Ystävämme Hullukaali.

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
He-Pe
Tuppisuu

Ystävämme Hullukaali.

Post by He-Pe »

eli tälläsiä yleis kysymyksiä hullukaalista (jos kokeneita löytyy). :roll:

mitä kohtaa kasvista on paras käyttää? kuulemani mukaan lehden on se yleisin, mutta onko kukinto tosi eri juttu?

kuinka paljon kannattaa ensi kerralla ottaa? <- erityisen tärkeä koska kuulemma temppuilee aika paljon.

miten on paras käyttää? syömällä? polttamalla?

ja sit vielä kuinka kauan trippi about kestää?

kiitän ja kumarran, tai jtn ;)
Dagga
Apteekki

Re: Ystävämme Hullukaali.

Post by Dagga »

En tunne Hullukaalia, mutta varovainen kannattaa olla. Mutupohjalta: Kannattaa varmaankin rouhia tasavahvuinen seos kasvimassasta, ja aloittaa mahdollisimman pienellä annoksella, kunnes saavuttaa kokeilemalla halutun tason. Kukinto on oletettavasti vahvempaa. Ja taukoa ois hyvä pitää riittävästi kertojen välillä, ettei myrkkyjä kertyisi liikaa elimistöön. Polttaminen on vähemmän vaarallinen tapa nauttia, mutta miedompi, kombottaminen esim. marihuanan kanssa poltettuna saattaa vahvistaa vaikutuksia. Täällä taitaa olla ihmisiä joilla on myös henkilökohtaisia kokemuksia tästä kasvista. Vaarallista myrkkyä on, tappaa voi, tahi hulluksi tehdä, jos huonosti käy.

viewtopic.php?f=8&t=459&st=0&sk=t&sd=a& ... oisokasvit
viewtopic.php?f=27&t=508&p=9490&hilit=hullukaali#p9490
viewtopic.php?f=8&t=60&p=564&hilit=datu ... minen#p564
http://www.erowid.org/plants/henbane/henbane.shtml
Last edited by Dagga on Sun 08 Jun 2008, 13:31, edited 1 time in total.
Image
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

He-Pe wrote:eli tälläsiä yleis kysymyksiä hullukaalista (jos kokeneita löytyy). :roll:

mitä kohtaa kasvista on paras käyttää? kuulemani mukaan lehden on se yleisin, mutta onko kukinto tosi eri juttu?

kuinka paljon kannattaa ensi kerralla ottaa? <- erityisen tärkeä koska kuulemma temppuilee aika paljon.

miten on paras käyttää? syömällä? polttamalla?

ja sit vielä kuinka kauan trippi about kestää?

kiitän ja kumarran, tai jtn ;)
Todennäköisesti (toivottavasti) jo tiedätkin: hullukaali on deleriantti, ei psykedeeli, vaikka siltä vaultin tällä puolella puhutaankin. Niillä on aika rankka ero.
Mieli on mukava paikka asua.
He-Pe
Tuppisuu

Post by He-Pe »

juuh, taisi kyllä mennä tää hiukan väärään paikkaan :roll:. noh silti, on vaa niin kiinnostava tuo kun sitä on käytetty suomessa muinoin shamanistisiin menoihin etc.
Ahab

Post by Ahab »

He-Pe wrote:juuh, taisi kyllä mennä tää hiukan väärään paikkaan :roll:. noh silti, on vaa niin kiinnostava tuo kun sitä on käytetty suomessa muinoin shamanistisiin menoihin etc.
Onko sulla tosta suomen shamaanit jutusta enemmän tietoa tai luotettavaa lähdettä tuolle tiedolle?
He-Pe
Tuppisuu

Post by He-Pe »

Ei varsinaisesti mitään yhtä ja ainokaista luotettavaa lähdettä, mutta melkein kaikkialla mistä olen tietoa etsinyt mainitaan kivun lievitys ja noitamenot. Joten saatte varmaan valaisevamman vastauksen jos itse hieman etsiskelette.
Thoxium

Post by Thoxium »

Kaikki deleriantit ovat suurinpiirtein samanlaisia vaikutuksiltaan, eli helpompaa olis ottaa esim. marzinea?
Ahab

Post by Ahab »

Thoxium wrote:Kaikki deleriantit ovat suurinpiirtein samanlaisia vaikutuksiltaan, eli helpompaa olis ottaa esim. marzinea?
No ei se kyl ihan niin yksinkertaista oo. Pitäis joskus ottaa marzinea et osais vertailla. Kasveissa on useita eri vaikuttavia aineita ja olen ymmärtänyt että toiset niistä tekevät enemmän fyysisiä vaikutuksia ja toiset psyykkisiä. Mutta oli se kyllä aika erilaista ottaa tsolpideemia kuin brugmansiaa. Tsolpideemi oli sellaista aika helppoa, hauskaa ja sekavaa kun brugmansia toi esiin kuolleita kissoja ja peilistä katsoo takaisin noidan silmät.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Ahab wrote:
Thoxium wrote:Kaikki deleriantit ovat suurinpiirtein samanlaisia vaikutuksiltaan, eli helpompaa olis ottaa esim. marzinea?
No ei se kyl ihan niin yksinkertaista oo. Pitäis joskus ottaa marzinea et osais vertailla. Kasveissa on useita eri vaikuttavia aineita ja olen ymmärtänyt että toiset niistä tekevät enemmän fyysisiä vaikutuksia ja toiset psyykkisiä. Mutta oli se kyllä aika erilaista ottaa tsolpideemia kuin brugmansiaa. Tsolpideemi oli sellaista aika helppoa, hauskaa ja sekavaa kun brugmansia toi esiin kuolleita kissoja ja peilistä katsoo takaisin noidan silmät.
Joo ei kyl todd oo sama juttu ottaako lääkettä vai kasvia. Vertaa esim. kodeiini ja unikkolateksi...
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Dagga wrote:Vaarallista myrkkyä on, tappaa voi, tahi hulluksi tehdä, jos huonosti käy.
Hullukaali voi tappaa, mutta pysyvästi hulluksi tekeminen taitaa olla pelkkää tarinaa. Tripin aikana ihminen kyllä käyttäytyy kuin hullu, koska hän menettää täysin otteensa todellisuudesta, mutta kyllä se trippi ennemmin tai myöhemmin loppuu (ellei ole ottanut tappavaa annosta) :)

Itselläni on kokemusta hulluruohosta, joka on hullukaalin serkku ja sisältää samoja vaikuttavia aineita. Pelottavia kasvejahan nuo ovat, koska kun trippi kunnolla iskee päälle, niin trippailija unohtaa ottaneensa mitään ainetta ja luulee elävänsä selvinpäin ihan normaalissa maailmassa. Siinä maailmassa kuitenkin jättiläisrotat tulevat kiskomaan hiuksista sängyn alle, koti vilisee vieraita ihmisiä, piha muuttuu lentokentäksi ja esineet leijuvat ilmassa.
Ahab wrote:
Ei deliriantteja voi tosiaan niputtaa yhteen, kuten ei psykedeelejä, stimulantteja tai opioidejakaan.

Varsinkin tsolpideemi ja brugmansia ovat täysin eri planeetoilta. Tsolpideemia en osaa verrata yhtään mihinkään, se on mielestäni niin uniikki aine ja vaikuttaa minuun niin voimakkaasti.
Looking for planet Gong...
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Niin no, tunnen kyllä pari ihmistä joilla on jäänyt pysyviä psyykkisiä ongelmia Daturakokeilujen jälkeen, varmaankin laukaissut jotain ikäviä juttuja päässä. Ja olin itsekin psyykkisesti melko epävakaa vielä pitkään vaikutusten loputtua, kummallisia harhaluuloja ja itsetunnon ja -tärkeyden arvaamatonta nousua joka kesti hyvin pitkään. Tosin olin jollain tasolla psyykkisesti koukussa Daturaan niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin, ja söin sitä varmaan puolisen vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti, jatkuvasti vähemmän pelon kasvaessa, kunnes se jäi. Kasvi antoi jollain tavalla voimakkaan ja hyvin itsevarman olon johon tykästyi, tuntui että omat ajatukset ovat ne ainoat oikeat, ja että ajatuksensa voimalla voisi tehdä mitä vain! :razz: (Mielestäni kyllä muistin koko ajan syöneeni Daturaa, mutta silti voi halluja luulla todeksi).
Image
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

^ Olikohan juuri sinun kanssa tästä puhetta joskus Apothecassa? Muistan sieltä kaltaisesi hulluruohon "päivittäiskäyttäjän" :)

Olen toki itsekin nauttinut daturaa myös sen verran maltillisia annoksia, ettei todellisuudentaju ole lähtenyt vaan homma on pysynyt hanskassa ja olen saanut vain mietoja efektejä. Mutta kun on kyse kunnon tripistä, niin silloin järki lähtee perusteellisesti. Sen ovat itseni lisäksi kokeneet useat tuttavani sekä lukemattomat nettikirjoittelijat, ja yhteistä meille kaikille on se, ettei kukaan halua kokea enää samaa uudestaan.

Itse vedin daturaa enimmillään niin ison annoksen, että halvaannuin jo tunti nauttimisen jälkeen. Sitä ennen olin menettänyt liikuntakykyni lähes kokonaan ja olin vain vaivoin ja hallitsemattomasti sätkien onnistunut raahautumaan sängylle. Siihen sitten jämähdin kuin kuollut enkä pystynyt liikuttamaan kuin silmäripsiäni. Eli kyseessä oli jo varsin myrkyllinen annos, ja juuri sellaiset aiheuttavat trippejä joista datura on kuuluisa.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Enpä ole kyllä kirjoitellut Apothecassa. Tässä on minun vastuuton kuosailutarina ajalta ennen internettiä, eli kuulopuheilla oltiin liikkeellä: :twisted:
viewtopic.php?f=27&t=993&p=22716&hilit= ... %A4#p22716
Image
Ahab

Post by Ahab »

Happohuppu wrote:Pelottavia kasvejahan nuo ovat, koska kun trippi kunnolla iskee päälle, niin trippailija unohtaa ottaneensa mitään ainetta ja luulee elävänsä selvinpäin ihan normaalissa maailmassa.
Tuota ehkä vähän liikaa toitotetaan tai tuossakin ilmaiset asian niin että on satavarma että noin käy. Jotkut voivat jo sillä psyykata sen itselleen että noin käy.
Brugmansiaa ottaessani ennakoin tuota niin että kirjoitin muutamia faktoja paperille todellisuudesta että voisin ne siitä tarkistaa jos menee flippaamiseksi. En kuitenkaan tullut edes tarvetta tarkistaa tuota paperia vaan jo se että kirjoitin ne ylös luultavasti auttoi. En unohtanut ottaneeni brugmansiaa ja olo oli myöskin niin hurja etten olisi voinut koskaan erehtyä luulemaan sitä todellisuudeksi. Outoja mutta kuitenkin täysin todellisen oloisia hallusinaatioita kohdatessa olo oli kuitenkin niin sekava ja siis sekava samalla tavalla kuin alkoholista menee pää sekaisin, että jouduin hetkeksi pysähtymään keskittymääm loogisesti päättelemään onko tämä totta vai ei. Ja tieto siitä että olen ottanut brugmansiaa selvitti tilanteen, hallusinaatiot olivat vaan niin todellisia ettei niitä voi suoraltakädeltä sivuuttaa.
Ehkä astetta oudommaksi menee jos vaipuu valveuneen mutta siitä herätessä aina tajusin että tuohon olikin unta ja nyt olen hereillä.

Mutta kiinnostaisi millaisia negatiivisia fyysisiä sivuoireita olette kokeneet tai millä deliriantilla ne ovat jääneet vähäisimmiksi? Koska psyykkiset vaikutukset koin ainoastaan kiinnostavaksi mutta fyysiset vaikutukset olivat pelottavia.
Melkein samantien kun olin brugmansian juonut, alkoi pumppu hakata kovempaa kuin koskaan ennen. Menin makuulle ja ensimmäinen ajatus oli että nyt tais mennä vituiks. Jyskytys kesti onneksi vain viitisen minuuttia. Tunnin sisään valot ja äänet kävivät häiritseviksi joten sammuttelin ne ja koitin vain keskittyä sisään päin.
Jossain vaiheessa suu ja kaikki limakalvon kuivuvat kuivemmiksi kuin koskaan eikä mikään oikein helpottanut. Joskus yöllä heräsin valveunesta yskimään mutta yskimisestä ei tullut mitään kun kurkku oli niin kuiva ja kurkku jäi tukkoon ja laukaisi oksennusrefleksin avautuakseen.
Lihakset eivät muistaneet käskyjään, kun hoipuin huoneesta toiseen kantaen jotain kädessäni niin käsi päästi otteensa jos päästin siitä katseen.
Pahin oli kuitenkin kun aamuyöstä alkoi valveunet loppua ja olin kovin sekavassa tilassa hereillä ja näkö oli huonontunut merkittävästi. Kaikki oli sameaa eikä pystynyt tarkentamaan isoonkaan tekstiin. Näkö palautui hiljalleen parin päivän aikana.
Juuri huoli näön pysyvästä heikentymisestä pidättelee ottamasta tuota uudestaan.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Ahab wrote:
Happohuppu wrote:Pelottavia kasvejahan nuo ovat, koska kun trippi kunnolla iskee päälle, niin trippailija unohtaa ottaneensa mitään ainetta ja luulee elävänsä selvinpäin ihan normaalissa maailmassa.
Tuota ehkä vähän liikaa toitotetaan tai tuossakin ilmaiset asian niin että on satavarma että noin käy. Jotkut voivat jo sillä psyykata sen itselleen että noin käy.
Kaiken lukemani, kokemani ja kuulemani perusteella pidän hyvinkin aiheellisena toitottaa sitä. Jos ei menetä todellisuudentajuaan, ei ole vetänyt tarpeeksi (tai liikaa, miten sen nyt ottaa). Sama pätee vaikkapa hulluruohon, hullukaalin ja Brugmansian tappavuuteen. Kyllähän jokainen tripiltä hengissä selvinnyt voisi sanoa, että kasvit eivät ole tappavia, koska hän ei itse kuollut. Tappavuus kuitenkin riippuu annoksen koosta, ja sama pätee myös todellisuudentajun menettämiseen.
Ahab wrote:Mutta kiinnostaisi millaisia negatiivisia fyysisiä sivuoireita olette kokeneet tai millä deliriantilla ne ovat jääneet vähäisimmiksi?
Liikuntakyvyn heikkeneminen on ollut pahin fyysinen sivuoireeni (lukuunottamatta sen menettämistä). Pysyin pystyssä vain seiniin ja huonekaluihin nojaamalla ja raajani sätkivät hallitsemattomasti.
Ahab wrote:Jossain vaiheessa suu ja kaikki limakalvon kuivuvat kuivemmiksi kuin koskaan eikä mikään oikein helpottanut.
Kerran poltin pilveä hulluruohon päälle, ja silloin syljeneritys loppui tyystin. Kieli muurautui kitalakeen ja suu umpeen, ja sain suun hetkeksi auki vain kaatamalla sinne vettä.
Ahab wrote:Pahin oli kuitenkin kun aamuyöstä alkoi valveunet loppua ja olin kovin sekavassa tilassa hereillä ja näkö oli huonontunut merkittävästi. Kaikki oli sameaa eikä pystynyt tarkentamaan isoonkaan tekstiin. Näkö palautui hiljalleen parin päivän aikana.
Juuri huoli näön pysyvästä heikentymisestä pidättelee ottamasta tuota uudestaan.
Näkökyvyn heikkeneminen on varmaan yleisin sivuoire ihan pienilläkin annoksilla. Tavallisesti näkö palautuu ennalleen viikon sisällä. Viimeksi koin maailman sumenemisen kun heitin naamaan kaksi pakettia Tannoponeja jarrurefloja lievittämään (Tannoponissa on belladonnauutetta).
Thoxium

Post by Thoxium »

Ahab wrote:Brugmansiaa ottaessani ennakoin tuota niin että kirjoitin muutamia faktoja paperille todellisuudesta että voisin ne siitä tarkistaa jos menee flippaamiseksi.
Jos flippaamiseksi (eli siis kunnon deliriumiin) menee, niin saattaa olla että siinä vaiheessa lukee paperissa jo aivan muuta, esim. hae kaupasta marzinea ja syö paketillinen. :shock:
Ainakin parissa raportissa oli soittanut kaverille ja kysynyt et pitääkö ottaa lisää, kaveri tietenkin sanonu oikeesti "ei helvetissä", mut sit kuullut et joo ota vaan parisataa siementä lisää ja tuo samalla mulle se kukkaruukkuja, jne. :foil:
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Thoxium wrote:
Ahab wrote:Brugmansiaa ottaessani ennakoin tuota niin että kirjoitin muutamia faktoja paperille todellisuudesta että voisin ne siitä tarkistaa jos menee flippaamiseksi.
Jos flippaamiseksi (eli siis kunnon deliriumiin) menee, niin saattaa olla että siinä vaiheessa lukee paperissa jo aivan muuta, esim. hae kaupasta marzinea ja syö paketillinen. :shock:
Ainakin parissa raportissa oli soittanut kaverille ja kysynyt et pitääkö ottaa lisää, kaveri tietenkin sanonu oikeesti "ei helvetissä", mut sit kuullut et joo ota vaan parisataa siementä lisää ja tuo samalla mulle se kukkaruukkuja, jne. :foil:
Juuri näin. Kun menettää todellisuudentajunsa, niin ei silloin vaikkapa muistilapulla ole mitään merkitystä, koska trippaajan silmissä paperilla ja sen tekstillä on täysin toisenlainen merkitys kuin normaalimaailmassa.

Eräskin kaveri hulluruohoa nautittuaan yritti vähän väliä juoda shampoopullosta, koska luuli sitä limsaksi. Ei siinä paljoa auttanut, vaikka pullonkyljessä luki "shampoo".
Ahab

Post by Ahab »

Happohuppu wrote:Kaiken lukemani, kokemani ja kuulemani perusteella pidän hyvinkin aiheellisena toitottaa sitä. Jos ei menetä todellisuudentajuaan, ei ole vetänyt tarpeeksi (tai liikaa, miten sen nyt ottaa).
Eikö yhtään vähempi tosiaan riitä? Entäpä ne ihmiset jotka ottaa näitä kasveja sakramenttina, onko heidänkin tavoitteensa tilassa jossa unohtaa ottaneensa mitään sakramenttia?
Thoxium

Post by Thoxium »

Ahab wrote:
Happohuppu wrote:Kaiken lukemani, kokemani ja kuulemani perusteella pidän hyvinkin aiheellisena toitottaa sitä. Jos ei menetä todellisuudentajuaan, ei ole vetänyt tarpeeksi (tai liikaa, miten sen nyt ottaa).
Eikö yhtään vähempi tosiaan riitä? Entäpä ne ihmiset jotka ottaa näitä kasveja sakramenttina, onko heidänkin tavoitteensa tilassa jossa unohtaa ottaneensa mitään sakramenttia?
Kyllähän se riittää, eka vaan pitäisi löytää se oikea annos. Itseäni kiinnostaisi deleriantit, mutta ilman täydellistä deliriumia, en halua unohtaa mitä tuli otettua, olisi myös hyvä jos suurinpiirtein tajuaisi mikä on deleriantin aiheuttamaa. Raporttien perusteella kuitenkin aika hankalaa tuommosta tilaa saavuttaa.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Ahab wrote:
Eikö yhtään vähempi tosiaan riitä?
Olenko jossain välissä sanonut niin? Olen vain varoittanut kasvien aiheuttavan todellisuudentajun menettämisen riittävän isoilla annoksilla.
Ahab wrote:Entäpä ne ihmiset jotka ottaa näitä kasveja sakramenttina, onko heidänkin tavoitteensa tilassa jossa unohtaa ottaneensa mitään sakramenttia?
Miten minulla voisi olla valtuudet määritellä muiden ihmisten tavoitteita :? Sitäpaitsi sakramentti tarkoittaa kristinuskon pyhää toimitusta, kuten ehtoollista, enkä tiedä miten myrkylliset koisokasvit liittyvät kristinuskon rituaaleihin.
Ahab

Post by Ahab »

Happohuppu wrote:
Ahab wrote:
Eikö yhtään vähempi tosiaan riitä?
Olenko jossain välissä sanonut niin? Olen vain varoittanut kasvien aiheuttavan todellisuudentajun menettämisen riittävän isoilla annoksilla.
Okei tuosta quottaamastani lauseesta vaan sai sellaisen kuvan, että tällä asenteella mennään.
Happohuppu wrote:
Ahab wrote:Entäpä ne ihmiset jotka ottaa näitä kasveja sakramenttina, onko heidänkin tavoitteensa tilassa jossa unohtaa ottaneensa mitään sakramenttia?
Miten minulla voisi olla valtuudet määritellä muiden ihmisten tavoitteita :? Sitäpaitsi sakramentti tarkoittaa kristinuskon pyhää toimitusta, kuten ehtoollista, enkä tiedä miten myrkylliset koisokasvit liittyvät kristinuskon rituaaleihin.
Noinhan se tosiaan on. Tuota sanaa on kuitenkin alettu käyttämään (ehkä väärin) kun puhutaan psykoaktiivien uskonnollisesta nauttimisesta. Ehkä sen kautta että rastafarit puhuvat pilven poltostaan sakramenttina ja ayahuascakrisityt ayahuascasta sakrementtina. Myös Native American Churchin peyoten nauttimisesta puhutaan yleensä sakramenttina. Tätä tarkoitin. Ehkä pitäisi löytää jokin vastaava mutta kattavampi käsite.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Ahab wrote:Noinhan se tosiaan on. Tuota sanaa on kuitenkin alettu käyttämään (ehkä väärin) kun puhutaan psykoaktiivien uskonnollisesta nauttimisesta. Ehkä sen kautta että rastafarit puhuvat pilven poltostaan sakramenttina ja ayahuascakrisityt ayahuascasta sakrementtina. Myös Native American Churchin peyoten nauttimisesta puhutaan yleensä sakramenttina. Tätä tarkoitin.
Ok, hyvä tietää vastaisuuden varalle.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

He-Pe wrote:eli tälläsiä yleis kysymyksiä hullukaalista (jos kokeneita löytyy).
Kokeneita taitaa olla todella vähän, koska Erowidistakin löytyy vain kolme trippitarinaa.
He-Pe wrote:mitä kohtaa kasvista on paras käyttää? kuulemani mukaan lehden on se yleisin, mutta onko kukinto tosi eri juttu?
Hullukaalissa on hyoskyamiinia, skopolamiinia ja atropiinia kaikkialla, joten siinä mielessä on ihan sama mitä kohtaa käytät. Siemeniä on helpointa mitata ja vaivattominta syödä, joten itse käyttäisin niitä. Seuraava vaihtoehto on lehdet.
He-Pe wrote:kuinka paljon kannattaa ensi kerralla ottaa? <- erityisen tärkeä koska kuulemma temppuilee aika paljon.
Määrää ei voi mitenkään sanoa ennalta, eri lajikkeissa kun vahvuudet voivat vaihdella. Kokeile ensin ihan pienellä määrällä ja ala sitten nostaa annosta sen verran kuin hyvältä tuntuu.
He-Pe wrote:miten on paras käyttää? syömällä? polttamalla?
Syömällä.
He-Pe wrote:ja sit vielä kuinka kauan trippi about kestää?
Riippuu tripin voimakkuudesta. Seuraava päivä kannattaa joka tapauksessa varata toipumiseen. Se voi kulua melko normaaleissa tunnelmissa edellisyötä muistellen tai sitten saatat nähdä ja kuulla harhoja vielä koko päivän. Jotkin sivuoireet saattavat kestää useita päiviä, kuten kyvyttömyys tarkentaa näköä.