Ayahuasca & analogit

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Ahab wrote:viridis on paremman makusta ku mimosa mut tuntuu ettei tuu yhtä voimakasta kokemusta jos sellasta kaipaa.
caapissa ois ehkä jotain mitä ei harmalasta saa mut mene ja tiedä.
Viridiksen pitoisuudet heittelevät huomattavasti enemmän ja viimeaikoina on ilmeisesti ollut heikkoa viridistä liikkeellä paljon.

Caapissa on suuremmat harmiinipitoisuudet, kuin harmaliini.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Varas
Karvakuono

Post by Varas »

Meinaan ite tilata Mimosa Hostilis ja Peganum Harmalaa .Eka kertaa tätäkin sitten kokeilen. :?

Siis laitanko mä noi kaikki vaa kerralla kiejumaan vai? Tai muutama gramma kumpaakin mut samaan kattilaan vaan porisemaan?

EDIT. Pistetään nyt samaan syssyyn tietääkö kukaan mitään tuosta Wild Daggasta? euforiseuiefseo olot ton tekstin mukaan tulis? Pitäskö toi kasvattaa tai jotain?

ei saa nauraa.. :oops: :lol:
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Varas wrote:Meinaan ite tilata Mimosa Hostilis ja Peganum Harmalaa.Eka kertaa tätäkin sitten kokeilen. :?
Sellainen juttu pitää mainita että tuo hs:n mimosa EI ole valmiiksi jauhettua. En kyllä tiedä onko sitä pakko jauhaakkaan, mutta keittelyn pitää varmaan olla perusteellisempi.
Varas wrote:Siis laitanko mä noi kaikki vaa kerralla kiejumaan vai? Tai muutama gramma kumpaakin mut samaan kattilaan vaan porisemaan?
Ohjeita löytyy tästä topicista.
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Ylempänä mainittiin tosta mun tapauksesta. Tuossa tapauksessa EN MENNYT hakemaan pakettia ennen kuin se oli jo poliisin hyppysissä. Joka tapauksessa riski siitä et tulee jotain rikosoikeudellisia seuraamuksia on häviävän pieni. Ellei sitten ole idiootti kuten minä että kasvattaa ganjaa samaan aikaan ja sitten kytät saaki iloisen yllätyksen kun tulevat tonkimaan paikkoja...
Ahab

Post by Ahab »

psyke wrote:Ylempänä mainittiin tosta mun tapauksesta. Tuossa tapauksessa EN MENNYT hakemaan pakettia ennen kuin se oli jo poliisin hyppysissä. Joka tapauksessa riski siitä et tulee jotain rikosoikeudellisia seuraamuksia on häviävän pieni. Ellei sitten ole idiootti kuten minä että kasvattaa ganjaa samaan aikaan ja sitten kytät saaki iloisen yllätyksen kun tulevat tonkimaan paikkoja...
sori ymmärsin väärin. no siis olit antanu luvan kattoo sen paketin vai itekkö avasivat?
jos siis annoit luvan niin sehän on melkein sama asia, ehkä huonompikin kun ei voi ite siin samal syöttää niille pajunköyttä perseeseen.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Varas: poistin osoitteet tekstistäsi. Lue disclaimer.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Se koko juttu oli ihan hämärä, kuulusteluissa poliisi sano et koirat oli haistanu paketin(koirat koulutettu haistelemaan ayahuascakasveja? :?). Sellaisen käsityksen sain että ne menivät suoraan poliisille. Tiedä sitte...
viaticus
Psykonautti

Post by viaticus »

Varas wrote:Meinaan ite tilata Mimosa Hostilis ja Peganum Harmalaa .Eka kertaa tätäkin sitten kokeilen. :?

Siis laitanko mä noi kaikki vaa kerralla kiejumaan vai? Tai muutama gramma kumpaakin mut samaan kattilaan vaan porisemaan?
Kokkausmetodeja on lähes yhtä monta kuin kokkaajiakin, mutta itse olemme psykonauttikaverini kanssa keittäneet liemet aina erikseen. P. Harmala + M. Hostilis - kombolla (annokset 3,5g + 10g per henkilö) keitimme mimosan kolmeen kertaan ja harmalat kerran. Veteen tulee lisätä esim. etikkaa jotta alkaloidit liukenisivat helpommin. Netistä (mm. erowid ja ayahuasca.com) löytyy paljon erilaisia reseptejä joita tutkimalla saa hieman ideaa siitä miten homma käytännössä pelaa.
EDIT. Pistetään nyt samaan syssyyn tietääkö kukaan mitään tuosta Wild Daggasta? euforiseuiefseo olot ton tekstin mukaan tulis? Pitäskö toi kasvattaa tai jotain?
Wild Daggaa (pelkkää kukkaa) on tullut tilattua ja sitä on vieläkin tuolla laatikonpohjalla. Jos sitä pössytteli isomman määrän kerralla (varsinkin jos ei ollut hatsia poltellut hetkeen) niin kyllä siitä tuntui jotain vaikutuksia irtoavan. Lehdet ja varret kuulemma maistuvat kaamealle, mutta tuo kukka on oikein kivaa poltettavaa joten olen käyttänyt sitä sitten mikserinä kukan ja muiden yrttien kanssa.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

psyke wrote:Se koko juttu oli ihan hämärä, kuulusteluissa poliisi sano et koirat oli haistanu paketin(koirat koulutettu haistelemaan ayahuascakasveja? :?). Sellaisen käsityksen sain että ne menivät suoraan poliisille. Tiedä sitte...
Mahdollisesti toisessa päässä on käsitelty noita aineksia/pakettia, kun on ollut jäämiä käsissä. Tai sitten koira on tehnyt virheen.
Varas
Karvakuono

Post by Varas »

Joku vois kirjotella trippi kokemuksiaan yagesta. Mitenköhän nopeesti noi ainekset tulee jos tilais h********iltä?
Ahab

Post by Ahab »

Maksutavasta riippuen noissa menee yleensä jokunen päivä että niillä näkyy että on maksettu. En oo tuolta koskaan tilannu mut viikossa ne yleensä tulee siitä ku ilmottavat että on lähetetty.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Mikä olikaan tämä uutisissakin mainittu suomessa kasvava ruohokasvi joka käsittääkseni sisältää myös dmt:tä?
mustaherukkahan shroomeryn mukaan olisi maoi niin siinä olisi kotimainen huasca :)
kirjoittelenko ihan hämäriä vai muistanko edes osittain oikein?
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Phalaris arundinacea. Katso tuolta media osiosta uutinen "Ruokohelven huumekäyttö Suomessa" tai joku tuollainen.

Kannattaa etsiä seuraava artikkeli jostain:
"Ayahuasca-like" effects, obtained with Italian plants
by Francesco Festi & Giorgio Samorini. 1994

Mustaherukkaa ja ruokohelpeä itsekin ajattelin joskus. Täysin mahdollinen kombo, vaatii jonkinlaisen uutoksen tekemistä Phalariksesta (ja mustaherukasta), mutta jo pelkkä keittäminen saattaa riittää kuten tuossa artikkelissa todetaan.
Tässä olisi todella kokeilemisen arvoinen juttu, jos toimisi hyvin niin...

Tuossa artikkelissa todetaan tosin, että eri Phalariksista saatu kokemus ei ole kovin hyvä. Sivuvaikutukset suhteellisen pahat tms.

Lainaan tuosta yllä mainitusta artikkelista:
The alkaloids until now found in P. arundinacea and P. aquatica are:

* N-(mono)methyltryptamine (NW, MMT, NMT)
* 5-methoxy-N-methyltryptamine (5-MeO-DMT)
* N,N-dimethyltryptamine (DMT)
* 5-methoxy-N,N-dimethyltryptamine (5-MeO-DMT)
* 5-hydroxy-N,N-dimethyltryptamine (Bufotenine, 5-OH-DMT)
* 5-methyl-tryptamine
* 5-methoxy-tryptamine
* 2-methyl-1,2,3,4-tetrahydro-8-carboline (MTHC), not found in P.
aquatica
* 2-meth 1-6-methox -1 2 3 4-tetrahydro-ß-carboline (MMTHC
* 2-methyl-6-methoxy-1,2,3,4-tetrahydro-ß-carboline (MMTHC)
* 2,9-dimethyl-6-methoxy-1,2,3,4-tetrahydro-ß-carboline (DMTHC)
* Gramine
* 7-methoxy-gramine
* 5,7-dimethoxy-gramine
* Hordenine
Kuten väkevämmät jo huomasivat Phalarikset saattavat sisältää jopa beta-karboliineja, eli teoriassa pystyvät toimimaan yksin "ayahuascana".
Mutta...lainaus samasta artikkelista.
The ß-carbolines are also found in the two Phalaris in very low concentration, at most 5% of the indole alkaloids total amount, that is 0.0003% of the dry weight [AUDETTE et al., 1969; 1970; FRAHN & O'KEEFE, 1971; GANDER et al., 1976. VIJAYANAGAR et al.,
1975]. Such an unfavorable ratio of B-carbolines/indolalkylamines makes improbable (but maybe not impossible, particularly for some strains) the occurrence of the pharmacological conditions for carrying out an "ayahuasca-like effect" with only the Phalaris plants.

Phalariksien alkaloidipitoisuus vaihtelee huomattavasti ja kaupalliseen viljelyyn (varmaan muuhunkin viljelyyn :lol: ) on valittu sellaisia lajikkeita, joiden alkaloidipitoisuus on vähäinen ja eivät sisällä tryptamiineja (ainakaan paljoa).
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Joo kyllähän niissä on, mutta käsittääkseni melkein kaikissa heinäkasveissa on mutta vielä pienempinä määrinä. En taaskaan jaksanut lukea koko threadia, liekö ADHD tai jotain muita tekosyitä jälellä, mutta mainitsen kuitenkin että ruokohelpi sisältää myös gramiinia, mikä on hieman myrkyllistä. Ja nyt helppo kysymys kemiantietäjille: jos erottelen DMT:n(ja muut alkaloidit) ruohomassasta, tuleeko gramiini mukaan. Eikö se lie olisi alkaloidi ja reagoisi samalla tavalla, vai puhunko täyttä paskaa?
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tietääkseni diiemtiitä on pienen pieniä määriä about jokaisessa elävässä olennossa tällä planeetalla.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

kurz wrote: Ja nyt helppo kysymys kemiantietäjille: jos erottelen DMT:n(ja muut alkaloidit) ruohomassasta, tuleeko gramiini mukaan. Eikö se lie olisi alkaloidi ja reagoisi samalla tavalla, vai puhunko täyttä paskaa?
Tulee.

Perus alkaloidiuutos, eli happo/emäs uutoksella tulee gramiini mukaan. Tietysti sitä voi edelleen puhdistaa, mutta se vaatii jo vähän välineitä ja osaamista. TLC vaikka.

Gramiini

Image

DMT

Image

Yksi hiili ja siihen sitoutuneet kaksi vetyä erottavat nämä toisistaan - hui...

PubMedista mielenkiintoinen tutkimus gramiinista, joka sanoo, että gramiini olisi 5-HT2A antagonisti!
Froldi et al. 2004 Gramine: a vasorelaxing alkaloid acting on 5-HT(2A) receptors
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Ja mielenkiintoinen artikkeli/vastine MAPSista liittyen MAOI:hin joka väittää edeltävän 5-HT antagonistikuurin voimistavan DMT:tä ja LSD:tä huomattavasti. Kertoo myös paljon uutta tietoa MAOI:sta, kuten sen että MAOI:t aivoissa näyttävät vähentävän kokemuksen intensiivisyyttä eivätkä potentioivan.

http://www.maps.org/news-letters/v06n3/06332ott.html
tRip
Moderator

Post by tRip »

Asidyyli wrote:Tietääkseni diiemtiitä on pienen pieniä määriä about jokaisessa elävässä olennossa tällä planeetalla.
Jos elämä onkin vain pelkkää trippailua :shock:
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

tRip wrote:
Asidyyli wrote:Tietääkseni diiemtiitä on pienen pieniä määriä about jokaisessa elävässä olennossa tällä planeetalla.
Well, tuolla ihmisen selkäydinnesteessä(?) olevalla pienellä DMT-pitoisuudellahan on yritetty selittää niin unet kuin ufo-kokemuksetkin...

noh, nyt alkaa jo pyöriä sellaisia matrix-kuvitelmia päässä että taidan rauhoittua.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Asidyyli wrote:
tRip wrote:
Well, tuolla ihmisen selkäydinnesteessä(?) olevalla pienellä DMT-pitoisuudellahan on yritetty selittää niin unet kuin ufo-kokemuksetkin...

noh, nyt alkaa jo pyöriä sellaisia matrix-kuvitelmia päässä että taidan rauhoittua.
Aivoissa, erityisesti käpyrauhasessa.
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Jos ette ole lukeneet DMT Spirit moleculea Rick Strassmanilta niin suosittelen lämpimästi, mutta monet varmasti ovat sen jo kolunneet läpi.
Humuilija
Karvakuono

Post by Humuilija »

kolahti postiin P.harmalaa ja mimosa hostilista. Pitääkö nuo siemenet murskata.keittää 20min, suodattaa ne -siemenet- pois ja juoda pelkkä neste. Onko mimosassa myöskin että kiinteä erotetaan ja juodaan se neste ilman sitä purua ja pitääkö tämä toistaa mimosassa useasti. Tai jos jollain olisi laittaa erittäin selkeät ohjeet ku ei ymmärrä :(
Ahab

Post by Ahab »

Humuilija lue tämä topic ja lue Ensimmäinen uni (ayahuasca) -topic.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Humuilija wrote:kolahti postiin P.harmalaa ja mimosa hostilista. Pitääkö nuo siemenet murskata.keittää 20min, suodattaa ne -siemenet- pois ja juoda pelkkä neste. Onko mimosassa myöskin että kiinteä erotetaan ja juodaan se neste ilman sitä purua ja pitääkö tämä toistaa mimosassa useasti. Tai jos jollain olisi laittaa erittäin selkeät ohjeet ku ei ymmärrä :(
Ei tarvitse murskata harmalaa. Keittele harmalaa ja mimosaa vaikkapa 2x20 min(otat nesteet talteen ja vaihdat veden välissä). Tuolla tavalla ainakin minulla toiminut erittäin hyvin. Ei varmastikkaan paras/perusteellisin resepti, mutta mulla toimii kuin tauti. Ja siis nestehän juodaan, siemeniä tai mimosakuonaa ei.(mimosakuonaa tulee kyllä messiin joka taauksessa vaikka kuinka screenailisi)

Jos haluaa varmasti saada kaiken irti niin keitä harmalaa 3x10 min, ja mimosaa 3x15 min.
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
Enth

Post by Enth »

Tota kuonan määrää saa vähennettyä jos antaa sen mimosan seisoa jääkaapissa joitakin tunteja...
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Enth wrote:Tota kuonan määrää saa vähennettyä jos antaa sen mimosan seisoa jääkaapissa joitakin tunteja...
Haa, hyvä vinkki. :) Kumma ei ole pälkähtänyt mieleen. Toisaalta usein tulee juotua heti keittelyn jälkeen, mutta täytyypä kokeilla.
Ahab

Post by Ahab »

Oon tehny sillee et ku aineksista on eka keitetty aineet irti ni yhdistän ne sopat pulloon ja laitan jääkaappiin. Moskaa jää pullon pohjalle ja sitten vasta keitän pienempään määrään.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Ahab wrote:Oon tehny sillee et ku aineksista on eka keitetty aineet irti ni yhdistän ne sopat pulloon ja laitan jääkaappiin. Moskaa jää pullon pohjalle ja sitten vasta keitän pienempään määrään.
Mutta eikös tuo maoi ja dmt kannata nauttia erikseen?
Enth

Post by Enth »

Perinteisesti MAO-I ja DMT keitetään ja nautitaan samaan aikaan. Jos keitokset keittää tarpeeksi pieneksi ja sit sekoittaa, pääsee alkuun hörppäämällä vain kerran ayahuascaa :)

Erikseen juomalla DMT vaikuttaa paremmin koska MAO-I ehtii valmistella elimistön. Tosin ongelmaksi saattaa tulla se että voi liian pahoin juodakseen DMT:n jos MAO-I on vatsassa vaikuttanut liian kauan (parille kaverille käyny).

Itse venaisin joku 5min, en enempää.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Enth wrote:Perinteisesti MAO-I ja DMT keitetään ja nautitaan samaan aikaan. Jos keitokset keittää tarpeeksi pieneksi ja sit sekoittaa, pääsee alkuun hörppäämällä vain kerran ayahuascaa :)

Erikseen juomalla DMT vaikuttaa paremmin koska MAO-I ehtii valmistella elimistön. Tosin ongelmaksi saattaa tulla se että voi liian pahoin juodakseen DMT:n jos MAO-I on vatsassa vaikuttanut liian kauan (parille kaverille käyny).

Itse venaisin joku 5min, en enempää.

Itse venailen yleensä sen 10-15 min. Minulla tuo harmala ei mitään väänteitä aiheuta, mutta heti kun on mimosat taulussa niin alkaa tuskaisuus.