Vastuullista & järkevää keskustelua psykoaktiiveista

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
anomaali
Psykonautti

Vastuullista & järkevää keskustelua psykoaktiiveista

Post by anomaali »

Vastuullista ja järkevää keskustelua psykoaktiivisista substansseista?

Miten määrittelisimme sen?

topik muoks-trip
Huiko
LD50

Re: Vastuullista ja järkevää keskustelua psykoaktiivisista subst

Post by Huiko »

Tämä on kaks`piippunen kysymys.Riippuu vähän siitä onko tarkoitus määrittää tuo lause vai itse vaultti?Ensimmäiseen vastaisin että vastuullista olisi keskustella asioista ilman hehkutusta ja haittoja vähentäen,huume propagandasta ja aineista rehellisesti itselleen ja kanssa kulkijoille.
Näin siis kirkas otsaisesti kiteyttäen.
Toiseen taas että vaultti on paljon mukavampi paikka kun kaikki saavat olla ja edustaa ajatuksia ja aatteita jotka kokevat omikseen.Ei olisi kovin mukavaa jos kaiken pitäisi olla vain asiapitoista paskaa ja kaiken & kaikki huomioon ottavaa.Onhan myös kokemus pohjalla merkityksensä?Lisäksi luulen että vaultti kuolisi pian sormen heiluttelun säestämänä.Tietyt rajat on tietysti hyvä olla,mutta niiden kiristäminen ei olisi kivaa.Alueethan täällä on sitä varten että esim.tuhkiksessa sopii hörhöillä?
Jos taas en tavoittanut pointtia ollenkaan niin sori tästä.
Tarkennatko kysymystäsi vielä?
Miksi kysyt?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Musta tuntuu että Vaultti JOSKUS kiteytyi tuohon lauseeseen,
nyt tästä on enemmän tullut vaan kuosaajien kohtaamispaikka.

Jotkut vanhukset yrittää viel kyllä pitää henkee yllä ja muutamat järkevät uudet jäsenet.
Mut enimmäkseen tää on vaan.. hukkunut paskamyrskyyn i guess.
Enhän mää itekkäään oo hirveen pitkään täällä pyörinyt,
mut sillon oman rekisteröitymisenikin aikoihin täällä oli erilainen ilmapiiri.

Vastuutonta ja silloin tällöin järkevää keskustelua kaikesta millä saa nupin sekaisin.
anomaali
Psykonautti

Post by anomaali »

Huiko wrote:Tämä on kaks`piippunen kysymys.Riippuu vähän siitä onko tarkoitus määrittää
Tarkennatko kysymystäsi vielä?
Miksi kysyt?
Kysymykseni kai kohdistui juuri siihen että mikä on vastuullista ja mikä on järkevää. Kaikenlaisilla iskulauseilla kun tuntuu tapana olla vähän tekopyhiä. Tuo kuitenkin muistuttaa itsestään joka sivulla mutta missään siitä ei oikein keskustella. Lähinnä halusin herättää keskustelua.
Olen seurannut vaulttia pitkään ja tuo on muistaakseni aina ollut tuo sama vaikka vaultin meininki on muuttunut vuosien varrella. Tuntuuko tarvetta päivittää tms. ?
wRRa
Moderator

Re: Vastuullista & järkevää keskustelua psykoaktiiveista

Post by wRRa »

Tuo iskulause on ehkä enemmän ulkopuolisten silmille kuin meille vaulttilaisille. Luohan se nyt foorumista paljon paremman kuvan huumevastaisille ihmisille, jos keskustelua kuvataan "vastuulliseksi" ja "järkeväksi", kuin jos otsikon alla lukisi vaikka king inkin versio. Tarkoituksena on siis todennäköisesti luoda hyvä kuva myös niille, jotka eivät kuosaa.

Mun mielestä substansseihin liittyvät topicit olis syytäkin pitää asiallisena, sillä niitä selailee moni muukin kuin vaultin käyttäjät tai välttämättä edes huumeiden käyttäjät. Niissä pitäisi siis kertoa asiallisesti kokemuksista, mahdollisista haittavaikutuksista ym. eli minkä vastuun substanssi tuo mukaan, mitä ei kannata tehdä jne. Mun mielestä olis esimerkiksi vastuullista kertoa salviaa kokeilevalle, että sitteri pitää olla ekalla kerralla. Tällaisten juttujen vuoksi vaultti on hyvä paikka.

Toisaalta sit taas yleisellä puolella, tuhkakupissa ym. keskustelun ei ehkä aina tarvii olla niin vastuullista ja järkevää, nää on kuitenkin enempi sisäpiirin juttuja sit :D
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Toi mun heittoni oli sen aikaisen kiukkupuuskan aikaansaama. ^^
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Pistetään vaikka brainstormaus ketju pystyyn ja keksitään uusi iskulause!

Ei tuota nykyistä ole kiveen kirjoitettu, se nyt vaan on pysynyt koska kukaan ei sen muuttamista ole ottanut asiakseen.

Omasta mielestäni tuo nykyinen ei kovinkaan pielessä ole, sillä se on asenne millä tätä yhteisöä pyöritetään ylläpitäjien ja moderaattorien puolesta. Sananvapaus on tietenkin olemassa, ja siksi tuon kanssa ristiriitaista sisältöä tietenkin syntyy.
Assumption is the mother of all fuckups.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Kyl toi on ihan hyvä iskulause ja mun mielestä ihan aiheellistakin pitää erityisesti rekisteröitymättömille näkyvät alueet asiallisina ja järkevinä. Emmehän halua antaa vaultista huonoa kuvaa muulle maailmalle!
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Olen jotain koittanut miettiä mutta tullut vain johtopäätökseen että tää on hyvä ja mitäpä sitä muuttamaa.
Arsonist
Psykonautti

Post by Arsonist »

Joo mul ois täs jotain mummin lääke kaapista tälläsii nää on pyöreitä ja valkosii ja sit jotain vitun tekstiä voiks näit rännää ja sanooks nää mitään vedin jo viis mut ei sanonu mitään must kannattaa aina kyl kokeil ni tietää sit itte ennemmin överit ku vajarit ja enkä osaa lukee?????
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
idfgho

Post by idfgho »

Arsonist wrote:Joo mul ois täs jotain mummin lääke kaapista tälläsii nää on pyöreitä ja valkosii ja sit jotain vitun tekstiä voiks näit rännää ja sanooks nää mitään vedin jo viis mut ei sanonu mitään must kannattaa aina kyl kokeil ni tietää sit itte ennemmin överit ku vajarit ja enkä osaa lukee?????
Onko tuo teksti nyt joku huono vitsi vai enkö vaan uupumukseltani tajua sitä?
Arsonist
Psykonautti

Post by Arsonist »

idfgho wrote:Onko tuo teksti nyt joku huono vitsi vai enkö vaan uupumukseltani tajua sitä?
on se
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.