Matelijat, hyönteiset, kalat yms.

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Re: Mateliat, hyönteiset, kalat yms.

Post by Nappi-Nalle »

Tulipas tällainen mieleen, että:
kärpässieni maistuu paskalle. Sieniä syövät madot ei(arvasit oikein, maistoin yhtä :mrgreen: ). Tulisko matoja popsimalla jotain efektejä?

Viimeksi jäi sienimuhennos syömättä kun maistu niin paskalle. Tästäpä haluaisin vaihtoehdon.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Hyi helvetti.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Ahab

Post by Ahab »

Nappi-Nalle wrote:Tulipas tällainen mieleen, että:
kärpässieni maistuu paskalle. Sieniä syövät madot ei(arvasit oikein, maistoin yhtä :mrgreen: ). Tulisko matoja popsimalla jotain efektejä?
Ottaa nämä jutut sitten harrastuksena, elämäntapana tai elämäntyönä niin aina tulee vastaan juttuja ettei ole varmaa tietoa ja pitää vain itse mennä sinne harmaalle, epävarmalle alueelle ja ottaa asioista selvää. Shulgin kokeili itseensä itse löytämiään aineita joita ei tiedettävästi oltu koskaan kokeiltu ihmisen historiassa.
Eli jos olet tosissasi niin syöt ensi syksynä niitä matoja ja raportoit tuloksista. Tietysti jos olet kova kemian mies niin voit ensin kerätä matoja ja tutkia sisältävätkö ne kärpässieniä syötyään iboteenihappoa tai muskimolia.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

Ahab wrote:Ottaa nämä jutut sitten harrastuksena, elämäntapana tai elämäntyönä niin aina tulee vastaan juttuja ettei ole varmaa tietoa ja pitää vain itse mennä sinne harmaalle, epävarmalle alueelle ja ottaa asioista selvää. Shulgin kokeili itseensä itse löytämiään aineita joita ei tiedettävästi oltu koskaan kokeiltu ihmisen historiassa.
Eli jos olet tosissasi niin syöt ensi syksynä niitä matoja ja raportoit tuloksista. Tietysti jos olet kova kemian mies niin voit ensin kerätä matoja ja tutkia sisältävätkö ne kärpässieniä syötyään iboteenihappoa tai muskimolia.
Jotain siitä elämäntavan ja harrastuksen välistä..
Kemia on mulle vielä toistaiseksi hieman utopiaa, vaikka jotain perusjuttuja tiedänkin. Niillä vaan ei tunnu pärjäävän, joten ainut keino taitaa olla kokeilu. Tietty joku faunan tutkija saattais tietää tähän vastauksen..
Matofarmia siis väsäämään. Ikävää vaan, että niitä luultavasti joutuu syömään pari kourallista, ottaen huomioon miten vähän yksi mato sitä lakkia syö..
Hyötynä mainittakoon, että napostelu tapahtuisi tällä tyylillä jo samana syksynä. Ei tarvis kuivatella(tästä herääkin madonsäilytyskysymys, johon en takerru ennen kuin kokeilen) niitä sieniä.

Ja kyllä, olen tosissani ja vakavissani tätä miettinyt.
Ensi syksynä voin sitten raportoida mitä kieltä madot puhuu ja onko niillä paljonkin asiaa.

P.S. Jos konsti toimii, niin täytyy koittaa DXM+madot=kosminen madonreikä aivoissa :lol:
spasm
OD

Post by spasm »

Nappi-Nalle wrote:Ikävää vaan, että niitä luultavasti joutuu syömään pari kourallista, ottaen huomioon miten vähän yksi mato sitä lakkia syö..
Luulen, että saat syödä aika paljon enemmänkin kuin pari kourallista..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

spasm wrote:Luulen, että saat syödä aika paljon enemmänkin kuin pari kourallista..
Joo se saattaa olla. Mutta en näkis sitä niin pahana, maustetut madot on ku jotain snäksejä. :)

Ja toivon kovasti, että madot jotenkin helpottais omalla kemiallaan vaikutuksia. Toiveajattelua, mutta kyllähän elukat luontaisesti joko kuolee, suodattaa, tai ei reagoi aineeseen,, nih nih..

Edit: niin ja toimiva matofarmihan on pirun helppo toteuttaa. Laittaa laakeaan astiaan lakkien parhaat osat vierekkäin, kansi kiinni ja lämpimään. Välillä availee hapen saannin turvaamiseksi ja katsoo edistystä. Madot ilmestyy kyllä, jos ilmankosteus on riittävä. Haju on jotain aivan järkyttävää, ei tee mieli syödä kärppäriä..
Pari sängynaluslaatikkoa on jo sillä silmällä katseltu. 8)
Jitling
Tuppisuu

Post by Jitling »

Heh, viimeöisessä Late Night with Conan O'Brienissa oli vieraana Mark 'Dr. Bugs' Moffett, joka esitteli psykedeelistä sammakkoa:

http://video.aol.com/video-detail/mark- ... 1575027013
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

Olen tässä nyt miettinyt tuota kärppäreistä tulevien matojen popsintaa, niin jos jollain on jotain ajatuksia tai vinkkejä asiaa koskien niin kuulisin niitä erittäin mielelläni.
Aion näetsen toteuttaa tämän idean, pakkohan sitä on koittaa, jos saisi kelpo vaihtoehdon..

Niin, paljonkohan niitä uskaltaa syödä(jos eivät suodata myrkkyjä tai muuttavat yhdisteitä jääden haitalliseksi)? En haluais suinpäin syödä kourallista jos niihin jää jotain myrkkyjä..

Luin jostain että myös etanat syövät kärpässieniä, eli niitäkin voisi periaatteessa koittaa, jos sattuu hyvät apajat löytämään.
Etanoiden tarhaus kyllä taitaa olla liian haasteellista, jos niitä aikoo enempi kasvatella. Siinä kun täytyy ottaa huomioon pH:t, kosteudet, ravinnonlähteet ym.
Eivätkä houkuttele ainakaan raakana syömään.. :roll:

Spekulaatiot kaikista sieniä syövistä ötököistä ovat yhtä tervetulleita kuin faktatkin.
Ahab

Post by Ahab »

Nappi-Nalle wrote:Niin, paljonkohan niitä uskaltaa syödä(jos eivät suodata myrkkyjä tai muuttavat yhdisteitä jääden haitalliseksi)? En haluais suinpäin syödä kourallista jos niihin jää jotain myrkkyjä.
No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

Ahab wrote:No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?
True, mut se justiinsa mietityttää, että kertyykö niihin sitä myrkkyä?
Eli jos kourallinen matoja syö kolme lakkia, niin jääkö niihin kolmen lakin myrkyt, vai paskiiko mato myrkyt pois? Eli syönkö siinä kolmen lakin myrkyt vai pelkät toivotut aineet?

Ei tähän taida olla yksiselitteistä vastausta ennenkun koitan..
Noh, syksyä odotellessa.
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

Nappi-Nalle wrote:
Ahab wrote:No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?
True, mut se justiinsa mietityttää, että kertyykö niihin sitä myrkkyä?
Eli jos kourallinen matoja syö kolme lakkia, niin jääkö niihin kolmen lakin myrkyt, vai paskiiko mato myrkyt pois? Eli syönkö siinä kolmen lakin myrkyt vai pelkät toivotut aineet?

Ei tähän taida olla yksiselitteistä vastausta ennenkun koitan..
Noh, syksyä odotellessa.
Ja on viel olemassa vaihtoehto, että mato "kuluttaisi" ne myrkyt jonkinmoisena ravintona?
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Tahtoisin ilmaista tässä yhteydessä ajatuksen siitä, että puhutaan elävien ja tuntevien olentojen hyödyntämisestä omiin tarkoitusperiin.

En ole kieltämässä ketään käyttämästä "eläintuotteita", tahdon vain nostaa esille sen, että olisi hyvä olla tietoinen siitä mitä on tekemässä, pohtia omia motiivejaan ja prioriteettejaan ja kysyä, onko mahdollisesti aiheutuva kärsimys saavutetun hyödyn arvoista, etenkin kun muitakin vaihtoehtoja on olemassa.

Jos tällaisen tietoisen pohdinnan jälkeen tuntuu siltä että homma on ok, niin siitä vaan. Toimin siis itse samalla periaatteella esimerkiksi ruokavalion suhteen, enkä todellakaan ole dogmaattinen. Monet ihmiset eivät uskalla rehellisesti tarkastella niitä realiteetteja jotka liittyvät heidän pihvinsä matkaan heidän lautaselleen, vaan tekevät tiedostamattoman ratkaisun koska se on itselle helpompaa, muista välittämättä.

Jatkakaa.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Aukikco wrote:Tahtoisin ilmaista tässä yhteydessä ajatuksen siitä, että puhutaan elävien ja tuntevien olentojen hyödyntämisestä omiin tarkoitusperiin.

En ole kieltämässä ketään käyttämästä "eläintuotteita", tahdon vain nostaa esille sen, että olisi hyvä olla tietoinen siitä mitä on tekemässä, pohtia omia motiivejaan ja prioriteettejaan ja kysyä, onko mahdollisesti aiheutuva kärsimys saavutetun hyödyn arvoista, etenkin kun muitakin vaihtoehtoja on olemassa.

Jos tällaisen tietoisen pohdinnan jälkeen tuntuu siltä että homma on ok, niin siitä vaan. Toimin siis itse samalla periaatteella esimerkiksi ruokavalion suhteen, enkä todellakaan ole dogmaattinen. Monet ihmiset eivät uskalla rehellisesti tarkastella niitä realiteetteja jotka liittyvät heidän pihvinsä matkaan heidän lautaselleen, vaan tekevät tiedostamattoman ratkaisun koska se on itselle helpompaa, muista välittämättä.

Jatkakaa.
Samaa mieltä. Eihän niitä eläimiä tarvitse laittaa kärsimään jonkun olon takia,joita saa muualtakin. Toisaalta, ihminen ajattelee siinä myös uutta kokemusta. Itselle kyllä kelpaisi kokemus tälläisesta.

Sitten tosta "Monet ihmiset eivät uskalla rehellisesti tarkastella niitä realiteetteja jotka liittyvät heidän pihvinsä matkaan heidän lautaselleen, vaan tekevät tiedostamattoman ratkaisun koska se on itselle helpompaa, muista välittämättä."
Itse en ole vegaani-enkä myös niitä vastaan. Olen miettinyt monta kertaa ruoan alkuperää,mutta se on jäänyt vain ajatusten tasolle. En voisi olla syömättä tiettyjä ruokia joita nyt syön. Ja luulen,että ihminen kyllä uskaltaa tarkastella,se ei vain välitä. Ja sanoisin että ei ihminen välitä-ja samalla välittää siitä,mistä ruoka on peräisin,ei vain jaksa perehtyä siihen. Sanoisinko että jossain määrin en ymmärrä näitä "oikeita vegaaneja" (koska on niitä jotka eivät syö tiettyjä ruokia vain sen takia että muut eivät syö) en ala perustella miksi en ymmärrä,enkä myöskään miksi ymmärrän. Tästä voidaan jauhaa muualla,ja sori offtopic-pisti vaan silmään tuo.

Jatketaan.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Ahab

Post by Ahab »

Jatkan että sammakkopeptidit tuntuu tällä hetkellä kiinnostavimmalta tavaralta mistä olen kuullut. Sammakkoa toki siinä vähän sörkitään ja häiritään mutta jos se tavara potkii ihmisestä kaikkea huonoa happea ulos ja pistää käyttäytymään fiksummin on se pidemmällä aikavälillä kaikkien lajien eduksi.
Toki voisin ottaa saman aineen myös synteettisenä jos se olisi eettisemmin tuotettu.
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

Se on osa luontoa, "elämän kiertokulku". Se on mulle luonnollista, vaikken niitä proteiinin takia söisikään. Ja juu, on siinä pieni moraalinen dilemma, mutta ihan sama asia se on, kun niitän hampun tai poimin sienen. Elävä olento kuolee käteni kautta.

Life sucks mut mä imen takas.
Ahab

Post by Ahab »

En muistanutkaan että myös Elää heimon kanssa jaksossa otettiin Phyllomedusa myrkkyä.
Ahab

Post by Ahab »

Mayat käyttivät ainakin Bufo alvarius sammakkoa.
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... p?vase=531
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... ?vase=1181
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... ?vase=1300
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... ?vase=2041
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... ?vase=4116
http://research.mayavase.com/kerrmaya_h ... ?vase=8608

Sekä joitain myrkyllisiä satajalkaisia
http://en.wikipedia.org/wiki/Centipede
muistatte varmaan BBC: Weird Nature - Peculiar Potions jakson jossa makit päihdyttivät itsensä tuhatjalkaisilla. Ymmärtääkseni tuhatjalkaiset ovat vähemmän myrkyllisiä kuin satajalkaiset ja niiden myrkyllisyyttä ei korosteta wikipediassa ollenkaan niin paljon kuin satajalkaisten kohdalla http://en.wikipedia.org/wiki/Millipede
Kuulin myös että asteekkishamaanit olisivat murskanneet satajalkaisia ja hieroneet niitä rintaansa saavuttaakseen erikoisia tiloja.
Ehkäpä William Burroughs sai näistä ideansa Alastomassa Lounaassa käytettyihin hyönteishuumeisiin. Tai sitten näistä.

Ohi aiheen mutta Mayat tunsivat myös cubensiksen, päivänsinen, peyoten, brugmansian, daturan ja valkoisen lootuksen.
http://www.authenticmaya.com/maya_medicine.htm
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Ahab wrote:Ehkäpä William Burroughs sai näistä ideansa Alastomassa Lounaassa käytettyihin hyönteishuumeisiin.[/url].
Eh, mä oon aina kuvitellu että Burroughs puhuu Alastomassa Lounaassa kuvainnollisesti fiksien vetämisestä. En kyllä jaksanu lukea loppuun asti kun alkoi se paskalla roiskiminen ja spermaläträily tympimään, joten en tiedä miten kirja loppuu.
Mainittakoon vielä että yksi kipeimmistä kirjoista joita on tullut ostettua/luettua. Voisi taas joskus yrittää kahlata sitä läpi. On se vaan aika paksun limaista tekstiä mun makuun. Ja takas asiaan....
Image
Ahab

Post by Ahab »

No mä olen oikeastaan vaan nähnyt sen leffan. Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan. Yage Letters on tulostettuna ja siirryn mielummin siihen Hämyn jälkeen.
_FOOL_ wrote:Eh, mä oon aina kuvitellu että Burroughs puhuu Alastomassa Lounaassa kuvainnollisesti fiksien vetämisestä.
Näin ymmärsin itsekkin ainakin tuon hyönteiskarkoittella douppaamisen mutta sitten kun alkoi löytyä juttua hyönteisten myrkkyjen päihdekäytöstä sellaisilla alueilla joilla Burroughs on itsekkin viettänyt aikaa niin nousi mieleen näitä vaihtoehtoisia tulkintoja.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Ahab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Miks? Pelotaaks et kiihotut? :D
MadHatter
Psykonautti

Post by MadHatter »

...kun niitän hampun tai poimin sienen. Elävä olento kuolee käteni kautta.
Eihän se sieni mihinkää kuole jos tatin, pari tai vaikka ne kaikki keräis. Rihmastoahan se on lähinnä. Ja voihan hampustakin kerätä vain sadon pois ja antaa jatkaa kasvuaan.. Ei toki onnistu kaikilla lajikkeilla, mutta sillonhan se on muutenkin elämänsä loppupäässä.
Ahab

Post by Ahab »

Aukikco wrote:
Ahab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut. Jaksan ja ehdin lukea vain x määrän kirjoja joten toisia hehkutettujakin teoksia voi pudottaa pois listalta hyvällä omalla tunnolla. Sain tuon Hämyn luettua ja oli kyllä melkoinen pettymys.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

OT-WARN
Ahab wrote:Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut. Jaksan ja ehdin lukea vain x määrän kirjoja joten toisia hehkutettujakin teoksia voi pudottaa pois listalta hyvällä omalla tunnolla. Sain tuon Hämyn luettua ja oli kyllä melkoinen pettymys.
Jep. On jotenki tosi nautinnollista tajuta, että täysin päräyttävää ja kiihottavaa informaatiota on olemassa täysin ääretön määrä, ja sen seurauksena voi jättää kaiken muun paitsi vitun loistavat jutut pois.

Tän seurauksena tajusinki muuten et voisin myydä merkittävän osan levyhyllyni sisällöstä pois, morjens

Mut siis esim. internetissä jätän suuren osan linkkejä klikkaamatta sen takia että jo etukäteen tiedän että niiden takana tulee luultavasti olemaan jotain mielenkiintosta. Voi sit intuitiivisesti valikoitua vaan kaikista uskomattomimpien pariin. Jos klikkaan linkkiä mutta totean etten just nyt jaksa lukea, ni voin luottaa siihen että todennäkösesti se tai joku muu hylkäämäni mutta mielenkiintonen sivu osuu eteen toistekin. Jos ei ni vittuako siitä? Joka tapauksessa vietän merkittävän osan aikaani tajunnanräjäyttävän informaation parissa.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Aukikco wrote:Tahtoisin ilmaista tässä yhteydessä ajatuksen siitä, että puhutaan elävien ja tuntevien olentojen hyödyntämisestä omiin tarkoitusperiin.

Jatkakaa.
Onks ok syödä porkkanaa, kun porkkanaan sattuu????
Mikä tekee kasveista ihan ok tappotavaraa, mutta estää eläinten syönnin? Solutasolla erot ovat pääasiassa vain ravinnon hankinnassa.
Kuinka paljon puu kärsii kun se kaadetaan vs. kuinka paljon lehmään sattuu kun se teurastetaan? Mikä tekee lehmästä puuta arvokkaamman?

Tietääkseni vaihtoehtoja ravinnoksi elävien ja tuntevien olentojen ulkopuolella on hyvin rajoitetusti. Ja se mitä on, on alkuperältään jollain tasolla kuitenkin elävistä ja tuntevista olennoista.
Ahab wrote:
Aukikco wrote:
Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut.
Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?
Ahab

Post by Ahab »

Kalastaja wrote:Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?
Perushomoilu on ihan ok mut ku jättimäinen satajalkaisen ja miehen zoomorfismi ottaa nuorta poikaa sadistisesti raadelleen niin se on jo muuta kuin mitä olin hakemassa.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Ahab wrote:
Kalastaja wrote:Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?
Perushomoilu on ihan ok mut ku jättimäinen satajalkaisen ja miehen zoomorfismi ottaa nuorta poikaa sadistisesti raadelleen niin se on jo muuta kuin mitä olin hakemassa.
Aa ok. Saat anteeksi. Mut olishan toikin kokemus. Siis ottaa sadistisesti sitä poikaa jos olis satajalkainen.....
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Aukikco wrote:
siis mä en pysty kattoon telkkarista mitään homoilua siis esim. miehet suutelee, se vaan etoo niin vitusti, siis käännän katseen muualle sillon. lesboilua taas katson mieluusti.. sori taas offari. niin enkä pystys lukeen tommosta kirjaa mitenkään.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kalastaja wrote:Onks ok syödä porkkanaa, kun porkkanaan sattuu????
Mikä tekee kasveista ihan ok tappotavaraa, mutta estää eläinten syönnin? Solutasolla erot ovat pääasiassa vain ravinnon hankinnassa.
Kuinka paljon puu kärsii kun se kaadetaan vs. kuinka paljon lehmään sattuu kun se teurastetaan? Mikä tekee lehmästä puuta arvokkaamman?
Et ny varmaa oikee ymmärtäny mun pointtii, emmä moralisoinu sitä et ois väärin tehä mitää. Vaa et on jees olla tietonen. Lehmässä ei oo ongelmana pelkkä teurastus vaan koko sitä edeltävä elämä joka tehotuotantojärjestelmässä on aika härskiä. En kiellä ketään käyttämästä.

Puun ja Lehmän oletettu ero lienee siinä et Lehmä tuntee varmasti vitusti kipua, puusta ei voi olla varma.

Mut toikin oli jo kuukausia sitten joten vitut siitä :D

Jäbäl on joku ennennäkemätön angsti päällä, pursuu joka viestin saranoista!
mauser1911 wrote:siis mä en pysty kattoon telkkarista mitään homoilua siis esim. miehet suutelee, se vaan etoo niin vitusti, siis käännän katseen muualle sillon. lesboilua taas katson mieluusti.. sori taas offari. niin enkä pystys lukeen tommosta kirjaa mitenkään.
pelkäät omii reaktioitas!
Anusvittu
Karvakuono

Post by Anusvittu »

On jo jonkun aikaa kiinnostanut tuommosen Bufo Alvarius-huumekonnan hommaaminen. Onko kenelläkään täällä kokemusta näistä? Olen kysellyt eläinkaupoista ja sanovat, että ei ole maahantuojan listalla.
Ahab wrote:muistatte varmaan BBC: Weird Nature - Peculiar Potions
Todella kiinnostava dokumentti
dredi
LD50

Post by dredi »

huumekonnan
:roll:

Joopa joo.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!