Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Dreamer
Psykonautti

Re: Facebook ,egojen pintaliito temmellyskenttä?

Post by Dreamer »

eipä tota tuu juurikaan käytettyä :D ei niin hirveästi kiinnosta muiden ihmisten elämä, että tarvis stalkata
"seinää" kokoajan ja katella, mitä ne oikeen päivittelee. Jos tapahtuu jotain mullistavaa, niin eiköhän sen kuule sit
vaikka puhelimitse tai kavereiden suusta.
FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble »

niiskuneiti wrote:Viharakkaussuhde naamakirjaan
Allekirjoitan myös tuon.
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng
VoodooPeople
Karvakuono

Post by VoodooPeople »

Mä tein face-itsarin tossa joskus toissa syksynä. Tämä tapahtui melkoisen spontaanisti erään baari-illan jälkeen eikä oo ollu kyl mitenkään ikävä. Ainut asia mikä on melko perseestä on se miten paljon jengi nojaa siihen kommunikoidessaan ym. Mulla on oikeasti sosiaalinen elämä tipahtanut aika hurjasti tuolta pois lähdön jälkeen. Ei siinä, kyllähän ne oikeet frendit pysyy jne mut monet tuparit, häät, synttäri ym bileet jääny väliin kun ei ihmiset enää näköjään osaa vaikka meilata tai soittaa puhelimella. Jumalauta postikin tietääkseni vielä kulkee, voi lähettää vaik kortin. Mut ei.

Mä salaa toivon välil et koko facebook kyrvähtäis tai jtn. Siitä on tullut jotenkin niin itsestään selvä asia et jotku jopa vähän kattoo kieroo kun sanoo et lähinpä sielt menee..
Sitäpaitsi moni hauska foorumi on kuivunu ihan kasaan kun ei tyypit enää heitä läppää niissä, kaikenhan voi hoitaa facebookissa!
Varjo

Post by Varjo »

Tanz wrote:
HiisaajaHiisi wrote:Koskaan en ole ollut jäsenenä, enkä tule olemaan. Ei vaan kiinnosta mitä joku söi viis minuuttia sitten tai minkä värinen paska tuli :doh:
Word.

Hyvin kuumottava yhteisö kaikenkaikiaan. Minä tyydyn soittamaan ja näkemään ystäviä in real life. Se on mun mielestä ihan jees.
Samoilla linjoilla, ikinä en ole naamakirjan profiilia omistanut.
En aio jatkossakaan sitä tehä, menny koko touhu jo ihan överiks... :roll:
naponen
OD

Post by naponen »

Joo, nyt on naamakirja-tunnus poistettu. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä. :mrgreen:
Kokeilen tuota google+ toimintoa, tähän asti ihan tyytyväinen.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Jimbo wrote:http://www.nettiet.fi/kysy/internet/art ... ista-.html

Tuon linkin takaa ohjetta lopullisesta irtisanoutumisesta.
Kiitti linkistä, nyt on tili kokonaan pois. En ole kyllä 4kk edes käynyt tuolla ja sitä ennenkin käyttö väheni huomattavasti kun porukat sai tietää mun narkkauksesta (taas) naamapaskan takia.. Eikä mulla oo kellekkään koskaan mitään asiaa, puhelinkin on lähinnä siks että kytät sun muut soittaa suoraan mulle eikä porukoille..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
naponen
OD

Post by naponen »

Jimbo wrote:http://www.nettiet.fi/kysy/internet/art ... ista-.html

Tuon linkin takaa ohjetta lopullisesta irtisanoutumisesta.
Kiitos todellakin tästä, nyt on poistettu tunnus. Minulla on ladattuna omat tiedostoni naamakirjasta koneelle, kiva kun sai kuvat ja videot talteen. Päätin kuitenkin poistaa tuon, että jos joskus menee takaisin (ajattelin laittaa vaan itseni sinne, että minuun voi ottaa kaukaa yhteyttä, ehkä) niin voi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Mutta sinne meni facebook. Katsotaan miten sosiaalisuuteni kärsii tästä.
No mut, onneks on IRC :cheers:
zerk

Post by zerk »

Pitänee hetki kokeilla vielä uudistusten jälkeen - tietysti FB disconnectin ja Diasporan kanssa + mitä muita laajennuksia sattuu chromeen löytämään.

Ei muakaan kiinnosta vittuakaan jos joku ei ehtinytkään syödä aamupalakseen muroja, mutta toi FB on vaan yksinkertaisesti todella hyvä apuväline tapahtumien organisointiin yms. Mulla on myös sellainen ongelma, että valtava osa kavereita ja ystäviä asuu muilla paikkakunnilla ja FB on helpoin tapa pitää yhteyttä.

Toki yksityisyys on jatkuvasti uhattuna - siksi käytössä tuo fb disconnect ja mietin tarkasti mitä tietoja annan itsestäni. Ja adblock hoitaa vittumaiset mainokset pois silmistä.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

ah, kaipaan sitä 2004-2007 kun irc-galleria oli kova sana!! :D siinä oli mun mielestä sosiaalisen median huipennus! facebook on mun kokemusten mukaan just sellanen, et kaikki yrittää keksiä hienoja ja oivaltavia statuspäivityksiä ja esittää niinku niillä olis mielenkiintoinen elämä, vaik oikeesti ne vaan roikkuu facebookissa 24/7 xD

jooh, puolisen vuotta sitä jaksoi katsella ihan vaan sen timanttipelin takia :D "1 minute! GO!" sit ku sitä peliä muutettiin, niin poistin samalla tunnuksen, enkä oo katunu :) aika hauskaa, et facebookin sivuilta ei meinannu mistään löytää et miten tunnus poistetaan, nii piti sit googlettaa joku suora linkki o.O
vastatkaa vihaan rakkaudella
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Mulla ittellä taas on facebookin kanssa on on/off suhde. noin kuukauden välein poistan profiilini ja sitten yhtäkkiä hyökkään sinne takaisin :D en tiiä sitte mistä sekin johtuu.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
naponen
OD

Post by naponen »

tsundere wrote:jooh, puolisen vuotta sitä jaksoi katsella ihan vaan sen timanttipelin takia :D "1 minute! GO!"
Joo, toi timanttipeli oli mahtava. Onneks myös google+ tarjoaa tämän pelin pelattavaksi. :up:

..Puoli päivää ollu poissa naamakirjasta ja tunnen suurta ärsytystä kun kukaan ei ole kirjoittanut tekstaria tai sähköpostia tai mitään, ei ole kirjeitäkään tullu postiin. Erakoidun :D
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

naponen wrote: ..Puoli päivää ollu poissa naamakirjasta ja tunnen suurta ärsytystä kun kukaan ei ole kirjoittanut tekstaria tai sähköpostia tai mitään, ei ole kirjeitäkään tullu postiin. Erakoidun :D
etkä erakoidu :P ilman facebookkia pärjää ihan hyvin, eikä tarvitse enää väkisin/kohteliaisuudesta keskustella kenenkään kanssa 8) mulla ainakin kaveri- ja ystäväsuhteet on vain parantuneet, kun ei joka päivä tarvitse olla yhteydessä. ja sitten kun näkee sen vaivan, että esim. soittaa tai menee käymään kylässä niin tuleekin juteltua paljon aidommin ja syvällisemmin, kun se keskustelu ei oo mikään "velvollisuus" :D

mutta varaudu toki vieroitusoireisiin! päivitäiskäytön seinään lopettaminen voi olla aika vaikeaa :P
vastatkaa vihaan rakkaudella
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Mielestäni yhteyden pitoon hyvä väline että saa ne ihmiset kiinni jotka tarvitsee saada kiinni.
Mutta, minkä takia tämä facebook kerää tietoja jonnekkin paikkaan tallennettavaksi eikä suostu kertomaan minkä takia ja mihin tarkoitukseen tietoja käytetään.
Tuntuu että se on jonkin asteen vakoilulaite/valvontalaite.
Ja nämä uusimmat sen ohjelmiston muutokset, huh huh. En taida uskaltaa käydä koko paikassa enää useastikkaan.
Ja vaikka poistaisit sen profiilisi sieltä niin tietosi silti jäävät sinne jonnekkin.

Tässä miettinyt tovin profiilini poistamista mutta kun siellä on asiaa ja ihmisiä paljon joita en luultavasti enää ikinä saisi muuten kiinni.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Hanky
Apteekki

Post by Hanky »

hehe mullaki on viharakkaussuhde naamakirjaan.
oon poistan monesti sielt tilini mut aina joutun palaamaa takasin :D helppo tapa pitää just koneella ollessa kavereihin yhteyttä ja tietää mitä kaverit tekee ja missä liikkuu jos on päivittän tekemisensä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

En käytä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

On mullakin niin paljon tturhia kavereita, mutta en anna sen haitata. Ahdistaa lukea kaikkien muiden menoja ja miten on ollut hauskaa feat hän hän ja hän ja sitten vielä hän. :down:
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Kyllä muaki vähä masentaa lukee muitten jokapäiväsiä menoja, mut ne on ne tietyt kaverit ku pistää sinne joka liikkeen ,itä tekee. Ne onki sitte hmmm... huomionkipeitä??

Mä en käytä fäbää ku muitte kyyläämise ja niide realfrendie kans jutteluu.
naponen
OD

Post by naponen »

Nöyränä ja häntä koipien välissä tulen täten ilmoittamaan että menin takaisin tuonne. Tein tosin vähän "eri nimellä" tunnukset. Enkä lisää sinne kavereiksi ku sellaiset kenen kanssa oikeesti täytyy saada pidettyä yhteyttä. Ja että pysyn mukana menossa, noiden bileiden ja keikkojen suhteen.

Onneks noi kamut ketä sinne lisään ei laita niitä tasoa "tänään minulla oli oranssi aamupaska, jos sinullakin oli oranssi aamupaska lisää tämä seinällesi" paskaa.

:doh:
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Itse kuulun tähän turhat tilapäivitykset jengiin. En todellakaan tiedä miksi. Pidän itseäni ihan fiksuna kaverina ja muutenkin en pidä itseäni mitenkään yksinäisenä, mutta silti tulee ängettyä ihan turhia tilapäivityksiä kommenttien ja tykkäysten toivossa :D Kai olen vain sosiaalisuuden kaipuussa jatkuvasti. Koko ajan pakko olla ihmisiä jollain tavalla ympärillä.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
SaBuDruG69
Karvakuono

Post by SaBuDruG69 »

Monia sukulaisii ja vanhoi tuttui löytäny sitä kautta. Mut kokoajan saa kuumoilla Yksityisyyt,ja on niis joidenki kirjotuksissakin kestämist Huhhuh :doh: Mihin katoaa ihmiset ulkoa -> Naamakirjaan -_-''!
Someday somewhere the rain will come and wash away all the shit from streets someday somewhere...

Ps:Live fast die pretty ♥
Image
Uke
LD50

Post by Uke »

naponen wrote: Ja että pysyn mukana menossa, noiden bileiden ja keikkojen suhteen.

Joo toi on kyl vähän harmi et nykyään promot laittaa melkeenpä ensisijasesti kaiken tiedon Facebookkiin pippaloista ja foorumit yms. tiedotuspaikat jää sit vähän toissijasiks.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Ääh.. Niin turha mutta silti tulee käytettyä. Täytynee myöntää, taidan olla riippuvainen tästä :l.
Tulee oikeastaan vain chattailtua tuolla.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Yksi kuollut ystäväni köllii vieläkin assfacebookissa...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

testeri420 wrote:Yksi kuollut ystäväni köllii vieläkin assfacebookissa...
Sattumien summia tahi ei, mun kuolleen ystävän tunnukset poistuivat hänen seuraavana syntymäpäivänään jolloin ei sitten enää vuosia täytelty. Itse en käytä.
Parhaat karstat on pohjalla.
sadsad
Karvakuono

Post by sadsad »

ferox wrote:Allekirjoittanut ei ikinä tule rekisteröitymään Facebookiin, koska pitää luonnonvastaisena ajatusta oikeiden henkilötietojensa, sosiaalisen verkostonsa ja koko yksityiselämänsä julkaisemisesta Internetissä kenen tahansa nähtäväksi.
Näin, vaikka välillä jo tuntuu ettei sillä mitään merkitystä olisi, kun google jo minut raiskannut vuosia sitten.
Nykyään siis nick per forum. :foil:
Inside every cynical person, there is a disappointed idealist. - George Carlin
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Kätevä apuväline yhteydenpitoon, tosin kannattaa kyllä kattoa, että on vaan kaikki tarpeelliset kavereina.. :)

Kerran tosi kovien kyttäkuumotusten aikaan "poistin" tilin ja vähän hassultahan se tuntui, kun ei pystynyt olemaan yhteydessä ihmisiin samalla tavalla kuin ennen.. Eli siis lievä "koukku" :D Ihan oikea tilin poistaminen olikin sitten eri juttu, kun joutui penkomaan jotain linkkejä yms. että sen sai pois sieltä. Hämärää..... :foil:

Hyödyllinen myös esim. säädöissä.
Life = The Trip
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Kyllä Facebook on mielestäni hauska väline sosiaalisten verkostojen luomiseksi. Joskus sieltä löytää jotain hauskaa jota on hauska kommentoida. Se on ennen kaikkea viihdealusta :)
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
Feya
OD

Post by Feya »

Juu, käytän. En totta puhuen ymmärrä tätä jatkuvaa Facebookin mollaamista, aivan kuin se jotenkin häiritsisi valtavasti niiden ihmisten elämää, jotka eivät sitä käytä.

Pelejä en pelaa ja tilapäkivityksiä kirjoitan harvakseltaan, mutta on siitä silti ollut paljon hyötyä. Itselläni on paljon ystäviä ympäri maailmaa ja Facebook on oiva tapa pitää heihin yhteyttä, varsinkin sellaisiin ihmisiin jotka eivät meseä tai Skypeä juuri käytä. Eniten kuitenkin käytän sitä pysyäkseni perillä erilaisista tapahtumista ja esimerkiksi bändien uusista julkaisuista jne.

Monet sukulaisistani ja kavereistani myös matkustavat paljon ja Facebookissa niitä on kätevä selailla.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Feya wrote:En totta puhuen ymmärrä tätä jatkuvaa Facebookin mollaamista, aivan kuin se jotenkin häiritsisi valtavasti niiden ihmisten elämää, jotka eivät sitä käytä.
En oikeastaan edes tiennyt, että jotkut käyttävät aikaa Facebookin dissailuun.

Vähän sama kuin haukkuisi puhelimia. Ihan tyhmiä keksintöjä. Niillä kun voi olla yhteydessä ihmisiin ja kysellä kuulumisia.
Looking for planet Gong...
C0H0

Post by C0H0 »

Poistin tunnukset jo aikoja sitten, kun rupesi ahdistamaan koko facebook. Mitä vähemmän yhteydenpitovälineitä sen parempi.