Kävin poimimassa pujoa, osan kuivasin sellaisenaan ja osaa lehdistä keittelin tuoreeltaan noin 5 min. ja annoin sitten kuivua. Tämä sen takia, koska tujoni ei katoa keitettäessä eikä liukene veteen, joten muut, mahdollisesti haitalliset aineet(jos sellaisia siinä on) poistuisivat lehdistä.
Viime yönä rupesin sitten mahdollisiin vaikutuksiin perehtymään. Poltin ensin yhden pesällisen keitettyä ja kuivattua lehteä. Huomasin jotain pientä vaikutusta jota en osaa oikein kuvailla, ehkä hieman "tyhjä" vaikutus. Ajattelin, että ehkä se on vain placeboa joten noin 15 min. ensimmäisestä poltosta kävin polttamassa toisen pesällisen. Vaikutus ei pukkannut heti, mutta noin 5 min. päästä polttamisesta selviä vaikutuksia oli havaittavissa. Selvästi rentoutunut olo, vähän kannabismainen mutta ajatukset pysyivät "selvinä".
Unirytmini on ollut hieman sekaisin, mikä ei sinänsä ole uutta eikä outoa minulle, ja olinkin torstaipäivän koulussa nukkumatta edellisenä yönä silmäystäkään. Tulin koulusta kotiin 12 jälkeen ja painuin melkein samantien nukkumaan. Heräsin kuuden aikoihin illalla, joten kun kahden aikaan yöllä rupesin tätä pujoa polttamaan, en mielestäni ollut mitenkään väsynyt. Muutenkaan minulla ei yleensä toimi luontaiset rentouttajat, joiden avulla pitäisi saada paremmin unta.
Mutta toisen pesällisen jälkeen huomasin että mitä vittua, rupes väsyttämään! Jonkun aikaa haukoteltuani pahin väsymys kuitenkin meni ohi, soittelin vähän kitaraa ja ajattelin että voishan sitä vielä pesällisen polttaa. Tällä ei kuitenkaan ollut enää niin väsyttävää vaikutusta, mutta rentouttava edelleen. No, ajattelin että paras painua pehkuihin jos vaikka uni tulisi. Sängyssä makoillessa huomasin että olo oli erittäin rentoutunut ja maltoin pysyä paikallani vaikka yleensä pyörin pirusti nukkumaan mennessä etsien mukavaa asentoa.
Kolmannen pesällisen jälkeen myös maha rupesi kurnimaan, olisi tehnyt mieli syödä jotain mutta en jaksanut. Käsittääkseni pujo edistää ruoansulatusta, luulen että sillä oli osuutta asiaan. Oli vähän sellainen pilvinälkä olo.
Viimeisen 1,5 kuukautta olen polttanut pilveä paljon lähes päivittäin ja nyt olin ollut 5 päivää polttamatta kun kokeilin pujoa. En tiedä sitten auttoiko se pilven "vieroitusoireisiin", koska lievä kiristys mielessä katosi myös.
No kuitenkin, selviä vaikutuksia tuolla pujolla on. Tossa olisi vielä jotain tietoa kyseisestä:Kalastaja wrote:Alfa-tujoni on GABA-A-reseptori antagonisti. Usein saa lukea jotain pohdintoja siitä, että tujoni vaikuttaisi samalla lailla kun kannabis, eli vaikuttaisi kannabinoidireseptoreihin, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Tujonilla ja kannabinoideilla on jotain havaittavaa kemiallista samankaltaisuutta rakenteessa, mutta ei muuta.
http://www.yrttitarha.com/kanta/pujo/
Jos epäilyttää, niin kokeilkaa ihmeessä. Ei pitäisi ainakaan olla hirveän vaikeata pujoa löytää...