En voi sanoa tietäväni tilannettasi, sillä en ole kärsinyt pidempi aikaisesta depressiosta. En myöskään tunne sinua, joten yritän sanoa tämän niin varovasti kuin voin, ettet ymmärtäisi väärin. Sanon tämän sillä meillä on kuitenkin se yhdistävä opettaja.
Mielestäni sinun tulisi seurata valitsemaasi polkua. Kuten jo ilmaisit, Ayahuasca on jo auttanut sinua monissa asioissa.
Mietin tätä asiaa todella usein, ja olet kyllä oikeassa. Olen jutellut paljonkin ayahuascasta ja sienistä terapeuttini kanssa, ja rivien välistä voi lukea että hän hiljaisesti myöntää sen että olen saanut niistä paljon hyötyä. Mulla oli terapiayrityksiä pari vuotta sitten mutten ollut vielä henkisesti valmis siirtymään eteenpäin. Nyt, kun aloitin terapian uudestaan hän sanoi että olen paljon kympsempi kuin pari vuotta sitten, ja hän myös tajusi mitä näiltä kasveilta etsin. Puhuin näistä "alitajunnan demoneista" ja siitä miten olen kohdannut niitä näiden kasvien avulla ja hän totesi tähän heti että olen jo selättänyt yhden niistä kun olen päättänyt viimeinkin ihan aikuisten oikeasti tehdä asian hyväksi jotain ja ennen kaikkea myöntää itsellenikin sen ettei mun tarvi aina olla vahva. Itse asiassa tuo terapiassa käynti on auttanut mua suuresti myös ymmärtämään mitä noiden matkojen aikana koetut kokemukset ovat todellisuudessa tarkoittaneet. Puhuimme myös siitä että mulla on pakonomainen tarve kontrolloida itseäni, omia ajatuksiani, ja onnistua joka kerta (vaativa persoonallisuus). Tästä tuleekin mieleeni ayahuascalla koettu jättiläismäinen annos (350g red caapi, 25g mimosa hostilis inner root bark ja 75g chaliponga) ja ymmärryksen hetki joka lopetti paniikin: "Minä kuolen tai tulen hulluksi. Kaikki on nyt menetetty. Hetkinen! Jos kerran tulen hulluksi tai kuolen, eihän mulla enää ole mitään pelättävää? Oikeastaan kaikki on ihan hyvin!" Tämän jälkeen sain viimeinkin rauhan. Tämän matkan jälkeinen euforia kesti useita kuukausia, ja syy oli se että annoin viimeinkin itselleni anteeksi. Tämä on mulle yleensä täysin ylivoimaista.
Sinun on luotettava opettajaasi, kun olet sen kerran itseesi tutustuttanut. Ayahuasca ei koskaan opeta sitä mitä haluat, se opettaa sen mitä tarvitset.
Minä luotan opettajaani, mutta minä en luota itseeni ja siihen että osaisin lähestyä häntä oikealla tavalla. Tunnen itseni jollain tavalla epäpuhtaaksi. Se on kyllä totta että ayahuasca näyttää sen mitä näyttää, ja ihmisen on vain hyväksyttävä se.
terapeutti haluaa saada sinut tuntemaan, että etenemistä tapahtuu.
Toki näin, mutta kyllä hän sanoi suoraan että pitkä ja raskas taival on edessä, enkä tule pääsemään helpolla. Kaikki juontaa juurensa lapsuuteeni (kuten ayahuasca ja sienet ovat minulle asian näyttäneet jo ajat sitten), enkä edes muista ajoista juuri mitään. Mulla on ollut kotona alkoholisimia, väkivaltaa ja vastaavaa, joten ei ihme että olen jollain tapaa rikki. Ayahuasca on opettanut mua kuitenkin antamaan vanhemmilleni anteeksi. He eivät ole pahoja,(kuten olen uskonut) vaan sairaita. Vihan ja rakkaus ovat yllättävän lähellä toisiaan, kuten olen saanut huomata.
Mikäli rohkaiset itsesi ja jatkat polkusi kulkemista, tällainen kunnioitus palkitaan.
Kysymys ei ole pelkästään siitä etten uskaltaisi jatkaa, vaan myös siitä että kasvinosien tilaaminen voi johtaa ongelmiin poliisin kanssa. Tästäkin mulla on kokemusta. Olen edelleen täsin vakavissani tuon polun suhteen. Se tuntuu yhä oikealta. Mun suurin unelma onkin matkustaa jonain kauniina päivänä E-Amerikkaan jossa nämä asiat ovat ihmisille täysin luonnollisia, eivätkä mitään tabuja kuten Suomessa. Täällä on sekin ongelma ettei ole ketään keltä kysyä näistä asioista. Toki foorumeilla voi aina keskustella, mutta täälläkään ei ole shamaaneja. Sitä paitsi, foorumilla keskustelu ei ole ollenkaan sama asia kuin kasvokkain kohtaaminen.