Suuret kiitokset vastauksestasi! Kerkesin jo kauhistella.frapathea wrote:Kyllä toimii noutoposti jokaisella itellan postikonttorilla.
Olisikohan kirjeeni saapunut. Tein tilaukseni viime keskiviikkona. No, käydään katsomassa.
Suuret kiitokset vastauksestasi! Kerkesin jo kauhistella.frapathea wrote:Kyllä toimii noutoposti jokaisella itellan postikonttorilla.
Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille..horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.
Ok. Mä jotenkin kuvittelin, että oli kyse jostain tutkareista. Tietty osa niistäkin on nykyään hlistalla, eli luulatavasti suurempi määrä esim. peveä saattaisi aiheuttaa samat reaktiot.Kisukettu wrote:Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille..horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa.
Mikähän postikonttori mahtoi olla kyseessä, jos saa kysyä? Kuvittelisin että pienillä ei noin käy. Maksaa jonkin verran pitää poliiseja kyttäämässä 24/7 että joku hippi hakee postinsa.Kisukettu wrote:Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille..horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa.
Joku vetänyt välistä, kirje mennyt rikki ja sisältö paljastunut, koira haistanut (pääposteihin tehdään kuitenkin satunaistarkastuksia). Maan sisäisessä postissa on kuitenkin myös riskejä, varsinkin jos savuja tms. lähettelee.erina wrote:Mites onko teillä Suomen sisäisesti lähetetyt restantet aina tulleet perille? Pitäisikö tulla yhtä nopeasti kuin normipostikin? Vähän nyt nimittäin huolestuttaa, kun ei kahdessakaan päivässä vielä ole tullut. Mutta mikä muka voisi mennä vikaan? Joku postin työntekijä pöllinyt kirjeen?
Nämä tai ihan perinteisesti mennyt hukkaan tai jopa viipyy jossain.horna wrote:Joku vetänyt välistä, kirje mennyt rikki ja sisältö paljastunut, koira haistanut (pääposteihin tehdään kuitenkin satunaistarkastuksia). Maan sisäisessä postissa on kuitenkin myös riskejä, varsinkin jos savuja tms. lähettelee.erina wrote:Mites onko teillä Suomen sisäisesti lähetetyt restantet aina tulleet perille? Pitäisikö tulla yhtä nopeasti kuin normipostikin? Vähän nyt nimittäin huolestuttaa, kun ei kahdessakaan päivässä vielä ole tullut. Mutta mikä muka voisi mennä vikaan? Joku postin työntekijä pöllinyt kirjeen?
Kerro lisää?erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön.
Meinaat, että alkaisivat suttuisen valvontakamerakuvan perusteella jäljittämään, että kellekäs pikkurikolliselle tämä naama kuuluu?Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Tai sitten lähettäjä vaan veti sulta välistä. Ja luuletko oikeesti, että poliisit seuras sua sieltä postista asunnollesi ja valmistautuvat parhaillaan tulemaan oven läpi?erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön. Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Jos poliisit olisivat kyseistä kirjettä kytänneet, he olisivat kyllä napanneet sut heti kun kävit sen hakemassa. Jos sait kirjeen kotiin asti, niin sitten sen paska sisältö johtuu kyllä ihan vaan kusetuksesta.erina wrote:No tulihan se vihdoin, mutta ihan hämärä tapaus, päädyttiin siihen, että poliisit olis saaneet kirjeen käsiinsä ja vaihtaneet sisällön. Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Tiedän varmuudella, että kyllä ne oikeasti voivat valventakameroita käyttää hyväkseen pienemmissäkin tapauksissa, joskaan ei pelkästään sen perusteella tietenkään kenenkään kotiin rynnätä.frapathea wrote:Meinaat, että alkaisivat suttuisen valvontakamerakuvan perusteella jäljittämään, että kellekäs pikkurikolliselle tämä naama kuuluu?Postissa valvontakamera, voikos tästä nyt seurata joku kotietsintä?
Niin, totta kai esim. näpistystapauksissa tai jonkun käyttäessä varastettua luottokorttia saatetaan valvontakamerakuvaa käyttää apuna rosmojahdissa. Näkisin kuitenkin tuossa erinan tapauksessa kovin epätodennäköisenä, että poliisi pelkästään tuon kuvan perusteella lähtisi jäljittämään pienen huume-erän vastaanottajaa ja kaivelemaan tietoja hänen olinpaikastaan. Korjaa, jos oon väärässä.Feya wrote: Tiedän varmuudella, että kyllä ne oikeasti voivat valventakameroita käyttää hyväkseen pienemmissäkin tapauksissa, joskaan ei pelkästään sen perusteella tietenkään kenenkään kotiin rynnätä.
Kopiokissa wrote:Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille..horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa.
Kymppisäkki.Epru0 wrote:Kopiokissa wrote:Joo, mulla oli sivarit odottamassa kun kävin noutaa pakettia. Kyse oli kylläkin "suurehkosta" määrästä MDMA:ta, eikä tutkareista. En jaksa uskoo että jotain tutkaripakettia jaksettas alkaa tollee kyyläämään. Mun kohdalla ne luuli että ne pääsis jonku isomman huumejengin jäljille..horna wrote:Muistakaa, että myös Poste restantella on riskinsä. Toisessa ketjussa (en nyt muista missä. Tulli -ketju?), joku mainitsi, että oli sivarit odottamassa, kun oli käynyt kyselemässä lähetystä postista. Tietysti varmaan riippuu pitkälti siitä, mitä ja paljonko on tilaillut.Naureskelivat jo kiinniottaessa ettei ne ihan tän näköstä ja olosta naista odottanu nappaavansa.
Kuinkahan suuresta määrästä mahtoi olla kyse?
Hmm, aika mielenkiintoista että noinkin "pienestä" jaksoivat operaation järjestääKopiokissa wrote: Kymppisäkki.
Voisin kuvitella että jos kristallia tilattu niin poliisit katsonut sen olevan kalliimman katumyyntihinnan mukaan eli reippaasti yli tonnin huumeet ja mämmiä myös myydään jatkettuna/ siitä voidaan valmistaa ekstaasitabletteja, niin voittoa vois olla enemmänkin.Epru0 wrote:Hmm, aika mielenkiintoista että noinkin "pienestä" jaksoivat operaation järjestääKopiokissa wrote: Kymppisäkki.
Kyl ne järjestelee. Aika yllättävistäkin tilanteista ehkä. Ohan tossa se, että huumeet on sillain porukalla laadultaan parantuneet niin noi haluaa tutkia vielä jotain herska geesejä tai mämmisäkkejä... Pitää vain tilata ahkerammin...Epru0 wrote:Hmm, aika mielenkiintoista että noinkin "pienestä" jaksoivat operaation järjestääKopiokissa wrote: Kymppisäkki.
.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013020 ... 4_uu.shtmlerina wrote:Oli vaan niin hämärä se koko tilanne. Se postin tyttö sano, että tarvis näyttää henkkarit. Ja sit kun sille sano, ettei näistä tarvi näyttää eikä mulla oo mukana niin se sano, et niin, se kyllä tietää ettei näistä normaalisti tarvi näyttää, mutta sille oli kuulemma sanottu, että tää on joku erikoiskirje, että sitä ei saa antaa ennenku on paperit näytetty. Antoi sitten kuitenkin lopulta, kun ihmetteli itsekin, että miksi nyt pitäisi näyttää, kun ei ennenkään oo tarvinnu. Ajattelin, et jos kytät olis sanoneet vaikka sen pomolle, ja se ois sitten käskeny kysymään paperit tai viivyttämään tai jotain, mut tää myyjätyttö ois sit puhunu sivu suunsa. En mä tiedä sitten.
En tiedä sitten tarkoittaako tämä, että poste restantea on ruvettu tarkkailemaan oikein urakalla... joka tapauksessa Tullissa on herätty tilanteeseen. Tiedä sitten vaikka lukisivat tätäkin ketjuaVupsina 2008-2012 Tullin tutkimissa rikoksissa poste restante -tutkinnat nousivat 750:stä 900:aan. Aamulehden mukaan ongelmaan tartutaan tulevan kevään aikana siten, että nimettömät poste restante -luovutukset kielletään.