tribh wrote:Mä olin puolisen vuotta syömättä yhtään opioideja. Vittu et olin ylpeä itestäni.HenkkA_ wrote:Kuinkahan usein subuun/muihin opioideihin koukahtanut on päässy lopullisesti kuiville ja pystynyt elämään normi elämää. Ainakin tuntuu olevan vaikee pysyä kuivilla niin kauan, että yleisolotila rupee olee siedettävä. Puhumattakaan että pääsis sellaseen kuntoon, että alkaa olee voiton puolella.
Just kun rupee olo helpottaa tuli retkahdus.
Kyl siitäkin koukusta on mahdollista päästä irti ja yli..
Aloin henkisestikin olla jo tasapainossa sen asian suhteen, et opiaatit ei enää ole osa mun elämää.
Nyt kiskonut viikon teksii..
En koe retkahtaneeni, mutta syyllisyydentunto kalvaa.
Ylipäätään tää on yks niitä huumeita mihin en todellakaan halua nistahtaa..
mut se on liian helppoa tämän aineen kohdalla. Itseni kohdalla.
Mut ei.
Kyl mä nautin enemmän elämästäni ilman opioideja..
Joskus harvoin osaan viihdekäyttää.. tai pikemminki sekin vain 'hyötykäyttöä.'
Mä meen vielä toisen viikon opariputkessa, tai no voishan sen nytkin lopettaa mut sit pitäs heittää tavaraa menee. Sinänsä en koe kyl lopettamista ongelmaksi, ei tule ikävä tätä vaikka kivaa onkin ollut, mut ei menneessä roikuta vaik oli kuin mukavaa. Tää opariputki on selvästi nyt viimeinen päätepysäkki mulla täs elämän päihdevaiheessa. Olen huoamannut kohdallani toimivan keinon menettää kiinnostuksen päihteeseen- Kun putkikäyttää (heh mikä termi) vähän aikaa jotakin päihdettä, niin jonkin ajan kuluttua alkaa puskemaan vaan negatiivisia puolia siitä ja päihde menettää hohtonsa, niin jälkikäteen sitä ei sitten jää kaipaamaan ollenkaan. Itellä on toiminut tuo tapa, en kyllä suosittele kokeilemaan noin kun ei selvästi toimi kaikilla. Nyt oparit ainoa mitä ei oo viel putkittanu, mut kyl tää nyt keskivaihees jo tuntuu et paskaa nämä tekohengittävät hyvänolontuoteet. Noh onneksi ei jää kaipaamaan, ei stimuja, ei kannabista, ei dissoja, ei alkoa, ei bentsoja, ei deelejä, ei edes tupakkaa, eikä tän jälkeen jää kaipaamaan enää opareitakaan, hitsi kun on tyytyväinen olo ettei vaan oo yhtään mitään pienintäkään kaipuuta päihteiden tuomiin oloihin. Sitä kun vain harjoittelee zazenia säännöllisesti ja sen lisäksi liikuntaa ja pitää muutenkin terveellisen ja hyvän elämäntavan yllä, niin on jatkuvasti siinä tilassa mitä päihteillä on aina hakenut.