajattelin ihan tosissaan ostaa keväällä kokonaan uuden skeden ja alkaa ihan tosissaan skeittamaan uudelleen monen vuoden tauon jälkeen. Suurin huolen aihe on kestääkö nivelsiteeni enää (pari kertaa menny pahasti hajalle).

Skeittaamisesta olen aikoinani saanut kyllä niin kovia kicksejä ja haluan kokea vielä uudelleen sen fiiliksen minkä sain joskus skedeilystä. Mulla ei vaan ole enää nykyään ketään kavereita tai tuttuja edes ketkä skeittaisi, mutta onneksi yks frendi lupas tulla mun seuraks kun itse skedeen ja sit kun temput taas pyörii, niin kehtaa mennä ihan streeteillekin normaaliin tapaan. Saas nähdä saanko toteutettua tätä suunnitelmaa käytännössä. I hope so..
Kyllä tosta hommasta meinaa saa kunnon kicksit, sen tietää jokainen joka on joskus skedenny miten siistii se on.
Can it be all so simple?
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Itse kyllä skeittasin pikkunappulana ihan innolla pari vuotta, kunnes dekin taili räsähti poikki pogossa, jalka lipsahti truckilta ja seuraukset olivat karmaisevat (huutoa ja tuskaa autotiellä). Kyllä tuolta vanhempien autotallista pitäisi vielä se Laminan dekki löytyä. Ei kyllä sen voittanutta. Kyllä se tosiaan oli siistiä hommaa ja siitä tuli hyvä olo kun sai trikit päälle, mutta jostain syystä lakkas innostus tuon pogo-onnettomuuden myötä, ehkä se johtui siitä, että ei ollut rahaa ostaa uutta dekkiä, eivätkä vanhemmat lainanneet. Tuskin kyllä enää aloitan uudelleen, vaikka innostusta pariin kertaan on ollutkin skedepoikia ja -tyttöjä katsellessa autosta, kun ohi on sattunut ajamaan.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Oon lapsena ja nuorena skeitannut hyvinkin aktiivisesti, ja voisin jopa sanoa että olin siinä hyvä. Joka kesä me rakennettiin oma parkki johonkin isolla porukalla ja aina siit tuli hyvä. Voi niitä aikoja ku kähinöitiin muun kaupunginosan nuorien kaa siitä ku ne tuli meiän parkkiin. :D sit tänne rakennettiin oikee kunno parkki ja en jaksanu enää oikeen lähtee sinne, ja kaikki muut tietty meni ja sit se vähän jäi.. Yks sen ajan skedekavereista on mukana monessa skedeykseen liittyvässä aiheessa. Kokeilin viime kesänä nousta laudalle jos vaik innostuis mut vittu en ees pysyny kunnol pystys ja ollie:nkin tekeminen tuntui aivan mahdottomalta. Taitaa olla skeittailut skeitattu mun osalta :D
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Joskus sitä vain huomaa, että tulee aikuiseksi, eikä pysty enää mihinkään, mikä oli ennen kivaa.
tropic
Apteekki

Post by tropic »

dimitri wrote:Joskus sitä vain huomaa, että tulee aikuiseksi, eikä pysty enää mihinkään, mikä oli ennen kivaa.
Hitto, mä en halua uskoa ton olevan totta. Tuntuu vaan todellisen pelottavalta, eli tutulta asialta, kun tarkemmin tuota kelailee.

Oon fiilistelly vanhoja skede videoita ja hakenu kicksejä. Käyn hakee lähiaikoina union fivesta laudan/muun sälän ja voipahan sanoa että ainakin yritti. :|
Can it be all so simple?
skirtfeber
Apteekki

Post by skirtfeber »

heräsin pääsiäisenä uus kompliitti mun kainalosta ja kävi ilmi et olin oravannahkoil ;) sen ostanu yöllä, tullu nyt taas tänä keväänä pari kertaa käytyy rullaa. onkyl kivaa puuhaa ja uudel dekil paljo mielekkäämpää.
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

Ite oon muutaman vuoden ( ehkäpä 5 - 6 :E ) skeittaillu, ollu pari vuotta aika passiivista toimintaa... Toisaalta just tänä keväävänä oon aika paljonki rullaillu :).

EDIT: Lauserakennetta kuosii.
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

tropic wrote:
dimitri wrote:Joskus sitä vain huomaa, että tulee aikuiseksi, eikä pysty enää mihinkään, mikä oli ennen kivaa.
Hitto, mä en halua uskoa ton olevan totta. Tuntuu vaan todellisen pelottavalta, eli tutulta asialta, kun tarkemmin tuota kelailee.

Oon fiilistelly vanhoja skede videoita ja hakenu kicksejä. Käyn hakee lähiaikoina union fivesta laudan/muun sälän ja voipahan sanoa että ainakin yritti. :|
Haa, ei tarvitse uskoakaan. Kaivoin esille tuon vanhan hajonneen Laminan dekin, vähän paikkailin, korjailin ja pistin kompliitin kasaan. Testaamaan täytyi päästä, mutta harmiksi enää ei onnistunut kuin manual, popshoveit ja ollie. Eipä sitä intoa enää harrastuksen aloittamiseen löytynyt ja lauta joutui takaisin autotalliin odottamaan seuraavaa sukupolvea, joka siitä sattuisi innostumaan.