Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
spasm
OD

Re: Ayahuasca.

Post by spasm »

möff wrote:Kokeilin 60g caapia, 30g mimosaa. Keittelin niitä pari tuntia molempia c-pore liemessä. Loppujenlopuksi nestettä oli jäljellä semmoiset about 0,5l kumpaakin, mikä oli helvetisti liikaa. Muskottia, dexmiä, absinttia ja pirtua maistaneena voi kepeästi sanoa, että mimosa litku oli pahimman makuista asiaa, mitä olen koskaan maistanut. Ne sai kuitenkin alas suht koht helposti, koska oli kuullut sagesta hyviä asioita.
siis hetkinen.. 30g mimosaa? Oletko nyt varma annostuksesta? Kannattaa keitellessä vaihdella vesiä välissä (ja lopuksi yhdistää ne) ettei turhaan keittele kun liuos on jo kylläinen.. Ja ylimääräisen veden voi aina haihduttaa pois. Tästä topicista löytyy hyviä valmistusohjeita ja niksejä..
Ja sana "sage" viittaa kyllä salviaan.. Yagé on varmaan termi jota tarkoitat.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Tosiaankin minunkin silmiini vähän pisti tuo 30g mimosaa, annostuksethan lähtevät siitä 7-8 grammasta kyseisen kasvin kohdalla, ja jo 20g on aika hurja dose.

Kannattaa kahlata tämä topic läpi, tai ainakin trippi.infosta ayahuasca osio.
-:- We're All Mad Here -:-
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Pakko olla trolli :roll:

Jossain vaiheessa olisi taas tarkoitus keitellä Mimosahuascat, kunhan tulee vaan sopiva tilaisuus. On vähän unohtunut kuinka hullua se taas onkaan :mrgreen:
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

tRip wrote: Oletko koskaan ayahuascaa kokeillut moklobemidin kanssa?

Olen tuumaillut, että voisi olla hyvinkin kokeilemisen arvoinen yhdistelmä ottaa moklobemidiä jonkin DMT:a sisältävän kasvin kanssa.
Moklobemidi kun ei omaa juuri minkäänlaista 'henkeä', niin olisi mahdollista kokea DMT 'puhtaimmillaan.'
Ei niille vesille kannata lähteä ilman tulkkia, on minun mielipiteeni.
Image
od79
Karvakuono

Post by od79 »

Osaako joku sanoo onko noista valmiista huascalitkuista mihinkään? Kyseessä on siis Spirit Elixir 1,2 ja 3 putelit.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

od79 wrote:Osaako joku sanoo onko noista valmiista huascalitkuista mihinkään? Kyseessä on siis Spirit Elixir 1,2 ja 3 putelit.
Käsittääkseni nämä eivät mitään valmiita uutoksia ole, vaan joka tapauksessa joudut keittelemisen tekemään itse. Mitä nyt nopeasti noita selostuksia vilkaisin, niin näyttää siltä, että sisältäisivät oikeanlaisia aineksia (nimellisesti tosin Banisteriopsis caapi -liaania sisältävät sopat ovat sitä aitoa ja ehtaa ayahuascaa). Englanninkieliset ohjeet olivat myös hyvin selkeitä. Tälläiset helposti kaupattavat pakettiratkaisut tosin ovat hyvin epäortodoksisia, eikä helposti napattava psykedeelinen kokemus ole kuitenkaan koskaan niin valaiseva, kuin pitkäaikaisella perehtymisellä saavutettu maagisempi suhtautuminen substanssiin ja tämän jälkeen tapahtuva mysteerin avautuminen. Suosittelisin kaikkia tutustumaan syvemmin ayaa, sen lähdekulttuuria, sekä aivokemiallisia vaikutuksia koskevaan informaatioon, ja harkitsemaan tarkoin sitä, että millaisella annoksella ja settingillä haluaa matkailunsa aloittaa.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Itse en ikinä tilaisi valmiita keitoksia, ei sillä että niissä olisi jotain pahaa. Minusta tuo keittämisprosessi on kuitenkin tärkeä osa kokemusta, enkä haluaisi missään tapauksessa jättää sitä väliin.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Ayahuasca on lääke(medicine), muttei lääke(drug).
Ayahuasca ei ole mikään trippailusubstanssi.
Kasveihin pitää luoda suhde.
Ayahuascaa voi mielestäni verrata uskontoon,
työkaluna uskon harjoittamisessa.
Image
möff
Tuppisuu

Post by möff »

aphos wrote:Pakko olla trolli :roll:

Jossain vaiheessa olisi taas tarkoitus keitellä Mimosahuascat, kunhan tulee vaan sopiva tilaisuus. On vähän unohtunut kuinka hullua se taas onkaan :mrgreen:
eiei, mutta kun kaveri kokeili aiemmin sen oliko se nyt 15g.. Ja ajattelin ite kokeilla enemmän. Ja tosiaankin olin kyllä lukenu tän topicin kokonaan läpi. Ja keitin molemmat aineet moneen kertaan. (että kyseessä ei ainakaan ollut kylläinen liuos.

Annokset olivat noin suuria, koska nettikaupan foorumeilla josta tilasin ne niin jotkut oli sanonu ettei niiden mimosa olisi niin vahvaa kun sen pitäis.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

möff wrote:Annokset olivat noin suuria, koska nettikaupan foorumeilla josta tilasin ne niin jotkut oli sanonu ettei niiden mimosa olisi niin vahvaa kun sen pitäis.
Miksi tilata jotain tuollaisia? Ja aika typerää silti lähteä ottamaan kolminkertainen annos jonkun foorumin juttujen mukaan, siellähän voi olla vaikka trolleja, niinkuin voi myös psyvaultissa...

Hieman nyt saa taas sellaisen kuvan että ei oikein tiedätä minkälaisen aineen kanssa ollaan tekemisissä.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Warren Ellisillä on ihanan non-nonsense-tyyppinen suhtautuminen Ayahuascaan: http://www.doktorsleepless.com/index.ph ... _2_preview.

Pelkän Mimosan yliannostelu nyt ei niin paha juttu vielä ole. MAOI:lla sitten voikin jo tappaa itsensä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Touchet wrote:Pelkän Mimosan yliannostelu nyt ei niin paha juttu vielä ole.
Vaikka ei hengen vaaraa olisikaan, niin henkinen vaara kylläkin, varsinkin aloittelijoilla saattaa helposti ajatus niin sanotusti lähteä käsistä.

Oletetaan nyt että taikajuoma toimii 8 gramman annoksella hyvin ensikertalaiselle, kuinkahan tämä henkilö sitten meinasi ottaa tripin haltuun annoksella 30 grammaa :roll:

Ja möff, miten olet tämän ketjun oikein lukenut, kun täällä nimen omaan on painotettu sitä että jo grammankin lisäys mimosaa voi nostaa kokemuksen aivan toiselle tasolle!
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Övereitä on aika turha pelätä IMO. Suurin annos mitä itse olen nauttinut sisälsi 350g punaista caapia, 75g chalipongaa ja 25g mimosa hostilisi inner root barkia. Kokemus oli jotain aivan älytöntä ja matkan aikana olin varma etten enää koskaan "palaa järkiini" tai että ylipäätään jäisin henkiin. Sitten rupesin miettimään että eihän tässä enää ole mitään menetettävää kun kerran kuolen tai tulen hulluksi ja siihen pelko päättyikin. Muutaman tunnin mylläkän jälkeen olinkin oma itseni ja seurauksena tripistä oli useita kuukausia jatkunut euforia.

En nyt silti suosittelisi moista kokeilua kenellekään mutta jos saisin nyt päättää tekisin kaiken ihan samalla tavalla kuin tein silloin pari vuotta sitten. Överit OVAT pelottavia muttei niihin kuole. Ylivoimaisesti hienoin matka mitä minulla on koskaan ollut.
Last edited by psyke on Mon 07 Jan 2008, 16:57, edited 1 time in total.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Lisättäköön vielä se ettei noista isoista annoksista oikein saa läheskään kaikkea potentiaalia irti ellei pysty keskittymään. Olen jälkikäteen harmitellut sitä kun jouduin tuohon hengenhätään,luultavasti tuosta olisi ollut
saatavilla vielä paljon enemmänkin irti.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

No eihän niihin toki kuole.

Mutta näistä möffin puheista päätellen hänellä ei ole juuri kokemusta mitä tapahtuu kun ajatuksen juoksu käy liian vilkkaaksi, tiedä sitten.?.

Vieläkin tulee väkisin mieleen trollipeikko..., tai teini joka on lukenut että kylläpä ayahuasca vaikuttaa hyvältä huumeelta, vielä kun sitä saakin niin helposti.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Kyllä kovapäisinkin oppii kantapään kautta, eikö totta? Tietenkin on surullista jos heti ensimmäinen kerta säikäyttää niin pahasti ettei enää ikinä halua kuullakaan koko yagesta. Uskon muutenkin että varoitukset eivät paljoa auta (nimim. kokemusta löytyy) vaan se vaikea kokemus pitää saada ennen kuin syntyy se kunnioitus noita auttajakasveja kohtaan. Vaikeaa kokemusta kun on hyvin vaikeaa kuvailla, saati sitten kuvitella ellei sellaista ole itse kokenut!
Last edited by psyke on Mon 07 Jan 2008, 20:23, edited 1 time in total.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

No niinhän se kyllä useimmiten on myös minun kohdalla että kantapään kautta pitää kaikki oppia :)
möff
Tuppisuu

Post by möff »

psyke wrote:Kyllä kovapäisinkin oppii kantapään kautta, eikö totta? Tietenkin on surullista jos heti ensimmäinen kerta säikäyttää niin pahasti ettei enää ikinä halua kuullakaan koko yagesta. Uskon muutenkin että varoitukset eivät paljoa auta (nimim. kokemusta löytyy) vaan se vaikea kokemus pitää saada ennen kuin syntyy se kunnioitus noita auttajakasveja kohtaan. Vaikeaa kokemusta kun on hyvin vaikeaa kuvailla, saati sitten kuvitella ellei sellaista ole itse kokenut!
Säikähdystä tuotti se maku, pettymyksiä ne vaikutukset. :?
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

möff wrote:
psyke wrote:Kyllä kovapäisinkin oppii kantapään kautta, eikö totta? Tietenkin on surullista jos heti ensimmäinen kerta säikäyttää niin pahasti ettei enää ikinä halua kuullakaan koko yagesta. Uskon muutenkin että varoitukset eivät paljoa auta (nimim. kokemusta löytyy) vaan se vaikea kokemus pitää saada ennen kuin syntyy se kunnioitus noita auttajakasveja kohtaan. Vaikeaa kokemusta kun on hyvin vaikeaa kuvailla, saati sitten kuvitella ellei sellaista ole itse kokenut!
Paskasti keitetty tai paskatainekset.
"Taste
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

D.E.S wrote:
möff wrote:
Paskasti keitetty tai paskatainekset.
Ei ole ihan niin yksiselitteistä... uskoisin.
Ainakaan Ayahuascan kohdalla lääke(medicine) ei toimi aina kuten haluaisi. Madrella on syynsä jättää uni ilman visioita ja minkäänoloista voyagea . Niin se vaan joskus menee. Uskon että madre haluaa näin puhdistaa ihmisen ennen varsinaista unta ja samalla katsoo kuinka sitkeä ihmisen usko on madrea kohtaan... Tällaisessa kokemuksessa on hyödyllistä keskitttyä meditointiin ja tuntea lääkkeen vaikutus kropassa. Purga voi tulla molemmista päistä ja ainakin omalla kohdallani voin sanoa että tällaisessa "unettomassa" kokemuksessa oksentaminen ei tule ihan luonnostaan joten partikkelit poistuvat peräpäästä. Ah niin puhdistavaa ja kuten aina; It's all good :)

Mikäli etsii niitä hienoja visuja on helpompaa mennä vaikka sienillä, imho.
Image
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Purga voi tulla molemmista päistä ja ainakin omalla kohdallani voin sanoa että tällaisessa "unettomassa" kokemuksessa oksentaminen ei tule ihan luonnostaan joten partikkelit poistuvat peräpäästä. Ah niin puhdistavaa ja kuten aina; It's all good :)
Minä en itse asiassa ole koskaan oksentanut yage -matkalla vaan kaikki on tullut ulos toisesta päästä. Pöntöllä vaan ei ole kivaa kun ei meinaa pystyssä pysyä.(käytin siis todella paljon caapia omissa keitoksissani, yleensä suhteessa 1 osa chalipongaa tms. ja 2 osaa caapia.) Caapi on mulle se juttu. :)
Mangusti

Re: Ayahuasca

Post by Mangusti »

Kokeilin kerran.. tahdon kokeilla uudestaan!!!
Spectator
Karvakuono

Post by Spectator »

Tänään tuli taas maistettua ayahuascaa. Keittelin noin 50g caapia ja 6g mimosaa 3x2h. Caapia maistoin ensinmäistä kertaa. Heitin juomat naamariin vartin välein ja jäin odottamaan vaikutuksia neutraalilla mielellä. Jonkin ajan kuluttua juomisen jälkeen alkoi yököttämään ja oli pakko juosta vessaan. Oksennusta ei kuitenkaan tullut. Istuin vessan lattialla kunnes olo helpottui ja menin takaisin sohvalle makaamaan. Ajatukset tuntuivat todella selkeitä ja olo oli erittäin rauhallinen. Oikeastaan mitään kunnon visuualeja ei näkynyt koko aikana, lukuunottamatta pientä värien muuttumista ja valonvälähdyksiä. Olisi ehkä pitänyt ottaa isompi annos. Tuli kuitenkin tajuttua taas monenlaisia asioita elämästä. Kuvittelin myös kokeneeni valaistumisen ja ajattelin lopettaa päihteiden käytön kokonaan. Aika näyttää miten käy ;)
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Spectator wrote:Kuvittelin myös kokeneeni valaistumisen ja ajattelin lopettaa päihteiden käytön kokonaan.
:lol: :lol: :lol:

Tuttua huttua,
tapahtuu eli ei,
hullujen juttua.

Ihmisen ongelmana on ollut aina se, että otetaan asiat liian vakavasti. Vaikka asian esittäiskin jokin niin viisas, kuin maailman monimutkaisin asia (aivot) DMT:n alaisena... Eikä siis ollut mitenkään vittuilua, sillä DMT-aivot on mun mielestä erittäin vakavasti otettava asia, samalle tasolle yltää korkeintaan vain Aimo Massinen (T-S Aimo annos).

(Mulla on tänää joku ihme ylipostauspäivä, älkää välittäkö.)
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
NoLife1%Lowlife

Re:

Post by NoLife1%Lowlife »

Ahab wrote:
kurz wrote:Nyt olen jokusen kerran kokeillut...Mitä mieltä ollaan?
No mun eka ayahuasca annos oli 5g harmalaa ja 8g mimosaa. grammakin mimosaa voi tehdä jo merkittävän eron. mutta tässä miten itse keitän ayahuascan niin että toimii:
harmalan siemenet käytän tehosekottimessa. jos mimosa ei ole valmiiksi hienossa muodossa vaan ihan sitä juuren kuorta niin pistän sitä pienemmäksi ja sitten tehosekoittimeen. mainitsen että sekotan nämä aineet toisiinsa vasta mahassa. Seuraavaksi annan aineksien liota puolessa litrassa tislattua vettä noin 24h (siis 0.5l/MAO-I ja 0.5l/tryptamiini). Käyn satunnaisesti sekoittamassa niitä. Sitten laitan nämä liotusastiat pakkaseen yleensä noin 24h ajaksi mutta olen myös tyytynyt siihen että ovat umpijäässä.
Jäädytyksen jälkeen nostan ne hetkeksi huoneenlämpöön että jääköntit irtoavat astioista ja pistän ne kattiloihin. Lisään sen verran tislattua vettä kun voi ilman että sopat kiehuu yli. Keittelen aineksia samaan aikaan harmala 0.8l kattilassa ja mimosa 1l kattilassa. Keitän niin kauan että suurin osa vedestä on haihtunut. Käytän levyä välillä kutosella mutta harvoin alle nelosen (asteikolla 0-6).
Kaadan vähät nesteet kattilan pohjalta suodattimen läpi astiaan. Otan suodattimeen jääneen materiaalin takaisin kattilaan ja lisään uudet vedet ja toistan homman niin että aineet tulee keitettyä kolmeen kertaa. Ei, en lisää mitään hapanta missään vaiheessa.
Kolmen keittokerran jäljiltä molemmissa suodatusastioissa on yleensä noin 0.5l soppaa. Laitan astiat jääkaappiin olemaan yön yli. Seuraavana päivänä suodatan vielä kerran tuon sopan ja astian pohjalle on jäänyt ikävän näköinen kerros moskaa joka muistuttaa hieman kiljun pohjalla olevaa hiivaa.
Haihdutan molemmat sopat niin että jäljellä on yhden kulauksen verran kumpaakin (hieman alle 1dl).
Tämä ei ole nopein tapa valmistaa ayahuascaa.
tRip joi tällä ohjeella valmistamani ayahuascan ja tekstistä käy mielestäni ilmi että hyvin toimi. Annoksena oli 5g harmalaa ja 9g mimosaa.
tRip ei valittanut mausta eikä se tällä ohjeella olekkaan niin paha kuin jos lisäisi jotain sitruunauutteita. jos on vieläkin liian pahaa ja tuntuu että laatta lentää liian nopeasti voi ainakin mimosasta ja viridiksestä poistaa tanniineja gelatiinilla. en ole varma voiko caapista ja harmalasta tehdä parempaa gelatiinilla mutta aion joskus kokeilla.
gelatiini tulisi siis lisätä siinä vaiheessa kun sopat laitetaan jääkaappiin (tai ehkä voisi tulla vielä parempi tulos jos sen lisäisi sen jälkeen kun jääkaapissa ollut soppa on suodatettu) ja sitten sinne pohjalle pitäisi muodostua kerros jotain hyytelön tyylistä joka poistetaan ja hävitetään.

Ayahuasca sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille.
Tää täytyis olla Sticky. Toimiva resepti. Tosin modifoin sitä tähän keittoon hieman erilaiseksi. Mulla lillu Mimosa(40-60gr) ja Banisteriopsis red caapi(100gr) Lidlin hiilihapotetussa vedessä jääkaapissa 24h. Sen jälkeen laitoin pakkaseen ja nyt ne on ollu 5pv siellä... Katotaan joku päivä, jos vaikka toimis.

http://uk.youtube.com/watch?v=n22RACNzI5Q
http://uk.youtube.com/watch?v=xYC-09SUC ... re=related
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

NoLife1%Lowlife : Monellekko reissulle olet varannut tuollaiseen määrän mimosaa?

Tiedäthän että mimosa on todella voimakas jo 3-6g annoksina ja varsinkin 100g punaisen caapin kanssa. Ihan sillä vaan haluan kysyä, että mikäli meinaat nauttia suuren määrän mimosaa, se voi laimentaa caapin vaikutusta kokonaan ja kokemus jää lyhyeksi. Itse olen aina sillä kannalla että mikäli näitä kasveja ottaa kunnioituksella ja tietää mitä tekee, kannattaa alussa lähteä mahdollisimman pienistä annoksista.
Kaiken lisäksi se on taloudellista.

En tiedä onko sinulla kokemusta Ayahuascasta sen enempää,
mutta mainitsen vielä että punainen caapi on itsessäänkin aika villi opettaja.
Itselläni ei ole ollut vielä kanttia punaiseen koskea ja mimosan kanssa työskentelyynkin pidän taukoa.
Mimosa on liian leikikäs minun makuuni ja jättää monesti haukkomaan henkeä tukehduksen prataalle kun pitäisi
purgautua.

Olkoon lääke sinulle oikeudenmukainen
ja kulkekoon valo kanssasi.
Image
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

Olen pitkään ajatellut tilata huasca tarvikkeita, mutta toisaalta arvelluttaa että jääkö ne sinne tulliin ja mitä siitä seuraa jos.. Yopot tuli viime keväänä ainaski ongelmitta parin "vaihtoehto-höpöhöpö-pilleri" purkin kera.. Tuli vaan mieleen, että kuinka usein niitä paketteja availlaan kesken kuljetuksen? :roll:
You know the mind has a thousand eyes..
NoLife1%Lowlife

_FOOL_ wrote:NoLife1%Lowlife : Monellekko reissulle olet varannut tuollaiseen määrän mimosaa?

Tiedäthän että mimosa on todella voimakas jo 3-6g annoksina ja varsinkin 100g punaisen caapin kanssa. Ihan sillä vaan haluan kysyä, että mikäli meinaat nauttia suuren määrän mimosaa, se voi laimentaa caapin vaikutusta kokonaan ja kokemus jää lyhyeksi. Itse olen aina sillä kannalla että mikäli näitä kasveja ottaa kunnioituksella ja tietää mitä tekee, kannattaa alussa lähteä mahdollisimman pienistä annoksista.
Kaiken lisäksi se on taloudellista.

En tiedä onko sinulla kokemusta Ayahuascasta sen enempää,
mutta mainitsen vielä että punainen caapi on itsessäänkin aika villi opettaja.
Itselläni ei ole ollut vielä kanttia punaiseen koskea ja mimosan kanssa työskentelyynkin pidän taukoa.
Mimosa on liian leikikäs minun makuuni ja jättää monesti haukkomaan henkeä tukehduksen prataalle kun pitäisi
purgautua.

Olkoon lääke sinulle oikeudenmukainen
ja kulkekoon valo kanssasi.
Ainekset ovat varattu yhdelle/viimeiselle matkalle. Gramma määrät ovat suurpiirteisiä ja voisinkin arvioida ne kourallisina, eli n. puolitoista kourallista Mimosaa ja n. 2 kouraa Caapia. Kunnioitan taikajuomaani siten, että heitin talousvaakani männikköön ja arvioin määrät intuitioni mukaan. Caapi on tosin omasta mielestänikin ylimitoitettu ja tästä syystä luultavasti puolitan keittämäni juoman määrän, sitten, joskus...

Taloudellisuus kuulostaa joltain hyvin vastenmieliseltä, joltain jota kuulee, näkee, haistaa, maistaa, kokee jne... jokapäiväisessä orjan elämässämme... :) no of´fence.
Siten (vai täten) tämä määrä on juuri oikea tarkoitusperiini nähden. Koitin etsiä tähän väliin Terence McKenna:n haastattelua,
missä hän totesi ihmisten jättävän matkan puoliväliin, mutta en löytänyt tähänhätään kyseistä haastattelua. Etsin sen, jos kerkeän ja jaksan, luultavasti en viitsi. Etsiköön ja tuokoon sen julki hän, jota kiinnostaa. Tosin en tiedä mitenkä pakastoiminen vaikuttaa pitkällä aikavälillä [?joku voisi valaista asiassa?], mutta pakkasessani on matkavakuutus pois tästä ulottuvuudesta, jos/kun se aika koittaa.

Uutta aikaa odotellessa toivon, että jokainen forumilainen jaksaa elää nyt, tässä ja tämän elämänsä niin hyvin kuin saattaa ja katsoo parhaaksi...
Ahab

Post by Ahab »

Kuulostaa siltä NoLife1%Lowlife ettei järkipuhe enää käännä päätäsi ;)
On tullut paljon katsottua/kuunneltua noita McKennan luentoja. Muistatko minkä nimen juttu oli kyseessä tai mikä oli pääteema? Mutta joo sitähän McKenna sanoo että kunnon kokemukset tulee vasta jos päättää ottaa annoksen jota yleensä pidettäisiin uhkarohkeana. Toisaalta Kenna sanoo myös että "There are old psychedelicist and bold psychedelicist but there are no old, bold psychedelicist. Well there might be a few but getting them to talk in comprehensible matter is another thing."
Sen vielä sanoisin että mimosa toimii annoksella 40-60g jo ilman liaanikin yuremamiinin avulla. En oikeastaan osaa edes kuvitella mihin tuollainen annos vie liaanin kanssa.
Sopivan haastavasta kokemuksesta saa paljon enemmän irti kuin liian intensiivisestä.
NoLife1%Lowlife

Ahab wrote:Kuulostaa siltä NoLife1%Lowlife ettei järkipuhe enää käännä päätäsi ;)
On tullut paljon katsottua/kuunneltua noita McKennan luentoja. Muistatko minkä nimen juttu oli kyseessä tai mikä oli pääteema? Mutta joo sitähän McKenna sanoo että kunnon kokemukset tulee vasta jos päättää ottaa annoksen jota yleensä pidettäisiin uhkarohkeana. Toisaalta Kenna sanoo myös että "There are old psychedelicist and bold psychedelicist but there are no old, bold psychedelicist. Well there might be a few but getting them to talk in comprehensible matter is another thing."
Sen vielä sanoisin että mimosa toimii annoksella 40-60g jo ilman liaanikin yuremamiinin avulla. En oikeastaan osaa edes kuvitella mihin tuollainen annos vie liaanin kanssa.
Sopivan haastavasta kokemuksesta saa paljon enemmän irti kuin liian intensiivisestä.
Koitin pikaisesti googlata ja tälläisiä osui nopeasti silmään:

McKenna was particularly fascinated by a certain consistency of experience among hallucinogen users at "heroic" dosages. It seemed as if they were all going to the same place, a realm inhabited by entities he referred to as "self-transforming machine elves."

Seuraava osuu jo lähemmäksi sitä mitä tarkoitin, mutta ei ole teksti joka on jäänyt alitajuntaan... tosin en ole varma oliko se edes teksti, saattoi olla myös joku McKennan videoista... :roll:

Tryptamine Hallucinogens and Consciousness
by Terence McKenna

http://deoxy.org/t_thc.htm

And they are speaking, saying, "Don't be alarmed. Remember, and do what we are doing." One of the interesting characteristics of DMT is that it sometimes inspires fear - this marks the experience as existentially authentic. One of the interesting approaches to evaluating such a compound is to see how eager people are to do it a second time. A touch of terror gives the stamp of validity to the experience because it means, "This is real." We are in the balance. We read the literature, we know the maximum doses, the LD-50, and so on. But nevertheless, so great is one's faith in the mind that when one is out in it one comes to feel that the rules of pharmacology do not really apply and that control of existence on that plane is really a matter of focus of will and good luck.

Varsinkin tuo loppu osa...

Ja tosiaan juomani on siis viimeinen oljenkorsi päivänä, jolloin en löydä enään syytä jatkaa nykyisen kaltaista elämääni. It´s my precioussssss...