Kynnykset ja kehitys (Porttiteoria)

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
trollol
Kameleontti

Kynnykset ja kehitys (Porttiteoria)

Post by trollol »

Itse en ole niinkään tuon porttiteorian kannattaja, mutta jonkinlainen yleinen "kehityskaari" huumeiden käytöllä näyttäisi olevan.
Harva alkaa ensimmäisenä lyömään ränniin mitään, vai onko kenties joku näin tehnyt?

Millaisia kynnyksiä teillä on/on ollut ja mikä on saanut teidät ylittämään ne?
Millaisena näkisitte ns. kehityksen, jatkumon whateva huumeidenkäytöllä yleisesti tai vaikkapa omalla kohdallanne olevan?

Itselläni ainoa kynnys on ränniin laittaminen, ei niinkään sen tavan paheksumisen takia vaan itse toimenpiteen pelottavuuden vuoksi.

Oma näkemys käytön "kehityksestä" olisi jotakuinkin tällainen:
polttaminen - oraalisesti - nokkaan - imppaus - plugaamalla - lihakseen - ränniin

Kertokaa omia näkemyksiänne asiasta, olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä

JA pahoittelen etukäteen, jos topic on väärällä alueella tai jos on jo samanlainen olemassa. :)
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
Dexma
Moderator

Re: Kynnykset ja kehitys (Porttiteoria)

Post by Dexma »

Ihan hyvä topikin aloitus.

Tuota...
Itellä ainakin kaikki oli se perus, että jooo vois polttaa pilvee tosi hippii ja eihän se oo vaarallista ja plaa plaa plaaa :D Sitten aloitettiin tottakai sitä polttaan. Silloin tosiaan kait puhuin, että pysyn pilvessä, toisaalta kyllä mä tiesin jo 15 veenä, että mitä mä aion elämässäni oikeasti tehdä, mut täytyy myöntää, etten ihan ööö tälläiseksi uskonut homman mulla menevän, että säädän muutamalla satasella viikossa, pyörin auto kyydeissä ja junassa kaupungista toiseen ja säädän huumeita. En ois ikinä uskonut, että oisin ammattiapua tarttenut elämäin vaiheissa huumeiden takia, mut..

no sitäkin sattui...

öö no joo... Sit tuli sellainen, että jotenkin halus kokea sen psykedeelisemmän osan vielä puhuin teininä sitä, kuinka siistiä ois nähdä halluja ym.

Sitten se homma olikin jo räjähtänyt käsiin. Masennus jeesas kait siihen, että viinaa piti saada se ei toiminut tarpeeksi tuli lääkkeet mukaan. Jotenkin silloin kyl ajattelin, että panacodien ja bentsojen kiskominen ei olis huumeilua.. Se ois vain random nappeja viinan kanssa. En ajatellutkaan, että kyseiset aineet olivat opiaatteja...

Sitten masennukset koveni ja masennus ympärillä ja näin myös huumeet. Sitten oli hetki jonka jälkee vähän selvitin päätäni ja oli pitkään ajatus, että pelkästään deelejä ja "tajuntaa laajentavia huumeita", mutta sitten tuli se, että aloitti seurustelun ja toisen ihmisen kanssa antoi niin sanotusti lähteä käsistä, sit tuli yhtäkkiä se hitaat nopeat on ihan jees, ns sosiaaliseen tilanteeseen. Ehkä se meni enemmän sellaisen seuran takia. Jotenkin huumeet seuras sitä elämää. Silloin meni yli sellaisen tietyn rajan jonka jälkeen jäi sellainen, että voihan sitä olla pienissä kuoseissa aamusta toiseen.

Tästä kumminkin pistin pääni selväksi taas kerran, mutta sitä kesti muutama kuukausi, taas meni, ensin pilvee, sit deelejä. Muistan, kuinka sanoin ensi kertaa pitkän mietinnän jälkeen kyllä, että ostan satsin äsidiä, ja muistan kuinka yksi tyttö johonka olin ihastunut pyyteli näiltä multa, ja pillun toivossa lopetan vaikka parin kuukauden selvänä oloputken ja menetän terveyteni :D Sitten taas suunta lähti deeleihin joo ne oli ok. Taas luuli kauheasti laajentavansa tajuntaansa ja sillä perusteli omaa käyttöään... Seuraavan suhteen jälkeen, kun tuli suhteen aikana pidettyä aika pitkä tauko huumeista, koska piti käytännössä pitää itteään selvänä kokoajan, että pystyi huolehtimaan toisesta niin sen jälkeen jotenkin jatkuva psykedeelien napsiminen ei kiinnostanut, vain elämän konkreettinen muuttaminen ja jotenkin siihen aikaan kuosiksi alkoi sopeutuun paremmin opiaatit ja bentsot. Sitä ennen olin pistänyt aina jarrut kovaa päälle, kun huomasin addiktion alkavan, mutta tällä kertaa annoin jo sen mennä käsistä ja totesin, että ei enään haitannut olla fyysinenkään riippuvuus, jota oli pelännyt tosi paljon ennen.

Kait se mikä antoi tosi paljon tohon sitä lupaa, että saa lähteä käsistä oli se jo tiedostaminen, että kuosaa kokoajan mielellään, mut mieluiten ei olis niin sekaisin kokoajan, vain mielummin tekis jo jotain muita asioita, mutta päätä pitää kuosissa kokoajan jotenkin niin, helposti sitä sitten vain ottaa sellaisen kuosin minkä kanssa arki sujuu... Yleensäkkin hommas huumeilla vain hitosti jo sisältöö elämäänsä eikä osannut muualta sitä hakee... Edelleen varmasti tekee niin.

En ite oo piikkiä kokeillut, eikä oo oikein sillain mieli tehnyt. Tai joskus tekee mieli, mutta eniten, ite ajatellut, että huumeiden käyttö sais ees näyttää glamourilta ja siistiltä elämäntavalta, (mitä se ei kyllä ihan aina ooo :D ) niin jotenkin pitänyt sellaista linjaa, että nokkaan vedellyt ja suun kautta... Oikeastaan peppuun huumeiden tökkiminen kuulostaa paljon tylsemmältä kuin suoneen vetely. Ei siis sillä, että mollaisin ketään ei vain oo mun juttu ollut ikinä...

Saa nähdä mihinkä tää menee. Joskus päihteiden käyttö tuntuu nykyään vähemmän kiintoisalta ja tämän takia kait vähän rauhoittanut menoa, enemmän käyttää ns lääkkeitä ja kait niistä on aika kuosissa, mut jotenkin haluaa olla selvänä kokoajan ja skarppina. Toisaalta joskus tuntuu siltä, että tuun vaihtaan touhun jossain kohtaa enemmän siihen, että lopettaisin päihdeporukoissa turhan pyörimisen, keskittyisin paljon mielenkiintoisempiin porukoihin, tai en ainakaan niiden päihteiden takia vain hilluis joidenkin kanssa. Päihdeporukat on ihan jees, mut joskus toivois, ettei ois aina kuosaamista ja paskanjauhamista vaik se on tosi siistiä tosi usein, mut joskus toivois jotain kehittävämpää puuhaa. Tälläisen jatkuvan kuosailun ja päihdeporukoissa liikkumisen jälkeen vois enemmän satsata kunnon kalliisiin kuoseihin viikonloppuisin ja kovaan rentoutumiseen jollain koksu, mämmi, happo seteillä ja sitten arkena yrittäis vähän mennä eri tyylillä. Se ei kyllä toisaalta varmasti ole mahollista ennenkuin elämään tulee joku tasapaino ja kevennys tai muuta sisältö, mitä sit ikinä tartteekaan...

Joskus tuntuu, että ois aika unelma, lopettaa päihteet ja pystyä tunteen onnellisuutta. Tuntuu, että silloin täytyis olla elämässä hitosti muuttunut asiat tosi mieluisaan suuntaan, mulla ja elämä varmasti olis jotain ihan erilaista. Luulen, että jos huumeiden ja ikuisien kuosien jälkeen löydän vielä jotain siistimpää mitä mulla on NYT niin tsiisus... olisin kyllä tosi tosi tosi hurjan päreissä kaikesta, nytkin jo tuntuu elämä niin vitun upeelta kokoajan.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Jah.
Ala-asteella muistan ensimmäisen huumevalistus tunnin. Opettaja kertoi jotenkin näin. "Hasis sitten näyttää suklaalevyltä"... Ahaa 8)
Ja minä sitten imelän perässä tietenkin.
Noh, tässä ollaan hengissä vielä.
Käyttö hallinnassa. Nytkin selvinpäin.
Voin kieltäytyä päihteistä.

Mutta joo. EN uskonut koskaan ajautuvani tilanteeseen jossa olen paikassa missä on pöydällä noin 10kg pilveä sekä pistooli...
En kuvitellut koskaan herääväni poliisivankilan pehmeältä ja ihanan puhtailta lakanoilta.
Sekä myöskään en tiennyt että havahdun tilanteessa että-->
"Satuin aika hyvin kun olin ostamassa heroiiniä. Jätän tämän tähän, tiedän mistä milloin sopii mainita..."
Tommi Liimatta

Arvet taipeissani puhukoot porttiteoriasta.
Paskapuhetta sanon minä.
Olen olosuhteiden uhri, asuinpaikkani uhri, siviiliuhri sekä silloisen ystäväpiirini uhri.
Minussahan ei mitään vikaa, syy kun on aina muissa. Eikös se niin mee vai häh? :roll:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Feya
OD

Post by Feya »

Omalla kohdallani kehitys on ollut aika samankaltaista kuin monilla muillakin.

Se alkoi, yllätys yllätys, kannabiksella.
Olin sitä ennen käyttänyt jonkun verran alkoholia ja kokeillut tupakkaa, mutta ne eivät mua erityisemmin kiinnostaneet. Pilvi sen sijaan vei sydämmeni heti ensimmäisellä jointilla. Alussa käyttö oli vähäistä, polttelin pari kertaa viikossa, mutta sitten tuli kesä ja silloiselle poikaystävälleni puskat kellariin ja siitä alkoi monen kuukuden päivittäiskäyttö, jolloin budia meni pari grammaa päivässä.

Aluksi olin varma, että käyttäisin vain ja ainoastaan pilveä, mutta hiljalleen mielenkiinto psykedeelejä kohtaan alkoi kasvaa. Kannabiksen porttiteoria on mielestäni ainakin siinä mielessä totta, että se paljastaa ihmisille huumevalistajien ja median liioittelut ja valheet perättömiksi, kannustaa heitä katsomaan niitä jokaista psykoaktiivia erilaisena yksilönä eikä vain "huumeina" sekä avaa heidän mielensä aivan uudenlaisille kokemuksille.
Luimme paljon erilaisista aineista poikaystäväni kanssa, kunnes kuulimme ystäviltämme salviasta. Siellä päin sitä kutsuttiin "lasten LSD:ksi", joten saimme kuvan, että se olisi mietoa ja oiva ensimmäinen psykedeelikokemus. Olen oikeastaan iloinen, etten saanut kuulla salvian todellisesta luonteesta ennen kuin imaisin siitä piipusta, koska muuten olisin luultavasti jänistänyt. 30x ekstrakti pamautti koko ajatusmallini ja maailman hahmottamisen viideksi minuutiksi sirpaleiksi ja vaikka kokemus olikin pelottava, se oli niin järjettömän mielenkiintoinen, etten voinut olla ihastumatta siihen ja käyttökertoja tuli monia, monia lisää.

Seuraavaksi tuli DXM, joka tutustutti minut dissosiatiivien lumoavaan maailmaan. Käytin sitä säännöllisesti puolisen vuotta, mutta kun en enää saanut siitä samanlaista tajutonta euforiaa kuin ensimmäisillä kerroilla ja yhtä uskomattomia mielensisäisiä seikkailuja. Käytin sitä viimeksi tuossa syksyllä pitkän tauon jälkeen, eikä silloinkaan vain tuntunut samalta. Ja käsittääkseni moni on kokenut samanlaisen "deksmin kulta-ajan", johon paluuta ei ole.

Tuon deksmittelyn aikana tutustuin erilaisiin psykedeeleihin yksi toisensa jälkeen - ensin erilaisia 2C-kemikaleeja, sitten LSD:tä, 4-HO-MET:iä, sieniä... Tuolloin ajatuksena oli, että huumeidenkäyttöni jäisi vain ja ainoastaan niihin sekä kannabikseen. Opiaatit ja stimulantit vaikuttivat jotenkin turhilta ja turruttavilta "tajunnan laajentamisen" sijasta enkä vielä tajunnut niiden tuomia mahdollisuuksia ja eri käyttötarkoituksia.

Ensimmäinen, ja oikeastaan ainut, "kynnykseni" olikin ensimmäinen opiaattikokeiluni, buprenorfiini. Olin aluksi epävarma, kun sitä minulle tarjottiin, mutta onneksi tuo ystäväni oli avartanut mieltäni sen verran, että annoin sille mahdollisuuden ja yllätyin täysin. Olin odottanut nuokkuja, mutta sainkin itsevarmuutta, intoa sekä aimo annoksen panetusta.

Viime kevät ja kesä menivät vilkkaissa merkeissä. Käytin paljon sieniä ja happoa, rakastuin täysin MDMA:han sekä tutuistuin moniin uusiin aineisiin, kuten sellaisiin helmiin kuin ketamiini ja 5-MeO-DMT. Samaan aikaan mukaan tuli myös pikkuhiljaa stimulantteja sekä lisää opiaatteja, kuten oksikodoni ja tramal, mutta kunnolla niihin tykästyin vasta viime syksynä. Kokaiini paljasti mulle stimujen todellisen potentiaalin ja innostuin käyttämään opiaatteja, etenkin buprea (joka on edelleen lempirauhoittavan), päivittäin pienillä annoksilla niiden tuoman motivaation, energian ja sosiaalisuuden vuoksi.

Päivittäiskäyttöä tämä on ollut jo yli puoli vuotta. Nykyään menee eniten opiaatteja ja pari, kolme kertaa viikossa sen lisäksi jotain muuta.

Kannabis, sen sijaan, on kiinnostanut minua yhä vähemmän ja vähemmän. Nykyään käytän sitä ehkä gramman kuukaudessa ja yleensä vain muiden aineiden rinnalla. Joskus ajattelin sen auttavan mua sosiaalisissa tilanteissa - en tiedä onko vaikutus muuttunut vai olenko vain muiden huumeiden avulla ymmärtänyt, miltä tuntuu olla oikeasti sosiaalinen ja vailla ahdistusta, mutta nykyään en edes suostu polttamaan sitä kuin yksin tai läheisten ihmisten kanssa, koska menen niin jumiin ja helposti myös vähän turhan sekaisin (joka ei itsessään ole huono asia) pystyäkseni puhumaan ihmisten kanssa.

En kyllä olisi vuosia sitten uskonut, että tulisin saamaan monta eri nimikettä rikosrekisteriini tai että vuokseni pitäisi kutsua paikalle ambulanssi. Toisaalta en olisi myöskään arvannut saavani huumeiden kautta niin paljon uusia ystäviä, mielenkiinnonkohteita sekä niin upean poikaystävän. Elämä on joskus aika ihmeellistä.
Dexma wrote:Tälläisen jatkuvan kuosailun ja päihdeporukoissa liikkumisen jälkeen vois enemmän satsata kunnon kalliisiin kuoseihin viikonloppuisin ja kovaan rentoutumiseen jollain koksu, mämmi, happo seteillä ja sitten arkena yrittäis vähän mennä eri tyylillä.
Tuo kuulostaisi mustakin aika ideaaliselta, tämä päivittäis-sekakäyttö alkaa jo jossain määrin kyllästyttämään. Jos arkipäivät puurtaisi koulun, itsenäisen opiskelun ja harrastusten parissa ja sitten vain viikonloppuisin vetäisi kunnon kuosit (vaikkapa päräyttäviä DMT trippejä, mieltä nollaavia opiaattinuokkuja tai kunnon panopäiviä koksu+mämmi kombinaatiolla), niin ne varmasti tuntuisivat paljon erikoisemmilta ja antoisilta. Vähän kuin normisuomalaisten viikonloppukännäys, mutta paremmilla huumeilla. :D
Last edited by Feya on Tue 20 Mar 2012, 16:20, edited 4 times in total.
frapathea

Post by frapathea »

Itse olen varmaan hiukan porttiteorian vastainen oman historiani kanssa. Aloitin syömällä bentsoja ja ryynicocktaileja, ja vasta vuotta myöhemmin kokeilin viinaa ja kannabista. Sitten streittasin muistaakseni reilun vuoden (loppupäässä polttelin muutaman kerran tosin), jonka jälkeen kokeilin mephedronen plugaamista ja siitä hyvin pian, kai toisella pirikokeilullani, aloinkin jo piikittämään.

Nykyään en käytä juuri muuta kuin kannabista, joskin hyvin satunnaisesti saatan ottaa muutakin, mikäli erityisen sopivan makuisessa tilanteessa jotain tiettyä erityisen sopivaa on käsillä.

Ei mulla ny ole tästä paljoa sanottavaa. Halusin vain heittää tällaisen sekaan.
Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti »

itekki aloitin lääkkeillä, dxm pirillä huumeitten käyttöni. ei kannabis ollu portti.
u
Minun mielestäni portti päihteisiin oli minun masentuneisuus, itsetuhoisuus, ja halu saada pää sekaisin koska elämä tuntui niin pahalta et sama et kuolisko.

Minusta huono itsetunto ja muut psyykkiset ongelmat ajoivat minut huumeitten pariin. pakenin ttodellisuutta.
Mutta ennen niitä pakenin todellisuutta juomalla paljon, 5-6 kertaa viikossa. ja olin sillo 16v, oli helppoa ku olin ekaa sukupolvea jolla oli mopokortti niin kävi henkkareista kauppoihin.

Sekakäyttö oli satunnaista minulla. Huomasin aluksi ettei tarvinnu niin paljoo juoda niin söin pillerin kaksi ja olin sekaisin. piriäkin kokeilin, dxm kokeilin.

Mut sit ku pajari astui kuvioihin niin musta tuli budinisti, juoksin sen perässä ja kaikki aika meni sen hommaamiseen ja polttamiseen.

Sit yks piripää tutustutti minut piriin ja suoneenvetämiseen. se oli menoa.

No nyt ollu muutama vähän selvempi vuosi takana. ei oikein enää kovia tuu vedettyä. Pajari palaa säännöllisen epäsäännöllisesti.

Mut taisimpahan vähän karata aiheesta.

mikäköhän ollu suurin kynnys päihteittenkäytössä... varmaan se että huumeet meni tavis kavereitten ja vanhempien edelle. sitä ehkä eniten kadun
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
Kobe
Psykonautti

Post by Kobe »

Kannabis - portti jääkaapille

Siitähän se lähti itselläkin. Ite uskon porttiteoriaan mutta en usko että sillä on mitään tekemistä riippuvuuksien, aineiden vahvuuksien tai sekoilun kanssa ainakaan omalla kohdallani. Porttihuume kannabis oli siksi että se oikeasti aukaisi portteja minussa itsessäni. "Jos kokeilee kannabista, on se suora reitti kovempiin huumeisiin" pitää tietenkin osittain paikkansa mutta onhan se selvää että kun kaveripiirissä pyörii paljon huumeeksi luokiteltua kukkaa, pyörii siinä piirissä jossain vaiheessa jotain muutakin ja hyvä niin. Yli ei ole mennyt koskaan ja kokeiltujen substanssien määrä siitä hetkestä kun ekan kerran savuja maistoin, aina tähän päivään asti, on jäänyt laskettavaksi yhden käden sormilla. Mulle porttiteorialla on vaan positiivinen merkitys. Oon onnistunu pitämään järjen kädessä ja pystynyt määrittelemään omat tarpeeni joiden mukaan pystyn myös kieltäytymään aineista.

Alkoholi -> Alkoholi+bentsot -> kukka (bentsot tipahti helvettiin, ei enää ikinä) -> essot -> Lsd -> piri.
Nää kaikki mahtuu neljän vuoden ajanjaksoon. Alkoholi oli niin iso juttu konservatiivisten vanhempien esikoiselle että sillä mentiin aina lukion loppumetreille asti. Alkoholia maistoin ensimmäistä kertaa 14-vuotiaana. Bentsot tulivat kännisekoiluihin kaveriksi, en niitä oikeastaan laske edes huumekäytöksi kun itsellä ei tuolloin ollut mitää hajua minkälaisten aineiden kanssa pelleili. Bentsokokeilut olivat vain joku irrallinen tienhaara tjsp josta päästiin onneksi pois ystäväni avulla joka minulle passasi hitit. Tuostakin voi vetää johtopäätöksen että kannabis voi toimia myös porttihuumeen vastaisena sillä heti kun pilvi alkoi maistua, jäivät bentsot pois kokonaan.

Alkoholia en ole juonut päihtymistarkoituksessa kohta puoleen vuoteen. Täytyy tosin muistaa että vasta vuosi on menty siitä kun aloin polttaa kukkaa enemmän tai vähemmän vakituisesti. Paljon voi vielä tapahtua ja porttiteoriaa tai ei, saa olla tarkkana kun design-materialismi iskee rakkaaseen katukauppaamme.
Don't let the drugs control your life. Live your life, control the drugs. Be like water, take the mould but always be ready to set yourself flow freeeee...
zerk

Post by zerk »

Tästä tuli Feyan kans joskus juteltuuki ja vähän naureskeltuu ku vertailtii meidän päihdekokeilujen aikatauluja. Mulla tuli kuvioihin alkon jälkeen ensimmäisenä ryynit sekä tramadoli, oksikodoni ja morfiini :D. Budi alko palamaan itseasiassa vasta ensimmäisten deelikokeilujen jälkeen lukuunottamatta yksiä savuja.
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

Dexma wrote: Itellä ainakin kaikki oli se perus, että jooo vois polttaa pilvee tosi hippii ja eihän se oo vaarallista ja plaa plaa plaaa :D Sitten aloitettiin tottakai sitä polttaan. Silloin tosiaan kait puhuin, että pysyn pilvessä
Tiedän tismalleen, mistä puhut. Aika monella kenties ollut samat lähtökohdat, mutta harva siinä oikeasti on pysynyt, pelkässä pilvessä meinaan.
Dexma wrote: Jotenkin silloin kyl ajattelin, että panacodien ja bentsojen kiskominen ei olis huumeilua
Tää on kans tää. Kun itse koittelin ensimmäisen kerran muuta kun kannabista, ajattelin että noh, eiväthän nämä huumeita ole. Myöhemmin tajunnut, että pelkkää itsekusetusta se on ollut. Olkoot tutkimuskemikaaleja, lääkkeitä tai yskänlääkkeestä eroteltua dextrometorfania, niin päihtyäkseen sitä käytetään eli silloin se on yhtälailla huume kuin vaikka mämmi, happo ja subu.. joita tuli sitten melko pian myös kokeiltua.
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

On kyllä sinänsä positiivista huomata, että porttiteoria ei pidä paikkaansa monenkaan kohdalla.
Kannabis ei siis ole portti huumeiden maailmaan (välttämättä).
Toki yksi asia johtaa helposti toiseen, mutta yhtälailla viinasta voi siirtyä kovempiin aineisiin kuin kannabiksestakin.
Ehkä se "pilvi" on yleinen sen helppouden ja "vaarattomuuden" vuoksi, en siihen oikeen muuta syytä keksi.
Itse kulutin melko reippaasti alkoholia teinivuosinani, mutta tupakkaa en polttanut. Sitten kun hatsia poltin ensimmäisen kerran, siitä melko nopeaan tahtiin putosi alko pois ja tuli hatsi sekä sen kautta muut aineet kuvioihin. Ja siis, perjaatteessa olen ihan tyytyväinen tähän muutokseen, en siinä mitään ongelmaa tai pahaa ole vielä huomannut enkä toivottavasti tulekaan huomaamaan, vaan pidän päihteilyn kohtuurajoissa. :)
Feya
OD

Post by Feya »

Feya wrote: Ensimmäinen, ja oikeastaan ainut, "kynnykseni" olikin ensimmäinen opiaattikokeiluni, buprenorfiini.
Eikun katos. Tajusin juuri, että ensimmäinen rauhoittavani olikin Tramadol syksyllä 2010, lähes puoli vuotta ennen buprea. Annos oli tosin pieni, vain parisataa milliä opamoxin, rommin ja budin kera. Olin täysin unohtanut tuon tapahtuman.

Mutta buprenorfiini oli siitä huolimatta jonkunmoinen kynnys sen pahamaineisen maineen vuoksi.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Vitsi mä tunnen itteni vanhaks oikeesti ku lueskelen näitä postauksii täältä... huh huh...
Mun portti aukes vuonna 1994 vissiinki taik jotain vai 1993. Rööki. Sit astu mukaa kalija ja siit eteepäi.
Sit loppu onki historiaa ja ei o vielkää löytäny ulos portista.jännä.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Feya
OD

Post by Feya »

testeri420 wrote:Vitsi mä tunnen itteni vanhaks oikeesti ku lueskelen näitä postauksii täältä... huh huh...
Mun portti aukes vuonna 1994 vissiinki taik jotain vai 1993. Rööki. Sit astu mukaa kalija ja siit eteepäi.
Ei 30 vuotta ole kyllä vielä lähelläkään vanhaa, mutta on se kyllä 10 vuotta enemmän kuin mitä itselleni on kertynyt.

Itse maistoin alkoholia ensimmäistä kertaa vuonna... 2004? 12 vuotiaana kumminkin. Mutta vasta 16 vuotiaana aloin sitä "kunnolla" juomaan, enkä kyllä silloinkaan kovin usein. Olin kiltti lapsi. :)

Laittomat päihteet tulivat kehiin vuonna 2009, mutta nopeasti tulivatkin: 2½ vuoden aikana ansioluettelooni on ehtinyt kertyä 49 eri huumausainetta.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Feya wrote:
testeri420 wrote:Vitsi mä tunnen itteni vanhaks oikeesti ku lueskelen näitä postauksii täältä... huh huh...
Ei 30 vuotta ole kyllä vielä lähelläkään vanhaa, mutta on se kyllä 10 vuotta enemmän kuin mitä itselleni on kertynyt.

Itse maistoin alkoholia ensimmäistä kertaa vuonna... 2004? 12 vuotiaana kumminkin. Mutta vasta 16 vuotiaana aloin sitä "kunnolla" juomaan, enkä kyllä silloinkaan kovin usein. Olin kiltti lapsi. :)

Laittomat päihteet tulivat kehiin vuonna 2009, mutta nopeasti tulivatkin: 2½ vuoden aikana ansioluettelooni on ehtinyt kertyä 49 eri huumausainetta.
Hui. Iha oikeesti. Mul o varmaa tän 15 vuode aikana ton verran. En oo niitä laskenu enkä kirjaakaa pitäny tai mitää mut joo...
Sillo ku minä aloin käyttään nii yleisimmät oli savut,raksut,nipsut,laput,oopium,lirpakka,polakka,kokkeli,morfiini ja puppeli tuli tos 90 luvu lopus muotii...
Mut nyt o iha eri meininki.. Sillon ku minä alottelin säätöhommii nii koodit oli puskaradiossa rahisemassa sekä ovelle vaa rohkeesti. Sit kännykät jeesas kans.
Mut nykyää voit istuu himas ja toiselta puolelta maapalloo tulee jotai esim. (cyp-356-nd-peh...) Mitä ku vetää 1mg nii olo on ku ois ottanu jotai muutaki ku vettä vaa ja konttaat pitki seinii sit...
Ehkä o parempi että on tullukki tässä tän vuostuhanne puolel noi synteettiset yleisimmiks ku meikältä ois sata varmana henki pois aikaa sitte koska en tiedä mitä on kohtuus. Tai sillon en tiennyt....
Kohtuus kaikessa sano martti vainaa ja sallitut aineet... Vai sanoko.. Snadisti hassu olo on. Ja jännä. :D
Music is a saint.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

"Jo monta vuosikymmentä länsimaiden muotiteoria huumausaineista on ollut
nk. portti- tai porrasteoria, joka väittää kannabiksen olevan syynä
heroiinin tai amfetamiinin väärinkäyttöön. Teoriaa toistettaessa eri
tiedotusvälineissä se vaikuttaa suggestion tai hypnoosin kaltaisesti. Näin
harhateoria toteuttaa itseään monien ihmisten tajunnoissa, heidän sitä
itse lainkaan tiedostamatta."

Seuraavaksi Albert Einsteinin kommentti ihmisten suggestioalttiudesta:
"Ihmiset ovat suuremmassa määrin alttiita suggestiolle kuin hevoset, koska
heillä kutakin
aikaa hallitsee oma muoti ilman, että useimmat tietäisivät, mistä tämä
tyrannius johtuu."
Music is a saint.
C0H0

Post by C0H0 »

Ainoa porttiteoria on siinä että jos samalta kontaktilta saa muutakin kuin kannabista ja kun on jo aivopesty siihen että kannabiksen polttaja on paha rikollinen ja siirtyy toisiin huumeisiin, niin kyllähän siinä kynnys voi laskea kokeilla muita kun on jo yhteiskunnan silmissä huono ihminen ja jo valmiiksi "siirtynyt" muihin. Noh itse kokeilin ennen kannabista amfetamiinia, ja ainoa portti siihen oli kofeiinista ja nikotiinista, onhan se mukava huomata kun pää menee skarpimmaksi. Alkoholi toimi hyvänä porttina muihin sedatiiveihin, onhan se alkoholi vaan niin myrkyttävää ja paskaa ainetta, että jos kuitenkin hakee jotain päätä sumentavaa substanssia mut vähemmän haitallista, niin tietysti bentsot ja opiaatit kiinnostaa, mut ne sitten tietenkin ovat kevyempiä kuin alkoholi.

Porttiteoria on 100% paskaa ja ilman logiikkaa.

Sitäpaitsi kannabiksesta voi "siirtyä" vain ja ainoastaan deeleihin ja dissoihin, sillä niissä on vähän samaa tuntua kuin kannabiksessa mutta vähän voimakkaampia. Nikotiinista ja kofeiinista siirrytään voimakkaampiin stimulantteihin. Alkoholista on vaikea siirtyä muihin kun se on jo yks vahvimmista päihteistä, mut alentuvasti voinee siirtyä bentsoihin ja opiaatteihin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

No häh.. eiksmuka porttiteoria muka silloin päde jos..

Täytyyhän siinä porttiteoriassakin(tm) jotain jyvää olla?
mitä sillä haetaan takaa, vai ollaanko jyvällä lainkaan..

Kannabis on portti uudenlaiselle ajattelulle, ja uus ajatusmalli saattaa olla portti itsensä kehittämiseen..
Kunnest tajuukin et tieto lisää tuskaa, ja aletaanki ottaan chillerii.. ja sit todetaan et tarviis jotain kuosii.. sit semisti sekavampaan kauteen, kunnes tajuuki havahtuvansa arkeen ja todellisuuteen. Sit otetaanki ehkä järki käteen, ja aletaan stressaa turhii..
ja siit sit päästään siihen et pitäs ottaa chillerii vähän jokaväliin..

Aina pitää vähän korjaa..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Kun astuin siitä portista niin ei vielä oo näkyny ulos pääsyy.
Täällä ollaan edelleen.
Mutta missäs portista ulosteoria? Ulos portista poliisit perässä vai ilman?
Music is a saint.
Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist »

testeri420 wrote:Mutta missäs portista ulosteoria? Ulos portista poliisit perässä vai ilman?
"There is no spoon."

Tupakka, alko, benzo, hatsi jne. Jos olisin saanu valita, niin oisin ennen benzoja ja hatseja ottanu mielummin happoa, mut sillon ei ollu valinnanvaraa.
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

tribh wrote:No häh.. eiksmuka porttiteoria muka silloin päde jos..
Siis, jos nyt puhutaan THE porttiteoriasta, josta koulussa ja mediassa useimmiten puhutaan.
Eli: kannabis on portti huumemaailmaan, lyhyesti sanottuna.
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

Kannabis on aivan varmasti portti päihteiden/huumeiden maailmaan samalla tavalla kuin alkoholi. Kyllähän kannabis on se terveellinen, haitaton ja kaikkisitätekee-huume.
Ei kukaan tuomitse vaikka poltat, ja usein tyypit jotka pilveä polttavat, tietävät jostain muustakin. Ei ny kyl välttämättä usein mutta kuitenkin.
Porttiteoriaa ja ongelmia tukevat lainsäädäntömme.. Ainaki osaks.
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

anaganja wrote:Kannabis on aivan varmasti portti päihteiden/huumeiden maailmaan samalla tavalla kuin alkoholi.
Tässä olen täysin erimieltä kanssasi. Totta on se, että kun yhtä laitonta ainetta käyttää, tulee helposti muitakin vastaan, mutta se, ettäkö kannabis houkuttelisi käyttämään ja varta vasten hakemaan muita huumeita, ei kyllä pidä paikkansa. Toisin opioidit on sellasia, jotka saattavat houkutella hakemaan muita, parempia hitaita tai esim. psykedeelinen kokemus voi houkutella hakemaan vahvempaa kokemusta, mutta kannabis on ihan oma asiansa enkä sen takia usko tähän "porttiteoriaan".
tRip
Moderator

Post by tRip »

Kyl meitsi on silti sen portiteoriahypoteesin kannalla;-
Mut kyl mä ihan tietoisesti sen portin valitsin.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

trollol wrote:
anaganja wrote:Kannabis on aivan varmasti portti päihteiden/huumeiden maailmaan samalla tavalla kuin alkoholi.
Tässä olen täysin erimieltä kanssasi. Totta on se, että kun yhtä laitonta ainetta käyttää, tulee helposti muitakin vastaan, mutta se, ettäkö kannabis houkuttelisi käyttämään ja varta vasten hakemaan muita huumeita, ei kyllä pidä paikkansa. Toisin opioidit on sellasia, jotka saattavat houkutella hakemaan muita, parempia hitaita tai esim. psykedeelinen kokemus voi houkutella hakemaan vahvempaa kokemusta, mutta kannabis on ihan oma asiansa enkä sen takia usko tähän "porttiteoriaan".
Joo siis ei se minunkaan mielestä varsinaisesti houkuttele mitään muuta käyttämään, mutta siis jos jotain ihmistä oikeesti kiinnostaa huumeet niin kyllä monesti ensimmäisenä on kannabis, ei tietenkään kaikissa tapauksissa. Omalla kohdalla ainakin, olisin varmaan ottanu deelejä tai vauhtia ennenkuin kokeilin kannabista. Kun tutustuin ensimmäisiin tyyppeihin jotka sitten pilvestä tiesi niin tutustuin nopeasti muidenkin juttujen käyttäjiin.