Calea Dreamherb

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Hupu
Psykonautti

Calea Dreamherb

Post by Hupu »

Edes dreamherbin siemeniä en missään suomalaisessa siemenkaupassa nähnyt olevan myynnissä... Tai sitten en vain osaa etsiä oikeista paikoista. :roll:
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Se on joksenkin eksoottinen. Ei missään nimessä mitään tarjoustalo tavaraa. Jos kiinnostaa, etsi Suomen ulkopuolelta. Ihan laillista hubhubia Suomessa.

Luonnollisena kasvaa tietääkseni ainoastaan Meksikossa.

Psychopharmacologic analysis of an alleged oneirogenic plant: Calea zacatechichi
Mayagoitia et al.
Journal of Ethnopharmacology. 1986. Vol. 18 (3): 229-243

ScienceDirect

Lycaeumin sivuilta (ei sisällä lähteitä):
http://leda.lycaeum.org/?ID=16295
Ahab

Post by Ahab »

Kelasin muuten ihan pari päivää sitten että tulisikohan missään vaiheessa mitään noottia jos perustaisi jonkun yrityksen ja kasvattaisi tuota ja tekisi siitä jonkun unea auttavan luontaistuotteen myytäväksi luontaistuotekauppoihin ja mainostaisi siinä sitä että se mahdollisesti lisää selkounia. Ottaisivatko myyntiin ja niin edelleen. Jos alkaisi menekkiä olla niin voisiko nousta yhtä tunnetuksi täällä kuin vaikkapa valeriaana.
LadyDilemma
Karvakuono

Post by LadyDilemma »

Ahab wrote:Kelasin muuten ihan pari päivää sitten että tulisikohan missään vaiheessa mitään noottia jos perustaisi jonkun yrityksen ja kasvattaisi tuota ja tekisi siitä jonkun unea auttavan luontaistuotteen myytäväksi luontaistuotekauppoihin ja mainostaisi siinä sitä että se mahdollisesti lisää selkounia. Ottaisivatko myyntiin ja niin edelleen. Jos alkaisi menekkiä olla niin voisiko nousta yhtä tunnetuksi täällä kuin vaikkapa valeriaana.
Kannatan ideaa Ahab!
Voisin melkein itsekin ryhtyä. Tietäisin kyllä täsmälleen kohderyhmänkin :wink: (siis ei-douppareita :P )
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
Ahab

Post by Ahab »

LadyDilemma wrote: Kannatan ideaa Ahab!
Voisin melkein itsekin ryhtyä. Tietäisin kyllä täsmälleen kohderyhmänkin :wink: (siis ei-douppareita :P )
Wiccalaisia?
LadyDilemma
Karvakuono

Post by LadyDilemma »

Ahab wrote:[
Wiccalaisia?
Juu, ja muut henkisesti itseään kehittävät hörhöt, jotka ei tunnusta mitään uskontoa.
Aika on vain rapistuvan materian kuolinkamppailua
Hupu
Psykonautti

Post by Hupu »

Tai sitten vaan ihan tavalliset uteliaat ihmiset. Kyllä minua ainakin kiinnostelee tuo kasvi... Suomessa vain tosiaan melko harvinainen. Ei löydy mistään luontaistuote/siemenkaupasta... Kummallista kyllä, kun on kuitenkin laillisesta yrtistä kysymys....

Noh pitänee tilata netin kauttaa sitä Dreamherb rouhetta ja kokeilla. Ja btw... En muista koskaan nähneeni selkounta, joten siinäkin mielessä kiinnostaa.
Mirrorland33
Psykonautti

Post by Mirrorland33 »

aika raskasta tuo on vetää sisään poltettuna, mutta mukavan raukea olo siitä tuli, ja sydämen tykytys alkoi "kuulumaan". eipä tuota päihtymykseksi voi kuitenkaan kuvailla, ja itsekin tilasin noita juuri sen takia, että olen viime aikoina ollut erityisen kiinnostunut unista ja unien tulkinnasta. saapi nähdä miten yrtti vaikuttaa.

noita lucid-unia minulla on ollut silloin tällöin ihan luonnostaan. joskus vain kävelen ympäriinsä ja ihmettelen ihmisiä ja paikkoja, ja mietin mitä osia minusta ne edustavat. olen myös mm. lennellyt pitkin taivaita ja rakennusten seinien läpi. ylisiistiä! tuo lentokyky minulla on joskus ihan tavallisissakin unissa, joissa en tiedosta olevani unimaailmassa, ihan samanlaisena taitona kuin vaikka valvemaailman kävelykyky. joskus lento muuttuu kuitenkin hallitsemattomaksi, ja lentää koko ajan ylöspäin ja alkaa pelätä putoavansa. epämiellyttävää on myös, kun asiat tapahtuvat heti kun niitä ajattelee ("tuleekohan tuolta kulman takaa kohta pelottava auto.. -> WROOOOOM!")

olen ottanut tavoitteekseni, että seuraavassa lucid-unessa yritän "luoda" itselleni tuopin kylmää olutta. :D
3846
Karvakuono

Post by 3846 »

benelux fat wrote:Riippuu vähän pitääkö lucid unia miellyttävinä. Minulla ainakin ovat olleet hyvinkin pelottavia ja ahdistavia. Tuntuu että tilanne ei ole ollenkaan hallinassa ja sitten kun potkii itsensä irti siitä unesta herää ihan hiessä jostain lattialta. Ei kivaa. :(
Itelle ei noit lucideit tullu vaik kaikkee on kokeiltu. Nukun kai nii sikeesti, etten pääse siihe tasoo, et alkais valveunet toimii.
Joskus tulee iha hetken pätkiä (iha minimaalisia) mut neki menee sit uniks, mihi en voi ite vaikuttaa ja sit yleesä herään.

Mut on joo kuulema jotku tosi ahdistavia.

edit: prkl, täs oliki näi mont sivuu.
Can't stand it for another day
I ain't gonna live my life this way
Cold sweat, my fists are clenching
Stomp, stomp, stomp, the idiot convention
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

http://hoyhensaaret.info/index.php?sivu=tekniikat

Kokeile WILDiä: Wake Initiated Lucid Dream, suoraan hereiltä lucid-tilaan

WILD lyhyesti:
Nuku 5-7 tuntia
Herää ja ole hereillä tarpeeksi pitkään ja motivoi itseäsi lucid unen näkemiseen, tähän voisi mennä noin 5-30 minuuttia.
Takaisin sänkyyn ja aloita kehon rentouttaminen ja ajatuksien tyhjentäminen. (aktiivinen rentoutuminen)
Hypnagoginen vaihe. (passiivinen rentoutuminen)
Lucid-tila.

Inovix
jakoavain

Post by jakoavain »

Inovix wrote:http://hoyhensaaret.info/index.php?sivu=tekniikat

Kokeile WILDiä: Wake Initiated Lucid Dream, suoraan hereiltä lucid-tilaan

Inovix
Oon samanlaiseen törmännyt muutaman kerran, vahingossa.

Herätyskello soi, muutamia minuutteja unenpöpperössä ja kironnut kun hyvä uni katkes. Mennyt takaisin sänkyyn ja miettinyt kokoajan sitä unta vain..nukahtanut -> sitten onkin tullut hetken valveuni kunnes tarvii sinne kouluun lähteä.

Toikkaroinut ja ihmetellyt sitä unimaailmaa, sitten tajunnut että "Perkele, koulu" ja herännyt ihan omasta tahdosta.

Mut tästä yrtistä, en ole koskaan kuullut :o

Tätä on pakko tilailla, siemeniä mieluiten!

Edit. Hehe, tuli sitten heti tilailtua siemeniä nelisenkymmentä kpl :D Sitten vihreäpeukalo keskelle suuta. Järjetön vitutus eikä kasvin kasvia. Aah, en malta odottaa.

Hohhoijjaa, mutkia matkaan. Siementen saanti jäi vähän epävarmaksi. Kauheat sekaannukset, en jaksa avautua niistä. Mutta nyt on tulossa ainakin itse yrttiä, siemeniä.. who knows?

Onko tätä hirveen moni kasvatellut? Kalastajan lisäksi, mitäpä meidän pikkufisuttelija ei olisi tehnyt :mrgreen:
MiZer
Tuppisuu

Post by MiZer »

Joo olen kasvatellut 100 sienenestä lähti 1 kasvamaan.
Itämis prosentti on aika huono.
jakoavain

Post by jakoavain »

MiZer wrote:Joo olen kasvatellut 100 sienenestä lähti 1 kasvamaan.
Auts.. isku vyön alle. Tarvis jostakin saada noita siemeniä isoerä. :/

Ainoa mitä löysin oli australialainen liike, tilisiirto kuitenkin ~28e + Siemenien hinta (mahdollisesti myös vielä lisämaksuja jos ulkomaanpankki veloittaa tilisiirrosta +20e, ylimenevä lisätään siihen 28e)

Joten.. se siitä.
egu3
Karvakuono

Re:

Post by egu3 »

jakoavain wrote:
MiZer wrote:Joo olen kasvatellut 100 sienenestä lähti 1 kasvamaan.
Auts.. isku vyön alle. Tarvis jostakin saada noita siemeniä isoerä. :/

Ainoa mitä löysin oli australialainen liike, tilisiirto kuitenkin ~28e + Siemenien hinta (mahdollisesti myös vielä lisämaksuja jos ulkomaanpankki veloittaa tilisiirrosta +20e, ylimenevä lisätään siihen 28e)

Joten.. se siitä.
Itse olen löytänyt kasvin siemeniä ainakin kahdesta muustakin paikasta. (jotka eivät tiettävästi ole austraaliassa)

Niin, itävyys prosentti on tosiaan huono; wikipediassakin sanotaan: "Growing Calea from seeds is a difficult task", mutta itseäni kyllä kiinnostaisi nimenomaan siemenistä kasvattaminen.
Last edited by egu3 on Wed 20 Jun 2007, 03:16, edited 1 time in total.
Miasma
OD

Re: Calea Dreamherb

Post by Miasma »

Miten vaikeeta on lukea nuo SÄÄNNÖT!!!
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
egu3
Karvakuono

Post by egu3 »

Miasma wrote:Miten vaikeeta on lukea nuo SÄÄNNÖT!!!
OHOPS!! *häpeää*

No tuskin nyt mitään isompaa vahinkoa tapahtui kun tähän aikaan kirjoittellin..

Katsokaas käyn täällä NIIN harvoin, että säännötkin pääsevät unohtumaan.
Psycho
Psykonautti

Post by Psycho »

Kokemukset erittäin positiivisia (2 kappaletta). Molemmilla kerroilla sätkänä nautittuna, eikä tuo paljon puhuttu paha makukaan saanut minkäänlaista otetta. Ihan poltettavaa tavaraa oli, muistaakseni oli 15x:ää. Kummallakin kerralla toivottu tulos -> lucid. Kyllä aamulla oli hyvä olo :D
Ei ihminen paljon tiedä... en minä ainakaan. En edes tiedä, että tiedättekö te olevanne tai oletteko koskaan olleet.
Spectator
Karvakuono

Post by Spectator »

Muutaman kerran on tullut testannut tuota, mutta kertaakaan ei ole tullut lucidia. Sätkiä olen yleensä vääntänyt, koska teenä se maistuu aivan järkyttävälle!
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

mukavalta kuullostaapi nuo lucid unet.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
spasm
OD

Post by spasm »

Parina iltana tuota nyt polttanut. Hankalaahan on sanoa unien kohdalla, mikä johtuu caleasta ja mikä ei, mutta äärimmäisen mielenkiintoisia, absurdeja, kummallisia ja ehkä psykedeelisiäkin unia on tullut nähtyä. Lucid-unia ei ole tullut, mutta normaalit rem-unet ovat jollain tapaa elävämpiä ja syvempiä.. Enemmän kontrastia.. Tosiaan 10x extractia poltellut ja olen erittäin tyytyväinen vaikutuksiin, maku on ihan miellyttäväkin (ja poltettavan materiaalin määrä mukavan vähäinen). Nukahtaminenkin on ollut calean jälkeen normaalia miellyttävämpää, sitä ikäänkuin uppoaa sinne unimaailmaan..hitaasti mutta tiedostettavasti..
Suosittelen.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
r2g
Tuppisuu

Post by r2g »

Ois kyl aika siisti saavuttaa noita lucid unia tolla yrtillä! Siis tota ei myydä missään luontaistuotekaupassa..?
En viittis pahemmin mistään ulkomailta tilata, ei tiiä mitä paskaa sielt tulee.. :?
Mut joo kyseistä yrttiä voisin mielelläni kokeilla..
Kasvualusta
Psykonautti

Post by Kasvualusta »

Mikäs tän vaikutus mekanismi on? Tai kemiasta jotain?
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
Ahab

Post by Ahab »

Vaikuttava aine on kitkeriini.
ihmislaji
Psykonautti

Post by ihmislaji »

Mitenköhän minulta on mennyt ihan ohi Calea ja muut uniyrtit. Lueskelin niistä vähän viime yönä kun kiinnostus heräsi. Täytynee testailla joskus.

Kukaan kokeillut millaisia vaikutuksia tulee psykedeelitripin jälkeen?
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Mua kiinnostaa tää nykyään... Varsinkin ayahuasca iltojen loppuun.,.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Poltin tätä hapon lopulla kukan seassa ja visuaaliseen kenttään ilmestyi kirkkaan sinisiä "aukkoja". Mahdotonta kuvailla, mutta muutos oli kuitenkin sellainen, jota ei ole muilla substansseilla tullut. Unista en voi sanoa mitään, koska kannabis hyvin pitkälti kumoaa calean vaikutukset. Unien kannalta näkisin että kyseessä on täysin vastakkaiset yrtit.

Ayahuascan kanssa en tätä sekottaisi MAOI:n takia, koska en ole törmännyt mihinkään luotettavaan dokumentointiin näiden yhteiskäytöstä.
Image
bom
Lepakko

Post by bom »

Mites tän laillisuus kotomaasa nykypäivänä?
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer »

Dreamer wrote:
Drawsku wrote:
Dreamer wrote:
Lääkeainelistalta löytyy, mutta ainakin itselläni tuli 10g 10x extractia ongelmitta perille pari viikkoa sitten. Tuuristahan se vähän on kiinni jääkö tullin haaviin.
Todella mielenkiintoisia öitä ja unia on tullut koettua tämän kanssa.
juu näin muistelinkin, joskus oli linkki tuohollaiseen listaan, mutta sit se katos. Täytyy itekki koittaa extraktia tilata.
menee huomattavasti pienenmpään tilaan ja kaveri muutenkin puhunu, että isommat paketit yleensä sinne tulliin jää.
odotan innolla, että pääsen taas armeijasta lomille ja pääsen tilaamaan kyseistä extraktia

http://psyvault.net/viewtopic.php?f=10& ... 80#p135349
psycho4life
Tuppisuu

Post by psycho4life »

Itse tilasin tuota ainetta n. vuosi sitten ja testailin. En kyllä saanut minkäänlaisia vaikutuksia ja maistuu aivan kamalalta. :down:
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

bom wrote:Mites tän laillisuus kotomaasa nykypäivänä?
Lääkeaineeksi on lueteltu.