Miltä haluaisit näyttää ja mitä haluaisit olla?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Aesma
OD

Miltä haluaisit näyttää ja mitä haluaisit olla?

Post by Aesma »

Miltä haluaisit näyttää ja mitä haluaisit olla
-Keskustelua ja pohdintaa ulkonäöstä ja olemuksesta

Itselläni on ollut viime vuosien aikana paljon vaikeuksia ulkoisen muotoni kanssa ja olen usein kokenut sen olevan jotenkin ristiriidassa sisäisen olemukseni kanssa.
Toisaalta ajattelen myös, että ihmisen sisäinen tila heijastuu myös ulkonäköä muokaten.
Esimerkiksi minun tapauksessani, kokemus siitä, että ulkonäköni olisi jotenkin ristiriidassa sisäisen itseni kanssa vaikuttaa siihen miten toimin,
miten ajan partani, miten leikkaan hiukseni, mitä laitan päälleni jne.
Joten loppujen lopuksi näytän kai aina siltä mitä sisälläni tapahtuu.

Välillä korkeassa, tietoisessa mielentilassa koen syvää rakkautta itseäni ja ulkonäköäni kohtaan, koen näyttäväni kauniilta itseltäni,
niin kuin todella olen kaiken pelon ja negatiivisen ajattelun takana. En tiedä miten paljon olisin enää oma itseni jos kehoni ja naamani vaihtuisi täysin toiseen,
kuitenkin minulla on omat toiveeni ja ihanteeni siitä miltä haluaisin näyttää ja luulen, että voisi olla kehittävää keskustella muiden kanssa täällä vaultissa aiheesta, eli ulkonäöstä.

Aloitan vaikka jakamalla tämän kuvan miehestä jonka spottasin äskön tv:stä kun satuin katsomaan ohjelmaa"Kysy Seksistä"
Image
Hänen nimi on Mille ja hän oli ruotsin Robinsonissa vuonna 2003 ja kuten näette, pirun kaunis mies.
Mietin ohjelmaa katsoessa, että tuolta minäkin haluaisin näyttää ja mietin,
että tuon miehen ulkomuoto kuvaisi hyvin sitä mitä koen TODELLA olevani sisimmissäni ilman kaikkia mieleni valheita ja sotkuja, eli kaunis.
Tuosta kuvasta ei vielä edes näe miten kaunis tuo mies oli siinä showssa.. Se katse ja oooh...
Olen siis mies itsekin, enkä koe mitään seksuaalista vetoa miehiin, pidän kyllä monia miehiä myös hyvin kauniina,
mutta en koe samanlaista seksuaalista sähköisyyttä ja vetoa heihin kuin naisiin.

Yleisesti haluaisin olla tummempi, pitkähiuksinen, kauniit viikset/parta, pitkä, harteikas, lihaksikas ja laiha. Ja haluaisin olla Rastafari xP
Toivon, että tämä ketju avaisi keskustelun ja se toisi esiin myös muiden vastaavia kokemuksia ja voisimme yhdessä keskustelun ja pohdiskelun avulla päästä lähemmäs ihanteitamme ja toiveitamme ulkonäön suhteen.
Kiitos :)

P.S: Vinkit tekstin muokkaamisen suhteen ovat tervetulleita, se on vähän hakusessa minulta! :/ Thxagain! :)
zero
Kameleontti

Re: Miltä haluaisit näyttää ja mitä haluaisit olla?

Post by zero »

ulkonäöllä mulle ei niin oo väliä mitä oon koukussa kauluspaitoihin. mutta haluaisin olla terve mitä en ole, niin psyykkisesti kuin fyysisesti. haluaisin myös rahaa sen verran, että olisi varaa huoletta matkustella ympäri maailmaa ja kuosailla siinä sivussa miettimättä jatkuvasti raha-asioita. haluaisin luotettavia ystäviä.

en tiedä, haluaisin tavallaan olla täysin eri ihminen mitä olen. lähinnä itseinhoa täynnä oon. ei tässä aamukoomassa jaksa sen enempiä kirjoitella. pitäisi alkaa vaan arvostaa terveyttä ja tehdä jotain itsekkin parantaakseni oloa muuta kun kuosata.

lyhennettynä haluaisin maata haudassa.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Basebo
Lepakko

Post by Basebo »

Itse haluaisin olla tällä hetkellä juurikin oma itseni. Varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni alan olemaan täysin sinut itseni kanssa, ja on tullut tutustuttua omaan itseensä enemmän. Hienoa huomata kuinka paljon uusia mielenkiintoisia ominaisuuskai sitä itsestään on löytänyt. Ja tuntuu, ettei vielä tunne kunnolla itseään, vaan on vasta alkanut tutustumaan. Mutta tosi hyvältä tyypiltä tuo peilistä takaisinkatsova tyyppi vaikuttaa, vaikka nyt itse sanonkin.
Kyllähän välissä tulee peilin edessä olo, että eipäs nyt ole kaikki kohdillaan ja vikoja löytyy, mutta ne pitää vain hyväksyä, jonka jälkeen ne ei enää haittaa.
älä kadu tehtyä, kadu tekemätöntä
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

haluaisin näyttää vähän kauniimmalta :oops:
Ja olla hiukan fiksumpikin ehkä :mrgreen:

Vaikka toisaalta...mä oon ihan nätti näinkin. Mutta en kyllä mikään penaalin terävin kynä.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Basebo
Lepakko

Post by Basebo »

Kansku wrote:haluaisin näyttää vähän kauniimmalta :oops:
Ja olla hiukan fiksumpikin ehkä :mrgreen:

Vaikka toisaalta...mä oon ihan nätti näinkin. Mutta en kyllä mikään penaalin terävin kynä.
Kaikki ihmiset on nättejä ja kauniita omalla tavallaan. Mielestäni ihminen tekee itsestään ruman kun koittaa olla jotain mitä ei oikeasti ole. Jokainen ihminen on kaunis, mutta jokaisen pitää hyväksyä oma kauneutensa.

Tietysti toiset ihmiset usein näyttävät omasta näkökulmasta paremman näköisiltä, mutta sekin johtuu siitä, ettei ole tuo kyseinen ihminen eikä osaa katsoa välttämättä tämän henkilön niin sanottuja ongelma kohtia.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Must tää on oikeestaan pirun hyvä aihe.
Itselläni on ollut viime vuosien aikana paljon vaikeuksia ulkoisen muotoni kanssa ja olen usein kokenut sen olevan jotenkin ristiriidassa sisäisen olemukseni kanssa.
Toisaalta ajattelen myös, että ihmisen sisäinen tila heijastuu myös ulkonäköä muokaten.
Esimerkiksi minun tapauksessani, kokemus siitä, että ulkonäköni olisi jotenkin ristiriidassa sisäisen itseni kanssa vaikuttaa siihen miten toimin,
miten ajan partani, miten leikkaan hiukseni, mitä laitan päälleni jne.
Joten loppujen lopuksi näytän kai aina siltä mitä sisälläni tapahtuu.
Nimenomaan.. Sisäinen olemus huokuu ulkoiseen olemukseen.

Mä en tosin myönnä ainakaan et hirveesti panostaisin ulkonäkööni 8)

Esimerkkinä vaikkapa sellainen juttu, että jostain kummansyystä mulla on varattujen naisten kanssa paljon itsevarmempi olla, ja vieläpä saanut kokea että tällainen nainen yrittää mua vietellä.
Ehkä se johtuu siitä, että he ovat itsevarmempia olemukseltaan, ja tätäkautta koen itsenikin komeammaksi mitä olenkaan.
Jostainsyystä pidän vieläpä näitä naisia paljon viehättävämpinä, vaikkei ulkoinen olemus olisikaan juuri kaikkein näteimpiä.

Miksi mä rakastun aina varattuihin naisiin :D

Kaikenkaikkiaan.. Koen etten ole kovinkaan 'hyvännäköinen', ja en siksi uskalla lähestyä vastakkaista sukupuolta olevaa.. ja muutenkaan.. en koe itseäni kovinkaan komeaksi.

Nyt kun otit miehisen komeuden puheeksi, niin Johnny Depp.. Jumalaut' mikä karisma!
Johnny_Depp_.jpg
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Aesma
OD

Post by Aesma »

Vitut me olla mitää :D Tuntuupa vieraalta toi mun viesti, mut toivon keskustelun jatkuvan, koska tiedän et monella ja mulla itellänikin tulee vielä olemaan vaikeuksia "ulkoisen olemuksen" kanssa.
Ja en meinaa vaan pukeutumista, naamanmuotoa ym. vaan kaikkea mitä haluaisit olla; lihaksikkaampi, älykkäämpi, hellempi, rakastavaisempi jne. Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Ja toivoisin, että täällä pohdittaisiin myös sitä, että mitä me oikeastaan olemme? Niin.. Ihan yksinkertaisesti, mitä tarkoittaa olla ihminen, mitä tarkoittaa olla sinä ja kuka sinä olet?
Toivon että keskustelu aukeaa kunnolla. Kiitoksia jo keskusteluun osallistuneille.
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Haluaisin olla patsas. Tuskin olis kylmä tai masentas ihan pikkujutut.
pirun hyvä nuolla kuorena
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Pöh.
Hullu kysymys tuo.
En varmaa haluis näyttää keltään muulta ku itteltäni ja en osais olla kukaan muukaan muu ku oma itteni.
Mut jos ois pakko valita joku tai nii mikähän se ois.. Tai kuka? Uuno Turhapuro ois jotai aika huippua kyllä 8)
Homer Simpson ois kanssa melko huoleton tyyppi. Varmaan toi Sledge Hammer oisin...
Aika hankala päättää mut päädyn Sledgeen. Aivan älytön älvänä mutta silti niin saleteissa ku olla ja voi :)
Sledge hammer.jpg
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Basebo
Lepakko

Post by Basebo »

Hmm...toisaalta jos jonkun mielikuvitushahmon saa valita, niin olisin varmaan forrest gumb. Vähän hölmö äijä, mutta kuitenkin mukava ihminen, joka tekee juuri sitä mitä haluaa ja osaa olla ottamatta isompaa ressiä mistään. Tämä kaveri osaa nauttia elämästä, eikä pienet murheet lannista häntä.

Haluaisin olla juuri tuolainen ihminen, tehdä juuri sitä mikä hyvältä tuntuu ja nauttia elämästä kunnolla. Olisi kiva kun voisi lopettaa tulevaisuuden murehtimisen ja turhan liian ajattelun, ja voisi kerrankin heittäytyä elämän vietäväksi. Näinhän voisi tietysti tehdä, mutta kun on asuntolaina ja työpaikka niin ei sitä niin vaan karata maailmalle. On vain niin tottunut tuohon, että saa tietyin väliajoin rahaa, eikä tarvitse kituutella nälissään. Kyllähän kiertolaiselämään ajan myötä varmaan tottuisi, mutta kun ei vain ole uskallusta lähteä reissuun. Sitä ajattelee liikaa. Jos jotain muuttaisin itsessäni, se olisi tuo liiallinen ajattelu. Onhan pieni järjen ääni aina hyväksi, mutta minulla sitä tuntuu olevan liiaksi.
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

Image

8)
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

Haluaisin olla Tyler Durden, Fight Club elokuvasta..
En ulkonäön puolesta Brad Pittistä pidä mutta se roolihahmo on aivan järkyttävän hyvä. 8)
maikkum

Post by maikkum »

Tykkään kyl ittestäni ihan näin, jos ei jollekkin kelpaa niin sitten ei. Lisää tatuointejahan tuota on tarkoituksena hommata lisää, mut niitähän täs kerkee.

Haluisin kyl olla enemmän avoimempi uusille ihmisille. Oon jotain ihan muuta, ja sitten ihmiset saa musta ihan erilaisen kuvan. Jotkut luulee et oon tosi hiljanen, ja toiset taas et oon kunnon ad/hd, tiedä sit. Ja ihan sama.
Feya
OD

Post by Feya »

Mitä haluaisin olla? Siinäpä hyvä kysymys.

Haluaisin pystyä olemaan välittämästä asioista niin paljon. En vain jaksa koko ajan stressata teenkö jotain väärin, näytänkö typerältä tai mitä muut ihmiset oikein ajattelevat minusta. Ylianalysoin jälkikäteen ihmisten sanomisia ja kaikkia pienäkin virheitäni ja ne vaivaavat vielä viikkojen, kuukausien ja vuosienkin päästä.

Kaikkein vaikemmat kokemukset, traumat, jäävät sen sijaan kokonaan käsittelemättä ja sullon ne tiukasti mieleni kauimpaan nurkkaan, niin että en oikeasti edes oikein muista koko asiaa, kunnes se lopulta purskahtaa aitojen läpi ja tekee mut toimintakyvyttömäksi.

Tiedän olevani onnellinen, kun pystyn kohtaamaan vaikean tilanteen, käsittelemään sen läpikohtaisesti ja sitten heivaamaan sen olkani yli muiden muistojen sekaan.

Mitä taas ulkonäköön tulee..

En oikeastaan haluaisi näyttää kenenkään julkkiksen tai muunkaan ihmisen näköiseltä. Vaikken olekaan erityisen tyytyväinen näihin muotoihin, jotka geenit ja sattuma minulle loivat, hyväksyn että näin vain asia on ja keskityn niihin seikkoihin, joita itsessäni pystyn muuttamaan.

Hiukseni raivostuttavat tällä hetkellä kaikkein eniten ja tavoitteenani onkin vähän korjata niitä, mutta se on sitten vähän pidempi projekti joka vaatii sekä aikaa ja keskittymiskykyä että lisää hyväksyntää itseäni kohtaan. Usein hiuksiani ajatellessani oloni muuttuu nopeasti masentuneeksi ja lannistuneeksi enkä jaksa uskoa, että saisin koskaan mitään kohtuullisen näköistä aikaan, joten pyrin vain vältteelmään koko asiaa ja siirtämään sen eteenpäin.
haureus
Lepakko

Post by haureus »

Oon paljon rumempi ja köyhempi, mutta muuten kyllä aika pelottavan samankaltainen.

Rakastan eristäytyä ihmisistä kitarani pariin. Pystyin ilmaisemaan itseäni tosi hyvin jossain roolissa, ei oikein väliä millainen se on, mutta niin kaukan kun saa olla joku muu kun oma itsensä, pystyy koheltaan ihan mitä vaan. Ja vihaan sitä jos joudun höpöttämään jotain jossain ihmisten keskellä, koska oon ihan 1:1 Deppi kun yritän kans yhtä ujona ja epämiellyttävissä fiiliksissä mongertaa jotain. Lievennän kans hermostumistani nauramisella, hymyilyllä ja sormettamalla hiuksiani. Ja koskettelen kans etusormee ja nimetöntä ihan samallalailla. Kamalaa.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

Haluaisin olla viisaampi. Haluaisin olla kielellisesti lahjakkaampi. Haluaisin kirjoittaa paremmin, tai hankkia sihteerin jolle sanella. Haluaisin olla erilainen jäbä.
Haluaisin olla tunteellisempi, herkempi. Haluaisin olla onnellinen, onnekas. Onnistua. Haluaisin käyttää enemmän huumeita. Haluaisin lukea enemmän. Haluaisin runkata. Nähdä enemmän ihmisiä, nähdä parempia ihmisiä. Toivoisin olevani laihempi.

Haluaisin olla rauhassa. Valppaana mutta unessa, rakastunut. Toiveikas.

No saatana, mä haluan olla Johnny Depp.
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Haluaisin olla vähemmän laskelmoiva ihminen. Haluaisin olla helpommin sosialisoituva ilman kipulääkkeitä ja/tai alkoholia.

Oikeestaan välil on tullu kelattuu et olis vitun siistii jos vois vetää koko elämänsä auto-pilotil. Toisaalt se ei olis nii siistii. Toivottavasti ei toteudu. Toisaalt...

E: Ja tällä hetkellä haluaisin olla tutkarikemisti jolla olis varastoissa kaikkea mielenkiintosta. Pelkkä metosiini ei inspaa nyt.
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
zerk

Post by zerk »

En oo oikeestaan koskaan ollu tyytyväinen mun ulkoiseen olomuotoon, en ikinä oo ymmärtänyt jos joku on pitänyt mua komeana tai hyvännäköisenä. Kyllä mä toivon, että olisin syntynyt mukavamman näköiseksi. Mun sisäisestä olomuodosta mä taas tykkään nykyisin, paljonkin.
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Tahtoisin näyttää hyvältä. :D
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Ulkonäöllisesti jotain kait näitten yhdistelmänä. :mrgreen: Muutoin olen mikä olen, ja päivä päivältä olen enemmän. ;)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Dwayne Johnsson on nykyisin kyllä upeassa kondiksessa :shock:

Image
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Offtopic

The Rock bodannu ittensä näköjää helvetin kovaa kuntoo :D Viel aika mielenkiintosee projektii, Michael Bayn ohjaamaan leffaa missä jonain teemana toimii kehonrakentajat / kehonrakennus, saapi nähä mitä tulee :roll:
Basebo
Lepakko

Post by Basebo »

Tuli viime tripillä mietittyä tätä aihetta. Jos sitä haluaisi olla jotain muuta kuin on nyt niin miksei ole. Elämän aikanahan ihminen muuttuu kokoajan halusi sitä tai ei. Kokemukset muuttavat meitä kokoajan, mutta jos haluaisi itse jotain muutosta itsessään niin voiko sitä muuttaa?
Ulkomuodollisesti voi helposti muuttaa itseään, laihtumalla/lihomalla, hiustyyliä muuttamalla, tatuoinneilla/lävistyksillä, bodaamalla, vaatetuksella ynnä muulla. Toki myös nykysin on kauneusleikkauksia, jolloin sitä voi muuttaa ulkonäkönsä melkein millaiseksi vain(kunhan löytyy pätäkkää).
Mietein paljon, että voiko omaa luonnetta muuttaa. Jos voi niin silloinhan sitä voi olla ihan mitä vain haluaa. Mutta, jos omaa luonnetta voi muuttaa niin ovatko ihmiset silloin enään yksilöllisiä?
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Image

Jotain tälläatä kauneutta kun itsessä olis............ :love: *KUOLAAA*
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Aesma
OD

Post by Aesma »

Basebo wrote:Mietein paljon, että voiko omaa luonnetta muuttaa. Jos voi niin silloinhan sitä voi olla ihan mitä vain haluaa. Mutta, jos omaa luonnetta voi muuttaa niin ovatko ihmiset silloin enään yksilöllisiä?
No ensiksi pitää ymmärtää mitä luonne on :) Mitä se siis on? Mistä se koostuu ja mistä se tulee?
Ja Kansku on kyl hyvännäkönen muija, ompa ihanan pehmeän näköset noi sen hiukset/pampulat..
Mahtaako tuo olla edes mikään hippi vai onkohan tuo vaan hipiksi maskeerattu teinimalli :D
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Jos nyt jotain julkisuudenki henkilöit haetaan ni Steven Tyler...Omistan aika samanlaisen turpavärkin ku sillä mut muuten... tsiigatkaa nyt vittu sitä sen menoo tuol :D
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
CaptainZ

Post by CaptainZ »

Tahtoisin olla sosiaalisempi. Silleen niinku rento ja oma itteni ja sanavalmis seurasta riippumatta. Ja vähän hoikempi voisin olla. Sitten mulla ois hyvä elämä, huomaan usein kuvittelevani. Sitten taas havahdun ajatuksen ongelmallisuuteen.

Nimittäin, olen kai yli puolet elämästäni ajatellut, että oisinpa sitä ja saisinpa tätä ja pystyisimpä tuohon, niin olisin tyytyväinen elämääni. Saisinpa tyttöystävän. Olisinpa parempi työssäni. Onnistuisimpa siinä ja siinä, tienaisimpa näin ja noin paljon...

Haaveistani iso osa on toteutunut. Tyytymättömyys, tahto tavoitella haluamaani ja joku käsitys siitä, miten voisin onnistua siinä, ovat ajaneet minua elämässäni eteenpäin. Tyytymättömyys on ehkä kehityksen kannalta tärkein ominaisuus tai ajatusmalli ihmisessä. Jos tyytyy siihen mitä on, voi ehkä olla onnellinen. Mutta jos ihanteena on tulla omasta mielestään aina vaan paremmaksi ihmiseksi ja saada aina vaan enemmän elämäänsä jotakin, niin tyytyväisyys ei sovi yhteen sen kanssa.

Olen saanut paljon ja onnistunut monessa. Sitten olen tympiintynyt ja löytänyt uusia aukkokohtia elämässä, uusia syitä olla tyytymätön.

Jos olisin hoikempi ja sosiaalisempi, löytäisin kai kohta taas uusia puutteita, ja taas olisivat asiat epätyydyttävällä mallilla.

Toisaalta, mä haluaisin ystävystyä tämän hetken kanssa ja luopua sitkun-ajattelusta: sitkun asiat on näin tai noin, asiat ovat hyvin. Ehkäpä ois parasta vain hyväksyä tämä hetki ja nauttia siitä, koska tämä hetki on ainoa asia mitä meillä todella on.
Basebo
Lepakko

Post by Basebo »

CaptainZ wrote:Tahtoisin olla sosiaalisempi. Silleen niinku rento ja oma itteni ja sanavalmis seurasta riippumatta. Ja vähän hoikempi voisin olla. Sitten mulla ois hyvä elämä, huomaan usein kuvittelevani. Sitten taas havahdun ajatuksen ongelmallisuuteen.

Nimittäin, olen kai yli puolet elämästäni ajatellut, että oisinpa sitä ja saisinpa tätä ja pystyisimpä tuohon, niin olisin tyytyväinen elämääni. Saisinpa tyttöystävän. Olisinpa parempi työssäni. Onnistuisimpa siinä ja siinä, tienaisimpa näin ja noin paljon...

Haaveistani iso osa on toteutunut. Tyytymättömyys, tahto tavoitella haluamaani ja joku käsitys siitä, miten voisin onnistua siinä, ovat ajaneet minua elämässäni eteenpäin. Tyytymättömyys on ehkä kehityksen kannalta tärkein ominaisuus tai ajatusmalli ihmisessä. Jos tyytyy siihen mitä on, voi ehkä olla onnellinen. Mutta jos ihanteena on tulla omasta mielestään aina vaan paremmaksi ihmiseksi ja saada aina vaan enemmän elämäänsä jotakin, niin tyytyväisyys ei sovi yhteen sen kanssa.
Samaistuin täysin tuohon ekaan lauseeseen. Sitä haluaisi olla sanavalmiimpi ja nokkelampi sanomisissaan. Päässä on helppo miettiä mitä sanoo, mutta tosipaikan tullen menee kieli solmuun ja sanoo välillä mitä ei tarkoita. Mutta kaipa tuota sosiaalista taitoakin voi hioa ja tulla helpommin ymmärrettäväksi.

Ja tuo on täysin totta, että pitää osata luopua jostain joskus, jos haluaa olla onnellinen. Täytyy osata nauttia hetkestä ja huomata mitä minulla on tällä hetkellä.
seesee
Lepakko

Post by seesee »

CaptainZ wrote:Tahtoisin olla sosiaalisempi. Silleen niinku rento ja oma itteni ja sanavalmis seurasta riippumatta. Ja vähän hoikempi voisin olla. Sitten mulla ois hyvä elämä, huomaan usein kuvittelevani. Sitten taas havahdun ajatuksen ongelmallisuuteen.

Niinkun mun suusta tämä pätkä. Mä olen varmaan ikuinen haaveilija. Mä haaveilen joka päivä ja niissä haaveissa mä oon aina vähän erilainen kun mitä mä oikeasti olen. Ihanneminä. Ja mä mietin että kun tahtoisin tehdä sitä ja tätä ja olispaa hienoo jos sitä ja jos tätä. Paskinta tässä on se, että monet näistä asioista on oikeasti toteutettavissa, kun vaan edes yrittäisi ja näkisi vaivaa asian eteen. Paskaa tää on sen takia, että näitä haaveita on vaikeampi kestää kun tajuaa että ainoa asia mikä estää niitä toteutumasta on mun oma saamattomuuteni. Jos haaveet olis oikeasti mahdottomia niin niistä olis sit varmaan ihan ok haaveilla, kun ei tartte potee huonoa omaa tuntoa ja syyllisyyttä siitä kun ei tee asioiden eteen mitään ja edes yritä.

Tahtoisin että olisin itsevarmempi. Että olisi hyvä itsetunto. Näiden puuttuminen on aika oleellisessa osassa siinä että mä vaan aina haaveilen mutta en ikinä tee mitään saavuttaakseni niitä haaveita. Sekään ei oikeastaan haittaisi vaikka mä en ikinä saavuttaisi mun haaveita, jos mä olisin edes yrittänyt. Yrittäminen riittäisi, kunhan se olisi tehty kunnolla. Kovasti yritän, tai siis tahtoisin kovasti edes yrittää, noudattaa elämässäni Elmer Diktoniuksen sanoja "Älä koskaan kadu tekemääsi, kadu tekemättä jäänyttä", mutta joudun jatkuvasti huomaamaan että nämä sanat oikeasti vain hieman lohduttavat silloin kun muistelen joskus tekemiäni typeryyksiä, vaikka todellisuudessa tahtoisin että nämä sanat liittyisivätkin menneisyyden sijaan nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.

Tahtoisin lisäksi että mulla olisi jotain taitoja. Jotain tietty asia missä mä olisin hyvä. Kaikilla tuntuu olevan joku juttu. Joku osaa piirtää, toinen soittaa kitaraa ja kolma tietää kaiken tietokoneista. Mä olen vaan keskinkertainen kaikessa. Mitään en oikeen hyvin osaa, mutta en mä missään ihan täysin toivotonkaan ole. Mieluusti olisin jossain ihan toivotonkin vaikka, jos sitten vastapainoksi olisin toisessa jutussa tosi hyvä. Keskinkertaisuus tympii.

Ulkonäköni on kai oikeasti ihan ok. Luulen että mä vaan kuvittelen sen olevan aika etova koska mun itsetuntoni on niin huono. Jos itsetunto olis kohdallaan niin olisin sitten automaattisesti jotenkin paremman näköinenkin. Kai.

Vaikka haaveeni toteutuisivatkin niin ainahan ne korvautuisivat uusilla. Niinkuin tosiaan CaptainZkin sanoi, niin se tyytymättömyys ajaa eteenpäin. Tai ainakin sen pitäisi. Mutta sitten kun se ei jostain syystä ajakkaan niin se tyytymättömyys on kahta kauheampi, eikä oikeastaan enää edes liity siihen itse asiaan, vaan tosiaan siihen kun ei edes yritä tehdä asioilleen mitään.
Tällä hetkellä mulla on elämässäni vähän hankala vaihe. Sellainen, minkä takia en oikein pysty elämään tässä hetkessä. Mietin vain tulevaisuutta ja odottelen. Että sitten kun sitä ja sitten kun tätä. Pyörittelen peukaloitani. Pidän Vexi Salmen lyriikoista "Maailma on kaunis ja hyvä elää sille jolla on aikaa ja tilaa unelmille." Mutta aika rumaksi se maailma muuttuu jos unelmien lisäksi ei olekaan tilaa enää millenkään muulle.
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

Oon aina halunnu olla musta.
Ja jos en olis rastoja laittanu, mulla ois afro. 8)
Image

Niin ja mitäkö haluaisin olla?
Jos pituus riittäis, oon aina halunnut malliks..
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta