DXM/DXO-ihmiskoe

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
RoboPoski
Lepakko

DXM/DXO-ihmiskoe

Post by RoboPoski »

Huhhuh kun asiaa rupeaa tutkimaan syvemmälti. Ajattelin siis tehdä ihmiskokeen itselläni käyttämällä dextrometorfaania masennuslääkkeenä. Olen pari päivää tutkinut kaikenlaista mielenkiintoista ja alan oleen päästäni aivan pyörällä. NMDA-antagonisti-termi ei meinaa vielä istua järkeeni.

Dextrometorfaani käsittääkseni ei ole niinkään nmda-antagonisti vaan sen aktiivinen metaboliitti dextrorfaani(dextrorphan) eli DXO. Selailin erään kemikaaleja myyvän sivustojen dxm ja dxo hintoja ja varisinkin dxo:n hinta on aivan järkyttävä. Tulinkin tulokseen että käytän apteekin käsikauppavalmisteita. CYP2D6 entsyymin toimintaa salpaavan greippimehun kanssa nautittuna dxm tuo mielestäni vähän samankaltaisen vaikutuksen kuin erottelu liian vähäisellä määrällä c-vitamiinia, eli naftasta kannattaa erotella dxm-freebase mahdollisimman happamalla liuoksella:
Basically, using a strong acid such as HCl (hydrogen chloride) will remove the 17-methyl group, causing the DXM to become DXO.
Suolahappoa löytyisi, mutta mahtaa tulos olla aika myrkkyä, eikä ole tietoa/kokemusta happojen haihdutteluista. Dxm vaikuttaen pääasiassa sigma ja PCP2 reseptoreihin olisi hyödyllisempi ja haitatompi saada tulokseksi dxo-painotteinen liuos, kun haetaa nmda-antagonistia. CYP2D6 entsyymiä salpaavia lääkkeitä tulisi kanssa välttää. Päivittäin otan iltaisin 30mg-mirtazapiinia ja tarvittaessa 25mg-ketipinor ja vähän 2D6:sta salpaavaa propranololia. Näillä en ole havainnut haittavaikutuksia dxm:n trippaavilla annoksilla. Mikä mahdollisesti aktivoisi 2D6:sta, jotta dxm metaboloituisi eniten dxo:ksi?

Tosiaan tässä olen ihan alkutaipaleilla vielä. Trippailut on kyllä dexmin kanssa koettu muutaman vuoden ajalta (joilla olen havainnut voimakkaan antidepressiivisen vaikutuksen), mutta kokeilu dxm/dxo:lla pelkästään masennuksen hoidossa kiehtoo. Nyt olen kemiaa ja metaboliaa ja reseptoreita kurkkua myöten täynnä, joten unohdan asian hetkeksi ja lähden tästä tuulettumaan.

Mielelläni otan vastaan palautetta ja kommentteja. Olenko ihan pimee?
Dexma
Moderator

Re: DXM/DXO-ihmiskoe

Post by Dexma »

Tää kuulostaa mielenkiintoiselta. Voisi itsekkin ehkä osallistua... :D

Kuinka pitkään aiot koetta jatkaa ja minkälaisilla annoksilla?
Ahab

Post by Ahab »

RoboPoski wrote:Mielelläni otan vastaan palautetta ja kommentteja. Olenko ihan pimee?
Lähinnä tulee mieleen että jos haluaa luotettavia tuloksia yhden aineen vaikutuksesta niin silloin ei voi samaan aikaan (siis pitemmällä aikavälillä) ottaa muita aineita.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Ahab wrote:
RoboPoski wrote:Mielelläni otan vastaan palautetta ja kommentteja. Olenko ihan pimee?
Lähinnä tulee mieleen että jos haluaa luotettavia tuloksia yhden aineen vaikutuksesta niin silloin ei voi samaan aikaan (siis pitemmällä aikavälillä) ottaa muita aineita.
aivan. ja "testiryhmään" :D pitäisi saada vähintään 5 henkilöä.. ei yhden henkilön kokemuksista voi oikein tehdä mitään päätelmiä.. itse ilmottaudun testaajaksi, jos joku tuo mulle PÄIVITTÄIN sen mitä pitää ottaa.. jos mulla ois nyt tossa vaikka 400ml ressua, niin toinen puteli ois jo juotu ja toista alkaisin korkkaamaan.. :D

niin, Robo: et sää oo pimee, vaan KIRKAS :D :D
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Perhana kun en löydä enää taulukkoa mistä näkyi minkälaisilla annoksilla dxm/dxo mihinkin reseptoreihin vaikuttaa. Siitä selvis hyvin ainakin noi neljä perus plateauta. Eniten nyt mietin vaikuttaako dxm 30mg:n annoksella nmda-antagonistina. Kellään ideaa? Vai pitäisikö annos ottaa kerran päivässä vai vielä harvemmin/enemmän (mikä ois ihan kiva). Muistaakseni ketamiini vaikutti antidepressiivisesti 4 päivää annostelun jälkeen. No, mutta toihan selvinnee kokeilemalla.
niin, Robo: et sää oo pimee, vaan KIRKAS :D :D
No kiitti, mut tarviin vähän kirkastusta. Ootsä muuten Kirkas? :)

Mulla on jännät syyt miksi käytän lääkkeitä. Mirtazapiini tuo ruokahalua ja ketiapiini antaa unen ja pitää rytmit kohillaan (määrätty mielialalääkkeeksi ja ahdistukseen :mrgreen: ). Oma pää paras lääkäri. Olen niitä syönyt sen verran pitkään että uskon huomaavani eron mielialassa, jos sellaista tapahtuu. Ainakin sen huomaa 600mg dxm-annoksilla pitkälle eteenpäin. Serotoniini syndroomasta varoitellaan dxm:n ja mielialalääkkeiden yhteiskäytöllä. No ei ole itsellä tullut vastaan. Kai tämä elämä on kokonaisuudessaankin jo pyhitetty jonkin asteisille ihmiskokeille.

Kai mulla jotain asiaakin oli. :?
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Dexma wrote:Kuinka pitkään aiot koetta jatkaa ja minkälaisilla annoksilla?
Ehkä kuukauden tai pari. Täytyy tosiaan hakea tuota annosta sun muuta "virkistystaajuutta". :lol: Ohho, kun olen hauska. Kaikista muista kemikaaleista aion pidättäytyä paitsi noista lääkkeistäni, koska niihin olen tottunut eikä havaittavia vasta-aiheita dexmin kanssa ole ollut.

Täytyy kysyä apteekin tädiltä miten tämmönen vähän pidempi kuuri passais. Ihan yskään siis. :mrgreen:
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Jos lähtisi testaan 120 mg dxm annoksella noin 2 kuukauden ajan, jolloinka tarvittaisiin 12 pulloa resilaria. Tämä maksaisi yhteensä noin 100 euroa jotenka yhden kuukauden hinta olisi 50 euroa.

Tämä saattaisi olla ihan mielenkiintoinen koe. Itselläni on myös lääkityksenä tuo mirtazapin ja ketipinor joidenka olen huomannut vaikuttavan minun mielentilaani. Itseäni ei serotoniini syndrooma pelota, mutta jos pönkitetään menemään päivittäin dexmiä pääkoppaan niin kuormittuuko pää ja miten?

Jos ottaisi aina DXM annoksen aamuisin 120 mg jotta pystyisi heräämään ja saamaan kevyen stimumaisen vaikutksen piristämään päivää niin ei kuulostaisi pahalta. Mirtazapinin voisi ottaa sitten yölle ja niin ketipinorin niinkuin minulle on määrätty.

Toisaalta mua kiinnostais tämä testi enemmän psykologiselta kantilta, ei niin aivokemiana... Miten vaikuttaisi psyykkeseen, ja kun mun psyyke on rikki niin kait sitä voisi uusia lääkkeitä kokeilla :mrgreen:

Tää muuten vois parantaa ruuansulatusta myös jos joisi resilarin aina raakana :mrgreen: Tietenkin eroteltua tavaraa...
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Itse en ainakaan tuollaisten hulluuslääkitysten kanssa söisi mitään huumeksia. Mut jokainen tyylillään kai...
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
tRip
Moderator

Post by tRip »

Dexma wrote:Toisaalta mua kiinnostais tämä testi enemmän psykologiselta kantilta, ei niin aivokemiana... Miten vaikuttaisi psyykkeseen, ja kun mun psyyke on rikki niin kait sitä voisi uusia lääkkeitä kokeilla :mrgreen:
Kylhän se psyyke 'korjaantuukin' jos sille vaan antaa aikaa korjaantua.
Mutta väittäisin että kemikaalit vain tekevät mielestä entistä riippuvaisemman kemiaan, jolloin ilman kemiaa mieli meneekin SEKAISIN.
Eli samaa mitä päihdyttävätkin aineet tekee pidemmän päälle (riippuu toki aineesta) Niistäkin menee SEKASIN.
Ja sitkun on sekasin sekä päihteistä että päihteettömyydestä, onkin jo helvetin SEKAISIN

;-
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
mauseri
LD50

Post by mauseri »

tRip wrote:
Dexma wrote:Toisaalta mua kiinnostais tämä testi enemmän psykologiselta kantilta, ei niin aivokemiana... Miten vaikuttaisi psyykkeseen, ja kun mun psyyke on rikki niin kait sitä voisi uusia lääkkeitä kokeilla :mrgreen:
Kylhän se psyyke 'korjaantuukin' jos sille vaan antaa aikaa korjaantua.
Mutta väittäisin että kemikaalit vain tekevät mielestä entistä riippuvaisemman kemiaan, jolloin ilman kemiaa mieli meneekin SEKAISIN.
Eli samaa mitä päihdyttävätkin aineet tekee pidemmän päälle (riippuu toki aineesta) Niistäkin menee SEKASIN.
Ja sitkun on sekasin sekä päihteistä että päihteettömyydestä, onkin jo helvetin SEKAISIN

;-
totaalinen repeminen :D

mut oli tossa tekstissä, HELVETIN hyviä pointteja
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Tässä on joku juttu mitä mä en nyt ymmärrä, koska ei se muuten voi olla SELVINPÄIN näin hauskaa. :) Vakava asia...
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

sxoxyvg wrote:Itse en ainakaan tuollaisten hulluuslääkitysten kanssa söisi mitään huumeksia. Mut jokainen tyylillään kai...
Olen paljon lukenut tulisia postauksia kuinka tällaisten lääkkeiden/mielenterveysongelmien ja deelien/dissojen kombotuksella on haitallisia vaikutuksia. Hulluuttakin on varmaan montaa sorttia ja sortistakin voidaan olla montaa eri mieltä. Tuolla kun pyörii niin näkee kyllä uskomattomia lääkkeiden ja huumeiden kombinaatioita, ja niistä hengissä selviämisiä. Itse ainakin yritän ensin "kuunnella", jos jossain kombinaatiossa on jotain häikkää. Ikäänkuin pikkuhiljaa kasannut lääkityksen/huumauksen. Tiiä sit koska flippaa, mutta me eletään vain kerran ja sillon täytyy elää.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

RoboPoski wrote:
sxoxyvg wrote:Itse en ainakaan tuollaisten hulluuslääkitysten kanssa söisi mitään huumeksia. Mut jokainen tyylillään kai...
Olen paljon lukenut tulisia postauksia kuinka tällaisten lääkkeiden/mielenterveysongelmien ja deelien/dissojen kombotuksella on haitallisia vaikutuksia. Hulluuttakin on varmaan montaa sorttia ja sortistakin voidaan olla montaa eri mieltä. Tuolla kun pyörii niin näkee kyllä uskomattomia lääkkeiden ja huumeiden kombinaatioita, ja niistä hengissä selviämisiä. Itse ainakin yritän ensin "kuunnella", jos jossain kombinaatiossa on jotain häikkää. Ikäänkuin pikkuhiljaa kasannut lääkityksen/huumauksen. Tiiä sit koska flippaa, mutta me eletään vain kerran ja sillon täytyy elää.
Joo itse kuulun siihen ryhmään jolla juuri tuo ketipinor ja mirtazapin kanssa on alla kokoajan, eikä ole tullut mitään hirveempiä serotoniini syndroomia. Kait siihen tiettyyn lääkkeeseen pääkin tottuu tietyllä tavalla.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Aiheeseen palatakseni, itse ihmiskoe vähän lykkääntyy kun lähden naapurikaupunkiin keräämään raaka-aineita ja nyt on aika positiivinen mieli ollu muutenkin, että ei viiti sotkea sitä. On tämä talvi sellanen hengissäselviämisharjoitus aina.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Dexma wrote:
RoboPoski wrote:
Joo itse kuulun siihen ryhmään jolla juuri tuo ketipinor ja mirtazapin kanssa on alla kokoajan, eikä ole tullut mitään hirveempiä serotoniini syndroomia. Kait siihen tiettyyn lääkkeeseen pääkin tottuu tietyllä tavalla.
Mun pointti ei ollutkaan niinkään noi serotoniinisyndroomat, vaan se että jos kuuppa on muutenkin siinä kunnossa että pitää mussuttaa mielipidelääkkeitä JA neuroleptejä, onko ylimääräinen psyyken raiskaus järkevää?
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Onhan se riski, fakta hommahan se. Olen veivannut sitä väliä lääkkeet-huumekset-lääkkeettömyys-huumekset ja nyt lääkkeet&huumekset. Masennus ja muut mielenterveysongelmat on tietenkin aina riski psykedeelisesti vaikuttavien ja muiden kemikaalien kanssa, mutta toisaalta varsinkin mieltä avartavat aineet voivat antaa suuntaa ellei jopa avaimen.

Muuten suht mielenkiintoinen artikkeli tuli vastaan:

Glutamatergic Modulation of Cue-Induced Drug-Seeking Behavior in the Rat

On ihan suomea itse teksti.
Ahab

Post by Ahab »

Mites tää?
W10
Kameleontti

Post by W10 »

RoboPoski wrote:CYP2D6 entsyymin toimintaa salpaavan greippimehun kanssa nautittuna dxm tuo mielestäni vähän samankaltaisen vaikutuksen kuin erottelu liian vähäisellä määrällä c-vitamiinia
Minun mielestäni se ei kyllä estä CYP2D6 entsyymin toimintaa vaan CYP3A4 entsyymiä. SSRI-lääkkeet kyllä usein estävät juuri tuon CYP2D6 entsyymin toimintaa ja siksi dxm:n kanssa niitä ei kannattaisi syödä, koska se vähentää DXM:n tehoa ja voi lisätä SSRI-lääkkeen toksisuutta. Mirtatsapiinillä ei kumminkaan pitäisi olla yhteisvaikutusta DXM:n kanssa.

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=32404

Pilkunnussinta sikseen. Haluaisin kuulla miten tämä kokeilu on edistynyt?
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Chaugnar Faugn

Post by Chaugnar Faugn »

http://jpet.aspetjournals.org/cgi/reprint/309/2/515
Kokeile isommilla annoksilla.
Tosiaan tässä olen ihan alkutaipaleilla vielä. Trippailut on kyllä dexmin kanssa koettu muutaman vuoden ajalta (joilla olen havainnut voimakkaan antidepressiivisen vaikutuksen), mutta kokeilu dxm/dxo:lla pelkästään masennuksen hoidossa kiehtoo. Nyt olen kemiaa ja metaboliaa ja reseptoreita kurkkua myöten täynnä, joten unohdan asian hetkeksi ja lähden tästä tuulettumaan.

Mielelläni otan vastaan palautetta ja kommentteja. Olenko ihan pimee?
Ununnilium
Lepakko

Post by Ununnilium »

Ajatus on ihan hauska, mutta kokeen lähtöasetelmat heikot minkäänlaisen johtopäätöksen tai tieteellisesti merkittävän tuloksen tekemiseen.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Niin tässä vain kävi että dxm-käyttö loppu kokonaan eikä ole minkäänlaista hinkua enää roboilla. En tiedä enkä ymmärrä miten lempipäihteestä pääsin eroon kuin taikasauvan hirnautuksesta mutta näin se vaan nyt on.

Muuten hauska ajatusleikki luettuani siitä kuinka tietoisuus/älykkyys juontuu aivokuoren poimuttumisesta eli sen pinta-alan määrästä. Tuleeko älykkäämmäksi kun siinä on reikiä? Reikä=lisää pinta-alaa aivokuoressa. :)
dredi
LD50

Post by dredi »

Paitsi että olneyln leesioiden esiintymistä ihmisillä tai edes muilla kädellisillä ei ole ikinä todistettu.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
lahke

Post by lahke »

RoboPoski wrote:Tuleeko älykkäämmäksi kun siinä on reikiä?
ehahehah
mauseri
LD50

Post by mauseri »

RoboPoski wrote: Muuten hauska ajatusleikki luettuani siitä kuinka tietoisuus/älykkyys juontuu aivokuoren poimuttumisesta eli sen pinta-alan määrästä. Tuleeko älykkäämmäksi kun siinä on reikiä? Reikä=lisää pinta-alaa aivokuoressa. :)
pyydä ystävääsi pistelemään sinua neuloilla päähän ja kerro mitä tapahtui?
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

^Taitaa olla hauskaakin. No kiva tietää ettei voi kelailla vapaasti juttuja täällä.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Nyt täytyy taas pyörtää puheita. kesä men hyvin ilman mut ny on alkanu ahistaa, vituttaa ja vetoki on ihan pois. Käyn tutkimuksissa ja jos fyysistä vikaa ei ole niin pitää alottaa roboilu. Se on vaan fakta että mun päähän ei muut lääkkeet pure.

Mutta elämä ympäri maapallon alkaa oleen niin ala-arvoista et vaikka elämä lyhenisi radikaalisti dxm käytön myötä, en näe siinä mitään huonoa. Koska valtaosa elämästä on kärsimystä. Sille ei voe mittää.

Eikä tämä ole enää koe vaan faktaa siitä miten palikka nimeltä dxm sopii tuonne mun nuppiin. Jonkun mielestä surullista, musta tämä ei ole kuin korkeintaan hullua. :)
Poppy
Lepakko

Post by Poppy »

RoboPoski wrote:Nyt täytyy taas pyörtää puheita. kesä men hyvin ilman mut ny on alkanu ahistaa, vituttaa ja vetoki on ihan pois. Käyn tutkimuksissa ja jos fyysistä vikaa ei ole niin pitää alottaa roboilu. Se on vaan fakta että mun päähän ei muut lääkkeet pure.

Mutta elämä ympäri maapallon alkaa oleen niin ala-arvoista et vaikka elämä lyhenisi radikaalisti dxm käytön myötä, en näe siinä mitään huonoa. Koska valtaosa elämästä on kärsimystä. Sille ei voe mittää.

Eikä tämä ole enää koe vaan faktaa siitä miten palikka nimeltä dxm sopii tuonne mun nuppiin. Jonkun mielestä surullista, musta tämä ei ole kuin korkeintaan hullua. :)
Masennus ei ole läpihuutojuttu ja masennuksen hoitoon tarvii etsiä juuri se sinulle sopiva lääke. Se saattaa kestää tovin, että oikea hoitomuoto löytyy. Sehän ei ole ikinä kivaa kun joku huutelee vieraista pöydistä, mutta teenpä sen kuitenkin.
En pohjaa seuraavaa väitettä mihinkään tieteellisesti pätevään, mutta epäilempä, että dxm ei ole järin hyvä keino masennuksen tai minkään muunkaan psyykkisen vaivan hoitoon. Tämä siis mutua. Se ei kuitenkaan ole pitkäkestoinen se mielialaa nostattava vaikutus mitä siitä saa ja enimmäkseen sen vaikutukset on mindfuck osastoa.
Ei tarvikkaan välittää välttämättä aukoista aivoissa, mutta jos vaivaan on olemassa lääke joka oikeasti toimii, niin sitä kannataa vielä hetki etsiä.
RoboPoski
Lepakko

Post by RoboPoski »

Nyt ei taas kiinnosta dexmit pätkääkä ja olo ok. En suinkaan ole heiluriliikkeessä.
peltsi
OD

Post by peltsi »

En ymmärrä miks ei dxm vois sopia joillekkin masennukseen, kun hieman saman tyyppinen disso ketamiini ainakin toimii siihen loistavasti. Ja sehän on jo tieteellisesti todistettukin.
Ja noista dxm:n vaarojen oikeellisuudesta ei oo mitään todisteita. Se että tulee reikiä aivokuoreen on kai vaan kekkastu hienosti että kun PCP tekee näin myös muidenkin dissojen täytyy näin tehdä.
En tietenkään kannusta vetää tolkuttomasti dexmiä ja varmasti se ei terveellistä oo.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Poppy wrote:
RoboPoski wrote:Nyt täytyy taas pyörtää puheita. kesä men hyvin ilman mut ny on alkanu ahistaa, vituttaa ja vetoki on ihan pois. Käyn tutkimuksissa ja jos fyysistä vikaa ei ole niin pitää alottaa roboilu. Se on vaan fakta että mun päähän ei muut lääkkeet pure.

Masennus ei ole läpihuutojuttu ja masennuksen hoitoon tarvii etsiä juuri se sinulle sopiva lääke. Se saattaa kestää tovin, että oikea hoitomuoto löytyy. Sehän ei ole ikinä kivaa kun joku huutelee vieraista pöydistä, mutta teenpä sen kuitenkin.
En pohjaa seuraavaa väitettä mihinkään tieteellisesti pätevään, mutta epäilempä, että dxm ei ole järin hyvä keino masennuksen tai minkään muunkaan psyykkisen vaivan hoitoon. Tämä siis mutua. Se ei kuitenkaan ole pitkäkestoinen se mielialaa nostattava vaikutus mitä siitä saa ja enimmäkseen sen vaikutukset on mindfuck osastoa.
Ei tarvikkaan välittää välttämättä aukoista aivoissa, mutta jos vaivaan on olemassa lääke joka oikeasti toimii, niin sitä kannataa vielä hetki etsiä.
Kyl komppaan tätä hyvin pitkälti. Pidemmässä käytössä DXM millään annoksilla tuskin ole mitenkään hyvä vaihtoehto aivojen, psyykeen ja masennuksen kannalta. Masennuksen hoitoon suosittelisin ennen kaikkea elämäntapamuutosta, asennemuutosta, muutosta sosiaalisissa suhteissa you name it but name it, please. En vaan usko yhtään, että valtaosa elämästä olis sellasta kärsimystä jolle ei voe mittää.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.