tossa on video joka avars omia silmiä. Se on sit raaka, mut tuski tääl nyt mitää heikko hermosii oo
http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp
Niinpä. Jos ammun, nyljen, parkitsen ja ompelen itse, niin tottahan olen vastuussa tuosta toiminnasta. Niinhän minä olen vastuussa Niken lapsityövoimastakin jos teen omat lenkkarini. Eikun... FFFFUUUUUU....Because a fur's origin can't be traced, anyone who wears any fur at all shares the blame for the horrific conditions on Chinese fur farms. The only way to prevent such unimaginable cruelty is never to wear any fur.
Ja, no, emmätiiä, mun silmissä syyllinen on ensisijaisesti se joka tekee sen pahan teon, ei se joka ei tuomitse sitä tai kannattaa sitä.Delirium Tremens wrote:Ihan saatanan uskomatonta tekopyhyyttä tuoltakin löytyy, mikä ei ollenkaan yllätä.Niinpä. Jos ammun, nyljen, parkitsen ja ompelen itse, niin tottahan olen vastuussa tuosta toiminnasta. Niinhän minä olen vastuussa Niken lapsityövoimastakin jos teen omat lenkkarini. Eikun... FFFFUUUUUU....Because a fur's origin can't be traced, anyone who wears any fur at all shares the blame for the horrific conditions on Chinese fur farms. The only way to prevent such unimaginable cruelty is never to wear any fur.
itelleni hyvä lähtökohta on ollu se, että koska tajuan väistämättä aiheuttavani kärsimystä, niin teen mieluusti parhaani luodakseni siitä elämästäni jota tuottamani kärsimys ylläpitää, jotain semmoista josta koen olevani itelleni ja muille iloa.Varmaan ainoa tapa elää moraalisesti hyväksyttävää elämää olisi muuttaa johonkin luolaan ja metsästää omat kasvikset metsästä. Mutta sitten luolat loppuisivat kesken...
Kai oot lukenu Dahlin novellin mustasta boxistadredi wrote:Eläinten rääkkäys on väärin totta kai, mutta kuka puolustaisi kasveja?
Kasvit ovat eläviä olentoja siinä missä eläimetkin, mutta kuka kysyy onko kasvilla hyvät oltavat? Kun heitä geenimuunnellaan ja tehoviljellään ja lannoitetaan ties millä kemikaalimössöillä, ovatko he onnellisia?
Entä lukemattomat kasvissyöjät jotka eivät syö eläimiä koska eivät halua tappaa eläviä olentoja, mutta silti surmaavat lukemattomia kasveja ravinnokseen? Eikö tämä ole vähän kaksinaismoralistista?
Varmaan ainoa tapa elää moraalisesti hyväksyttävää elämää olisi muuttaa johonkin luolaan ja metsästää omat kasvikset metsästä. Mutta sitten luolat loppuisivat kesken...
Pitkälti samoilla linjoilla. Kärsimystä ei voi poistaa omasta elämästään, saati sitten koko maailmasta, joten turha edes yrittää sitä liian abstraktilla tasolla.Aukikco wrote:itelleni hyvä lähtökohta on ollu se, että koska tajuan väistämättä aiheuttavani kärsimystä, niin teen mieluusti parhaani luodakseni siitä elämästäni jota tuottamani kärsimys ylläpitää, jotain semmoista josta koen olevani itelleni ja muille iloa.
Musta toi ei "ookaan" niinkään älyllinen ku emotionaalinen juttu. Se äly pähkäilee vaan siinä rinnalla yrittämässä selittää sitä mitä tyypit tuntee. Kyllä musta voi itkeä tommosesta asiasta vaikka maailma kuinka ois täynnä kärsimystä muutenkin. Ite ainaki oon niin empaattinen etten osaa olla reagoimatta kun koen tuntevan olennon kärsivän. Mutta joo, onhan silti tekopyhyyttä.sublime wrote:Mulle tulee väkisinkin sellanen fiilis, että ilmassa on hiukan tekopyhyyttä, kun joku jaksaa itkeä tuosta videosta tai muusta vastaavasta. Joo, se on julmaa ja ikävää katsottavaa, mutta maailmassa tapahtuu jatkuvasti julmia ja ikäviä asioita, emmekä me voi tehdä yhtään mitään estääksemme sitä. Teemme itsekin päivittäin asioita, jotka voidaan nähdä julmina ja/tai ikävinä. Loppu on vain perspektiivistä kiinni.
Toi on musta aika paksu väite. Synteettistä lihaa tutkitaan jo. Virtuaalimaailmoja syntyy. Asiat muuttuvat. Se, että asiat ovat aina olleet, ei varmaan todista vielä mitään?eikä ihmiskunta tule koskaan lopettamaan eläinten syömistä, joten niitä tullaan aina tappamaan ihmisten
Ai tunnereaktiot on tekopyhyyttä?Aukikco wrote:Musta toi ei "ookaan" niinkään älyllinen ku emotionaalinen juttu. Se äly pähkäilee vaan siinä rinnalla yrittämässä selittää sitä mitä tyypit tuntee. Kyllä musta voi itkeä tommosesta asiasta vaikka maailma kuinka ois täynnä kärsimystä muutenkin. Ite ainaki oon niin empaattinen etten osaa olla reagoimatta kun koen tuntevan olennon kärsivän. Mutta joo, onhan silti tekopyhyyttä.sublime wrote:Mulle tulee väkisinkin sellanen fiilis, että ilmassa on hiukan tekopyhyyttä, kun joku jaksaa itkeä tuosta videosta tai muusta vastaavasta. Joo, se on julmaa ja ikävää katsottavaa, mutta maailmassa tapahtuu jatkuvasti julmia ja ikäviä asioita, emmekä me voi tehdä yhtään mitään estääksemme sitä. Teemme itsekin päivittäin asioita, jotka voidaan nähdä julmina ja/tai ikävinä. Loppu on vain perspektiivistä kiinni.
aa, oke, kelasin toki että jos oisit kohdistanu siihen ni oisit jättäny ton mun osan kokonaan pois epäolennaisena!frapathea wrote:Ehkä kohdistin sen enemmän tuohon ensimmäiseen lainauxeen.
En jaxanu vaan poistaa sitä yksinkertasesti. @__@ Enkä jaksanu tsiigaa et kuka sen oli alunperin kirjottanu ja lainata sieltä. Mut jatkakaa!Aukikco wrote:aa, oke, kelasin toki että jos oisit kohdistanu siihen ni oisit jättäny ton mun osan kokonaan pois epäolennaisena!frapathea wrote:Ehkä kohdistin sen enemmän tuohon ensimmäiseen lainauxeen.
Jotta en ottaisi sitä liian tosissani.Ahab wrote:Nyt ihan ohiaiheen mutta haluatko Aukikco avata vähän tota että miks laitat olla -verbiä lainausmerkkeihin?

Eli se, että on olemassa suurempia vääryyksiä tarkoittaa että pienempiä vääryyksiä ei tarvitse korjata?Öh.. niin. Ihmiset tappaa toisiaan (hitaasti, ikävä kyllä), ehkä pitäisi saada se kuntoon ennenkuin aletaan sumplimaan eläinten oikeuksia. Tää on niin tätä.
Eeeei, vaan ihmisten pitäisi korjata omat systeeminsä ennenkuin aletaan korjaamaan eläinten oikeuksia. Suomalaiset (tai siis kaikki) voisivat korjata omat juttunsa ennen esim. kehitysmaiden auttamista. Vaikea auttaa, jos omat asiat ovat päin prinkkalaa. Eli nimenomaan toisinpäin.dredi wrote:Eli se, että on olemassa suurempia vääryyksiä tarkoittaa että pienempiä vääryyksiä ei tarvitse korjata?
Niin, samalla logiikalla voisi sanoa, että mitä sitä suomalaisten asioita korjaamaan, kun afrikassa on monta kertaa enemmän ihmisiä joilla on asiat huonosti, että ensin pitäisi alkaa sumplimaan niitä?
Kuvaus, jonka joutuu ansaitsemaan ja sopii olla ylpeä.NapalmSatan wrote:"Vitun ituhippi aktivisteiksi"...
Oma napa ensin, omisti sen navan sitten elukka, ihmukka tai kärpänen. Ihan vaan siksi että lienee käytännöllistä varmistaa oma selviytymisensä akuutissa lähitulevaisuudessa, silloin maksimoi muidenkin puiman hyödyn. Samasta syystä lentsikoissa vanhempia suositellaan hätätilanteessa laittamaan maskit ensin itsellensä ja sitten vasta penskoille.dredi wrote:Eli se, että on olemassa suurempia vääryyksiä tarkoittaa että pienempiä vääryyksiä ei tarvitse korjata?Öh.. niin. Ihmiset tappaa toisiaan (hitaasti, ikävä kyllä), ehkä pitäisi saada se kuntoon ennenkuin aletaan sumplimaan eläinten oikeuksia. Tää on niin tätä.
Niin, samalla logiikalla voisi sanoa, että mitä sitä suomalaisten asioita korjaamaan, kun afrikassa on monta kertaa enemmän ihmisiä joilla on asiat huonosti, että ensin pitäisi alkaa sumplimaan niitä?
Ensin muuttuvat asenteet. Sitten muuttuu käytäntö. Isot muutokset tapahtuvat hitaasti.barbababa wrote:Onhan se väärin, mutta minkäs teet. PETA ja muut eläinsuojeluyhteisöt ovat tehneet vuosia duunia edistääkseen eläinten hyvinvointia ja mihin on päästy? Ei sen pidemmälle kuin ilmastonmuutoksen hidastamisessakaan. Ja tekopyhiä ekokoti-ohjelmia ei lasketa. People just don't give a damn.