Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Ongelma
Lepakko

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by Ongelma »

imbesil wrote:Mitä duunaatte et saatte niitä ryynejä
Ollaa varmaa oikeesti kipeitä :P

Oon ny syöny betnsoja n. 3 vuotta lähtien -09

Opamox 15mg x 1-2/pvä oli eka, menetti tehoaan nopeasti
Si Rivaltril 0,5mg x 1-2/pvä, ei auttannu hevon vittua
Temesta 1mg x 1-3/pvä, ei auttanu
Ny menee Xanor 0,5mg x 1-4/pvä, auttaa

Ja Tenox menee 20mg x 1/pvä, muutamien hyödyttömien aivoleptien jälkee.

Sellasia 6kk respoja mulla o, ja käyn siis yleisellä.
zerk

Post by zerk »

Silloin, kun söin bentsoja päivittäin ton 3 vuotta, sain yleensä 1-3kk respoja ja aina 1-3kk välein tarkistettiin tilanne. Tää siis yksityisellä (vakuutus <3). Julkisella puolella ollessani sain samanlaisia respoja, ainoana erona oli se, ettei siellä ketään kiinnostanut pätkääkään miten mulla meni. Kävin lääkärillä, niin tuli ainoastaan respa käteen ja sitten ulos.
porter

Post by porter »

aluks sain 1kk respoja ja nyt saan 3kk lääkkeet kerralla, aluks pelkkiä 1mg xanoreita ja nytten oon vaihtanu osan xanoreista 2mg rivatrileiks :) 200mgx1mg xanor ja 200x2mg rivatril.
DrogaTeAmo
Tuppisuu

Post by DrogaTeAmo »

imbesil wrote:Respalla 3x1mg xanoreita mennyt nyt noin kuukauden. Tulee heti vedettyä yks paketti naamariin ja apteekin kautta alkoon ostaan viinaa. sit kotoon combottelemaan ryynejä, alkoo, opiaatteja.

Lekurit ei sitte millää kirjota pidempi aikisia bentso respaa, max kolme kuukautta pitkä Opamox 50mg resepti on se pisn mitä itelläni ollut :) Lukenu täältä paljon että, ois vuosia syönyt bentsoja. joo eihä nykyää saa enää sellasta hoitoo. Mitä duunaatte et saatte niitä ryynejä
?sorkkanäpit?
joo ihmettelen itekkin että sain pysyvän respan noihin opamoxeihin,aina ku meni pyytään et vittu ahistaa niin syötettiin seroquelit,deprakinet yms neuroleptit jotka EI AUTA AHDISTUKSEEN! ja sit aina oli vakio ''-me kun ei nuorille oikein nuita bentsoja kun niihin jää niin koukkuun'' yms paskaa,vittu onkohan ne lukenu mitä neuroleptit sit tekee?...hohhoi,mut tyytyväinen ees tähän respaan,vaik tolet noussu :doh:
~There are no unlockable doors~
testeri420
OD

Post by testeri420 »

imbesil wrote:Respalla 3x1mg xanoreita mennyt nyt noin kuukauden. Tulee heti vedettyä yks paketti naamariin ja apteekin kautta alkoon ostaan viinaa. sit kotoon combottelemaan ryynejä, alkoo, opiaatteja.

Lekurit ei sitte millää kirjota pidempi aikisia bentso respaa, max kolme kuukautta pitkä Opamox 50mg resepti on se pisn mitä itelläni ollut :) Lukenu täältä paljon että, ois vuosia syönyt bentsoja. joo eihä nykyää saa enää sellasta hoitoo. Mitä duunaatte et saatte niitä ryynejä
?sorkkanäpit?
Tässä varmaa vuodesta 2001 syöny respalla pentsoja. En tiiä, niin kauan kuitenki ku muistan, oikeestaa koko aikuis ikäni, 30vuotta oon.
En sen kummempaa duunaile ku kerron lekurille mitenkä asiat ovat, että elämästä ei tulis hevon helevettiä eli yhtään mitään ilman pentsoja.

"joo eihä nykyää saa enää sellasta hoitoo."
Sitä saa just sitä hoitoo mitä haluaa jos osaa asiansa esittää oikein. Ainaki mun kohalla ollu niin.
Paitsi yhtä lekuria lukuunottamatta, mikä oli sekasi päästään oikeasti. Sydänlääkkerespaa ei minulle meinannut uusia koska hänen mielestään en sitä tarttenu.
Eihä siinä. Sehän se tietää millo mulla ottaa pumpusta ja millo ei ota, ehkä minä vaa kuvittelen sen kaiken rintakivun + rymihäiriöt...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
porter

Post by porter »

Mulle on kyllä oltu sillä asenteella terkkarilla et.... melkein vois sanoa " kestä kaikki henkinen ja fyysinen kipu sillä emmehän halua lääkekoukkua" Että mieluummin kärsiä kun saada apua?! pakko sitä on aina yksityisellä käydä :S. Tuntuu ettei nuo terkkari lääkärit halua "leimautua" huhhuh.. Kovaan paniikkikohtaukseen ehkä paras oli että "mee ulos hengitteleen, ei anneta mitään rauhottavaaa"
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Eipä se aina yksityiselläkään ole niin ruusuista ... :roll:
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
porter

Post by porter »

On se kun tietää oikeet lääkärit :twisted:
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

En nyt näistä säännöistä muista, (pitäis varmaa metskaa uudestaan, mut polla taas siinä kunnossa ettei vaan jaksa) vaan ku itelläki oikeasti on paniikkihäiriö, sos. tilanteiden pelko ja päihdeongelma ja pään saa selväksi oppareilla ja bentsoilla, ei oo eka kerta kun yksityisellä kävin, määräs moxeja . Eihän noista oikeesti oo mihinkää, vaa tarvis vähintään ne millin X:t. Ja kun itellä ei tuo rivatrilkään tunnu toimivan niin mitä sille lääkärille pittää sitte oikeen selittää että sais niitä santtuja kun niille on tarvetta?!

Aivan yks lysti jollekkin koukulle, kuhan sais pään kuntoon ja huolehtimaan asioista. Aina pitää opiaatteja ottaa noitta rivareitten päälle ku ei ahistus lähe eikä pää "selkene". Ei varmaan päihdeongelmasta kannata kertoa? porter varmaan tietäis hyvin, mitä kannattaa kertoo ja mitä ei.

Ja sori jos sääntöjen vastainen viesti, elkää potkiko pihalle vaan poistakaa viesti. ENKÄ TOTA porter HOMMAA MEINANNU SILLÄ ETTÄ PRIVALLA OHJEITA MITEN SAA SANTTUJA!
Last edited by seppo600 on Sun 05 Feb 2012, 23:24, edited 1 time in total.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

hideo wrote:En nyt näistä säännöistä muista, (pitäis varmaa metskaa uudestaan, mut polla taas siinä kunnossa ettei vaan jaksa) vaan ku itelläki oikeasti on paniikkihäiriö, sos. tilanteiden pelko ja päihdeongelma ja pään saa selväksi oppareilla ja bentsoilla, ei oo eka kerta kun yksityisellä kävin, määräs moxeja 3x15mg/pv. Eihän noista oikeesti oo mihinkää, vaa tarvis vähintään ne millin X:t. Ja kun itellä ei tuo rivatrilkään tunnu toimivan (2x2/pv) niin mitä sille lääkärille pittää sitte oikeen selittää että sais niitä santtuja kun niille on tarvetta?!

Aivan yks lysti jollekkin koukulle, kuhan sais pään kuntoon ja huolehtimaan asioista. Aina pitää opiaatteja ottaa noitta rivareitten päälle ku ei ahistus lähe eikä pää "selkene". Ei varmaan päihdeongelmasta kannata kertoa? porter varmaan tietäis hyvin, mitä kannattaa kertoo ja mitä ei.

Ja sori jos sääntöjen vastainen viesti, elkää potkiko pihalle vaan poistakaa viesti. ENKÄ TOTA porter HOMMAA MEINANNU SILLÄ ETTÄ PRIVALLA OHJEITA MITEN SAA SANTTUJA!
Lekuria pitää tosiaa osata puhuttaa. Jos et osaa nii et saa muuta ku lämmintä kättä.
Yks tyyppi löi kerran lääkäriä jakkaralla päähän nii sai mutterit sillo.

Itte ainaki saanu lekurilta aina sen mitä on pyytänykki. Ehkä vähän lisäilly omiani sinne mutta pääsääntösesti totta oon puhunu.

Jos puhut päihteistä lekurille nii kandee sanoo joko näin että ei käytä päihteitä tai sitte että käyttää iha vitusti päihteitä.

Ja ne sitäpaitti aika hyvin osaa susta kattoo (lukee sua ulkoopäin) että onksulla oikeesti paniikkihäiriö ja kuinkahan paha mahollisesti
ja ootko oikeesti lääkityksen tarpeessa vai puljaatko vaa sen takia että pääset kylillä kehumaa respallas naapurin keijolle.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
ApteekkiKuningas
Karvakuono

Post by ApteekkiKuningas »

Mikä pilleri on samannäköinen ja kokoinen ku 2mg riva mutta ei ole kuin yksi viiva toisella puolella pilsua. Rivassa on 2
testeri420
OD

Post by testeri420 »

ApteekkiKuningas wrote:Mikä pilleri on samannäköinen ja kokoinen ku 2mg riva mutta ei ole kuin yksi viiva toisella puolella pilsua. Rivassa on 2
4mg zirdalud? Vai 2mg zirdalud?
6mg zirdaludithan on kapseleita eiks je?
Music is a saint.
ApteekkiKuningas
Karvakuono

Post by ApteekkiKuningas »

ONKO 2mg RIVALLA RINNAKKAISLÄÄKETTÄ?! TOIVON VITUN NOPEETA VASTAUSTA!!!!!!!!!!!!!!
testeri420
OD

Post by testeri420 »

ApteekkiKuningas wrote:ONKO 2mg RIVALLA RINNAKKAISLÄÄKETTÄ?! TOIVON VITUN NOPEETA VASTAUSTA!!!!!!!!!!!!!!
Ei oo klonatsepaamille=rivatrill rinnakkaislääkettä, en oo ainakaa koskaan törmänny.. Jos tiiät vaikuttavan aineen nii siitähän sen voit päätellä.
Music is a saint.
Neste
OD

Post by Neste »

Lääkelaitoksen sivuilta löytyy vain rivatril joten Suomessa ei taideta myydä muita. Wikipedian artikkelin ensimmäisestä kappaleesta löytyy kuitenkin suurin osa maailmalla myytävistä rinnakkaisvalmisteista.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Jännä juttua.. Ite oon syöny 30mg opamoxeja 3 kpl päiväs puolivuotta, lääkärini meinasi määrätä xanorit tilalle, muttei kehdannut kun oli aika psykiatrille joka sitten jatkais tätä lääke juttua. No WITTU, hommahan meni siihen että alkoivat saman tien vierottamaan mua pois tosta opamoxista wtf!? Pian ainakin lähtee järki kun joutuu noista luopumaan... Vieroitus tapahtuu mun osalla vaiheittain ja koko määrä lääkkeitä mitä siihen menee on 315kpl 15mg opamoxia.
Wähäse vituttaa.. sivus menee tota paskaa 25mg ketipinoria mistä ei kyl oo hevonvitun hyötyä vaikka kiskoo neljäää päiväs.

Pakko vissii lähtee yksityiselle hakee noita xanoreita.. Ja sen tiedän varmaksi, että ilman rauhoittavia en pärjää kyl elämässä, on ahdistukset niin helevin kovia ja sosiaaliset tilanteet too too hard..

EDIT. joutunu väkisi kiskoo päivittäin nyt 135mg tota opamoxia et pysyy järjissää..

Mikä eteen, suosituksia?
testeri420
OD

Post by testeri420 »

kissankorva wrote:Jännä juttua.. Ite oon syöny 30mg opamoxeja 3 kpl päiväs puolivuotta, lääkärini meinasi määrätä xanorit tilalle, muttei kehdannut kun oli aika psykiatrille joka sitten jatkais tätä lääke juttua. No WITTU, hommahan meni siihen että alkoivat saman tien vierottamaan mua pois tosta opamoxista wtf!? Pian ainakin lähtee järki kun joutuu noista luopumaan... Vieroitus tapahtuu mun osalla vaiheittain ja koko määrä lääkkeitä mitä siihen menee on 315kpl 15mg opamoxia.
Wähäse vituttaa.. sivus menee tota paskaa 25mg ketipinoria mistä ei kyl oo hevonvitun hyötyä vaikka kiskoo neljäää päiväs.

Pakko vissii lähtee yksityiselle hakee noita xanoreita.. Ja sen tiedän varmaksi, että ilman rauhoittavia en pärjää kyl elämässä, on ahdistukset niin helevin kovia ja sosiaaliset tilanteet too too hard..

EDIT. joutunu väkisi kiskoo päivittäin nyt 135mg tota opamoxia et pysyy järjissää..

Mikä eteen, suosituksia?

Ku esität asias asiallisesti nii saat just sen lääkitykse minkä tarttet...
Yksityisetki vähä riippuu mistä roikkuu, jotku o ollu ihan tosi tosi vaikeita tapauksia mut aina on natsannu ku sanonu tosissaa että ei tuu oikeesti mittää elämästä sitten. Että onpa kiva istua neljän seinän sisällä sit ja kauppaan meno on yhtä helvettiä aina jos ees pystyy menee. Että ennemmin oon syömättä ku meen sinne kauppaan tai ihmisten ilmoille. Kaikki kelan asiat jääpi hoitamatta ja muut menot koska yksinkertasesti ei kykene siihen ilman rauhottavaa lääkitystä.
Ja korostaa sitä että niitä vain tarvittaessa eikä sillee että istuu himassa ja pelaa pleikkaria vetää pamia naamarii....
Auttoko?
Jos ei nii jos voi kertoo lisää nii voin kertoo lisää.. Siis totta pitää puhua tottakai. Ja ne todellakin sen nykyää osaa kattoo että mikä mies oot.
Ne kyselee silleensä jännästi ja ne kyl näkee että hikoiletko ja tärisetkö penkissä valmiiks vastaanottotilanteessa ja lekurin huoneessa...

edit,
Onks tää nyt sallittua neuvoo ihmistä miten sen pitää apua hakee vai onks tää sit sääntöjen vastaista?
Ku mielelläni ihmisiä auttasin mutten tiiä kuinka auttaa ku en tiiä ku en tunne että veättekö kelan kongissa jätkie kanssa sen rivapurkin littii ja dorispullon päälle sitten... Tän voi mode poistaa ton neuvon jos on asiaton neuvo mut en tiiä mite muutenkaa tätä asiaa vois asiallisemmin neuvoa???

tupla edit
nyt ei pitäs olla mitää hämärää eikä jännää täällä.
Last edited by testeri420 on Mon 20 Feb 2012, 00:33, edited 1 time in total.
Music is a saint.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

testeri420 wrote: Helpottais paljon nii voisin kertoo lekurin nimen kuka määrää sen mitä siltä pyyät.
Onks tää nyt sallittua neuvoo ihmistä miten sen pitää apua hakee vai onks tää sit sääntöjen vastaista?
On sääntöjen vastaista,nimien ja 'mistä saa' kertominen.
Eli noi ''tiiän keltä saa'' vois jättää pois viesteistä,vaikka onkin apu-mielessä.

Näin mä itse tulkitsin sääntöjä,jos ei muuta ni ainakin toi 2 §. :)

Kai sitä voi kuitenkin jotenkin muuten neuvoa...

Pistän nyt samaan viestiin oman mielipiteen:

Mä itse katson pahalla, mitä tahansa vihjailuja mihinkään suuntaan, kaupankäyntiin, tai muutenvaan ruinaamiseen.

Vaultti on ensisijaisesti foorumi missä voi jakaa kokemuksiaan ja tietoaan & taitojaan, mutta nimiä täällä ei mainita..
eikä vihjailuja katota hyvällä!

Lainsäädäntö on mitä on, ja jonkun tätä pitää pitää kuosissa.

-trip
. . . (--) °
tRip
Moderator

Post by tRip »

http://www.medicina.fi/fato/27.pdf wrote:Bentsodiatsepiinit

Tässä yhteydessä käsitellään vain bentsodiatsepiinien antikonvulsiivista vaikutusta
...

Perinteisten bentsodiatsepiinien sitoutuminen
-GABA-A

-bentsodiatsepiinireseptorikompleksiin korreloituu paremmin niiden antikonvulsiiviseen kuin anksiolyyttiseen vaikutukseen.

Ne lyhentävät mutta eivät poista sähkösokkihoitoon liittyviä kouristuksia (ero fenytoiiniin).
Klonatsepaamin reseptorit eivät liene täysin identtisiä diatsepaamin reseptorien kanssa.

Diatsepaamin tärkein käyttöaihe on status epilepticuksen pysäyttäminen.
Se on tehoton kouristuksia estävässä pitkäaikaishoidossa.
Koska diatsepaami on laajakirjoinen ja osin epäspesifinenkin antikonvulsiivi, se sopii monentyyppisiin kohtauksiin.
Aikuisille annetaan 5–10 mg hitaasti laskimoon, ja annos voidaan toistaa muutaman minuutin välein useitakin kertoja.

Vaikutus alkaa nopeasti ja menee
myös nopeasti ohi, vaikka diatsepaami itse viipyy elimistössä kauan.
Diatsepaami on turvallisempi kuin barbituraatit ja tehokkaampi ja
turvallisempi kuin fenytoiini.

Liian suuret annokset aiheuttavat verenpaineen laskua ja voivat lamata hengitystäkin; normaaliannosten sedatiivisesta ja amnestisesta vaikutuksesta ei ole haittaa.

Klonatsepaami on uudempi bentsodiatsepiinijohdos, jota on alkujaan käytetty ruiskeena status epilepticuksen hoitoon, mutta nykyisin sitä käytetään etupäässä suun kautta annettuna ylläpitohoitona
(0,1 mg/kg) etenkin lasten vaikeahoitoisissa epilepsioissa ja poissaolokohtausten ehkäisyyn.

Se tehostaa GABA-vaikutusta, mutta estää myös Na+ -kanavia.

Sitä käytetään myös paniikkihäiriöihin, erityisesti jos oireiston taustaksi epäillään epilepsiaa.

Klonatsepaami
imeytyy hyvin, hyötyosuus on yli 80 %,
puoliintumisaika noin 30 tuntia ja käyttöannos enimmillään 4–10 mg/vrk.
Klonatsepaamilla on tavanomaisia bentsodiatsepiiniryhmän sivuvaikutuksia
(väsymys,hengityslama, muistamattomuus, lihasheikkous), joita kohtaan kehittyy tiettyä toleranssia. Luultavasti myös riippuvuutta kehittyy,
mikä on haitta pitkäaikaishoidossa.

Nitratsepaami estää eräitä vaikeasti hoidettavia epileptisiä kohtauksia (infantiilispasmit, myokloninen epilepsia), joita aikaisemmin on hoidettu suurilla ACTH-annoksilla.
Tapauksittain annos on 5–30mg/vrk.
Annosten suurentaminen tason 60 mg/vrk yli ei paranna vaikutusta mutta aiheuttaa sivuvaikutuksia
(väsymys, huimaus, ataksia).
Nitratsepaamia kohtaan kehittyy toleranssia selvästi vähemmän kuin diatsepaamia kohtaan.
Muokkailin vähän helpommaks hahmottaa luettavaks..

Tosi asiallinen yleiskatsaus bentsoihin.. vaikka keskitytäänkin epilepsian hoitoon tarkoitetuilla lääkkeillä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Psychonautilus wrote:Laitetaas ny vähän ku on tullu testittyä lisää et mitä oon mieltä mistäki.

ALPRATSOLAAMI
Toimii äkkiä, toimii lyhyen aikaa. Tehokas, viihdepotentiaalia, sekoilu- sekä amnesiamahdollisuus suuri. Addiktoiva. Vahvasti anksiolyyttinen, hyvä akuutti apu huonoihin viboihin (laskut, paha trippi). Ei väsyttävä.
BROMATSEPAAMI
Vähän kuin diatsepaami, mut stydimpi. Relaksoi enemmän, vahvemmin anksiolyyttinen, ehkä vähän enempi relaksoiva. Toimii yhtä kauan, ei pysy kehossa vuosikausia. Ei saa Suomesta, mut hyvä bentso. Jonkin verran ehkä viihdepotentiaalia.
KLOORIDIATSEPOKSIDI
Ei tästä oo mihinkään muuhunku refloihin mun mielestä.
KLONATSEPAAMI
Yks mun suosikeista. Toimii pitkään, ei pistä sekaisin verrattuna muihin vastaavilla doseilla, ei väsytä, rentouttaa ja relaksoi lihaksia tehokkaasti. Pitkiin laskuihin hyvä, myös esim. tramadolin kanssa kombona ehkä paras bentso antikonvulsiivisen vaikutuksensa takia. Tehokas anksiolyytti, pistää puheen pörisemään jos on siihen taipumusta. Viihdepotentiaalia, joskaan ei ainakaan yksinään kauheasti.
DIATSEPAAMI
Perusbentso. Toimii nopeasti. Toimii 6-8h, ei tunnu oikein missään ennenku isommilla doseilla, viihdepotentiaali aika nolla. Laskuihin, krapuloihin yms. Ku taulukoita katotaan niin mun mielestä diatsepaamin vastaava dose muihin verrattuna pitäs olla 15mg.
LORATSEPAAMI
Toimii äkkiä, todella voimakkaan anksiolyyttinen, yksi parhaista mielestäni tähän tarkoitukseen. Sekoilupotentiaali, kuten kaikilla bentsoilla, löytyy toki, mutta itse en huomaa tämän "toimivan" ennen kuin olen siinä kunnossa että poliisi nappaa nähdessään kivihotelliin yöpymään. Ei tee mieli ees ottaa sekoiluun, mutta nopeasti toimiva, 6-8h ahdistusta voimakkaasti torjuva.
MIDATSOLAAMI
Oraalisesti olen kokeillut - rupes väsyttämään, muttei juuri muuta. Isompia dousseja oisin tarvinnu, saanu kerralla vaan 15mg enimmillään.
NITRATSEPAAMI
Voimakkain hypnootti, mitä olen kokeillut. Pitkäkestoinen, sekoilupotentiaalia aika paljon. Väsyttää, relaksoi voimakkaasti. Jos meinaa nukkua normi 7-9h yöunet, kannattaa ottaa pari tuntia ennen nukkumaanmenoa - aamupöhnä voi olla melkoinen. Tehokas.
OKSATSEPAAMI
Todella mieto, mm. diatsepaamin hajoamistuote. Nousee tosi hitaasti, lähinnä vähän väsyttävä ja anksiolyyttinen. Laskuihin, uneen yms. jos ei muuta kaapista löydy. 50-millisillä nyt tekee ehkä jotain.
FENATSEPAAMI
Kokeillut kahden 2,5mg depotin verran, pureskeltuna. Tykkäsin todella paljon - vähän kuin bromatsepaami, mutta vahvempi, jopa ehkä euforinen. Sekoilupotentiaalia varmasti, mutta itse en niihin dousseihin asti mennyt. Varokaa pulverin kanssa viikkojen blackoutteja, mut jos osaa doussaa niin mun mielestä tää on yks paremmista.
TEMATSEPAAMI
6-8h toimii, jonkin verran anksiolyyttinen, aika väsyttävä ja relaksoiva. Tole hypnoottiseen vaikutukseen tuli mulla tosin äkkiä, ja 5mg Insomin (jonka pitäs vastata 10mg Tenox) anto paremmin unen ku 40mg Tenox. Ihan mukavaa karkkia.
LORMETATSEPAAMI
Loratsepaamin ja tematsepaamin välistä. Vaikutusaika ehkä sen 4-7 tuntia doussista riippuen; kumpaakin parempi, yksi suosikeistani. Voimakkaan anksiolyyttinen, isommilla doseilla tehokas hypnootti ja relaksantti. Vähän jopa euforinen. Ei saatavilla Suomessa.
Tuli sitten vielä testattua fluratsepaamia. Hullun pitkäkestoinen aktiivinen metaboliitti, joka toimii mielestäni paljon stydimmin kuin esim. diatsepaamin metaboliitit. Jos ottaa isohkon mutta järkevän dosen, on helposti pöhnässä monta päivää (ei siis sekaisin kuin seinäkello, kuten monelle on esim. Russkibenzhon kanssa käynyt). Toisaalta mukavaa, kun anksiolyyttinen ja relaksoiva vaikutus säilyy, mutta lähimuisti alkaa pätkiä ja tulee vähän flegmaattiseksi. Aine itse ei vaikuta hirveän sedatiivisesti; relaksoi lihaksia ja poistaa ahdistusta. Kun menee maate, se tuo kyllä nopeasti unen - siksi sanonkin, että fluratsepaami on pikemminkin hypnoottinen kuin sedaatiivinen (vrt. Nitratsepaami, joka iskee kehoon kuin vasara)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Psychonautilus wrote:fluratsepaami on pikemminkin hypnoottinen kuin sedaatiivinen (vrt. Nitratsepaami, joka iskee kehoon kuin vasara)
Nitratsepaami on ihan yhtälailla hypnoottinen..
Insominia en luokittelisi rauhoittaviin, pikemminkin relaksoiviin & anksiolyyttisiin hypnootteihin.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

FENATSEPAAMI
Kokeillut kahden 2,5mg depotin verran, pureskeltuna. Tykkäsin todella paljon - vähän kuin bromatsepaami, mutta vahvempi, jopa ehkä euforinen. Sekoilupotentiaalia varmasti, mutta itse en niihin dousseihin asti mennyt. Varokaa pulverin kanssa viikkojen blackoutteja, mut jos osaa doussaa niin mun mielestä tää on yks paremmista.
Fenatsepaami on kyllä yks harvoista bentsoista joka ei tee sitä tunnetta, että olisit yhtään vaikutuksen alasena.. ei oikeen edes huomaa sitä vaikutusta.. varsinki jos pussillinen pulveria ni sitte menee 90% varmuudella hieman överi meiningiksi.. Sitä kiskoo ja kiskoo ku ei muka toimi :D kyllä muut seurasa oliat huomaa kuinka sekasi sitä oikeesti on.. Kirjotus on yhtä suttua josta ei saa mitää selvää. Sitte siihe viikon blackoutti viimesestä dosesta.

Tulee tehtyä vitun tyhmiä asioita sen vaikutuksen alaisena.. tää varmasti on kerrottu täällä monesti, mutta silti haluan varottaa sellasia jotka sitä ei oo kokeillu :) vähintää joku kaveri mukana joka huolehtii pussista. Kannattaa ottaa huomioon pitkä puoliintumisaika, about 70h riippuen ihmisestä.

Niin mukava bentso, mutta loppujen lopuksi niin arvaamaton! Ja tämä on omasta kokemuksesta, muutama gramma sitä joskus ollu testissä.

En nyt tiedä oisko tää pitäny kirjottaa fenatsepaamin topicciin, mutta täähän onkin yleistä keskustelua bentsoista. Modet siirtäköön jos siltä tuntuu :)
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

tribh wrote:
Psychonautilus wrote:fluratsepaami on pikemminkin hypnoottinen kuin sedaatiivinen (vrt. Nitratsepaami, joka iskee kehoon kuin vasara)
Nitratsepaami on ihan yhtälailla hypnoottinen..
Insominia en luokittelisi rauhoittaviin, pikemminkin relaksoiviin & anksiolyyttisiin hypnootteihin.
Olen samaa mieltä. Nitratsepaami on hypnoottinen ja sedatiivinen; fluratsepaami mielestäni taas enimmäkseen hypnoottinen, eikä niin fyysisen sedatiivinen.
Grower
Lepakko

Post by Grower »

Huomasin että diatsepaami toimii itselläni kaikista parhaiten ahdistukseen. Ennen olen luullut että xanorit ja rivat toimii parhaiten mutta nyt paremman puuttessa oli vain pamia ja kokeilin niin sehän oikeastaan oli täydellinen lääke ahdistukseen, viihteeseen ei luultavasti.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Grower wrote:Huomasin että diatsepaami toimii itselläni kaikista parhaiten ahdistukseen. Ennen olen luullut että xanorit ja rivat toimii parhaiten mutta nyt paremman puuttessa oli vain pamia ja kokeilin niin sehän oikeastaan oli täydellinen lääke ahdistukseen, viihteeseen ei luultavasti.
Tuo on oikeesti hirmu hyvä juttu että sul toimii diatsepaami ahdistukseen parhaiten.

Itse otin kerran ahdistukseen diapamia niin 60mg kohdalla alkoi vasta helpottaa mutta ahdistus ei silti poistunut kokonaan.
Diapam vain rentouttaa minut mutta ei poista ahdistustani.

Täysin henkilökohtasia juttuja nuo mitenkä lääkkeet toimii eri ihmisille erilailla. Joillekkin ei toimi ollenkaan.
Esim. 10mg Temestaa ei sano meikäläiselle juuri mitään. Muistelen että 2.5mg? (vai 2mg temesta??) vahvusia söin niin sanoivat jotain.
Dormicum 15mg ei toimi ollenkaan. Ei sano ei yhtään mitään. Muistelen vain että alkoi pinnaa kiristää jos söi taikka ruimi nahkaan enemmän ku tarpeeks.
En tiedä johtuko siitäkin kun porukka ihan säväreissä vieressä ja itsellä ei sano mitään.

Tiedän henkilön jolla pentsot eivät toimi. Pentsoimmuniteetti?
Tiedän kaksi henkilöä jolla eivät toimi minkäänsortin opiaatit. Ainakaan synteettiset. Opiumista en tiedä toimiiko näillä henkilöillä. Opioidi-immuniteetti?
Ja tällä toisella henkilöllä oli paha tilanne kun pahoinpideltiin teho-osastolle ja mikään kipulääke hänelle ei toimi. Huh.
Kävi myös sydänleikkauksessa tämä henkilö.
Music is a saint.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

testeri420 wrote:Tiedän kaksi henkilöä jolla eivät toimi minkäänsortin opiaatit. Ainakaan synteettiset. Opiumista en tiedä toimiiko näillä henkilöillä. Opioidi-immuniteetti?
Ja tällä toisella henkilöllä oli paha tilanne kun pahoinpideltiin teho-osastolle ja mikään kipulääke hänelle ei toimi. Huh.
Opiaattien toimivuus riippuu aineenvaihdunnasta. Tutuillasi on ilmeisesti vain huono metabolismi jolloin CYP2D6-entsyymi ei muuta opioideja morfiiniksi. Noin joka kymmenes kärsii kyseisen entsyymin huonosta toiminnasta. Ei ole mikään sairaus, geeneistä riippuu..
zerk

Post by zerk »

Soppaluu wrote:
testeri420 wrote:Tiedän kaksi henkilöä jolla eivät toimi minkäänsortin opiaatit. Ainakaan synteettiset. Opiumista en tiedä toimiiko näillä henkilöillä. Opioidi-immuniteetti?
Opiaattien toimivuus riippuu aineenvaihdunnasta. Tutuillasi on ilmeisesti vain huono metabolismi jolloin CYP2D6-entsyymi ei muuta opioideja morfiiniksi. Noin joka kymmenes kärsii kyseisen entsyymin huonosta toiminnasta. Ei ole mikään sairaus, geeneistä riippuu..
What? Ei CYP2D6 metaboliaa tarvi ku muistaakseni kodeiini ja tramadoli.

Opioidi on yleisnimitys kaikille myy-opioidireseptoriin kiinnittyville substansseille. Opiaatti taas on nimitys luonnollisille oopiumalkaloidelle niiden puolisynteettisille johdannaisille.

edit: joku mode vois siirtää nää viestit sopivampaan aiheeseen jos viitsii, ei mennä enempää offtopic tässä keskustelussa
notetoself
Karvakuono

Post by notetoself »

HUH :shock: Ei oo helppoo rivojen lopettaminen. Olen onnistunut laskemaan annoksen 2-10mg/pv --> noin joka toinen päivä 0,5mg.

Muutama ryyni enää jäljellä ja suoraan sanoen hirvittää ajatuskin siitä että pitäis kohta olla kokonaan ilman. Mahtaakohan olla ihan turvallista kohta seinään lopettaa vai pitäisikö vieläkin pienentää annostusta pikkuhiljaa?
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

imbesil wrote:Niin ja tietysti poltat pajaa koko tämän ajan. :)
Onks välttis fiksua... Itellä varmaan pajari pahentais ahdistuksia ihan vitusti. Kannabis käsittääkseni muutenkin vähentää GABA:n pitoisuutta aivoissa eli toimii siis bentsoille vastakkaiseen suuntaan osittain?
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

testeri420 wrote:
Grower wrote:Täysin henkilökohtasia juttuja nuo mitenkä lääkkeet toimii eri ihmisille erilailla. Joillekkin ei toimi ollenkaan.
Esim. 10mg Temestaa ei sano meikäläiselle juuri mitään. Muistelen että 2.5mg? (vai 2mg temesta??) vahvusia söin niin sanoivat jotain.
Dormicum 15mg ei toimi ollenkaan. Ei sano ei yhtään mitään. Muistelen vain että alkoi pinnaa kiristää jos söi taikka ruimi nahkaan enemmän ku tarpeeks.
En tiedä johtuko siitäkin kun porukka ihan säväreissä vieressä ja itsellä ei sano mitään.

Tiedän henkilön jolla pentsot eivät toimi. Pentsoimmuniteetti?
Tiedän kaksi henkilöä jolla eivät toimi minkäänsortin opiaatit. Ainakaan synteettiset. Opiumista en tiedä toimiiko näillä henkilöillä. Opioidi-immuniteetti?
Wikipediasta muistan lukeneeni, et ainakin klonatsepaamin kohdalla henkilöstä riippuen pitoisuudet plasmassa voi vaihdella jopa 10x/mg.

Sitten jos tietyt bentsot tai opiaatit metaboloituu vahvemmiksi aktiivisiksi yhdisteiksi (esim. kodeiini, tramadoli, monet bentsot joilla on aktiivisia metaboliitteja), puuttuu joiltakin henkilöiltä tietty entsyymi eivätkä siten metabolisoi esimerkiksi tramadolia helevetin paljon voimakkaammaksi O-desmetyylitramadoliksi.