Poste restante, noutoposti

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Squege
Psykonautti

Re: Poste restante, noutoposti

Post by Squege »

frapathea wrote:Kyllä toimii noutoposti jokaisella itellan postikonttorilla.
Suuret kiitokset vastauksestasi! Kerkesin jo kauhistella. :D

Olisikohan kirjeeni saapunut. Tein tilaukseni viime keskiviikkona. No, käydään katsomassa.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
Squege
Psykonautti

Post by Squege »

Kävin kyselemässä Saksasta lähtöisin olluttta kirjettä - No, sehän sieltä löytyi ja piti sisällään kaiken, mitä siellä pitikin olla. :3
hörhö
Psykonautti

Post by hörhö »

Mulla tää ei oo toiminu kuin kerran jollon tuli mimosan kaarnat muut eivät ole tulleet johtuukohan paskasta säkästä vai siitä että on oudot nimimerkit tosin viimeks ku kävin kysyy ni tuntu etteivät osanneet edes kattoa oikeasta paikasta.Jotenkin kuumottavaa tuo postissa käyminen kun hakee restantesta jotain minkä tietää olevan epäilyttävää.
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.
Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko »

horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.
Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille.. :roll: Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa. :D
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
horna
Kameleontti

Post by horna »

Kisukettu wrote:
horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.
Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille.. :roll: Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa. :D
Ok. Mä jotenkin kuvittelin, että oli kyse jostain tutkareista. Tietty osa niistäkin on nykyään hlistalla, eli luulatavasti suurempi määrä esim. peveä saattaisi aiheuttaa samat reaktiot.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
mussunaattori
Psykonautti

Post by mussunaattori »

Kisukettu wrote:
Mikähän postikonttori mahtoi olla kyseessä, jos saa kysyä? Kuvittelisin että pienillä ei noin käy. Maksaa jonkin verran pitää poliiseja kyttäämässä 24/7 että joku hippi hakee postinsa.
Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko »

kyseessä oli erään suurehkon kaupungin pääposti.
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
erina
Karvakuono

Post by erina »

Mites onko teillä Suomen sisäisesti lähetetyt restantet aina tulleet perille? Pitäisikö tulla yhtä nopeasti kuin normipostikin? Vähän nyt nimittäin huolestuttaa, kun ei kahdessakaan päivässä vielä ole tullut. Mutta mikä muka voisi mennä vikaan? Joku postin työntekijä pöllinyt kirjeen?
horna
Kameleontti

Post by horna »

erina wrote:Mites onko teillä Suomen sisäisesti lähetetyt restantet aina tulleet perille? Pitäisikö tulla yhtä nopeasti kuin normipostikin? Vähän nyt nimittäin huolestuttaa, kun ei kahdessakaan päivässä vielä ole tullut. Mutta mikä muka voisi mennä vikaan? Joku postin työntekijä pöllinyt kirjeen?
Joku vetänyt välistä, kirje mennyt rikki ja sisältö paljastunut, koira haistanut (pääposteihin tehdään kuitenkin satunaistarkastuksia). Maan sisäisessä postissa on kuitenkin myös riskejä, varsinkin jos savuja tms. lähettelee.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

horna wrote:
erina wrote:Mites onko teillä Suomen sisäisesti lähetetyt restantet aina tulleet perille? Pitäisikö tulla yhtä nopeasti kuin normipostikin? Vähän nyt nimittäin huolestuttaa, kun ei kahdessakaan päivässä vielä ole tullut. Mutta mikä muka voisi mennä vikaan? Joku postin työntekijä pöllinyt kirjeen?
Joku vetänyt välistä, kirje mennyt rikki ja sisältö paljastunut, koira haistanut (pääposteihin tehdään kuitenkin satunaistarkastuksia). Maan sisäisessä postissa on kuitenkin myös riskejä, varsinkin jos savuja tms. lähettelee.
Nämä tai ihan perinteisesti mennyt hukkaan tai jopa viipyy jossain.
Parhaat karstat on pohjalla.
erina
Karvakuono

Post by erina »

No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön. Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
frapathea

Post by frapathea »

erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön.
Kerro lisää?
Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Meinaat, että alkaisivat suttuisen valvontakamerakuvan perusteella jäljittämään, että kellekäs pikkurikolliselle tämä naama kuuluu?
zerk

Post by zerk »

erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön. Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Tai sitten lähettäjä vaan veti sulta välistä. Ja luuletko oikeesti, että poliisit seuras sua sieltä postista asunnollesi ja valmistautuvat parhaillaan tulemaan oven läpi?

Ihan oikeesti :D
Feya
OD

Post by Feya »

erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön. Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Jos poliisit olisivat kyseistä kirjettä kytänneet, he olisivat kyllä napanneet sut heti kun kävit sen hakemassa. Jos sait kirjeen kotiin asti, niin sitten sen paska sisältö johtuu kyllä ihan vaan kusetuksesta.
frapathea wrote:
Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Meinaat, että alkaisivat suttuisen valvontakamerakuvan perusteella jäljittämään, että kellekäs pikkurikolliselle tämä naama kuuluu?
Tiedän varmuudella, että kyllä ne oikeasti voivat valventakameroita käyttää hyväkseen pienemmissäkin tapauksissa, joskaan ei pelkästään sen perusteella tietenkään kenenkään kotiin rynnätä.
frapathea

Post by frapathea »

Feya wrote: Tiedän varmuudella, että kyllä ne oikeasti voivat valventakameroita käyttää hyväkseen pienemmissäkin tapauksissa, joskaan ei pelkästään sen perusteella tietenkään kenenkään kotiin rynnätä.
Niin, totta kai esim. näpistystapauksissa tai jonkun käyttäessä varastettua luottokorttia saatetaan valvontakamerakuvaa käyttää apuna rosmojahdissa. Näkisin kuitenkin tuossa erinan tapauksessa kovin epätodennäköisenä, että poliisi pelkästään tuon kuvan perusteella lähtisi jäljittämään pienen huume-erän vastaanottajaa ja kaivelemaan tietoja hänen olinpaikastaan. Korjaa, jos oon väärässä.
erina
Karvakuono

Post by erina »

Oli vaan niin hämärä se koko tilanne. Se postin tyttö sano, että tarvis näyttää henkkarit. Ja sit kun sille sano, ettei näistä tarvi näyttää eikä mulla oo mukana niin se sano, et niin, se kyllä tietää ettei näistä normaalisti tarvi näyttää, mutta sille oli kuulemma sanottu, että tää on joku erikoiskirje, että sitä ei saa antaa ennenku on paperit näytetty. Antoi sitten kuitenkin lopulta, kun ihmetteli itsekin, että miksi nyt pitäisi näyttää, kun ei ennenkään oo tarvinnu. Ajattelin, et jos kytät olis sanoneet vaikka sen pomolle, ja se ois sitten käskeny kysymään paperit tai viivyttämään tai jotain, mut tää myyjätyttö ois sit puhunu sivu suunsa. En mä tiedä sitten. :)
Pen
OD

Post by Pen »

Varmaan se oli sitten joku maksikirje tai muu vastaava johon henkkarit tarttee näyttää? Ehkä tracking koodin takia? Aika erikoista on kyllä.

Viimeaikoina oon kaks kertaa restaa kättäny. Hollannist ketkuu, briteist mexee. Ei ongelmii.
MantaRay

Post by MantaRay »

Kopiokissa wrote:

Kuinkahan suuresta määrästä mahtoi olla kyse?
Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko »

Epru0 wrote:
Kopiokissa wrote:

Kuinkahan suuresta määrästä mahtoi olla kyse?
Kymppisäkki.
MantaRay

Post by MantaRay »

Kopiokissa wrote: Kymppisäkki.
Hmm, aika mielenkiintoista että noinkin "pienestä" jaksoivat operaation järjestää :doh:

Edit: Oliko Saksasta vai Hollannista muuten?

Itsellä ei ole ollut tähän asti ongelmia PR:n kanssa muuten kuin pari matkalle jäänyttä shipmenttiä.
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

Epru0 wrote:
Hmm, aika mielenkiintoista että noinkin "pienestä" jaksoivat operaation järjestää :doh:
Voisin kuvitella että jos kristallia tilattu niin poliisit katsonut sen olevan kalliimman katumyyntihinnan mukaan eli reippaasti yli tonnin huumeet ja mämmiä myös myydään jatkettuna/ siitä voidaan valmistaa ekstaasitabletteja, niin voittoa vois olla enemmänkin.
Kristallinakin n.100 käyttöannosta ja kovaksi luokitellusta huumausaineesta kyse.
Myös jos useinkin tilaillut kyseiseen postiin tutkareita sun muita, niin postin tädit muistaa naaman ja kertoo "sedille" että usein käy restantesta noutamasta paketteja.

En itse osaa vastailla,kuhan vaan arvailen jotain ton tyylistä.
Restantea en oo itse käyttäny muutenku ku sillo nku olin hetken asunnottomana, mutta kotiosoitteeseen tilattaessa on aina kaikki tullut niinkun pitääkin.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Epru0 wrote:
.
Kyl ne järjestelee. Aika yllättävistäkin tilanteista ehkä. Ohan tossa se, että huumeet on sillain porukalla laadultaan parantuneet niin noi haluaa tutkia vielä jotain herska geesejä tai mämmisäkkejä... Pitää vain tilata ahkerammin... ;)

Suosittelen ite ainakin, että aina eri nimimerkit, postit (melkein joku sellainen mistä voi "kadota" helposti ehkä jopa...), ja suosittelen käymään kerran kysymässä sitä kirjettä vain. Kysyy silloin, kun se on varmasti siellä jos on. Meillä meni niin, että kävimme usein samalla viikolla vain kyselemässä silloin, kun meille tuli jotain, eli helppoa on silloin pistääkkin joku odottaan lähelle tai tarkkaileen tilannetta, kun tietää, että ne tulee "myös tänään jossain kohtaa".

Itehän nykyään pistän hupun päälle, kun haen kirjeeni, koska niitä kuvia jossa on mun kuvia postista on jo näytelty meille... :mrgreen: 8)

Pitäis ruveta hitosti lähetteleen ihmisille jauhesäkkejä randomisti ympäri suomea jotta tekis kytille paljon tekemistä...
MantaRay

Post by MantaRay »

Posteissa muuten hyvin paljon eroja PR-käytäntöjen suhteen. Vakkaripostikonttorini on siitä rento, että sielä ei koskaan kysellä mitään, henkilöstö ei ole mitään kuumotuksia aiheuttavaa sorttia ja asiointi on aina nopeaa.

Kerran kokeillut yhtä toista huonommalla menestyksellä. Alkoivat kyselemään heti olenko kääntänyt postini sinne, onko tehty valmista kansiota jne. Katsoivat hyvin pitkään ja oudosti kun sanoin että ei ole. :left:
Noh eipä sinä kertana löytynyt sitten lähetystä ja olen pyrkinyt välttämään konttoria siitä lähtien.

Dexman ohje on itseasiassa hyvä. Postin tulisi säilyttää kirjettäsi sen kolme täyttä kalenteriviikkoa, joten jos ei ole turhan kiire saada settejä kouraan niin kannattaa odotella väh. se 2 viikkoa. Jos ei tässä ajassa ole tullut perille niin voi mahdollisesti odotella toiset kaksi viikkoa.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Tuo, että laittaa saajaksi pursiseuran, kuulosti kyllä aika nokkelalta. ;)
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

erina wrote:Oli vaan niin hämärä se koko tilanne. Se postin tyttö sano, että tarvis näyttää henkkarit. Ja sit kun sille sano, ettei näistä tarvi näyttää eikä mulla oo mukana niin se sano, et niin, se kyllä tietää ettei näistä normaalisti tarvi näyttää, mutta sille oli kuulemma sanottu, että tää on joku erikoiskirje, että sitä ei saa antaa ennenku on paperit näytetty. Antoi sitten kuitenkin lopulta, kun ihmetteli itsekin, että miksi nyt pitäisi näyttää, kun ei ennenkään oo tarvinnu. Ajattelin, et jos kytät olis sanoneet vaikka sen pomolle, ja se ois sitten käskeny kysymään paperit tai viivyttämään tai jotain, mut tää myyjätyttö ois sit puhunu sivu suunsa. En mä tiedä sitten. :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 4_uu.shtml
Vupsina 2008-2012 Tullin tutkimissa rikoksissa poste restante -tutkinnat nousivat 750:stä 900:aan. Aamulehden mukaan ongelmaan tartutaan tulevan kevään aikana siten, että nimettömät poste restante -luovutukset kielletään.
En tiedä sitten tarkoittaako tämä, että poste restantea on ruvettu tarkkailemaan oikein urakalla... joka tapauksessa Tullissa on herätty tilanteeseen. Tiedä sitten vaikka lukisivat tätäkin ketjua :foil:
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Oon aina kelannutkin että tulli syynää noita poste restante lähetyksiä jotenki tarkemmin ku omalla nimellä omaan osoitteeseen tilattuna..

Ja nyt sain siihen kelaan lisävahvistusta kun tilasin eräältä vendorilta ekaa kertaa poste restanteen, eikä kirjettä näkynyt..

Aikaisemmin samalta vendorilta tilannut useita kymmeniä kertoja himaan omalla nimellä, ja joka kerta tullut perille ongelmitta.
Pen
OD

Post by Pen »

Varmasti ne joo vähän tarkemmin syynää, mutta silti valtaosa pääsee läpi. Oiskohan 20 tilauksesta 2 jääny kiinnni itsellä täs parin viime vuoden sisään, mut nyt joulun jälkeen on vaikuttanut siltä ettei mitään enää tuu. Viimeaikaiset uutiset lienee vahvasti tähänkin asiaan liittyy, väittäisin että valvonta on nyt vuodenvaihteen jälkeen kasvanut reilusti.
Squege
Psykonautti

Post by Squege »

Tein tänään tilauksen, joka menee Poste restanteen. Onhan niin, että posti tiedottaa sitten kunhan PR loppuu käytöstä? Onhan se vielä täysin normaalisti toiminnassa?
frapathea

Post by frapathea »

Omalla nimellä voi Poste Restantea edelleen kyllä käyttää.