Vaulttiradio

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
sublime
Rotta

Vaulttiradio

Post by sublime »

Pienessä päässäni olen kehitellyt sellasta ideaa, että perustettais Vaultin yhteisön nettiradio, jossa kaikki halukkaat saisivat juontaa vuorollaan omaa radio-ohjelmaa. Juontaja voisi oman mielen mukaan joko laittaa soittolistaa pyörimään, tai mikäli foliohattu ei ole kireällä, laittaa mukaan omaa juontoakin :) Irkissä/foorumilla voisi sitten ilmotella, kun radio on toiminnassa, ja kuka sitä juontaa. Tällä tavalla muut voisivat myös osallistua radion ohjelman etenemiseen ja kommentoida biisejä vaikkapa Vaultin irkkikanavalla.

Täällä kuitenkin on paljon kollektiivista kiinnostusta musiikkiin, joten voisi kuvitella, että halukkaita juontajia löytyy. Lisäksi Vaultin muusikot saisivat näin omalle musiikilleen potentiaalisia kuuntelijoita, eteenkin jos juttu lähtisi kunnolla käyntiin.

Mielipiteitä, ideoita? Kiinnostaisiko juontaa ja/tai kuunnella?

Turn on, tune in, drop out! \o/
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Chakra
Lepakko

Re: Vaulttiradio

Post by Chakra »

Kyllä kiinnostaisi kuunnella.
Sprunk - The essence of life
ihmislaji
Psykonautti

Post by ihmislaji »

Podcast voisi olla myös ihan toimiva formaatti, kaikki eivät kuitenkaan jaksa aina olla oikeaan aikaan kuuntelemassa radiolähetystä.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Hieno idea. Hienoa, että vaultti laajenee näin ja kaikkea muutakin ois ideoina. Kuvagalleria?

Oon mukana mielelläni tuolla pyörittamässä musaa, ehkä höpöttämässäkin!
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Siirsin tän yleiskeskusteluun. Ei minusta ollut tuhkakuppi aihe kuitenkaan.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Chakra
Lepakko

Post by Chakra »

Näihin uusiin idiksiin liittyen. OT : En nyt muista kenen idea/projekti Blotterreports on , mutta täytyy sanoa että ihan loistava idea!
sublime
Rotta

Post by sublime »

Hyvä, jos kiinnostusta löytyy <: Itteäni ainakin kiinnostaisi kuunnella, millaista musiikkia tämä nibukommuuni kuuntelee :lol: Toivottavasti saadaan tää toteutettua.
Chakra wrote:Näihin uusiin idiksiin liittyen. OT : En nyt muista kenen idea/projekti Blotterreports on , mutta täytyy sanoa että ihan loistava idea!
On muuten hyvä idea :) Jonkun vaan pitäis ottaa asiakseen toteuttaa toi, tuskin semmosta materiaalia voi Vautlin servulle kumminkaan laittaa, koska se olis käytännössä TODISTUSAINEISTOA :foil:
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Chakra
Lepakko

Post by Chakra »

Toivoisin soitettavaksi Psytrancea ja muuta trancea ja psykedeelistä. Psykedeelinen rokki on minusta perin tylsää. Tekniikka mahdollistaa paljon päräyttävämmät saundit. Reggae vois kans olla jees!
Uke
LD50

Post by Uke »

Chakra wrote:Toivoisin soitettavaksi Psytrancea ja muuta trancea ja psykedeelistä. Psykedeelinen rokki on minusta perin tylsää. Tekniikka mahdollistaa paljon päräyttävämmät saundit. Reggae vois kans olla jees!
Itse toivoisin mahdollisimman paljon laidasta laitaan erilaisia kivoja biisejä, mitä on mukava diggailla sekä selvänä, että kuoseissa. Mutta tuossa olen samaa mieltä, että tekniikka antaa päräyttävimmät saundit :)
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
frapathea

Post by frapathea »

Gandalffi wrote:
Chakra wrote:Toivoisin soitettavaksi Psytrancea ja muuta trancea ja psykedeelistä. Psykedeelinen rokki on minusta perin tylsää. Tekniikka mahdollistaa paljon päräyttävämmät saundit. Reggae vois kans olla jees!
Itse toivoisin mahdollisimman paljon laidasta laitaan erilaisia kivoja biisejä, mitä on mukava diggailla sekä selvänä, että kuoseissa. Mutta tuossa olen samaa mieltä, että tekniikka antaa päräyttävimmät saundit :)
Toivoisin kuuntelijoilta avointa mieltä ja halua kuulla kaikenlaista musiikkia. Kenties myös vaultin omien joukkojen tuotantoa.
growy
Kameleontti

Post by growy »

mä oisin ehdottomasti mukana soittaas musaa.cool idea.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

meitsi joskus nelisenvuotta sit kokeilin iha läpällä pitää nettiradioo, muuten meni kaikki nappiin mut siihen ei riittäny 512 uppi ku jollekki viielle ukolle kaistaa, eli enemän ku viis henkee jos oli kuuntelulla niin lagitti ja "bufferoi" aika paljo, ja musiikki oli ajoittain pikku pätkiä vain..

Tosin ventrillossa on mulla toimiva musa botti (virtual audio cabel) säätö.

Oisin kyl messis jos ois joku hosti mihin sit ottas yhteyttä ja sen kautta soittelis musakkia, ja saattasimpa höpistäkin jonniinjoutavaa :D

musiikki tyylini tosin ei ehkä vastaa ihan kaikkia ihmisiä mutta aika laidasta laitaan kuuntelen musaa, allekirjotuksessa on toi last.fm linkki jos haluu tutustuu genreihin mitä diggailen :)

ps. taitaa mulla vielki olla se netti radio softa koneel, nimee en vaa täl hetkel muista :roll:
F R E A K M A T I C @ mikseri.net
osu_ja_uppos
Psykonautti

Post by osu_ja_uppos »

kuuntelu kiinnostaa kyllä. esiintyminen ei.
Uke
LD50

Post by Uke »

freakmatic wrote:musiikki tyylini tosin ei ehkä vastaa ihan kaikkia ihmisiä mutta aika laidasta laitaan kuuntelen musaa, allekirjotuksessa on toi last.fm linkki jos haluu tutustuu genreihin mitä diggailen :)
Your musical compatibility with freakmatic is Low

Music you have in common includes Pendulum, Infected Mushroom, Asa, Matisyahu and Raappana.

Noh, ainahan sitä voi tutustua uuteen musiikkiin :D.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

frapathea

Post by frapathea »

Gandalffi wrote:
freakmatic wrote:musiikki tyylini tosin ei ehkä vastaa ihan kaikkia ihmisiä mutta aika laidasta laitaan kuuntelen musaa, allekirjotuksessa on toi last.fm linkki jos haluu tutustuu genreihin mitä diggailen :)

Music you have in common includes Pendulum, Infected Mushroom, Asa, Matisyahu and Raappana.

Eikös se ole vähän radion idea. Tai siis, jos haluat just ja pelkäöstään sitä omaa suosikkiartistias kuunnella, ni radiohommat ei välttämättä ole ihan sitä varten.
Uke
LD50

Post by Uke »

frapathea wrote:
Gandalffi wrote:

Eikös se ole vähän radion idea. Tai siis, jos haluat just ja pelkäöstään sitä omaa suosikkiartistias kuunnella, ni radiohommat ei välttämättä ole ihan sitä varten.
Niin niin. Vaikka viestini sarkastiselta saattoi näyttääkkin, niin ihan mielelläni minä kuuntelisin tätä radiota, koska olen varma, että sieltä löytäisin uusia artisteja omalle playlistille, mitä kuuntelisin, kun nettiradio ei ole saatavilla. En toki väitä, että tätä kuuntelisin koko aika, koska kaikki musiikki ei todellakaan voi tyydyttää, sitähän varten omat soittimet ovat. :)
Image

Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

Musta ois kivaa jos musiikin lomassa oikeasti ihmiset puhuis tai tekis vaikka jotain puolivillaisia radiosketsejä, pelkän musiikkiradion kuunteleminen on ehkä vähän tylsää.

Varsinkin kun tällä foorumilla on selkeesti ihmisiä joilla on hauskoja juttuja kerrottavana.

Tai voisitte edes soperrella jotain kuoseissanne, voitais hihitellä ja tuntea myötähäpeää.

Jos saan jonkun systeemin toimimaan niin voin vaikka pitää SWAMPTHINGIN DRONE-ILTAA jossa luon teille LIVENÄ ihan vitun dissosiatiivista luuppaava dronenoisehärveliä.
Mieli on mukava paikka asua.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Voin koittaa järjestää meille dedikoidun 24/7 Icecast serverin
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Swampthing wrote:Musta ois kivaa jos musiikin lomassa oikeasti ihmiset puhuis tai tekis vaikka jotain puolivillaisia radiosketsejä, pelkän musiikkiradion kuunteleminen on ehkä vähän tylsää.

Varsinkin kun tällä foorumilla on selkeesti ihmisiä joilla on hauskoja juttuja kerrottavana.

Tai voisitte edes soperrella jotain kuoseissanne, voitais hihitellä ja tuntea myötähäpeää.

Jos saan jonkun systeemin toimimaan niin voin vaikka pitää SWAMPTHINGIN DRONE-ILTAA jossa luon teille LIVENÄ ihan vitun dissosiatiivista luuppaava dronenoisehärveliä.
kuullostaa oikeesti hyvältä, jos toi joskus toteutus ni oisko siinä mahdollista järkätä niin et esim: pari-kolme toisilleen tuttua vaulttilaista "juontaisi" ohjelmaa?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

mauser1911 wrote:
kuullostaa oikeesti hyvältä, jos toi joskus toteutus ni oisko siinä mahdollista järkätä niin et esim: pari-kolme toisilleen tuttua vaulttilaista "juontaisi" ohjelmaa?
Ja hyvät ideat mennään pilalle. Me pidetään mauserin ja aesman kanssa sitten torstai illan känni juonnot! (päätin tämän asian mauserin ja aesman puolesta.... ) Mitähän tostakin tulisi?

Mauser: Määä iooonn nniiniin känninstsghhä.
Dexma: whooooooooooaahhh, siis mää join äsken yskänlääkettä.
Aesma: whittu mää oon ihan pilvessä, siis niin stöned.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hz0
Apteekki

Post by Hz0 »

Podcast voisi olla ihan jees. Jos kuumotuksien pelossa porukka sallisi äänen muuntelun niin ettei siitä tunnista kuka puhuu niin voisin jopa tehdäkkin sisältöä.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

Jep Jep Jep, meikä kokeili saaha radioo toimii, ja toimihan se, ihan oli muutama kuuntelijakin tässä viime yönä.

Ohjelmia mulla oli Icecast2 ja SAM broadcaster. Ja kuten aikasemmassa postauksessa totesin, on netin "upilla" paljon sanottavaa, eli 512 mb upilla 5 kuuntelijaa on max, mut sit anonyymi tuli messiin ja "lainas" hostia, saimme senkin toimimaan ja kuuntelioita, en anonyymin netistä tiiä mutta "peak" kuuntelija määrä oli 7.

Eli tässä oli vaihe 1.

Mun piti tehä pikku tutoriaalikin noihin ohjelmiin mutta en löytäny enää sitä enkunkielistä vastinetta enää :(

Vaihe 2 mielestäni saisi sisältää muutamia testejä että miten esim: saisi jonkun toisen ihmisen "on the air" eli mukaan juontoon, vaikkapa hänen omasta kodistaan.
Ja unohtamatta nyt toisia ihmisiä joilla olisi kiinnostusta hankkia ko. ohjelmat jotta ei tarvitsisi samoja biisejä kuunnella meikältä kun ei niitä ole kovinkaan paljoa :roll: (winampin mukaan saisin soitettua yhtäkyytiä 8 päivää 20 tuntia 51 minuuttia ja 42 sekunttia) Eli en paljoa...

tässä vaiheessa taas lopetan höpöttämisen, kertokaa mietteitä, ehdotuksia, onko kiinnostusta oppia ko. ohjelmia. Mä oon tuol foorumin kannulla Ircnetissä samalla nickillä eli voin aina sillon tällöin (eniten yöllä) ehkäpä neuvvoo kaikenlaista :)
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Hz0 wrote:Podcast voisi olla ihan jees. Jos kuumotuksien pelossa porukka sallisi äänen muuntelun niin ettei siitä tunnista kuka puhuu niin voisin jopa tehdäkkin sisältöä.
No voi ny ristus :D
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Anonyymi

Post by Anonyymi »

sxoxyvg wrote:
Hz0 wrote:Podcast voisi olla ihan jees. Jos kuumotuksien pelossa porukka sallisi äänen muuntelun niin ettei siitä tunnista kuka puhuu niin voisin jopa tehdäkkin sisältöä.
Olin sanomassa just samaa..
Uke
LD50

Post by Uke »

Anonyymi wrote:
sxoxyvg wrote:
Olin sanomassa just samaa..
Yhdyn vielä. Eihän ny herrajesta tollasta tarvi kuumotella :D Harva tuttu ääntäs sieltä tunnistais (oma ääneni muuttuu ainakin jonkun verran puhuessani mikkiin) ja vaikka tunnistaisikin, mitä sitten? Ei poliisi moista radiota seuraisi ja tutkisi, kenen ääni siellä nyt on. :foil:
Image

Kalastaja

Post by Kalastaja »

KRP itse asiassa suunnittelee ja ajaa ääni-rekisteriä, jotta se vois tunnistaa ihmisiä kun ne salakuuntelee....

Mut joo, ehkä vähän liian foliohattua kuumottaa tommosta tän radion yhteydessä.

Hyvä idea kaikin puolin. Siistii.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kalastaja wrote:
Hyvä idea kaikin puolin. Siistii.
Joo kyllä kannatan!
sublime
Rotta

Post by sublime »

Mielestäni voisi olla ihan mielenkiintoista kuunnella äänenmuuntimella tai vaikkapa kokonaan tietokoneella luotua juontoa. Joku reaaliaikainen äänenmuunnin voisi olla kätevä kuumottaville juontajille. Jokainen suojelkoon yksityisyyttään kuten itse näkee parhaaksi :D Varmastikaan kukaan meistä ei halua kenellekään aiheutuvan ongelmia tämän projektin takia. Sattuuko kukaan tietämään mitään edellä olevaa kuvausta vastaavaa ohjelmaa?

Podcast saattaisi aiheuttaa joitakin, esim. tekijänoikeudellisia hankaluuksia radion hostaajalle. Muuten ihan hyvä idea.
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

hostia haetaan, ilmainen. radio toimii mutta netti ei riitä.

rupean katselemaan miten saisi yhdistettyä vaikka ventillä ihmisiä "haastateltaviksi" :D
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:
Nojoo... Mut kukin tavallaan...

Minä ainaki mielelläni puhuisin paskaa iha omalla äänellänikin. Tehän tykkäätte kaikki kauhiasti siitä ku jauhan paskaa eikö niin ^-^