kärpässieni maistuu paskalle. Sieniä syövät madot ei(arvasit oikein, maistoin yhtä
Viimeksi jäi sienimuhennos syömättä kun maistu niin paskalle. Tästäpä haluaisin vaihtoehdon.
Ottaa nämä jutut sitten harrastuksena, elämäntapana tai elämäntyönä niin aina tulee vastaan juttuja ettei ole varmaa tietoa ja pitää vain itse mennä sinne harmaalle, epävarmalle alueelle ja ottaa asioista selvää. Shulgin kokeili itseensä itse löytämiään aineita joita ei tiedettävästi oltu koskaan kokeiltu ihmisen historiassa.Nappi-Nalle wrote:Tulipas tällainen mieleen, että:
kärpässieni maistuu paskalle. Sieniä syövät madot ei(arvasit oikein, maistoin yhtä). Tulisko matoja popsimalla jotain efektejä?
Jotain siitä elämäntavan ja harrastuksen välistä..Ahab wrote:Ottaa nämä jutut sitten harrastuksena, elämäntapana tai elämäntyönä niin aina tulee vastaan juttuja ettei ole varmaa tietoa ja pitää vain itse mennä sinne harmaalle, epävarmalle alueelle ja ottaa asioista selvää. Shulgin kokeili itseensä itse löytämiään aineita joita ei tiedettävästi oltu koskaan kokeiltu ihmisen historiassa.
Eli jos olet tosissasi niin syöt ensi syksynä niitä matoja ja raportoit tuloksista. Tietysti jos olet kova kemian mies niin voit ensin kerätä matoja ja tutkia sisältävätkö ne kärpässieniä syötyään iboteenihappoa tai muskimolia.
Luulen, että saat syödä aika paljon enemmänkin kuin pari kourallista..Nappi-Nalle wrote:Ikävää vaan, että niitä luultavasti joutuu syömään pari kourallista, ottaen huomioon miten vähän yksi mato sitä lakkia syö..
Joo se saattaa olla. Mutta en näkis sitä niin pahana, maustetut madot on ku jotain snäksejä.spasm wrote:Luulen, että saat syödä aika paljon enemmänkin kuin pari kourallista..
No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?Nappi-Nalle wrote:Niin, paljonkohan niitä uskaltaa syödä(jos eivät suodata myrkkyjä tai muuttavat yhdisteitä jääden haitalliseksi)? En haluais suinpäin syödä kourallista jos niihin jää jotain myrkkyjä.
True, mut se justiinsa mietityttää, että kertyykö niihin sitä myrkkyä?Ahab wrote:No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?
Ja on viel olemassa vaihtoehto, että mato "kuluttaisi" ne myrkyt jonkinmoisena ravintona?Nappi-Nalle wrote:True, mut se justiinsa mietityttää, että kertyykö niihin sitä myrkkyä?Ahab wrote:No ei niihin kai enempää myrkkyä voi kertyä kuin mitä ovat syöneet. Eli jos ne on syöny yhden kärpässienen niin syömällä ne syöt yhden kärpässienen right?
Eli jos kourallinen matoja syö kolme lakkia, niin jääkö niihin kolmen lakin myrkyt, vai paskiiko mato myrkyt pois? Eli syönkö siinä kolmen lakin myrkyt vai pelkät toivotut aineet?
Ei tähän taida olla yksiselitteistä vastausta ennenkun koitan..
Noh, syksyä odotellessa.
Samaa mieltä. Eihän niitä eläimiä tarvitse laittaa kärsimään jonkun olon takia,joita saa muualtakin. Toisaalta, ihminen ajattelee siinä myös uutta kokemusta. Itselle kyllä kelpaisi kokemus tälläisesta.Aukikco wrote:Tahtoisin ilmaista tässä yhteydessä ajatuksen siitä, että puhutaan elävien ja tuntevien olentojen hyödyntämisestä omiin tarkoitusperiin.
En ole kieltämässä ketään käyttämästä "eläintuotteita", tahdon vain nostaa esille sen, että olisi hyvä olla tietoinen siitä mitä on tekemässä, pohtia omia motiivejaan ja prioriteettejaan ja kysyä, onko mahdollisesti aiheutuva kärsimys saavutetun hyödyn arvoista, etenkin kun muitakin vaihtoehtoja on olemassa.
Jos tällaisen tietoisen pohdinnan jälkeen tuntuu siltä että homma on ok, niin siitä vaan. Toimin siis itse samalla periaatteella esimerkiksi ruokavalion suhteen, enkä todellakaan ole dogmaattinen. Monet ihmiset eivät uskalla rehellisesti tarkastella niitä realiteetteja jotka liittyvät heidän pihvinsä matkaan heidän lautaselleen, vaan tekevät tiedostamattoman ratkaisun koska se on itselle helpompaa, muista välittämättä.
Jatkakaa.
Eh, mä oon aina kuvitellu että Burroughs puhuu Alastomassa Lounaassa kuvainnollisesti fiksien vetämisestä. En kyllä jaksanu lukea loppuun asti kun alkoi se paskalla roiskiminen ja spermaläträily tympimään, joten en tiedä miten kirja loppuu.Ahab wrote:Ehkäpä William Burroughs sai näistä ideansa Alastomassa Lounaassa käytettyihin hyönteishuumeisiin.[/url].
Näin ymmärsin itsekkin ainakin tuon hyönteiskarkoittella douppaamisen mutta sitten kun alkoi löytyä juttua hyönteisten myrkkyjen päihdekäytöstä sellaisilla alueilla joilla Burroughs on itsekkin viettänyt aikaa niin nousi mieleen näitä vaihtoehtoisia tulkintoja._FOOL_ wrote:Eh, mä oon aina kuvitellu että Burroughs puhuu Alastomassa Lounaassa kuvainnollisesti fiksien vetämisestä.
Miks? Pelotaaks et kiihotut? :DAhab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Eihän se sieni mihinkää kuole jos tatin, pari tai vaikka ne kaikki keräis. Rihmastoahan se on lähinnä. Ja voihan hampustakin kerätä vain sadon pois ja antaa jatkaa kasvuaan.. Ei toki onnistu kaikilla lajikkeilla, mutta sillonhan se on muutenkin elämänsä loppupäässä....kun niitän hampun tai poimin sienen. Elävä olento kuolee käteni kautta.
Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut. Jaksan ja ehdin lukea vain x määrän kirjoja joten toisia hehkutettujakin teoksia voi pudottaa pois listalta hyvällä omalla tunnolla. Sain tuon Hämyn luettua ja oli kyllä melkoinen pettymys.Aukikco wrote:Miks? Pelotaaks et kiihotut?Ahab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Jep. On jotenki tosi nautinnollista tajuta, että täysin päräyttävää ja kiihottavaa informaatiota on olemassa täysin ääretön määrä, ja sen seurauksena voi jättää kaiken muun paitsi vitun loistavat jutut pois.Ahab wrote:Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut. Jaksan ja ehdin lukea vain x määrän kirjoja joten toisia hehkutettujakin teoksia voi pudottaa pois listalta hyvällä omalla tunnolla. Sain tuon Hämyn luettua ja oli kyllä melkoinen pettymys.
Onks ok syödä porkkanaa, kun porkkanaan sattuu????Aukikco wrote:Tahtoisin ilmaista tässä yhteydessä ajatuksen siitä, että puhutaan elävien ja tuntevien olentojen hyödyntämisestä omiin tarkoitusperiin.
En ole kieltämässä ketään käyttämästä "eläintuotteita", tahdon vain nostaa esille sen, että olisi hyvä olla tietoinen siitä mitä on tekemässä, pohtia omia motiivejaan ja prioriteettejaan ja kysyä, onko mahdollisesti aiheutuva kärsimys saavutetun hyödyn arvoista, etenkin kun muitakin vaihtoehtoja on olemassa.
Jos tällaisen tietoisen pohdinnan jälkeen tuntuu siltä että homma on ok, niin siitä vaan. Toimin siis itse samalla periaatteella esimerkiksi ruokavalion suhteen, enkä todellakaan ole dogmaattinen. Monet ihmiset eivät uskalla rehellisesti tarkastella niitä realiteetteja jotka liittyvät heidän pihvinsä matkaan heidän lautaselleen, vaan tekevät tiedostamattoman ratkaisun koska se on itselle helpompaa, muista välittämättä.
Jatkakaa.
Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?Ahab wrote:Ei, vaan varmaan sama juttu kuin FOOLilla että menee vähän överiksi noi jutut.Aukikco wrote:Miks? Pelotaaks et kiihotut? :DAhab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Perushomoilu on ihan ok mut ku jättimäinen satajalkaisen ja miehen zoomorfismi ottaa nuorta poikaa sadistisesti raadelleen niin se on jo muuta kuin mitä olin hakemassa.Kalastaja wrote:Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?
Aa ok. Saat anteeksi. Mut olishan toikin kokemus. Siis ottaa sadistisesti sitä poikaa jos olis satajalkainen.....Ahab wrote:Perushomoilu on ihan ok mut ku jättimäinen satajalkaisen ja miehen zoomorfismi ottaa nuorta poikaa sadistisesti raadelleen niin se on jo muuta kuin mitä olin hakemassa.Kalastaja wrote:Ai että vaan pieni homoilu on ok? Häh?
siis mä en pysty kattoon telkkarista mitään homoilua siis esim. miehet suutelee, se vaan etoo niin vitusti, siis käännän katseen muualle sillon. lesboilua taas katson mieluusti.. sori taas offari. niin enkä pystys lukeen tommosta kirjaa mitenkään.Aukikco wrote:Miks? Pelotaaks et kiihotut?Ahab wrote:Mutta joo luen parhaillaan Burroughsin Hämy eli Queer teosta ja jo se on täynnä homoilua joten enpä tiedä haluanko tuota kirjaa lukeakkaan.
Et ny varmaa oikee ymmärtäny mun pointtii, emmä moralisoinu sitä et ois väärin tehä mitää. Vaa et on jees olla tietonen. Lehmässä ei oo ongelmana pelkkä teurastus vaan koko sitä edeltävä elämä joka tehotuotantojärjestelmässä on aika härskiä. En kiellä ketään käyttämästä.Kalastaja wrote:Onks ok syödä porkkanaa, kun porkkanaan sattuu????
Mikä tekee kasveista ihan ok tappotavaraa, mutta estää eläinten syönnin? Solutasolla erot ovat pääasiassa vain ravinnon hankinnassa.
Kuinka paljon puu kärsii kun se kaadetaan vs. kuinka paljon lehmään sattuu kun se teurastetaan? Mikä tekee lehmästä puuta arvokkaamman?
pelkäät omii reaktioitas!mauser1911 wrote:siis mä en pysty kattoon telkkarista mitään homoilua siis esim. miehet suutelee, se vaan etoo niin vitusti, siis käännän katseen muualle sillon. lesboilua taas katson mieluusti.. sori taas offari. niin enkä pystys lukeen tommosta kirjaa mitenkään.
Todella kiinnostava dokumenttiAhab wrote:muistatte varmaan BBC: Weird Nature - Peculiar Potions